Dit past ook allemaal in de verdere strategie van Hongarije.


Hongarije verbiedt adoptie door holebi's en transgenders en neemt "traditioneel gezin" op in de grondwet

Je ontneemt mensen kansen en mogelijkheden op basis van een seksuele voorkeur. Dat is discriminatie pur sang. En dat alleen om het conservatieve gezinsbeeld dat bestaat sinds de oertijd te bewaren. Wat is het volgende? Teruggrijpen naar paard en kar want dat was toch zoveel beter?

Het meest weerzinwekkende aan heel die historie is dat homoseksualiteit wordt gekoppeld aan pedofilie en seksuele misdrijven. Ik dacht dat de rechterzijde dit toch veelal zag gebeuren bij allochtonen? Hoe rijmt dat hier dan mee?

Nee je ziet dat verkeerd. Als je holebi's laat adopteren zijn die geadopteerde kinderen 24/7 blootgesteld aan holebi propaganda. Da's perfect normaal om dat te verbieden.
 
Het meest weerzinwekkende aan heel die historie is dat homoseksualiteit wordt gekoppeld aan pedofilie en seksuele misdrijven. Ik dacht dat de rechterzijde dit toch veelal zag gebeuren bij allochtonen? Hoe rijmt dat hier dan mee?
Dat is een populaire truc die vaak wordt gebruikt in conservatieve middens hoor, bij de meer loco-republikeinen en godsdienstfanaten in de VS is dat algemeen aanvaard. Ook op 9lives hadden we zo'n account die zonder blozen daar (compleet onwetenschappelijke) "studies" over deelde.
 
En dat het maar een kleine stap is om homoseksuelen het recht te ontzeggen om affectie te tonen in het openbaar, want een minderjarige zou het kunnen zien.
Spijtig om te horen dat nu daar ook de kans bestaat op een slippery slope richting die trieste situatie die in onze grootsteden al een decennia lang effectief zo is.

Wetten en wat er effectief op straat gebeurt liggen soms ver uit mekaar. Geen idee hoe dat in Hongarije zit, maar bij ons zijn de wetten ok, maar op straat hangt het in de praktijk enkel af van de "wetten van de wijk", en die zijn totaal anders.

Effectief klop krijgen lijkt me nog steeds veel erger dan wet x of y, die misschien puur politiek was en waarvan de toekomst nog moet uitwijzen of ze effectief gaat afgedwongen worden door justitie.
 
Spijtig om te horen dat nu daar ook de kans bestaat op een slippery slope richting die trieste situatie die in onze grootsteden al een decennia lang effectief zo is.

Wetten en wat er effectief op straat gebeurt liggen soms ver uit mekaar. Geen idee hoe dat in Hongarije zit, maar bij ons zijn de wetten ok, maar op straat hangt het af van de "wetten van de wijk", en die zijn totaal anders.

Effectief klop krijgen lijkt me nog steeds veel erger dan wet x of y, die misschien puur politiek was en waarvan de toekomst nog moet uitwijzen of ze effectief gaat afgedwongen worden door justitie.
In een paar wijken effectief (p<1) klop krijgen door het uitschot van de samenleving is erger dan wettelijke, stelselmatige discriminatie, want misschien gaan ze die wetten wel niet echt laten naleven ofzo (in tegenstelling tot plaatsen waar exact hetzelfde gebeurde zoals Rusland).

U hoorde het eerst op BG!
 
Spijtig om te horen dat nu daar ook de kans bestaat op een slippery slope richting die trieste situatie die in onze grootsteden al een decennia lang effectief zo is.

Wetten en wat er effectief op straat gebeurt liggen soms ver uit mekaar. Geen idee hoe dat in Hongarije zit, maar bij ons zijn de wetten ok, maar op straat hangt het in de praktijk enkel af van de "wetten van de wijk", en die zijn totaal anders.

Effectief klop krijgen lijkt me nog steeds veel erger dan wet x of y, die misschien puur politiek was en waarvan de toekomst nog moet uitwijzen of ze effectief gaat afgedwongen worden door justitie.
Ah, de "x is ook erg, dus over y mogen we niks zeggen"...
Maar goed, ook deze conclusie is duidelijk: Enkelingen die zich niet houden aan de wet of onze regels (en dus mensen kloppen), zijn erger dan regels die de discriminatie legitimiseren. Dat geeft bijzondere consequenties op zo ongeveer elk ander vlak, maar dat hebben we in dit topic nog al gezien.
 
