Zijn wie je bent, kussen, hand in hand over straat zonder vervolging, dat zijn allemaal wettelijke rechten in Hongarije, het is me dan ook niet helemaal duidelijk wat je punt is.
Dat je homoseksualiteit vergelijkt met een kink in de slaapkamer en dat je insueert dat die best in de kast blijft. Zoals hier al 10000x gezegd is.
 
Maar dit is net de moeilijkheid aan deze discussie. Je hebt totaal geen referentiekader van hoeveel mensen zich niet durven outen. Je kan de facto dan ook niet zeggen dat er een probleem is want je kan moeilijk met absolute zekerheid weten dat er x aantal spelers zich niet durven outen.
Voor hetzelfde geld zit er momenteel maar 1 speler in de NFL die effectief homo is en zich geout heeft en dan is er geen probleem. Het kunnen er ook 1000 zijn en dan is er wel een immens probleem.
Mooi omgedraaid! Nu je eigen berekening op niks bleek te slaan, is het "onweetbaar"... 4% van de Amerikaanse mannen is gay. 1 is niet 4% van de actieve footballers in de NFL.
 
Als je dat nu ook van anderen kan begrijpen zou het helemaal top zijn.
Ik vraag je toch niet weg te blijven? Dit is waarmee jij hier binnenkomt:

Nee, discriminatie tegen homo's is er verboden. Ze hebben wel minder rechten, mogen bvb. geen kinderen adopteren of trouwen.

Ach ja, het moderne links dat aan de ene kant roept dat bedrijven evenveel mannen en vrouwen in hun bestuur moeten hebben "want dat is beter" is dezelfde groep die roept dat same-sex koppels even geschikt zijn om kinderen op te voeden als gewone koppels.

Veel ratio zit daar allemaal niet achter.

Idem met de BLM "protesters" in de VS. Roepen en schreeuwen dat hun maatschappij te racistisch is, terwijl ze zelf maar al te graag racistisch zijn tov. blanken.

Misschien ook even vermelden dat wij als Belgen zéér, zéér weinig bemerkingen te maken hebben over het democratisch proces en de politiek in andere landen.
Wat is dat, een opeensomming van halve verwijten en hele veralgemeningen? Waar zit de inhoud net? Dit is gewoon dit subforum onwaardig, dat is al.
 
Mooi omgedraaid! Nu je eigen berekening op niks bleek te slaan, is het "onweetbaar"... 4% van de Amerikaanse mannen is gay. 1 is niet 4% van de actieve footballers in de NFL.

Ik gaf eerder al aan dat je een loutere assumptie maakt, ook hier ga je volgens mij de mist in.

Hoe kan je weten dat dit geen subgroep van de bevolking is waar gewoon minder gay's in zitten? Misschien voelen gay's zich minder aangetrokken tot de NFL?

Dat is zoals kijken naar het aantal gay's binnen de kapperscommunity, en dat % dan doortrekken naar heel Vlaanderen.
 
Mooi omgedraaid! Nu je eigen berekening op niks bleek te slaan, is het "onweetbaar"... 4% van de Amerikaanse mannen is gay. 1 is niet 4% van de actieve footballers in de NFL.
Mijn eigen berekening lijkt me nog altijd een puike poging tot inschatting te zijn van de verhouding homo's in de actieve spelers van de NFL de afgelopen twintig jaar.
Ik hoop wel dat je de moeilijkheid van de situatie kan inzien.
Stel nu dat je wil te weten komen hoeveel mensen zes tenen hebben maar iedereen houdt zijn schoenen aan dan wordt het heel moeilijk om hier een cijfer op te kleven.
Het viel me trouwens ook op toen ik op zoek was naar het aantal % gay in een land dat je ifv de bron cijfers had van 0.5% tot 10% (kinsey) Dus ik denk wel dat, van waar je je cijfers haalt, je al rond de oren geslaan wordt met bias ifv overtuiging.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eigen berekening lijkt me nog altijd een puike poging tot inschatting te zijn van de verhouding homo's in de actieve spelers van de NFL de afgelopen twintig jaar.
Ik hoop wel dat je de moeilijkheid van de situatie kan inzien.
Stel nu dat je wil te weten komen hoeveel mensen zes tenen hebben maar iedereen houdt zijn schoenen aan dan wordt het heel moeilijk om hier een cijfer op te kleven.
En dat is net het probleem. Want door het taboe eromheen, durft niemand z'n schoen uit te doen.
 
