Het transformatieplan van de VRT

Ik weet niet wat jij van werk doet en het interesseert mij ook niet want uw ervaringen zijn toch niet bewijsbaar aan mij. Daarbovenop verkondig je vaak onzin over het VB, dus je bent totaal geen betrouwbare bron.

Dit forum daarentegen is wel bewijs, en zoals eerder vermeld, ik moet de eerste poster nog tegenkomen die VRT berichtgeving te rechts vindt.
De VRT is zo links dat Bart De Wever onafgebroken en zonder enige tegenspraak zijn met fouten doorspekte rant tegen het befaamde arrest van de RvSt mag doen op vrijdagavond. De VRT is zo links dat Tom Van Grieken te pas en te onpas verschijnt op De Zevende Dag, Terzake...
Vlaams Belang heeft trouwens net als de andere partijen (m.u.v. NVA die er twee hebben als ik me niet vergis) één zetel in de raad van bestuur van de vrt.

Ik kijk nagenoeg enkel Terzake en het is duidelijk dat zowel linkse als rechtse politici onder het loeplicht genomen worden. Het probleem evenwel is dat naar mijn mening Belgische journalisten teveel met voorzichte handschoentjes te werk gaat en nog te weinig het vuur aan de schenen legt.
 
Laatst bewerkt:
Nogal kortzichtig zou'k zeggen. Ik gebruik fietsautostrades ook niet, moet ik mijn geld terugvragen dan of zo ?
Neen, dat is openbaar vervoer en een basisdienst van de overheid.
Een peperdure tv zender aanbieden met (gekleurd) nieuws valt daar niet onder.
 
Het is inderdaad nogal een vreemde uitspraak van killalot
Erm, ik wou gewoon aangeven dat als je dit forum, waar de grote meerderheid van de posters rechts tot extreemrechts is, als referentie gebruikt om te beweren dat er vanuit links geen kritiek komt op VRT, dat dat lichtelijk onzin is.
 
Neen, dat is openbaar vervoer en een basisdienst van de overheid.
Een peperdure tv zender aanbieden met (gekleurd) nieuws valt daar niet onder.
Ik kan niet wachten op een totaal unbiased en ongekleurde nieuwszender... stuur uw suggesties.... NU in ....
 
Ik kan niet wachten op een totaal unbiased en ongekleurde nieuwszender... stuur uw suggesties.... NU in ....
Simpel: stop met honderden miljoenen euro's belastingsgeld eraan te verkwisten en stop tout court met een publieke nieuwszender.
Mensen redden het heus wel zonder een (gekleurde) peperdure overheidszender.
 
Erm, ik wou gewoon aangeven dat als je dit forum, waar de grote meerderheid van de posters rechts tot extreemrechts is,
In realiteit stemmen er ook gewoon veel meer mensen in Vlaanderen voor rechtse partijen (VB+NVA) dan voor linkse partijen (Groen+Vooruit). Als je dan ziet dat publieke omroepszender veel meer tijd besteed aan die kleinere linkse minderheid, dan is het maar normaal dat er klachten komen vanuit de rechtse hoek. Het zijn niet de Vooruit! leden die vragen naar een inkrimping van de VRT.
 
In realiteit stemmen er ook gewoon veel meer mensen in Vlaanderen voor rechtse partijen (VB+NVA) dan voor linkse partijen (Groen+Vooruit). Als je dan ziet dat publieke omroepszender veel meer tijd besteed aan die kleinere linkse minderheid, dan is het maar normaal dat er klachten komen vanuit de rechtse hoek. Het zijn niet de Vooruit! leden die vragen naar een inkrimping van de VRT.
Dit soort uitspraken vragen om bewijs.

Jij mag er gerust voor betalen als je dat echt wilt, dan kan je er een abonnement op nemen zoals dat nu kan op Netflix/HBO/Disney.
Maar stop met die factuur naar iedereen door te schuiven.
Onze maatschappij schuift nu eenmaal de factuur door naar iedereen voor een hoop zaken: gezondheidszorg, onderwijs, ... en dus ook een openbare omroep zodat zelfs de minst geïnteresseerde kansarme zich kan informeren. Dat lijkt me perfect consistent hoor.
 
Laatst bewerkt:
Jij mag er gerust voor betalen als je dat echt wilt, dan kan je er een abonnement op nemen zoals dat nu kan op Netflix/HBO/Disney.
Maar stop met die factuur naar iedereen door te schuiven.
De VRT dient een maatschappelijk nut, of jij daar nu als individu van gebruik maakt of niet. Jij bent iemand die alle voordelen van het leven in een maatschappij wil, maar geen enkele van de nadelen. Als je niet wil bijdragen aan de maatschappij, dan heb je hier naar mijn gevoel ook geen plaats. Het staat je vrij om gewoon te vertrekken als het je niet aanstaat. Al ga je al heel ver moeten zoeken naar een plek waar je jouw utopische, hyperindividualistische levenswijze zal kunnen leven. Want zo werkt de wereld nu eenmaal niet. Zo kan ze gewoon niet werken.
 
Dit soort uitspraken vragen om bewijs.
Onderzoek van de politieke onpartijdigheid op de VRT over de periode 2014-2019:


Zoals in de meeste landen krijgen de regeringspartijen de meeste spreektijd toegekend, los van het electorale gewicht. In dit geval zijn dat dus N-VA, Open VLD en CD&V. Zelfs MR kreeg op onze Vlaamse VRT meer spreektijd dan sp.a of Groen.

Als ik de percentages optel, dan kom ik uit aan 18% spreektijd voor linkse partijen (sp.a, Groen, PS, PVDA, Ecolo).

De claim dat 'de kleine linkse minderheid' in ons land disproportioneel veel media aandacht krijgt van de VRT lijkt me dus weinig gegrond te zijn in de realiteit.
 
De VRT dient een maatschappelijk nut, of jij daar nu als individu van gebruik maakt of niet.
Dat is jouw mening, ik deel die mening niet en veel anderen zien de VRT hun rol ook liever beperkt worden (en zeker al hun financiële middelen, cfr. openingspost).

Jij bent iemand die alle voordelen van het leven in een maatschappij wil, maar geen enkele van de nadelen.
Onzin, ik draag de voor- en nadelen net zoals iedereen. Het staat iedereen nog altijd vrij om onze torenhoge publieke uitgaven in vraag te stellen, zeker gezien de enorme schuldenbergen waarmee België kampt. Ik zie het nut niet van al die honderden miljoenen euro's te pompen is een kostenpost waarvan de meerwaarde volop betwist wordt.
 
Dat is jouw mening, ik deel die mening niet en veel anderen zien de VRT hun rol ook liever beperkt worden (en zeker al hun financiële middelen, cfr. openingspost).


Onzin, ik draag de voor- en nadelen net zoals iedereen. Het staat iedereen nog altijd vrij om onze torenhoge publieke uitgaven in vraag te stellen, zeker gezien de enorme schuldenbergen waarmee België kampt. Ik zie het nut niet van al die honderden miljoenen euro's te pompen is een kostenpost waarvan de meerwaarde volop betwist wordt.
De Vlaming is over het algemeen erg tevreden van de VRT, die betwisting van de meerwaarde lijkt me dan ook maar door een kleine minderheid te gebeuren.
 
In realiteit stemmen er ook gewoon veel meer mensen in Vlaanderen voor rechtse partijen (VB+NVA) dan voor linkse partijen (Groen+Vooruit). Als je dan ziet dat publieke omroepszender veel meer tijd besteed aan die kleinere linkse minderheid, dan is het maar normaal dat er klachten komen vanuit de rechtse hoek. Het zijn niet de Vooruit! leden die vragen naar een inkrimping van de VRT.
@StevenFM heeft al een spoor gegeven, zoek je nog even verder op je biased claim te onderbouwen?

Het ganse ‘links bastion’ komt uit één specifieke hoek en dat kan niemand ontkennen. Dat de VRT een inclusiever taalgebruik hanteert en niet bij het eerste nieuwsfeit de origine van een dader of motief zet maakt de zender toch alleen maar geloofwaardiger? Ik heb het gevoel dat er bij de VRT minder rechtzettingen moeten gebeuren dan bij andere kanalen, maar ik kan daar ook fout mee zitten.
 
Ik heb het gevoel dat er bij de VRT minder rechtzettingen moeten gebeuren dan bij andere kanalen, maar ik kan daar ook fout mee zitten.

En bijkomstig, als het fout gaat zijn ze er zeer transparant over, wat ook niet onbelangrijk is!
 
De Vlaming is over het algemeen erg tevreden van de VRT, die betwisting van de meerwaarde lijkt me dan ook maar door een kleine minderheid te gebeuren.
Gek, ik heb nog niets gemerkt van protesten tegen de besparingsplannen op die zender waar iedereen zo tevreden van is.
Als hun meerwaarde zo universeel onbetwist zou zijn zou ik toch enige vorm van protest verwachten, nietwaar?
 
Gek, ik heb nog niets gemerkt van protesten tegen de besparingsplannen op die zender waar iedereen zo tevreden van is.
Als hun meerwaarde zo universeel onbetwist zou zijn zou ik toch enige vorm van protest verwachten, nietwaar?
Ja, want de Belg protesteert natuurlijk zeer snel en voor elke kleinigheid. Ik stel voor dat we vanaf nu dit als maatstaf nemen voor beslissingen van de regering: "ah als er niemand op straat komt zal het wel meevallen"

Heb jij al veel protesten gezien over onderstaande?
Als je dan ziet dat publieke omroepszender veel meer tijd besteed aan die kleinere linkse minderheid, dan is het maar normaal dat er klachten komen vanuit de rechtse hoek.
Dat zal dan ook wel een ingebeeld probleem zijn.
:sarcastic:
 
Terug
Bovenaan