Nu zijn het al persoonlijke normen en waarden, en niet meer de Vlaamse/Belgische/Europese. Echt waar, dat ik mensen hier in hun volgende rants ten opzichte van migranten nooit meer hoor prediken over het verdedigen van onze normen en waarden, want ik zou begot niet meer weten welke dat zijn. Gelijke rechten voor iedereen ongeacht geslacht, afkomst of geaardheid? Die zitten er al duidelijk niet bij. Vrijheid van meningsuiting? Ook al niet. Mensenrechten? Eh.
Had jij niet aangehaald dat er geen vlaamse/belgische waarden bestonden? Ik herinner me daar vaag iets van? Gelijke rechten voor iedereen ongeacht geslacht, afkomst of geaardheid? Even vegen voor eigen deur voor je commentaar geeft op andere landen.
Het zegt genoeg over jou dat je een afkeuring zelfs niet over je lippen kan krijgen. Da's gewoon hetzelfde als een steunbetuiging in deze hoor. "It's not my country", wat een gezever. Je voelt je wel geroepen om over elke scheet in het buitenland die wel tegen jouw gedachtegoed ingaat te komen ranten, maar nu is het 'not my country'. De hypocrisie is hier echt de stratosfeer aan het inschieten hoor jongens.
Nee hoor. Dat heet onverschilligheid. Er zijn toch democratische processen? Wanneer zijn de volgende verkiezingen in Hongarije?
Als ze hier met zo een wet afkomen zal dit zeker mijn stem beinvloeden in het stemhokje trouwens.
 
Vanwaar je drang om uw persoonlijke normen en waarden op te leggen aan andere landen feitelijk?
Het is een democratisch verkozen partij die de stippellijnen uitzet. Als het volk niet akkoord is zullen we dat wel merken volgende verkiezingen.
ik voel me niet geroepen om dit af of goed te keuren trouwens. Its not my country.

Vanwaar die drang dat onrecht aan te kaarten? Not sure if serious? Waarom is het wel uw country als het over akkefietjes in de US of Arabische wereld gaat? Dan staan we er als eersten om kritiek te leveren.

Net zoals in Rusland en wit Rusland zal in Hongarij het volk "akkoord" gaan.

Wit rusland is volop bezig zich te "zuiveren" van LGBT en dat begon met gelijkaardige wetgeving. Daar zijn al serieus wat mensen verdwenen en vermoord. De meerderheid vindt het niet erg (of durft niet te protesteren) dus dan is het in orde? Staat er geen limiet op wat een staat zijn burgers mag aandoen als het met goedkeuring of het zwijgen van de meerderheid gebeurd?

Mitchell & Webb - Are we the Baddies?
Er zitten er hier een paar die wel eens aan wat zelfreflectie mogen doen. :p
 
Had jij niet aangehaald dat er geen vlaamse/belgische waarden bestonden? Ik herinner me daar vaag iets van? Gelijke rechten voor iedereen ongeacht geslacht, afkomst of geaardheid? Even vegen voor eigen deur voor je commentaar geeft op andere landen.
Ik had dat aangehaald omdat mensen als jij hier altijd zitten te zwieren met het verdedigen van de Vlaamse/Belgische/Europese waarden ten opzichte van vreemdelingen, maar dat keer op keer blijkt dat jullie dan duidelijk niet dezelfde normen en waardenset hanteren als mij. Dat bewijzen jij en anderen in dit topic weer ten volle. Want opnieuw de vraag: welke waarden en normen hebben wij als Vlaamse/Belgische/Europese samenleving, als ook dit er al niet meer bij hoort?

Nee hoor. Dat heet onverschilligheid.
Als ze een Amerikaanse actrice uit een Star Wars serie ontslaan, is het kot voor jou te klein. Maar mensenrechten of gelijke rechten voor homoseksuelen in Hongarije? Onverschilligheid. Opnieuw, dat zegt genoeg over jou hoor.

Er zijn toch democratische processen? Wanneer zijn de volgende verkiezingen in Hongarije?
Als ze hier met zo een wet afkomen zal dit zeker mijn stem beinvloeden in het stemhokje trouwens.
Zie de rest van mijn post:
Hongarije is trouwens geen democratie meer. Orban regeert sinds het coronavirus per decreet, ook voor zaken die niets te maken hebben met de bestrijding van het coronavirus. De vrije pers is aan banden gelegd, de oppositie wordt onder de knoet gehouden en de vleugels van de rechterlijke macht zijn geknipt. Deze maatregel verdedigen onder het mom dat het een legitieme democratische beslissing is, is de waarheid dus ook behoorlijk oneer aan doen. In een gezonde democratie worden minderheidsgroepen trouwens ook beschermd.
 
Ik had dat aangehaald omdat mensen als jij hier altijd zitten te zwieren met het verdedigen van de Vlaamse/Belgische/Europese waarden ten opzichte van vreemdelingen, maar dat keer op keer blijkt dat jullie dan duidelijk niet dezelfde normen en waardenset hanteren als mij. Dat bewijzen jij en anderen in dit topic weer ten volle.
En waar verdedig ik die waarden feitelijk? Want ik denk dat je me verward met een andere poster.
Als ze een Amerikaanse actrice uit een Star Wars serie ontslaan, is het kot voor jou te klein. Maar mensenrechten of gelijke rechten voor homoseksuelen in Hongarije? Onverschilligheid. Opnieuw, dat zegt genoeg over jou hoor.
Ja ik heb die post terug gevonden. Heeft feitelijk wel geen zier met politiek te maken eerder met het doxxen van mensen wiens mening afwijkend is. Of het ontslaan van mensen door hun werkgever (wederom niet politiek)
goh ja enkele voorbeelden.
die advocaat van trump die zijn huis verwoest zag... ok of niet ok?
gina carano die iets te rechtste tweets verstuurde (ontslaan)... ok of niet ok?
pierce morgan die tegen megan markle inging. (ontslaan) ok of niet ok?
die vrouw van ozzy ozbourne die pierce verdedigde (ontslaan) ok of niet ok?
de moeder van een agent die een of andere nobele onbekende zwarte doodschoot (niet george floyd) ontslaan door het feit dat het de moeder is. ok of niet ok?
Mumford and sons gitarist die boek van andy ngo verdedigt.. ontslaan...

Allez ik kan het lijstje nog heel lang maken maar ik denk wel dat het punt duidelijk is. Dit zijn gevolgen voor mensen die tegen de woke cultuur ingingen. Dan spreek ik me nog niet uit van alle bagger die ze online over zich moeten krijgen.
Ik kan me een gevoel van euforie nu feitelijk niet wegsteken. Mijn gevoel van verontwaardiging en onrecht in die post... dat heb jij nu ook.
Dus... #shrug... tzal allemaal wel zo erg niet zijn. :unsure:
Zie de rest van mijn post:
Ik volg de hongaarse politiek niet zo. Mij lijkt dat de verkiezingen toch nog vrij zijn? Het monddood maken van vrije pers? #shrug... Oppositie onder de knoet houden.. #shrug :unsure:

Wat niet wil zeggen moest hier ooit zo een wet doorkomen ik op de eerst komende gay parade te vinden ben en mijn stem naar de partij zal gaan die dit ongedaan zal maken.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig is er wel een verschil, maar het gaat allebei te ver, en schendt allebei het gelijkheidsprincipe. Maar zoals ik tegen M°°nblade al zei: Goed om te zien dat die Europese waarden zo kunnen veranderen naargelang het standpunt dat gemaakt moet worden.
Welke gelijkheidsrecht wordt er dan geschonden in Hongarije? Holebi's kunnen toch nog altijd doen en laten wat ze willen, enkel bij propaganda op scholen wordt er nu iets strenger toegezien. Het verschil tussen Hongarije en pakweg Iran qua behandeling van holebi's is er één van dag en nacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Welke gelijkheidsrecht wordt er dan geschonden in Hongarije? Holebi's kunnen toch nog altijd doen en laten wat ze willen, enkel bij propaganda op scholen wordt er nu iets strenger toegezien. Het verschil tussen Hongarije en pakweg Iran qua behandeling van holebi's is er één van dag en nacht.
"Propaganda", alsjeblieft zeg. Het gaat hier over het verbieden van élke verwijzing naar lgbtq op plekken waar minderjarigen aanwezig kunnen zijn. Dat is de facto overal. Dat wil de facto zeggen dat het gewoon verboden wordt om homoseksualiteit in beeld te brengen op school, op tv, ... De enige propaganda komt hier weer van jou hoor.

Dat er nog een verschil is met Iran, al een chance. Da's een beetje zoals zeggen dat het wel meevalt met onze waterschaarste ter vergelijking met de Sahara. En je beseft maar al te goed dat dit niet de laatste stap is die Fidesz zal zetten. Maar ik heb niet het gevoel dat jij dat erg zal vinden.
 
"Propaganda", alsjeblieft zeg. Het gaat hier over het verbieden van élke verwijzing naar lgbtq op plekken waar minderjarigen aanwezig kunnen zijn. Dat is de facto overal. Dat wil de facto zeggen dat het gewoon verboden wordt om homoseksualiteit in beeld te brengen op school, op tv, ...
Het gaat wel degelijk om "promotie" van homoseksualiteit, dat staat in het wetsvoorstel dat is aangenomen. Ik persoonlijk zie niet in waarom die promotie niet aan bepaalde regels mag onderworpen worden als een regering/parlement daarvoor willen gaan.

Dat er nog een verschil is met Iran, al een chance. Da's een beetje zoals zeggen dat het wel meevalt met onze waterschaarste ter vergelijking met de Sahara. En je beseft maar al te goed dat dit niet de laatste stap is die Fidesz zal zetten. Maar ik heb niet het gevoel dat jij dat erg zal vinden.
Hey, die vergelijking tussen Hongarije en de LGBT standpunten van het gemiddelde islamitische land kwam van de linkerzijde hier, ik vond het initieel al een belachelijke vergelijking die langs geen kanten opgaat.
 
Ik volg de hongaarse politiek niet zo. Mij lijkt dat de verkiezingen toch nog vrij zijn? Het monddood maken van vrije pers? #shrug... Oppositie onder de knoet houden.. #shrug :unsure:

Wat niet wil zeggen moest hier ooit zo een wet doorkomen ik op de eerst komende gay parade te vinden ben en mijn stem naar de partij zal gaan die dit ongedaan zal maken.
RSF waarschuwde reeds in 2019 al dat Orban alle media in Hongarij onder centrale overheidscontrole aan het brengen is. Sinds 2013 is Hongarije op de index van persvrijheid afgegleden naar een 92ste plaats.


These meetings served to confirm that there has been a dramatic decline in press freedom in Hungary. To silence media criticism, the government has used a range of well-oiled methods including acquisitions of media outlets, forced closures, controlling the management of independent media, and smear campaigns against outspoken reporters. As a result, much of the population, especially in rural areas, has been deprived of independently reported news and information.

The mission’s report stresses the lack of media pluralism and the fact that most of the media are now owned by businessmen allied with the government. This situation is not new. RSF has been drawing attention to governmental control of the media since 2017.

Since the closure of two influential dailies, Népszabadság and Magyar Nemzet, Hungary has had only one independent political daily, Népszava, which has a limited reach. The media regulatory system is completely controlled by the ruling Fidesz party. All five members of the Media Council, which has repeatedly obstructed critical journalists, are appointed by Fidesz.

The report also highlights the growing marginalization of independent media outlets, which are no longer able to work properly because the state discriminates against them. Their voices are also stifled by the predominantly pro-government discourse and their influence is limited to the capital, leaving the rest of the country in the dark.

Electorale hervormingen van Fidesz hebben ervoor gezorgd dat het partijensysteem in Hongarije niet meer gehandhaafd kan worden door te verplichten dat elke partij kandidaten in minimaal 50 constituencies moet afvaardigen. Hongarije evolueert zo naar een tweepartijenstelsel: Fidesz en een coalitie van alle andere partijen.

Under the proposed electoral rules, a party would be able to put together a national party list only if it had put forward candidates in at least 50 of the country’s 106 constituencies – up from 27 – across at least 9 of Hungary’s 19 counties and the capital.

The proposal argues the amendment is needed to ensure that only parties with real societal support are able to put forward a national party list. Hungary has a unicameral legislature into which MPs get elected via a mixed system: 106 lawmakers from single-winner constituencies and 93 proportionally from party lists.

All major opposition parties have previously signalled that they plan to coordinate and only put forward one opposition candidate against the ruling Fidesz party in each constituency – to be decided by informal primary elections organised by the parties amongst themselves.

However, with the proposed amendment, some parties may not reach the required 50 constituency threshold to form their own national party lists, thus forcing them to create joint lists, which in turn carry a higher electoral threshold than the single party list threshold of 5% – potentially as high as 15% in case of joint party lists of three or more parties.

Zonder vrije pers heb je geen democratie. Zonder faire verkiezingsregels heb je geen democratie.

Kom volgende keer asjeblieft niet weer klagen over cancel culture als je antwoord hierop #shrug is.
 
Pan-Europese gedeelde waarden hé, alleja gewoon niet vrijheid van meningsuiting, seksuele beleving of geloofsovertuiging of verbod op de doodstraf of foltering ofzo. Ik heb de indruk dat van het EVRM niks overblijft behalve het protocol ivm eigendomsrecht…

Deze mogen we dus ook al schrappen!

Het monddood maken van vrije pers? #shrug... Oppositie onder de knoet houden.. #shrug :unsure:

En dan euforisch zijn omdat elders in de wereld fundamentele mensenrechten worden geschonden. En mensen vragen zich af waarom voor mij extreemrechts de grootste reële bedreiging voor onze democratie en manier van samenleven vormt.

Het gaat wel degelijk om "promotie" van homoseksualiteit, dat staat in het wetsvoorstel dat is aangenomen. Ik persoonlijk zie niet in waarom die promotie niet aan bepaalde regels mag onderworpen worden als een regering/parlement daarvoor willen gaan.

Neen, het gaat om élke afbeelding van lgbtq. Niet alleen om 'promotie', Joost mag ook weten wat 'promotie' zelfs zou mogen zijn ...
 
Neen, het gaat om élke afbeelding van lgbtq. Niet alleen om 'promotie', Joost mag ook weten wat 'promotie' zelfs zou mogen zijn ...
Nope, het gaat enkel om promotie die op bepaalde plekken niet meer wordt toegestaan voor een minderjarig publiek. Als jij denkt dat het om gewoon een afbeelding gaat die wordt verboden en niets met promotie te maken heeft kan je altijd een klacht neerleggen en dan spreekt een rechter zich uit of het al dan geen promotie is.
 
Ik heb wel nog nooit promotie gezien daarvan? Hoe ziet dat er dan uit? Of bedoelen ze flyers van organisaties e.d.?

edit: oprechte vraag trouwens.
 
Het is vooral symbolisch een pijnlijke zet, kunnen we het daar wel over eens zijn? Homoseksualiteit wordt in Hongarije op dezelfde lijn gezet met pedofilie wanneer het aankomt op de depictie ervan op televisie en in openbare ruimtes. Dat is hoe je het ook draait of keert een klap in het gezicht van de lgbtq community en zet de deur op een kier naar waar we vijftig jaar geleden zaten toen homoseksualiteit nog strafbaar was en mensen hun geaardheid verborgen moesten houden uit angst voor repressie.

Hoe je als mens achter iets als dit kan staan of het kan vergoelijken is mij oprecht een raadsel, maar aan sommige commentaren hier en op HLN te zien is het duidelijk dat we ook hier in ons land moeten blijven ijveren voor de gelijke rechten van lgbtq's en dat we kinderen moeten van erg vroeg moeten aanleren dat het gewoon normaal is dat mannen op mannen kunnen vallen, meisjes op meisjes, dat het kan dat iemand die geboren is als jongen zich eigenlijk een meisje kan voelen en dergelijke.

Het is DAT wat ze in Hongarije proberen een halt toe te roepen en daar moet gewoon tegen gereageerd worden omdat dit soort onverdraagzaamheid een woekerende kanker is die enkel verder uitbreid. Hoe mensen anderen kunnen haten omwille van wie ze graag zien of omwille van welk geslacht ze hebben is mij een raadsel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel nog nooit promotie gezien daarvan? Hoe ziet dat er dan uit? Of bedoelen ze flyers van organisaties e.d.?

edit: oprechte vraag trouwens.

Vind ik wel een legitieme vraag.

Als ik dat lees hier is dat hetzelfde als een homo-koppel in thuis bijvoorbeeld?
Dat is dan al promotie?

Ik zie niet in wat er daarmee mis is. Lijkt wel alsof "indoctrinatie" het zogezegde excuus is om een "normale" liefdesrelatie te weren uit het dagelijks leven.

Als het niet over overdreven seksueel gedrag of filmpjes gaat zie ik toch echt 't probleem niet.

Net alsof een homo-koppel in pakweg Thuis u ineens gay gaat maken.
Dat is toch echt een lame vergezocht excuus om censuur op te leggen.

Hell, ik was 12 ofzo toen ik de beste kus-scene ooit zag:

En kijk. I turned out okay 👌😍
 
Ja, dat is al promotie. Zoals al eerder in het topic is aangehaald: Kijk naar de resultaten van een gelijkaardige wet in Rusland.
 
Ik heb wel nog nooit promotie gezien daarvan? Hoe ziet dat er dan uit? Of bedoelen ze flyers van organisaties e.d.?

edit: oprechte vraag trouwens.
Het komt erop neer dat ze net zoals in Rusland gay parades en dergelijke willen verbieden. Flyers holebi verenigingen mogen dus ook niet in een school hangen.
Homoseksualiteit mag nog steeds dus de vraag is of het gelijkheidsbeginsel hiermee dan ook geschonden wordt zoals er beweerd wordt.

Verbod op tabaksreclame is nog steeds niet hetzelfde als rookverbod.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het komt erop neer dat ze net zoals in Rusland gay parades en dergelijke willen verbieden. Flyers holebi verenigingen mogen dus ook niet in een school hangen.
Homoseksualiteit mag nog steeds dus de vraag is of het gelijkheidsbeginsel hiermee dan ook geschonden wordt zoals er beweerd wordt.

Verbod op tabaksreclame is nog steeds niet hetzelfde als rookverbod.
Mogen niet-holebi verenigingen affiches hangen?
 
Vanwaar je drang om uw persoonlijke normen en waarden op te leggen aan andere landen feitelijk?
Het is een democratisch verkozen partij die de stippellijnen uitzet. Als het volk niet akkoord is zullen we dat wel merken volgende verkiezingen.
ik voel me niet geroepen om dit af of goed te keuren trouwens. Its not my country.
Gewoon uit curieusiteit, stel in België ontstaat een partij met islamistische insteek, pak nu voor de grap MD&V. En die partij komt hier aan de macht en buiten wat speciale ingrepen op de machtsverdeling zorgt het ook voor het inperken van onze vrijheid door allerlei wetten uit de Sharia, weliswaar met een hedendaags sausje, in te voeren.
Spreken we dan ook allemaal van een democratisch verkozen partij en dat zal dan wel zichzelf oplossen binnen de zoveel jaar?

Hoe simplistisch er kan omgegaan worden met mensenrechten, absurd bijna…
 
Het noemt gelijkheidsbeginsel voor seksuele orientatie.
Niet gelijkheidsbeginsel voor propagandavoering.
Bayev and Others v. Russia
20 June 2017
The case concerned a complaint brought by three gay rights activists about
legislation in Russia banning the promotion of homosexuality, also known as the “gay
propaganda law” (in a series of legislative acts – most recently in 2013 – “promoting
non-traditional sexual relationships” among minors was made an offence punishable
by a fine). As a protest against these laws, the applicants had staged demonstrations
between 2009 and 2012. They were subsequently found guilty of administrative
offences and given fines. The applicants complained about the ban on public
statements concerning the identity, rights and social status of sexual minorities,
alleging that it was discriminatory.
The Court held that there had been a violation of Article 10 (freedom of
expression) of the Convention and a violation of Article 14 (prohibition of
discrimination) of the Convention in conjunction with Article 10. It found in
particular that, although the laws in question aimed primarily at protecting minors,
the limits of those laws had not been clearly defined and their application had been
arbitrary. Moreover, the very purpose of the laws and the way they were formulated
and applied in the applicants’ case had been discriminatory and, overall, served no
legitimate public interest. Indeed, by adopting such laws the authorities had
reinforced stigma and prejudice and encouraged homophobia, which was
incompatible with the values of a democratic society.

U zei?
 
Terug
Bovenaan