En dat is net het probleem. Want door het taboe eromheen, durft niemand z'n schoen uit te doen.
Neen want je weet niet of het nog een taboe is. Ik hoop dat nu met de coming out van die speler er nog spelers zullen zijn en dan kan je spreken dat het taboe gebroken is. Er kan ook geen of weinig response komen en dat zit je weer in de situatie waar je enerzijds kan zeggen... "Zie je wel er is nog een taboe" of er zijn gewoon weinig gay spelers.
Finaal zouden we gewoon een poll moeten kunnen houden onder alle actieve NFL spelers waar hun sexuele voorkeuren vrijuit en anoniem kunnen gezegd worden.

Ps ik kan me niet ontdoen dat laatste voorstel gewoon belachelijk is :D Ik ben nog steeds van mening.. .who the F cares.
 
Neen want je weet niet of het nog een taboe is. Ik hoop dat nu met de coming out van die speler er nog spelers zullen zijn en dan kan je spreken dat het taboe gebroken is. Er kan ook geen of weinig response komen en dat zit je weer in de situatie waar je enerzijds kan zeggen... "Zie je wel er is nog een taboe" of er zijn gewoon weinig gay spelers.
Finaal zouden we gewoon een poll moeten kunnen houden onder alle actieve NFL spelers waar hun sexuele voorkeuren vrijuit en anoniem kunnen gezegd worden.

Ps ik kan me niet ontdoen dat laatste voorstel gewoon belachelijk is :D Ik ben nog steeds van mening.. .who the F cares.

Als je doof wilt blijven ervoor, is het inderdaad misschien "mogelijk ook geen taboe". Mag ik je er even aan herinneren waar deze discussie begon? Dit zei StevenFM:

Of misschien is de wereld van topsport een vijandig milieu voor homoseksualiteit in het algemeen en hebben we nood aan campagnes en acties om onze sporten inclusiever te maken. Dat lijkt toch grotendeels bevestigd te worden door anonieme getuigenissen en als iemand die zelf meer dan 10 jaar lang in een voetbalkleedkamer heeft vertoefd, kan ik mij zeer goed voorstellen dat dit geen leuke plek is voor homoseksuele personen.

Ik zie echt niet in hoe deze acties uw voetbalbelevenis verstoren. Voor mij is het alleszins een pak minder storend dan "Vormer is nen homo", "Wij zijn anti-joden" of oerwoudgeluiden in het stadion te horen.

Waarna jij ten onrechte de ene NFL-speler ging aanhalen als bewijs dat het "no big deal" was en helemaal niet zo'n vijandig milieu. Ja, ten onrechte, want je moet al van kwade wil zijn om te denken dat er maar 1 speler in de NFL is die zich zou willen outen.
 
Laat ons zeggen dat er reeds 20 jaar geen 'schroom' meer is om zich te outen. Dan komen we op een totaal aantal spelers in hoogste klasse de laatste 20 jaar van 10.000 spelers.

Los van alle andere fouten vind ik deze uitspraak toch wel bijzonder opmerkelijk. Dit is zelfs vandaag voor de meesten nog moeilijk, laat staan dat het 20 jaar geleden al zonder schroom kon. En dan heb ik het niet eens over de macho werelden van meeste sporten maar over alledaagse mensen.
 
Ik gaf eerder al aan dat je een loutere assumptie maakt, ook hier ga je volgens mij de mist in.

Hoe kan je weten dat dit geen subgroep van de bevolking is waar gewoon minder gay's in zitten? Misschien voelen gay's zich minder aangetrokken tot de NFL?

Dat is zoals kijken naar het aantal gay's binnen de kapperscommunity, en dat % dan doortrekken naar heel Vlaanderen.
Omdat men op basis van vertegenwoordiging in vergelijkbare sportdisciplines en op andere niveaus in dezelfde sportdisciplines wel inschattingen kan maken.
 
Als je doof wilt blijven ervoor, is het inderdaad misschien "mogelijk ook geen taboe". Mag ik je er even aan herinneren waar deze discussie begon? Dit zei StevenFM:
Ik had feitelijk gereplied op een andere post.
Helemaal niet, als mensen hun privé-leven voor zich willen houden is dat hun goed recht. Maar dan stel ik zoals u ook vast op bv. het gala van de Gouden Schoen dat er enkel heteroseksuele koppels passeren. Dan stel ik mij de vraag: zijn er geen homoseksuele voetballers in het profvoetbal of durven ze hun partner niet mee te nemen uit schrik voor de gevolgen ervan, zij het voor de reacties van spelers in de kleedkamer, de pers of fans van de tegenploeg? En is dat geen probleem dat aangekaart dient te worden?

Waarna jij ten onrechte de ene NFL-speler ging aanhalen als bewijs dat het "no big deal" was en helemaal niet zo'n vijandig milieu. Ja, ten onrechte, want je moet al van kwade wil zijn om te denken dat er maar 1 speler in de NFL is die zich zou willen outen.

Die NFL speler krijgt felicitaties, verkoopt meer truitjes en voor mij is dit toch een mooi voorbeeld van een 'niet vijandig' milieu?
 
Nee niet echt, mijn interpretatie is net vrij dicht op wat er staat. De ruime interpretaties zie ik vooral vanuit de kampen die nu doen alsof Hongarije een martelplaats geworden is voor homo's.
Inderdaad. Men grijpt naar een of ander gelijkheidsbeginsel uit EVRM.
En vervolgens interpreteert men een tekst, die eigenlijk alleen maar over rechten van mensen spreekt, zo ruim dat politieke idealen, die zich focussen op rechten van diezelfde mensen, dan ook maar gelijke rechten zouden moeten krijgen.

Het is echter perfect mogelijk dat een democratie personen op basis van hun geaardheid gelijk behandelt maar tegelijkertijd propaganda, die daarop gebaseerd is, bij minderjarigen verbiedt.
Idealen zijn niet gelijkwaardig en hoeven ook helemaal niet gelijkwaardig behandeld te worden als dit binnen een samenleving cultureel niet aanvaard is.

Diegene die Hongarije verwijten weinig in te zitten met gelijke rechten voor LGBT personen, zitten zelf net zo goed weinig in met gelijke rechten voor katholieke gelovigen, want uiteindelijk ligt religie aan de basis van deze anti-propaganda wet.
Zolang Rome stelt dat homoseksualiteit een zonde is, zullen katholieke landen zoals Hongarije en Polen ideologieën die opkomen voor rechten van zondaars, niet gelijkwaardig achten.
 
Diegene die Hongarije verwijten weinig in te zitten met gelijke rechten voor LGBT personen, zitten zelf net zo goed weinig in met gelijke rechten voor katholieke gelovigen, wat aan de basis van deze anti-propaganda wet ligt.
Sorry what now?
Vertel, welke rechten worden katholieke gelovigen ontnomen?
Zolang Rome stelt dat homoseksualiteit een zonde is, zullen katholieke landen zoals Hongarije en Polen ideologieën die opkomen voor rechten van zondaars, niet gelijkwaardig achten.
Stelt Rome dat nog steeds ? Beter opletten in Kerk en Leven ;-)
Waar is trouwens de scheiding tussen Kerk en staat gebleven? Of telt dat enkel bij de Islam?
 
Inderdaad. Men grijpt naar een of ander gelijkheidsbeginsel uit EVRM.
En vervolgens interpreteert men een tekst, die eigenlijk alleen maar over rechten van mensen spreekt, zo ruim dat politieke idealen, die zich focussen op rechten van diezelfde mensen, dan ook maar gelijke rechten zouden moeten krijgen.

Het is echter perfect mogelijk dat een democratie personen op basis van hun geaardheid gelijk behandelt maar tegelijkertijd propaganda, die daarop gebaseerd is, bij minderjarigen verbiedt.
Idealen zijn niet gelijkwaardig en hoeven ook helemaal niet gelijkwaardig behandeld te worden als dit binnen een samenleving cultureel niet aanvaard is.

Diegene die Hongarije verwijten weinig in te zitten met gelijke rechten voor LGBT personen, zitten zelf net zo goed weinig in met gelijke rechten voor katholieke gelovigen, want uiteindelijk ligt religie aan de basis van deze anti-propaganda wet.
Zolang Rome stelt dat homoseksualiteit een zonde is, zullen katholieke landen zoals Hongarije en Polen ideologieën die opkomen voor rechten van zondaars, niet gelijkwaardig achten.
Het punt van heel de discussie is dat "propaganda" zeer ruim te interpreteren valt, en de interpretatie bij een regime ligt dat de persvrijheid ook al aan het afbreken is. Ook mogen enkel nog door het regime erkende organisaties of personen aan voorlichting doen. Als praktijkvoorbeeld hebben we een gelijkaardige wet uit Rusland, waar de Orthodoxe kerk en de staat altijd maar betere vriendjes worden.

Dus: een wet die naar goeddunken in te vullen valt door een regime dat de democratie eigenlijk niet zo respecteert.

Dat de rest van (West-)Europa daar niet echt voor te vinden is, is gewoon terecht, zeker tegen een context van een katholieke kerk die traag maar gestaag minder doempreken over homoseksuelen voert.
 
Los van alle andere fouten vind ik deze uitspraak toch wel bijzonder opmerkelijk. Dit is zelfs vandaag voor de meesten nog moeilijk, laat staan dat het 20 jaar geleden al zonder schroom kon. En dan heb ik het niet eens over de macho werelden van meeste sporten maar over alledaagse mensen.
Let me tell you a true story.
We zijn anno 1995-96 en zwarten heeft zijn eerste lange relatie. Nu blijkt dat de ex van zwarten een stiefpa heeft en dit is er feitelijk gekomen omdat haar echte vader een homo was. Toen dit uitkwam zijn haar ouders gescheiden en heeft zij totaal gebroken met haar vader. Papa's horen niet te breien is zo een zinnetje dat me 26 jaar later nog steeds bijblijft :S. Nu het lijkt me waarschijnlijk dat ze gemanipuleerd was door haar moeder want ze leek me te jong om de implicaties te kunnen snappen, ze was namelijk 10 jaar ofzo tijdens de scheiding.
Nu 7-8 jaar later staat er ineens een vreemde man voor mijn deur. Bleek haar biologische vader te zijn die via mij als laatste redmiddel weer in contact probeerde te komen met zijn dochter. Die kerel heeft toch wel wat opzoekingswerk moeten doen in analoge tijden zonder facebook om te weten te komen dat ik een relatie had met zijn dochter. Dat heeft er bij mij echt ingehakt. Het is nogaltijd zijn dochter. Ik heb toen wel wat bemiddeld tussen de vader en dochter als tussenpersoon en finaal is het wel goed gekomen tussen die twee. Stelselmatig zijn ze weer on speaking terms gekomen en ik denk wel nu dat ze een normale vader/dochter relatie hebben.
Ik heb dus wel wat ervaring met schroom en het outen in de jaren 90 en begrijp dat het toen moeilijk lag. Hoeveel relaties er toen niet op de klippen gelopen zijn omdat mannen nu eenmaal met een vrouw hoefden te trouwen.... Crazy.
Maar ik kan niet snappen dat dit anno 2021 (30 jaar later) nog steeds een probleem is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan