zwarten
Well-known member
Let me tell you a true story.Los van alle andere fouten vind ik deze uitspraak toch wel bijzonder opmerkelijk. Dit is zelfs vandaag voor de meesten nog moeilijk, laat staan dat het 20 jaar geleden al zonder schroom kon. En dan heb ik het niet eens over de macho werelden van meeste sporten maar over alledaagse mensen.
We zijn anno 1995-96 en zwarten heeft zijn eerste lange relatie. Nu blijkt dat de ex van zwarten een stiefpa heeft en dit is er feitelijk gekomen omdat haar echte vader een homo was. Toen dit uitkwam zijn haar ouders gescheiden en heeft zij totaal gebroken met haar vader. Papa's horen niet te breien is zo een zinnetje dat me 26 jaar later nog steeds bijblijft
. Nu het lijkt me waarschijnlijk dat ze gemanipuleerd was door haar moeder want ze leek me te jong om de implicaties te kunnen snappen, ze was namelijk 10 jaar ofzo tijdens de scheiding.Nu 7-8 jaar later staat er ineens een vreemde man voor mijn deur. Bleek haar biologische vader te zijn die via mij als laatste redmiddel weer in contact probeerde te komen met zijn dochter. Die kerel heeft toch wel wat opzoekingswerk moeten doen in analoge tijden zonder facebook om te weten te komen dat ik een relatie had met zijn dochter. Dat heeft er bij mij echt ingehakt. Het is nogaltijd zijn dochter. Ik heb toen wel wat bemiddeld tussen de vader en dochter als tussenpersoon en finaal is het wel goed gekomen tussen die twee. Stelselmatig zijn ze weer on speaking terms gekomen en ik denk wel nu dat ze een normale vader/dochter relatie hebben.
Ik heb dus wel wat ervaring met schroom en het outen in de jaren 90 en begrijp dat het toen moeilijk lag. Hoeveel relaties er toen niet op de klippen gelopen zijn omdat mannen nu eenmaal met een vrouw hoefden te trouwen.... Crazy.
Maar ik kan niet snappen dat dit anno 2021 (30 jaar later) nog steeds een probleem is.
Laatst bewerkt: