Het vrouwenpeloton

Ik kan er echt niet naar kijken. Ook niet nu het na x aantal jaren allemaal 'beter' en 'professioneler' overkomt. Het doet me te veel denken aan de jaren dat mijn broers in provinciale voetbalden. Dat is amusant omdat je een band hebt met de kleine clubs. Maar dat hoeft niet op tv te komen in primetime.
Zelfde met vrouwenwielrennen. Stream het op Sporza of een andere sportwebsite, maar op nationale tv, neen dank u.
Waar zit Karl overigens met Vive Le Velo deze week? Vorig jaar zei hij nog dat het logisch is dat er na 3 weken mannen uiteraard ook 1 week vrouwen duiding op tv nodig is. Heeft lang geduurd precies :unsure:
 
Ik kan er echt niet naar kijken. Ook niet nu het na x aantal jaren allemaal 'beter' en 'professioneler' overkomt. Het doet me te veel denken aan de jaren dat mijn broers in provinciale voetbalden. Dat is amusant omdat je een band hebt met de kleine clubs. Maar dat hoeft niet op tv te komen in primetime.
Zelfde met vrouwenwielrennen. Stream het op Sporza of een andere sportwebsite, maar op nationale tv, neen dank u.
Waar zit Karl overigens met Vive Le Velo deze week? Vorig jaar zei hij nog dat het logisch is dat er na 3 weken mannen uiteraard ook 1 week vrouwen duiding op tv nodig is. Heeft lang geduurd precies :unsure:

Op zich vind ik de wedstrijden wel leuk om naar te kijken, ik vind het alleen spijtig van de grote niveauverschillen. Sommige rensters zitten daar echt niet op hun plaats. De rit van gisteren zijn er 36 rensters in het peleton aangekomen, na 2 klimmen van 3 en 1 klim van 4 cat.

Vive le velo voor vouwen is geschrapt om budgetaire redenen. In een van de eerste afleveringen heeft hij dat verteld.
 
Op zich vind ik de wedstrijden wel leuk om naar te kijken, ik vind het alleen spijtig van de grote niveauverschillen. Sommige rensters zitten daar echt niet op hun plaats. De rit van gisteren zijn er 36 rensters in het peleton aangekomen, na 2 klimmen van 3 en 1 klim van 4 cat.

Vive le velo voor vouwen is geschrapt om budgetaire redenen. In een van de eerste afleveringen heeft hij dat verteld.
Al het geld naar die gigantische camper zeker 😅
 
Ik kan er echt niet naar kijken. Ook niet nu het na x aantal jaren allemaal 'beter' en 'professioneler' overkomt. Het doet me te veel denken aan de jaren dat mijn broers in provinciale voetbalden. Dat is amusant omdat je een band hebt met de kleine clubs. Maar dat hoeft niet op tv te komen in primetime.
Zelfde met vrouwenwielrennen. Stream het op Sporza of een andere sportwebsite, maar op nationale tv, neen dank u.
Waar zit Karl overigens met Vive Le Velo deze week? Vorig jaar zei hij nog dat het logisch is dat er na 3 weken mannen uiteraard ook 1 week vrouwen duiding op tv nodig is. Heeft lang geduurd precies :unsure:
Niemand verplicht u om te kijken toch?
Nog voldoende andere zenders waar je naar kan kijken. Maar je moet beseffen dat net door deze exposure de sport nog verder kan groeien.
Het moet nog groeien, maar dat kan het niet als het een niché blijft die enkel maar online te Vinden is en summier geduid wordt.

Ik merk net dat door dit zo te promoten jan met de pet net kennis maakt met het vrouwenwielrennen. Mensen doen precies of vrouwen nog maar net op een koersfiets kruipen.
Terwijl dit al 30 jaar gebeurd. Het is erg dat we nu pas recent dit maar zo onder de aandacht brengen.
 
En dien beun van een VanGucht maakt dan weer van de gelegenheid gebruik om de relnicht uit te hangen met trashy takes als "ze ligt niet goed in de ploeg". Volop speculatie over hoe ze het niet meer ziet zitten, desondanks empirische info die het volop tegenspreekt. Hij vergeet ook een beetje die leegloper van rit 3, is dat ook de ploeg zijn schuld dan?

Denk je nu echt dat, na het domineren van rit 1 en 2 met zowel groen als geel en zelfs bollen (wit was nu eenmaal onmogelijk), er nóg meer had ingezeten voor Lotte en haar ploeg? Dan maakt men uiteindelijk als peloton toch één blok tegen die ploeg en kunnen Reusser en co zich uitsloven de ganse week. Mag Reusser dan haar kans niet gaan? Of moet ze uitgepeigerd aan de start komen van de tijdrit morgen? Ik vind dat ze het goed gereden hebben: een keertje Majerus ook laten meeglippen zonder dat ze (of de ploeg) moet werken. Reusser was ook een keer 2de.

Ik denk dat ze heel blij mag zijn dat het zo is uitgedraaid. Ok, er is quasi niemand die ging voor het groen. Beetje raar, ook omdat Moolman de enige is die probeert. Vos paste al van dag 0, Balsamo nog niet goed genoeg en iets te moeilijk parcours voor Kool. Die laatste had haar toch ook duidelijk geklopt gisteren. Kom niet af met die BS als "ja, maar als het voor de overwinning was had ik mss wel gewonnen." Komaan nu... XD Die kleine uiting van frustratie aan de meet is niet meer dan normaal. Zie je constant bij de mannen.
 
Ik kan er echt niet naar kijken. Ook niet nu het na x aantal jaren allemaal 'beter' en 'professioneler' overkomt. Het doet me te veel denken aan de jaren dat mijn broers in provinciale voetbalden. Dat is amusant omdat je een band hebt met de kleine clubs. Maar dat hoeft niet op tv te komen in primetime.
Zelfde met vrouwenwielrennen. Stream het op Sporza of een andere sportwebsite, maar op nationale tv, neen dank u.
Waar zit Karl overigens met Vive Le Velo deze week? Vorig jaar zei hij nog dat het logisch is dat er na 3 weken mannen uiteraard ook 1 week vrouwen duiding op tv nodig is. Heeft lang geduurd precies :unsure:
Vive le vélo is veel te duur om nog een week te betalen voor het minder populaire vrouwenwielrennen. Dat de Karl nog graag een weekje geld wil scheppen lijkt me duidelijk.
 
En dien beun van een VanGucht maakt dan weer van de gelegenheid gebruik om de relnicht uit te hangen met trashy takes als "ze ligt niet goed in de ploeg". Volop speculatie over hoe ze het niet meer ziet zitten, desondanks empirische info die het volop tegenspreekt. Hij vergeet ook een beetje die leegloper van rit 3, is dat ook de ploeg zijn schuld dan?

Denk je nu echt dat, na het domineren van rit 1 en 2 met zowel groen als geel en zelfs bollen (wit was nu eenmaal onmogelijk), er nóg meer had ingezeten voor Lotte en haar ploeg? Dan maakt men uiteindelijk als peloton toch één blok tegen die ploeg en kunnen Reusser en co zich uitsloven de ganse week. Mag Reusser dan haar kans niet gaan? Of moet ze uitgepeigerd aan de start komen van de tijdrit morgen? Ik vind dat ze het goed gereden hebben: een keertje Majerus ook laten meeglippen zonder dat ze (of de ploeg) moet werken. Reusser was ook een keer 2de.

Ik denk dat ze heel blij mag zijn dat het zo is uitgedraaid. Ok, er is quasi niemand die ging voor het groen. Beetje raar, ook omdat Moolman de enige is die probeert. Vos paste al van dag 0, Balsamo nog niet goed genoeg en iets te moeilijk parcours voor Kool. Die laatste had haar toch ook duidelijk geklopt gisteren. Kom niet af met die BS als "ja, maar als het voor de overwinning was had ik mss wel gewonnen." Komaan nu... XD Die kleine uiting van frustratie aan de meet is niet meer dan normaal. Zie je constant bij de mannen.
Mooie uitleg... maar je kan er toch niet omheen dat SDWorkx serieus passief gekoerst heeft de afgelopen dagen. Het is toch logisch dat de andere ploegen vooral kijken naar wat SDWorkx doet omdat dat nu eenmaal de sterkste ploeg is en omdat daar de gele trui zit. En wat doet SDWorkx ? Niks. Dat passieve fietsen heeft er bij toegebracht dat 2 dagen op rij de vluchters een etappe hebben kunnen winnen.
 
Vive le vélo is veel te duur om nog een week te betalen voor het minder populaire vrouwenwielrennen. Dat de Karl nog graag een weekje geld wil scheppen lijkt me duidelijk.
Dit voelt toch een beetje als een HLN of Facebook comment.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Vive le vélo is veel te duur om nog een week te betalen voor het minder populaire vrouwenwielrennen. Dat de Karl nog graag een weekje geld wil scheppen lijkt me duidelijk.
Denk je niet dat daar volk naar zou kijken?
Vive le velo is toch vooral leisure met als thema en minder echt zuiver koersanalyse. Misschien dat na 21 afleveringen de mensen Karl wat beu zijn, dat acht ik plausibeler.
Veel mensen kijken ernaar dus kan je discuteren of het zijn geld waard is. Ik zou denken van wel. Er zijn andere programma’s waar nog niet de helft kijkers zijn die even duur zijn.
Zeg trouwens nog eens dat vrouwen hun techniek te wensen overlaat :fingerguns:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Dit voelt toch een beetje als een HLN of Facebook comment.
Vind de artikels niet direct terug maar vive le vélo is een zeer duur programma voor de VRT. De rechten zijn niet van hen dus moeten ze Karl redelijk dik betalen, VRT moet momenteel veel besparen en die besparingen moeten ergens gebeuren.
Denk je niet dat daar volk naar zou kijken?
Vive le velo is toch vooral leisure met als thema en minder echt zuiver koersanalyse. Misschien dat na 21 afleveringen de mensen Karl wat beu zijn, dat acht ik plausibeler.
Veel mensen kijken ernaar dus kan je discuteren of het zijn geld waard is. Ik zou denken van wel. Er zijn andere programma’s waar nog niet de helft kijkers zijn die even duur zijn.
Zeg trouwens nog eens dat vrouwen hun techniek te wensen overlaat :fingerguns:
De tour is 1 van de grootse sportevenementen van het jaar dan kan je een duur programma makkelijk verantwoorden. De vrouwentour staat nog in zijn kinderschoenen. De VRT is de enige met de cijfers van vorig jaar dus zij kunnen die beslissing beter maken dan ons.



Edit:
Kijkcijfers gevonden, verschil is veel kleiner dan ik had verwacht. Rare beslissing van de VRT dan imo.

De wielertalkshow Vive le Vélo met Karl Vannieuwkerke gaf duiding bij de Tour de France en ook voor de eerste keer bij de Tour de France Femmes. Vive le vélo haalde in de eerste 3 weken gemiddeld 667.211 kijkers (lineair en online) en een schitterend marktaandeel van 43,3%.
Ook de laatste week Vive le vélo naar aanleiding van de Tour de France Femmes haalde een indrukwekkend gemiddelde van 492.125 (lineair en online) kijkers en een marktaandeel van 34,4% (zonder eerste dag zondag 24/7 gezien op die dag de beide Tours aan bod kwamen)
 
Vind de artikels niet direct terug maar vive le vélo is een zeer duur programma voor de VRT. De rechten zijn niet van hen dus moeten ze Karl redelijk dik betalen, VRT moet momenteel veel besparen en die besparingen moeten ergens gebeuren.
En dan? Goed geregeld van Karl zeker. Zaken doen en geld verdienen is geen schande he.
 
Vive le vélo is veel te duur om nog een week te betalen voor het minder populaire vrouwenwielrennen. Dat de Karl nog graag een weekje geld wil scheppen lijkt me duidelijk.
Dan moet je als VRT zijnde maar eens duidelijk maken aan Karl dat dat hele VLV-circus eens normaal mag doen en zijn prijs mag laten zakken. Uit respect voor het vrouwenwielrennen en de supporters ben je als zender toch verplicht om een gelijkaardig programma en omkadering te voorzien?

Lukt dat budgetair niet omdat er blijkbaar 40 bussen en 12 koks mee moeten om Karl en zijn zog te kunnen voeden, schrap dan maar het hele boeltje. Of organiseer het in Belgie en snoei in de kosten. Voor Karl zal dat geen probleem zijn hoor, heeft al veel aangegeven hoe belangrijk dat vrouwenwielrennen is. Tenzij er in zijn portefeuille wordt gesneden natuurlijk.
 
Als je Lotte zo ziet rondrijden. Ik heb toch de indruk dat als die zich volop zou concentreren op het ronde werk (en daar specifiek voor zou trainen want dat doet ze nu niet), dan is ze toch absoluut niet de mindere van een Van Vleuten of een Vollering?

Vlak? --> De sterkste
Een beetje heuvelachtig --> De sterkste
In de bergen? --> In een groepke net achter Van Vleuten en Vollering op een kleine minuut met alleen nog de Tourmalet te gaan.
Mits wat bijschaving en training? Dan gaan er toch ook niet veel haar kunnen volgen denk ik?

En SDworks? Die rijden absoluut niet voor haar. Hebben haar al zeker een paar overwinningen gekost.

Ik zou als ik haar was na deze ronde eens goed nadenken. Waarom niet eens naar een ander team gaan en volop voor winst in de vrouwen Tour?

Wat moet je hier van maken eigenlijk? :wallbash:
Ruzie tussen de twee kemphanen of zo? :unsure:
Of schrik om te verliezen?
 
Niewiadoma mag winnen, duidelijk de knapste 😀

Maar idd echt belachelijk hoe Van Vleuten en Vollering zitten te pokeren.
 
Lang alvast. Lotte ieder jaar een niveautje hoger. Volgende week zal ze er dichtbij zitten, kan gewoon niet anders..
 
Terug
Bovenaan