Nu zijn het al persoonlijke normen en waarden, en niet meer de Vlaamse/Belgische/Europese. Echt waar, dat ik mensen hier in hun volgende rants ten opzichte van migranten nooit meer hoor prediken over het verdedigen van onze normen en waarden, want ik zou begot niet meer weten welke dat zijn. Gelijke rechten voor iedereen ongeacht geslacht, afkomst of geaardheid? Die zitten er al duidelijk niet bij. Vrijheid van meningsuiting? Ook al niet. Mensenrechten? Eh.Vanwaar je drang om uw persoonlijke normen en waarden op te leggen aan andere landen feitelijk?
Het is een democratisch verkozen partij die de stippellijnen uitzet. Als het volk niet akkoord is zullen we dat wel merken volgende verkiezingen.
ik voel me niet geroepen om dit af of goed te keuren trouwens. Its not my country.
Het zegt genoeg over jou dat je een afkeuring zelfs niet over je lippen kan krijgen. Da's gewoon hetzelfde als een steunbetuiging in deze. "It's not my country", wat een gezever. Je voelt je wel geroepen om over elke scheet in het buitenland die wel tegen jouw gedachtegoed ingaat te komen ranten, maar nu is het 'not my country'. De hypocrisie is hier echt de stratosfeer aan het inschieten hoor jongens.
Misschien mag de LGBTQ-gemeenschap in België zich nog gelukkig prijzen met de aanwezigheid van radicale moslims in ons land. Het is dat ze een dankbare stok zijn om moslims mee te slaan, want het is nu wel heel duidelijk dat extreemrechts ook hier bij ons anders geen zier zou geven om hun veiligheid, vrijheid of gelijke rechten.
Hongarije is trouwens geen democratie meer. Orban regeert sinds het coronavirus per decreet, ook voor zaken die niets te maken hebben met de bestrijding van het coronavirus. De vrije pers is aan banden gelegd, de oppositie wordt onder de knoet gehouden en de vleugels van de rechterlijke macht zijn geknipt. Deze maatregel verdedigen onder het mom dat het een legitieme democratische beslissing is, is de waarheid dus ook behoorlijk oneer aan doen. In een gezonde democratie worden minderheidsgroepen trouwens ook beschermd. Maar zelfs al was het een zuivere democratische beslissing, dat wil nog niet zeggen dat wij daar geen kritiek op mogen hebben he dan. Als je mensenrechten belangrijk vindt, dan stopt dat niet aan de landsgrenzen.
Laatst bewerkt: