Het vrouwenpeloton

Als je dit ziet, wie durft er dan nog artikels te schrijven als Zit Lotte Kopecky nog wel goed bij SD Worx?"?
 
Als je dit ziet, wie durft er dan nog artikels te schrijven als Zit Lotte Kopecky nog wel goed bij SD Worx?"?
Tot op heden wel, maar zoals ik een uurtje geleden al zei: Ze mag het voor mijn part, nu toch ook eens een keertje zelf proberen?
Een hoogtestage + een paar kilo extra eraf en er specifiek voor trainen? Maar ze moet het natuurlijk zelf willen. :tongue:

Waar ze het meeste plezier in haalt, moet ze doen he.
 
Tot op heden wel, maar zoals ik een uurtje geleden al zei: Ze mag het voor mijn part, nu toch ook eens een keertje zelf proberen?
Een hoogtestage + een paar kilo extra eraf en er specifiek voor trainen? Maar ze moet het natuurlijk zelf willen. :tongue:

Waar ze het meeste plezier in haalt, moet ze doen he.
We gaan hier nu toch niet de WVA toer op?
Kopecky is net veel afgevallen, nog meer eraf zeg je? Doe niet zo mal.
Vergeet ook niet dat zij nog een carrière op de baan heeft en een klassiek coureur is.
Dus nee zelf proberen moet ze niet. Ze zal wel prijzen genoeg winnen zo.
 
Ze moet dat van mij uiteraard niet (ze moest just niks :D ). Maar die heeft wel veel meer kans (ale ja die kan nog tweede worden in het eindklassement in deze tour...) dan een Van Aert om de tour ooit te winnen ooit als je dit ziet imo... .
 
We gaan hier nu toch niet de WVA toer op?
Kopecky is net veel afgevallen, nog meer eraf zeg je? Doe niet zo mal.
Vergeet ook niet dat zij nog een carrière op de baan heeft en een klassiek coureur is.
Dus nee zelf proberen moet ze niet. Ze zal wel prijzen genoeg winnen zo.
Ik zou haar ook niet aanraden haar jaarlijkse prijzenkast (piste + klassiekers) in te ruilen voor een waterkans om de tour te winnen. Want het verschil met Vollering is nog steeds erg groot volgens mij.
Volgend jaar zijn er trouwens Olympische spelen, laat haar vooral maar voor een grote prijs in Frankrijk gaan, met name een gouden medaille op de piste in Parijs op die spelen.
 
Ik vind het jammer dat 90% van de Vlamingen (wat ze eigenlijk altijd doen) nu reageert met 'Dromen zijn bedrog' van Marco Borsato Dat is die typische Belgische mentaliteit van: Ach ja, ik ben content. Ik ben 4des dat is toch schitterend? Want niemand had dit op voorhand verwacht. Op dat vlak is de Belg soms een beetje TE realistisch. Dat is geen slechte mentaliteit, do not get me wrong, MAAR ik ben eerder het type van: Why not? Dromen is toch mooi? Want als je niet droomt, zal het al zeker nooit gebeuren.

En Lotte is inderdaad 3,5kg afgevallen. Als je dat begeleid doet en niet te snel na elkaar dan kan daar gerust nog een kg af se. Trouwens mijn laatste 2 zinnen waarin ik enige nuance aanbreng wordt volledig genegeerd alsof ik die niet geschreven heb (typisch beyondgaming), dat is toch ook niet eerlijk se.

Ik zeg nergens dat ze het moet doen he. In tegendeel. Maar als ze er zich op zou toe leggen en ze wint over 4 jaar de Tour, dan ga ik en Arevee alvast geen hartaanval krijgen. De rest gaat dan in shock zijn zeker? :unsure:

Het is gemakkelijk neer te pennen: Makila wat zeg je nu? Als L.otte zelf dit "niet" wil en er nooit voor zou gaan. Dan kan je lekker over 10 jaar zeggen: Zie je wel Makila! Ze heeft de Tour nooit gewonnen! Heu neen ik zie dan juist 'niks'. Tegen dan ben ik blind. :tongue:

Dus nee zelf proberen moet ze niet. Ze zal wel prijzen genoeg winnen zo.
Dat is dan uw mening (en vermoedelijk ook die van Lotte), maar het is en blijft gewoon dat: 'Een mening'. ;)
 
Dat is dan uw mening (en vermoedelijk ook die van Lotte), maar het is en blijft gewoon dat: 'Een mening'. ;)
Het gaat hier al enkele pagina’s over hoe een groot verschil er heerst binnen het vrouwenwielrennen. Ook Lotte is daar het “slachtoffer” van.
Lotte zit in de beste ploeg met de beste begeleiding, dat zie je ook terug in haar prestaties. Maar onderling tussen haar en haar kopvrouw zit er al een groot verschil.
Hou dan nog eens in uw achterhoofd dat er vrouwen zijn die wel de potentie hebben maar door de begeleiding gewoon niet op dat niveau geraken, waarom zou je dan pleiten dat Lotte nog afvalt om toch maar eens te proberen de tour voor vrouwen te winnen?
Pleit liever voor een opwaardering van het vrouwenwielrennen zodat vrouwen die wel de potentie en wel de morfologie hebben Vollering het vuur aan de schenen kunnen leggen.

Het is niet omdat je veel inhoud hebt en op een beklimming niet oud-sprinter gewijs al kruipend naar boven moet dat je daarom kan wedijveren met de beste klimmers.
WVA kan zeer goed een berg omhoog rijden, maar qua inspanning is dat op een volledig andere intensiteit dan voor een echte klimmer. Ook bij Lotte is dat zo.
 
Met bovenstaande diepgaandere uitleg ga ik wel grotendeels mee akkoord.

Maar goed, jij of ik mogen zeggen wat wij willen. Lotte zal zelf wel bepalen wat ze wil, en wat ik of jij zeggen gaat daar niks aan veranderen ;)

Het is niet omdat je veel inhoud hebt en op een beklimming niet oud-sprinter gewijs al kruipend naar boven moet dat je daarom kan wedijveren met de beste klimmers.
De beste klimmer won in het verleden niet altijd de Tour. Maar ik denk dat in het hedendaagse wielrennen het moeilijker is voor een machtsmens om een Tour te winnen.

Een type Indurain gaan we volgens mij nooit meer mee maken. 80kg droog aan de haak (voor 1m85) en 5x de tour winnen. Ik zie dat anno 2023 niet meer gebeuren. :D
 
Het gaat hier al enkele pagina’s over hoe een groot verschil er heerst binnen het vrouwenwielrennen. Ook Lotte is daar het “slachtoffer” van.
Lotte zit in de beste ploeg met de beste begeleiding, dat zie je ook terug in haar prestaties. Maar onderling tussen haar en haar kopvrouw zit er al een groot verschil.
Hou dan nog eens in uw achterhoofd dat er vrouwen zijn die wel de potentie hebben maar door de begeleiding gewoon niet op dat niveau geraken, waarom zou je dan pleiten dat Lotte nog afvalt om toch maar eens te proberen de tour voor vrouwen te winnen?
Pleit liever voor een opwaardering van het vrouwenwielrennen zodat vrouwen die wel de potentie en wel de morfologie hebben Vollering het vuur aan de schenen kunnen leggen.

Het is niet omdat je veel inhoud hebt en op een beklimming niet oud-sprinter gewijs al kruipend naar boven moet dat je daarom kan wedijveren met de beste klimmers.
WVA kan zeer goed een berg omhoog rijden, maar qua inspanning is dat op een volledig andere intensiteit dan voor een echte klimmer. Ook bij Lotte is dat zo.
Ja en waarom is dat verschil nog groot tussen Vollering en Kopecky? Omdat Kopecky absoluut niet bezig was met klassement in de Tour he, dat lijkt me al veruit de grootste reden. Als die zich wel maanden toelegt op de Tour, gegarandeerd dat dat verschil dan een heel stuk kleiner is, er waren er nu al maar een stuk of vier die haar eraf reden op een Tourmalet, en eigenlijk maar één die haar er echt afreed de rest bleef nog niets eens zo enorm ver voor... .

Dat het vrouwenwielrennen nog niet in de breedte op het niveau staat van het mannenwielrennen is uiteraard een feit. Maar net daarom is Kopecky verre van kansloos om de Tour te winnen imo. Van Aert gaat effectief niet moeten proberen om een Tour te winnen lijkt me. Voor Kopecky zou ik echt nog zeggen dat er een kans ligt. Vollering was gisteren de enige die ze echt niet aankon bergop. Van Vleuten zal er in t kort wel mee stoppen zeker en de rest is niet onmogelijk te pakken. Kan natuurlijk perfect dat er binnen drie jaar paar toptalenten zijn die Vollering compleet degraderen in de bergen, maar dat kan op de piste, in de spurt, klassiekers, ... evengoed tov Kopecky natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan