Vanwaar je drang om uw persoonlijke normen en waarden op te leggen aan andere landen feitelijk?
Het is een democratisch verkozen partij die de stippellijnen uitzet. Als het volk niet akkoord is zullen we dat wel merken volgende verkiezingen.
ik voel me niet geroepen om dit af of goed te keuren trouwens. Its not my country.
Zoals gezegd is "democratisch verkozen" bij de haren getrokken, maar tot daaraan toe nog.
Het grote exportproduct van Europa, is de normen en waarden. Dat is er met de tijd zo van gemaakt. Economisch gaan we de VS en China niet kloppen, militair ook niet. Op vlak van onderzoek? Misschien, maar ook daar is het niet voor op korte termijn. Wat we al héél vaak hebben naar buiten gebracht als ons grote kernproduct, zijn de waarden waar we achter staan. Dat hebben we "voor" op China en ook wel de VS. Daarom was het gedoe met Ursula von Der Leyen en Michel ook wel belangrijk.

Dus als we een Europa willen zijn, zijn er ook bepaalde basisdingen die wel kunnen en die niet kunnen. Die hebben we gewoon ook allemaal opgeschreven, en we hebben allemaal gezegd dat we volgens die regels zullen spelen. Als dan één van de speelmakkers plots die regels gaat negeren, hebben we wel een probleem. Ten eerste straal je dat dan ook ineens uit naar de buitenwereld als je je als één blok presenteert, dan straalt het op ons af, en wordt het waar "Europa" voor staat. Dan hoeft het voor mij niet. Ten tweede zijn de afspraken onder iedereen gemaakt, en als één speler die eenzijdig verandert, moet misschien bekeken worden of hij wel in de ploeg past met die zienswijze.

Dus "not my country" is allemaal fijn als ze ook "not my union" waren. Maar dat laatste zijn ze wel. En wat mij betreft, is dat onverenigbaar en moeten ze kiezen: Hun politiek of onze waarden.

Verbod op tabaksreclame is nog steeds niet hetzelfde als rookverbod.

Excuseer? Verbod op tabaksreclame dient anders wel om het tabaksgebruik zo klein mogelijk te houden en idealiter uit te roeien. Pas dat toe op iets wat niet "klein te houden" of "uit te roeien" is omdat het deel uitmaakt van je persoonlijkheid en niet te veranderen is (vandaar dat het ook een beschermd criterium is bij discriminatie), en tada: Daar is de ongelijkheid. Dat zeg ik niet alleen, dat zegt zo ongeveer elke rechter. Dus niet doen alsof de wet aan de kant van de Hongaren staat hier.

Edit: Maar het is wel grappig. We zijn dus al verschoven van "zij mogen kiezen voor ongelijkheid" naar "de ongelijkheid is nog niet zo erg als ergens anders wel is" naar "het is geen ongelijkheid".
 
Laatst bewerkt:
Het komt erop neer dat ze net zoals in Rusland gay parades en dergelijke willen verbieden. Flyers holebi verenigingen mogen dus ook niet in een school hangen.
Homoseksualiteit mag nog steeds dus de vraag is of het gelijkheidsbeginsel hiermee dan ook geschonden wordt zoals er beweerd wordt.

Verbod op tabaksreclame is nog steeds niet hetzelfde als rookverbod.

Verbod op tabaksreclame is er omdat van roken wel bewezen is dat het schadelijk is voor de gezondheid dus daar zit een logica achter.

Wat er zo schadelijk is om een man een andere man te zien kussen, daar moet ik het eerste bewijs nog van zien.

De vraag is niet eens of het gelijkheidsbeginsel is geschonden in dat geval. De vraag is waarom een overheid zich bezig wil houden om gay parades te bannen en wat het probleem is om iets anders dan het klassieke heterokoppel op TV te tonen.
 
Gewoon uit curieusiteit, stel in België ontstaat een partij met islamistische insteek, pak nu voor de grap MD&V. En die partij komt hier aan de macht en buiten wat speciale ingrepen op de machtsverdeling zorgt het ook voor het inperken van onze vrijheid door allerlei wetten uit de Sharia, weliswaar met een hedendaags sausje, in te voeren.
Spreken we dan ook allemaal van een democratisch verkozen partij en dat zal dan wel zichzelf oplossen binnen de zoveel jaar?

Hoe simplistisch er kan omgegaan worden met mensenrechten, absurd bijna…
Simpelweg.. ja het is een democratisch verkozen partij waar het gros van de bevolking achter staat. Hoeft zich dat op te lossen binnen de zoveel jaar? Nee zolang de democratisch verkozen regering het vertrouwen van de bevolking blijft behouden zal dit niet veranderen.
Trouwens heel catchy naam :D
 
Ik heb wel nog nooit promotie gezien daarvan? Hoe ziet dat er dan uit? Of bedoelen ze flyers van organisaties e.d.?

edit: oprechte vraag trouwens.
Flyers, affiches, reclamefilmpjes,... in de trant van "Hé jij daar, al eens homoseksualiteit geprobeerd? Nee? Doen jongeuh!"
 
Simpelweg.. ja het is een democratisch verkozen partij waar het gros van de bevolking achter staat. Hoeft zich dat op te lossen binnen de zoveel jaar? Nee zolang de democratisch verkozen regering het vertrouwen van de bevolking blijft behouden zal dit niet veranderen.
Trouwens heel catchy naam :D
Maar dat is dan ook niet het punt, hè. Het punt is dat je die dingen als Europese waarden noemt die we moeten beschermen tegen invloed van buitenaf, maar ze niet wilt beschermen tegen invloed van binnenuit, want daar geldt dan plots dat dat is wat het volk wilt. Jij zegt duidelijk dat dat is wat het volk wilt, oké. Maar kom dan niet zeggen dat de buitengrenzen van Europa dicht moeten omdat moslims zogezegd onze waarden niet delen en hun gedachtegoed onverenigbaar zou zijn met het Europese.
 
  • Leuk
Waarderingen: toru
Flyers, affiches, reclamefilmpjes,... in de trant van "Hé jij daar, al eens homoseksualiteit geprobeerd? Nee? Doen jongeuh!"
Precies of ge de keuze hebt om homo te worden :D

Ik vind dat allemaal maar raar want bij zulke flyers denkt toch niemand ineens, laat ik nu homo worden? Zelfde met gay parades e.d.

Zulk repressief beleid werkt trouwens alleen maar averechts denk ik dan.
 
Precies of ge de keuze hebt om homo te worden :D

Ik vind dat allemaal maar raar want bij zulke flyers denkt toch niemand ineens, laat ik nu homo worden? Zelfde met gay parades e.d.

Zulk repressief beleid werkt trouwens alleen maar averechts denk ik dan.
Die hele "promotie" is dan ook juridische zever om naar hartelust te kunnen discrimineren.
 
Maar dat is dan ook niet het punt, hè. Het punt is dat je die dingen als Europese waarden noemt die we moeten beschermen tegen invloed van buitenaf, maar ze niet wilt beschermen tegen invloed van binnenuit, want daar geldt dan plots dat dat is wat het volk wilt.
Het propageren van homoseksualiteit op een school voor minderjarigen is nooit een Europese waarde geweest. Mochten ze nu in Hongarije elke vorm van LGBTQ repressief vervolgen en zwaar bestraffen had ik je redenering nog kunnen volgen, nu gaat het langs geen kanten op.
 
Het propageren van homoseksualiteit op een school voor minderjarigen is nooit een Europese waarde geweest. Mochten ze nu in Hongarije elke vorm van LGBTQ repressief vervolgen en zwaar bestraffen had ik je redenering nog kunnen volgen, nu gaat het langs geen kanten op.
Lees je ook wel de andere berichten? Waarin staat dat dat niet is wat ik zeg, maar wat veel rechters al gezegd hebben? Dat dat dezelfde interpretatie is die in Rusland ook is gevolgd? Wat de gevolgen zijn in Rusland van een gelijkaardige wet, en wat de rechter er daar van zei (zie JPV)?

Of doe je liever alsof dat niet bestaat, om jezelfde punt van 3 pagina's geleden nog eens te herhalen zonder rekening te houden met tegeninformatie?
 
Die hele "promotie" is dan ook juridische zever om naar hartelust te kunnen discrimineren.
Net zoals in Rusland hé, "holebi propaganda en promotie" is een mooie paraplu om alles onder te zetten dat niet in de conservatieve maatschappijvisie van de tandem Kremlin-Orthodoxe Kerk past. Twee mannen die elkaars hand vasthouden in het openbaar --> propaganda!

En nu gaan ze daar in Hongarije, in de EU (!), ook mee beginnen en half BG ziet het probleem niet want elk land doet toch wat het wil en ja het is toch maar tegen propaganda zeker. Pijnlijk om lezen, meer kan ik er niet over zeggen. Wanneer een Belgische traditionele partij een of andere wet van het zevende knoopsgat voorstelt worden de vergrootglazen bovengehaald om de ondergrondse complotten tegen het Belgische volk op te sporen, maar Orban/Fidesz die kunnen we wel op hun woord geloven.
 
Het gaat niet alleen om het 'propageren', wat dat ook moge zijn. Dat is niet gedefinieerd, waardoor de wet er op neer komt dat élke afbeelding, uitbeelding of vermelding van homoseksualiteit op plekken waar minderjarigen ze kunnen zien, verboden kan worden. De wet zorgt er ook voor dat op scholen enkel door de overheid aangeduide personen en organisaties nog mogen les geven over seksualiteit.

Wanneer deze wet maximaal toegepast wordt, betekent dat dat een regenboogvlag in het straatbeeld kan verboden worden, dat een show zoals Modern Family in Hongarije niet meer vertoond zou kunnen worden en dat jongeren die een andere geaardheid hebben géén voorlichting meer mogen krijgen. En dat het maar een kleine stap is om homoseksuelen het recht te ontzeggen om affectie te tonen in het openbaar, want een minderjarige zou het kunnen zien.
 
Het noemt gelijkheidsbeginsel voor seksuele orientatie.
Niet gelijkheidsbeginsel voor propagandavoering.
Het propageren van homoseksualiteit op een school voor minderjarigen is nooit een Europese waarde geweest. Mochten ze nu in Hongarije elke vorm van LGBTQ repressief vervolgen en zwaar bestraffen had ik je redenering nog kunnen volgen, nu gaat het langs geen kanten op.

Wat is propaganda. Zouden jullie dat eindelijk eens kunnen definiëren in plaats van te verstoppen achter sofistische retoriek.

Echt Moonblade, ik wil u nooit meer iemand van ideologische blindheid of whatever zien beschuldigen als het over LGBT issues gaat. Dat kan niet eens erkennen dat dit discriminatie is, maar komt verbatim af met typische extreem-rechtse talking points als 'gay propaganda'. Wat een fucking grap. :laugh:
 
Wat is propaganda. Zouden jullie dat eindelijk eens kunnen definiëren in plaats van te verstoppen achter sofistische retoriek.
Waarom moet je van ons weten wat propaganda is? Een woordenboek kan hier waarschijnlijk een betere definitie verschaffen dan wij dat kunnen.

Ik snap niet wat hier zo onduidelijk aan is. In België is het bijv. toegestaan om tabak te consumeren, maar het is ten strengste verboden om reclame te gaan maken voor tabak op school voor minderjarigen. Verandert dat nu iets aan het recht van de gemiddelde persoon om tabak te consumeren? Nope, helemaal niet.
 
Waarom moet je van ons weten wat propaganda is? Een woordenboek kan hier waarschijnlijk een betere definitie verschaffen dan wij dat kunnen.

Ik snap niet wat hier zo onduidelijk aan is. In België is het bijv. toegestaan om tabak te consumeren, maar het is ten strengste verboden om reclame te gaan maken voor tabak op school voor minderjarigen. Verandert dat nu iets aan het recht van de gemiddelde persoon om tabak te consumeren? Nope, helemaal niet.
Oké, bij dezen is mijn vorige vraag ook beantwoord: Nee, je hebt de rest van de posts niet gelezen.
https://www.beyondgaming.be/threads...homonegativiteit-en-homohaat.2924/post-235226, onderaan. Ja, het is discriminatie zoals je het daar voorstelt.
 
Waarom moet je van ons weten wat propaganda is? Een woordenboek kan hier waarschijnlijk een betere definitie verschaffen dan wij dat kunnen.

Ik ben nieuwsgierig. Jij bent degene die de wet verdedigt omdat je het okay vind dat die 'propaganda' verboden wordt. Ben benieuwd wat jij zoal onder 'propaganda' verstaat. Het is gemakkelijk om iets te verdedigen als je daarin vaag blijft. En het feit dat er al meermaals achter gevraagd is maar dat jij en Moonlight dat elke keer side-steppen valt me wel op.

Ik snap niet wat hier zo onduidelijk aan is. In België is het bijv. toegestaan om tabak te consumeren, maar het is ten strengste verboden om reclame te gaan maken voor tabak op school voor minderjarigen. Verandert dat nu iets aan het recht van de gemiddelde persoon om tabak te consumeren? Nope, helemaal niet.

Mag ik daaruit afleiden dat jij vind dat homoseksualiteit schadelijk is zoals tabak ?
 
Ik ben nieuwsgierig. Jij bent degene die de wet verdedigt omdat je het okay vind dat die 'propaganda' verboden wordt. Ben benieuwd wat jij zoal onder 'propaganda' verstaat. Het is gemakkelijk om iets te verdedigen als je daarin vaag blijft. En het feit dat er al meermaals achter gevraagd is maar dat jij en Moonlight dat elke keer side-steppen valt me wel op.
Ik versta onder propaganda wat onder propaganda valt, zie bijv. de Van Dale definitie:


Ik zie echt niet in waarom ik hier mijn interpretatie moet gaan geven voor termen die duidelijk vastgelijnd zijn. We vragen jou hier toch ook niet om definities te gaan geven van duidelijke termen, dat gaat de discussie nu toch ook niet vooruit helpen?