Maar dat is dan ook niet het punt, hè. Het punt is dat je die dingen als Europese waarden noemt die we moeten beschermen tegen invloed van buitenaf, maar ze niet wilt beschermen tegen invloed van binnenuit, want daar geldt dan plots dat dat is wat het volk wilt. Jij zegt duidelijk dat dat is wat het volk wilt, oké. Maar kom dan niet zeggen dat de buitengrenzen van Europa dicht moeten omdat moslims zogezegd onze waarden niet delen en hun gedachtegoed onverenigbaar zou zijn met het Europese.

ik snap niet dat je enerzijds de 'vlaemsche normen en waarden' beschimpt of zelfs onbestaande acht en dan totaal 'blissfully ignorant' bent voor uw eigen hypocrisie wanneer een land deze 'fictieve waarden' met de voeten treedt.
Of het nu van u kwam of andere posters maakt me feitelijk niet uit.
Ik snap die tweespalt echt niet van wanneer een extreem rechts georienteerd land zo een regels doorvoert staat iedereen hier met zijn hooivork klaar maar wanneer in eigen land weeral eens een homokoppel aangevallen of zelfs homo's vermoord worden dan is het fluwelen handschoenen en een riedeltje over onbestaande normen en waarden.
 
ik snap niet dat je enerzijds de 'vlaemsche normen en waarden' beschimpt of zelfs onbestaande acht en dan totaal 'blissfully ignorant' bent voor uw eigen hypocrisie wanneer een land deze 'fictieve waarden' met de voeten treedt.
Of het nu van u kwam of andere posters maakt me feitelijk niet uit.
Ik snap die tweespalt echt niet van wanneer een extreem rechts georienteerd land zo een regels doorvoert staat iedereen hier met zijn hooivork klaar maar wanneer in eigen land weeral eens een homokoppel aangevallen of zelfs homo's vermoord worden dan is het fluwelen handschoenen en een riedeltje over onbestaande normen en waarden.
Dat laatste is een leugen, en daarmee valt de hele veronderstelde hypocrisie gewoon plat op z'n gat.
Ik heb nog nooit bij een aangevallen homokoppel gesproken over onbestaande normen en waarden. Sterker nog, ik heb dat al-tijd sterk veroordeeld en afgekeurd. En heb dat nooit meer genoemd dan vuiligheid. Omdat ik het van dichtbij zie en meemaak. Probeer het nog maar eens.

Edit: Verder negeer je ongeveer elke letter van mijn post.
 
Dit past ook allemaal in de verdere strategie van Hongarije.


Hongarije verbiedt adoptie door holebi's en transgenders en neemt "traditioneel gezin" op in de grondwet

Je ontneemt mensen kansen en mogelijkheden op basis van een seksuele voorkeur. Dat is discriminatie pur sang. En dat alleen om het conservatieve gezinsbeeld dat bestaat sinds de oertijd te bewaren. Wat is het volgende? Teruggrijpen naar paard en kar want dat was toch zoveel beter?

Het meest weerzinwekkende aan heel die historie is dat homoseksualiteit wordt gekoppeld aan pedofilie en seksuele misdrijven. Ik dacht dat de rechterzijde dit toch veelal zag gebeuren bij allochtonen? Hoe rijmt dat hier dan mee?

Er wordt langs alle kanten geroepen dat we onze westerse waarden moeten betonneren en beschermen. Wel laat voor mij een westerse waarde zijn dat er hier in Europa plaats is voor iedereen, ongeacht zijn eigen identiteit, zolang dat op een respectvolle en niet opdringbare manier naar andere is. En dat wordt hier toch ook wel met de voeten getreden.

Het grappige is dan dat uit veel studies al gebleken is dat kinderen van holebi's het net beter doen dan traditionele gezinnen.
 
ik snap niet dat je enerzijds de 'vlaemsche normen en waarden' beschimpt

De Vlaemsche(/Europese) normen en waarden worden hier niet beschimpt (en ik denk dat je eerder aan Killalot dacht dan aan Loser?). Wat hier beschimpt wordt zijn posters die deze term gebruiken als wapen in een argument over migratie, maar in een argument over LGBT discriminatie ineens culturele relativisten worden.
 
ik snap niet dat je enerzijds de 'vlaemsche normen en waarden' beschimpt of zelfs onbestaande acht en dan totaal 'blissfully ignorant' bent voor uw eigen hypocrisie wanneer een land deze 'fictieve waarden' met de voeten treedt.
Of het nu van u kwam of andere posters maakt me feitelijk niet uit.
Ik snap die tweespalt echt niet van wanneer een extreem rechts georienteerd land zo een regels doorvoert staat iedereen hier met zijn hooivork klaar maar wanneer in eigen land weeral eens een homokoppel aangevallen of zelfs homo's vermoord worden dan is het fluwelen handschoenen en een riedeltje over onbestaande normen en waarden.
Voor mij ben je gewoon de discussie aan het vergiftigen.

Geweld door compleet gemarginalizeerd uitschot <--> Een wet die enkel kan gebruikt worden om systematisch te discrimineren.

Waar niemand dat eerste goedpraat door over "normen en waarden" te beginnen of fluwelen handschoenen te praten. Het is ook geweldig dat het je niet uitmaakt wie wat zegt, zo heb je natuurlijk altijd gelijk. Zal ik jou op dezelfde hoop gooien als Lavabo van 9lives omdat die ook ooit eens iets heeft gezegd dat hem misschien in hetzelfde kamp plaats op één issue als jou?
 
Voor mij ben je gewoon de discussie aan het vergiftigen.

Geweld door compleet gemarginalizeerd uitschot <--> Een wet die enkel kan gebruikt worden om systematisch te discrimineren.
Het gaat om een wet die propaganda op scholen voor minderjarigen beperkingen oplegt. Het is nog altijd niet toegestaan om pakweg holebi's te weigeren in cafés op straat in Boedapest, dat is discriminatie.
 
ik snap niet dat je enerzijds de 'vlaemsche normen en waarden' beschimpt of zelfs onbestaande acht en dan totaal 'blissfully ignorant' bent voor uw eigen hypocrisie wanneer een land deze 'fictieve waarden' met de voeten treedt.
Of het nu van u kwam of andere posters maakt me feitelijk niet uit.
Ik snap die tweespalt echt niet van wanneer een extreem rechts georienteerd land zo een regels doorvoert staat iedereen hier met zijn hooivork klaar maar wanneer in eigen land weeral eens een homokoppel aangevallen of zelfs homo's vermoord worden dan is het fluwelen handschoenen en een riedeltje over onbestaande normen en waarden.
Jij bent degene die onze Vlaamse normen en waarden beschimpt wanneer je het niet eens over je lippen krijgt dat wat Hongarije nu doet niet bijzonder koosjer is. Je bent trouwens post na post er iets van aan het maken dat ik (of anderen) niet hebben gezegd. Ik reageer op het feit dat degenen die hier keer op keer roepen dat onze Vlaamse normen en waarden teloorgaan door de influx van migranten/moslims/..., duidelijk niet dezelfde waarden delen als mij. Waarop ik dan telkens de vraag stel welke normen en waarden jullie dan precies denken te verdedigen?
 
Het gaat om een wet die propaganda op scholen voor minderjarigen beperkingen oplegt.
Wil je nu eens stoppen met hier flagrant te staan liegen zeg?

Het gaat niet alleen om het 'propageren', wat dat ook moge zijn. Dat is niet gedefinieerd, waardoor de wet er op neer komt dat élke afbeelding, uitbeelding of vermelding van homoseksualiteit op alle plekken waar minderjarigen ze kunnen zien, verboden kan worden. De wet zorgt er ook voor dat op scholen enkel door de overheid aangeduide personen en organisaties nog mogen les geven over seksualiteit.

Wanneer deze wet maximaal toegepast wordt, betekent dat dat een regenboogvlag in het straatbeeld kan verboden worden, dat een show zoals Modern Family in Hongarije niet meer vertoond zou kunnen worden en dat jongeren die een andere geaardheid hebben géén voorlichting meer mogen krijgen. En dat het maar een kleine stap is om homoseksuelen het recht te ontzeggen om affectie te tonen in het openbaar, want een minderjarige zou het kunnen zien.
 
Het gaat om een wet die propaganda op scholen voor minderjarigen beperkingen oplegt. Het is nog altijd niet toegestaan om pakweg holebi's te weigeren in cafés op straat in Boedapest, dat is discriminatie.
Ten eerste is het niet waar. Jij beperkt het veel sterker dan de wet dat doet. 'Scholen' en 'minderjarigen' noem je. Dat staat niet expliciet vermeld, zoals JPV en Sir.Killalot al hebben aangegeven. Dus jij gaat uit van de meest beperkende lezing van die wet, en stelt dan dat ze in Hongarije nooit die voor iets anders zullen gebruiken. Right.

Maar we zullen eens meegaan in dat wat hierboven staat. Zet een vereniging op voor holebi pubers. Waar ze kunnen praten over wat hen bezighoudt en over hun problemen, die specifiek zijn voor holebi's en waar ze met hetero's niet goed over durven praten. Prima, lijkt me. Maar je mag nergens reclame maken voor je vereniging, geen flyers uitdelen, je doelpubliek mag er niet van horen. Hoe levensvatbaar is je vereniging dan nog?
 
Het gaat om een wet die propaganda op scholen voor minderjarigen beperkingen oplegt. Het is nog altijd niet toegestaan om pakweg holebi's te weigeren in cafés op straat in Boedapest, dat is discriminatie.
Het gaat over afbeelden van personen en relaties die niet in lijn zijn met het conservatieve beeld. Zelfs voor een Axe reclame of cola reclame mag het dus niet duidelijk weergegeven worden dat het een niet ‘conforme’ relatie betreft.

En dat weet jij maar al te goed. Dit is voor mij ofwel de discussie vervuilen of je hebt 0,0 inzicht in de inhoud.
Het enige waarover hiermee discussiëren valt is het feit of je hier voor of tegen bent. De tekst laat weinig ruimte voor interpretatie.

Maar goed, laat ons het op een akkoordje gooien, ik zal happen dus, en een tussenweg zoeken: ben jij van mening dat het afbeelden van een transpersoon of homo-koppel pedofilie en seksueel geweld stimuleert? If so, dan wil ik jouw onderbouwde mening heel erg graag horen.
 
Gelieve in te gaan op argumenten en vragen en je eigen standpunten voldoende toe te lichten.
Wil je nu eens stoppen met hier flagrant te staan liegen zeg?
Duid mij eens aan waar er één leugen staat in mijn zin? In tegenstelling tot jou beperk ik me tot de feiten in plaats te gaan fantseren over de meest extreem mogelijke scenario's waar dit gebruikt kan worden. Dat laatste is puur fictief en alsnog nergens voorgevallen, buiten in jouw fantasie. Moet ik daar dan serieus op gaan reageren?
 
Duid mij eens aan waar er één leugen staat in mijn zin? In tegenstelling tot jou beperk ik me tot de feiten in plaats te gaan fantseren over de meest extreem mogelijke scenario's waar dit gebruikt kan worden. Dat laatste is puur fictief en alsnog nergens voorgevallen, buiten in jouw fantasie. Moet ik daar dan serieus op gaan reageren?
Niet alleen in de fantasie. In Rusland. Zoals al in een stuk of 5 posts staat.
 
Ten eerste is het niet waar. Jij beperkt het veel sterker dan de wet dat doet. 'Scholen' en 'minderjarigen' noem je. Dat staat niet expliciet vermeld, zoals JPV en Sir.Killalot al hebben aangegeven. Dus jij gaat uit van de meest beperkende lezing van die wet, en stelt dan dat ze in Hongarije nooit die voor iets anders zullen gebruiken. Right.
De wet is er nog maar net door, is het nu zoveel gevraagd dat we ons beperken tot wat de wet voorschrijft in plaats van te gaan fantaseren over extreme situaties die nog niet eens zijn voorgekomen?

Maar we zullen eens meegaan in dat wat hierboven staat. Zet een vereniging op voor holebi pubers. Waar ze kunnen praten over wat hen bezighoudt en over hun problemen, die specifiek zijn voor holebi's en waar ze met hetero's niet goed over durven praten. Prima, lijkt me. Maar je mag nergens reclame maken voor je vereniging, geen flyers uitdelen, je doelpubliek mag er niet van horen. Hoe levensvatbaar is je vereniging dan nog?
Nogmaals, daar kan nog altijd reclame voor worden gemaakt, maar als je daarvoor reclame/propaganda wilt voeren aan scholen of op kindertelevisie programma's zijn er nu striktere regels van toepassing.

https://www.theguardian.com/world/2021/jun/15/hungary-passes-law-banning-lbgt-content-in-schools

Waar lees jij nu dat er een algemeen verbod zou zijn op reclame?
 
Het gaat over Hongarije hier ... Laat ons nu niet de hele tijd die discussie proberen te verleggen naar Rusland of wat ze in Saudi Arabië doen.

Saudi Arabië heeft hier inderdaad geen uitstaans mee. Maar ontkennen dat wat er in Rusland gebeurt relevant is voor wat er nu in Hongarije staat te gebeuren is gespeelde kortzichtigheid.
 
Terug
Bovenaan