Het vrouwenpeloton

We waren gewoon parallellen aan het trekken. Dat ze dezelfde manager hebben is ook een parallel.

Ik vind het wel phishy, net als eender welke andere positieve plasbeurt. Onderzoek zal het uitwijzen.
 
Intussen is Van Vleuten de Giro aan het opkuisen en eventjes laten zien dat ze wat tijd nodig had om op gang te komen.
Vollering is er niet bij en Longo Borghini is eruit gestapt, maar dat wordt zes op een rij eind deze maand na de vrouwen-Tour.
 
Je kan u de vraag stellen of deze vrouw wel op pensioen moet gaan.
Zelfs al traint ze minder en boet ze in, dan heeft ze nog marge genoeg om te winnen.

Fenomenaal atlete!
 
Je kan u de vraag stellen of deze vrouw wel op pensioen moet gaan.
Zelfs al traint ze minder en boet ze in, dan heeft ze nog marge genoeg om te winnen.

Fenomenaal atlete!
Het hoeft geen Longo-toestanden te worden.

De vrouwen-Tour zal het uitwijzen.
Als Vollering daar wordt afgeslacht, zou het zonde zijn van haar afscheid.
Wordt het nek-aan-nek zoals in de Vuelta, dan is de wissel van de macht er.
 
Hier ook ff pluggen dat ik zo'n manager in elkaar ga steken zoals op Sporza. Is hier wat interesse in? Is weinig werk aan en het stimuleert wat de interesse in het event.

Wordt volgens mij spannend tussen de twee toppers, zoals we in de mannentour aan het zien zijn.
 
Als het helemaal klaar is maak ik wel een aparte thread. Jammer genoeg is er nog 1 team (het Belgische :L) incompleet dus wachten we nog een dagje.
Hier alvast de lijst met waardes. De bedoeling is om een team van 12 te maken met 60 punten. Dit nog onder voorbehoud want ik wil vermijden dat men zoals bij Sporza gewoon de 5 beste pakt en dan random rensters van 1, wat doorgaans meer opgelevert dan een gebalanceerd team. Er is geen maximum van drie rensters per ploeg, maar als je denkt dat SDWorx er weer een feestje van maakt zal je toch bedrogen uitkomen vrees ik.
Reglement vind je dus op Sporza. Enige regel die ik toevoeg is dat je ofwel VanVleuten kiest ofwel Vollering (of geen vd 2 natuurlijk). Dit om het een beetje spannend te maken. Hun versie is een beetje lame gezien iedereen en hun moeder zowel Vingegaard als Pogacar hebben. Verder is er geen bus en zijn er geen wissels. Ik post iedere avond de punten en de rankings zoals normaal.

De vrouwen-database voor Cycling Manager wordt wsl overmorgen gereleased dus dan kan je hem net op tijd simuleren. Copy paste de lijst gewoon in excel als je wil filteren en dergelijke.

geupdate lijst hier.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de finale lijst hier gepost. De mod kan je wel als hulp gebruiken moest je - zoals den dezen - een derde van de renners niet kennen. Maar overmorgen dus wsl pas. :p

Nz5ZYUD.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wie had dat zien aankomen? 4 forumleden blijkbaar. :p Toch wel wereldklasse hoe er niemand kon volgen met die demarrage (Vollering wsl maar goed...).

Nu nog wereldkampioene, maar dan heeft ze natuurlijk de power van haar team niet mee. Eerder het omgekeerde, want wie gaat er haar nog kunnen beschermen laat in de koers?

In wezen zou ze dit in de juiste omstandigheden 6 dagen het geel kunnen houden. Maar je vraagt je af of dit de juiste strategie is voor SDWorx. Imo is het beter dat Vollering Van Vleuten morgen al aanvalt. Anders gaat ze slaag krijgen in de tijdrit. Wat de Mont Ventoux zal geven weet niemand. Dus waarom niet al haar onder druk zetten? Lotte heeft uiteindelijk het geel al gedragen he.
 
Laatst bewerkt:
Wie had dat zien aankomen? 4 forumleden blijkbaar. :p Toch wel wereldklasse hoe er niemand kon volgen met die demarrage (Vollering wsl maar goed...).

Nu nog wereldkampioene, maar dan heeft ze natuurlijk de power van haar team niet mee. Eerder het omgekeerde, want wie gaat er haar nog kunnen beschermen laat in de koers?

In wezen zou ze dit in de juiste omstandigheden 6 dagen het geel kunnen houden. Maar je vraagt je af of dit de juiste strategie is voor SDWorx. Imo is het beter dat Vollering Van Vleuten morgen al aanvalt. Anders gaat ze slaag krijgen in de tijdrit. Wat de Mont Ventoux zal geven weet niemand. Dus waarom niet al haar onder druk zetten? Lotte heeft uiteindelijk het geel al gedragen he.
Welke Mont Ventoux?
 
Aiai, Van Agt. Dat zag er niet goed uit, zo onder de vangrail door schuiven 😬.
 
De rit van de tourmalet zal vooral spannend worden.
Tijdrit is dubbeltje op zijn kant. Op statistieken zou je Van Vleuten opschrijven. Maar op het Nederlands kampioenschap had Volering wel een mooie voorsprong op haar.
 
Wat bedoel je daarmee juist?
Het is geen geheim dat puur fysiek deze vrouwen minder zijn dan de mannen. Logisch dat je ook niet zulke zotte toeren hier ziet natuurlijk.
Heeft toch niks fysiek te maken dit. Heb je de race gezien?

Die Bauernfeind krijgt zomaar bijna 2 minuten cadeau van het peloton, waar blijkbaar niemand van het peloton geïnteresseerd is in de ritoverwinning. Vervolgens gaat Reusser toch wat kopwerk doen als het bijna te laat is, ze doet er direct meer dan een minuut af en vervolgens gaat zij wegrijden met Lippert in haar wiel??? En vervolgens wil/mag ze niet mee meerijden :laugh: Wat een farce.
 
Triestig. Als er een beetje gereden werd dan wint Kopecky zelfs met een platte band. Dit is geen reclame voor de vrouwenkoers, zo negatief rijden zeg.
 
Vervolgens gaat Reusser toch wat kopwerk doen als het bijna te laat is, ze doet er direct meer dan een minuut af en vervolgens gaat zij wegrijden met Lippert in haar wiel???
Daar kon Reusser nu wel niks aan doen. Het ging 500m naar beneden hé, dan breekt zo'n vrouwenpeloton blijkbaar in 7 stukken 🤷🏼‍♂️. En zijn ze niet in staat om een vrouw terug te halen die altijd 15km alleen aan kop van het peloton gesleurd heeft. Reusser had het pas door toen ze al 10" weg was.

Het niveauverschil tussen die vrouwen is echt gigantisch. Zowel fysiek als qua techniek op de fiets.
 
Terug
Bovenaan