Mag ik daaruit afleiden dat jij vind dat homoseksualiteit schadelijk is zoals tabak ?
Nope, je mag daaruit afleiden dat er een groot verschil is tussen de verspreiding van propaganda voor X aan banden leggen versus X verbieden.
Ik vind dat scholen op zich geen plaats zijn om propaganda te verspreiden.
 
Ik versta onder propaganda wat onder propaganda valt, zie bijv. de Van Dale definitie:


Ik zie echt niet in waarom ik hier mijn interpretatie moet gaan geven voor termen die duidelijk vastgelijnd zijn. We vragen jou hier toch ook niet om definities te gaan geven van duidelijke termen, dat gaat de discussie nu toch ook niet vooruit helpen?


Nope, je mag daaruit afleiden dat er een groot verschil is tussen de verspreiding van propaganda voor X aan banden leggen versus X verbieden.
Ik vind dat scholen op zich geen plaats zijn om propaganda te verspreiden.
Geef eens een voorbeeld van "propaganda" die verboden zal worden, maar niet zal zorgen voor ongelijkheid op basis van seksuele voorkeur?
 
Ik versta onder propaganda wat onder propaganda valt, zie bijv. de Van Dale definitie:


Ik zie echt niet in waarom ik hier mijn interpretatie moet gaan geven voor termen die duidelijk vastgelijnd zijn. We vragen jou hier toch ook niet om definities te gaan geven van duidelijke termen, dat gaat de discussie nu toch ook niet vooruit helpen?

Dat bedoel ik dus met sofisme hé .. Je ontwijkt het antwoord weer dus ik vraag het nogmaals, maar dan duidelijker: wat is voor jou 'propaganda' in deze context. Ik moet geen vandale definitie van wat propaganda is, ik weet wat dat woord betekent.

Ik wil dat je stopt met je te verschuilen achter vaagheid en zegt wat jij vind dat onder 'gay propaganda' valt dat okay is om te verbieden. Want mijn vermoeden is "alles wat LGBT niet afschildert als minderwaardig is propaganda".

Nope, je mag daaruit afleiden dat er een groot verschil is tussen de verspreiding van propaganda voor X aan banden leggen versus X verbieden.
Ik vind dat scholen op zich geen plaats zijn om propaganda te verspreiden.

Ja toch interessant dat je enkel een vergelijking kan maken die ergens op slaat als je het vergelijkt met iets waar je kanker van krijgt. Laten we misschien even een andere situatie nemen die minder bij de haren getrokken is: een persoonlijke eigenschap (wat seksuele geaardheid is) in plaats van een individuele handeling (wat roken is).

Stel nu dat het ging over, gohjah laat ik zeggen whiteness ? En dat ze ergens in eenof ander Afrikaans land een wet wilden invoeren die een heel erg vaag gedefinieerde term als 'whiteness-propaganda' aan banden legt. Wat dus onder andere inhoudt dat er geen whites meer getoond worden waar kinderen aanwezig kunnen zijn zoals op TV. Pas op, het is niet verboden om white the zijn hé, je mag nog altijd white zijn in je eigen huis, dus ik hoop dat je consistent bent en hier geen problemen in ziet?

Tenzij je overtuigd bent dat niet hetero zijn iets is wat je bewust kiest .. ?

Daarom neem ik wat jij zegt niet serieus. Ik verdenk je ervan hier woordspelletjes te spelen zodat je niet hoeft toe te geven dat je ofwel 1) het u geen enkele fuck kan schelen of 2) best wel goed vind dat er eens wordt opgetreden tegen die 'lgbt-ideologische propaganda' want je hebt er zelf problemen mee, maar je durft dat niet uitspreken hier.
 
Dit past ook allemaal in de verdere strategie van Hongarije.


Hongarije verbiedt adoptie door holebi's en transgenders en neemt "traditioneel gezin" op in de grondwet

Je ontneemt mensen kansen en mogelijkheden op basis van een seksuele voorkeur. Dat is discriminatie pur sang. En dat alleen om het conservatieve gezinsbeeld dat bestaat sinds de oertijd te bewaren. Wat is het volgende? Teruggrijpen naar paard en kar want dat was toch zoveel beter?

Het meest weerzinwekkende aan heel die historie is dat homoseksualiteit wordt gekoppeld aan pedofilie en seksuele misdrijven. Ik dacht dat de rechterzijde dit toch veelal zag gebeuren bij allochtonen? Hoe rijmt dat hier dan mee?

Er wordt langs alle kanten geroepen dat we onze westerse waarden moeten betonneren en beschermen. Wel laat voor mij een westerse waarde zijn dat er hier in Europa plaats is voor iedereen, ongeacht zijn eigen identiteit, zolang dat op een respectvolle en niet opdringbare manier naar andere is. En dat wordt hier toch ook wel met de voeten getreden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan