Het NMBS topic

Allez hupla, trein afgelast wegens onderweg kapotgevallen. Hier sta ik weer schoon te schilderen in het pittoreske Noord station.

Goodbye avondplannen :wallbash:

Mja, aanrijding in Veltem heeft het serieus overhoop gezet. Op de alternatieve route een overweg gestoord...

Vorige week moest ik eens de trein nemen naar het Antwerpse, en dat had ik geweten.
Arriveer ik aan mijn vertrekstation: trein ineens afgeschaft (voordien nog app en website gecheckt).
Ik moest die naar de luchthaven nemen om over te stappen in Brugge, en dan moest ik nog eens overstappen in Antwerpen-Zuid (dit moet sowieso).
Maar wat was dat voor een verloederde stopplaats? Geen roltrappen, wel verschillende trappen naar boven die naar een brug leken te gaan. Omdat het de eerste keer was dat ik er afstapte, wist ik niet dat ik over de brug moest om naar de andere perronnen te gaan, want er stond niets aangegeven en natuurlijk ook geen stationschef aanwezig. Had ik eerst per vergissing de trap naar het busstation genomen. Fout, dus helemaal terug, andere trap genomen en dan uiteindelijk gezien dat ik "gewoon" via de brug naar de andere peronnen kon gaan. Dit allemaal met een zware valies. 2 dagen spierpijn gehad ervan. :')

EDIT: alle treinen hadden wel airco! :eek:

Laatst bewerkt:
Vorige week moest ik eens de trein nemen naar het Antwerpse, en dat had ik geweten.
Arriveer ik aan mijn vertrekstation: trein ineens afgeschaft (voordien nog app en website gecheckt).
Ik moest die naar de luchthaven nemen om over te stappen in Brugge, en dan moest ik nog eens overstappen in Antwerpen-Zuid (dit moet sowieso).
Maar wat was dat voor een verloederde stopplaats? Geen roltrappen, wel verschillende trappen naar boven die naar een brug leken te gaan. Omdat het de eerste keer was dat ik er afstapte, wist ik niet dat ik over de brug moest om naar de andere perronnen te gaan, want er stond niets aangegeven en natuurlijk ook geen stationschef aanwezig. Had ik eerst per vergissing de trap naar het busstation genomen. Fout, dus helemaal terug, andere trap genomen en dan uiteindelijk gezien dat ik "gewoon" via de brug naar de andere peronnen kon gaan. Dit allemaal met een zware valies. 2 dagen spierpijn gehad ervan. :')

EDIT: alle treinen hadden wel airco! :eek:

Staat dat echt nergens aangegeven? Ze zijn in alle stations nieuwe signaletica aan het hangen, maar ik zou es moeten nakijken waar mens taat voor Antwerpen-Zuid. Voor de rest heeft die stopplaats wel betere dagen gekend ja.

Staat dat echt nergens aangegeven? Ze zijn in alle stations nieuwe signaletica aan het hangen, maar ik zou es moeten nakijken waar mens taat voor Antwerpen-Zuid. Voor de rest heeft die stopplaats wel betere dagen gekend ja.
Als je daar uitstapt zie je enkel verschillende trappen naar boven, maar geen borden met de andere sporen. Die zie je pas als je op die brug staat. Het was mij niet direct duidelijk dat je via die weg naar de andere sporen kon.

al 40 minuten onderweg, net van diepenbeek in Hasselt geraakt. Trein richting leuven brussel blankenberge kapot.

soit, hopelijk op de middag in Rotterdam.

NMBS duidelijk niet voorzien op de combinatie einde-schooljaar-schooluitstappen en de vroege vogels van Werchter. Minder wagons, de helft gereserveerd door scholen en dan een legioen studenten die met zware rugzakken, tenten en bolderkarren zich probeerden binnen te proppen. Chance dat ik in Gent al uit kon stappen :lol:

Vijf minuten voor aankomst op het perron nog in de app kijken en zien dat alles OK is, aankomen op het perron en mijn trein is afgeschaft. Vijfenveertig minuten wachten op de volgende en dan valt het nog maar te zien of die rijdt. Da's nu al de derde keer op een rij dat een reisje van een halfuur me ongeveer anderhalf uur gaat duren, het begint echt belachelijk te worden. Geen wonder dat dit zo'n autoland is.

Ze doen het er toch voor ze.
Mijnen trein rijdt vóór op schema, tot in Brussel.
Daar staan we een kwartier te wachten op toestemming om het station in te rijden. Blijven ze gewoon de normale tijd staan als anders, ipv te proberen op schema terug te komen...

Nu rijdt hij stapvoets naar Centraal...
Weer te laat op't werk...

Ik heb medelijden met de mensen die de trein naar Tongeren nemen in Brussel. Vanaf het moment dat de trein van :48 van Dendermonde vertraging heeft weet ik dat de trein van :55 richting Tongeren ook vertraging gaat hebben.

En 9/10 is het altijd hetzelfde verhaal, wegens vertraging zal deze trein niet verder als Hasselt rijden. Ik zou zo fucking pissed moest mijn eindbestemming Diepenbeek/tongeren zijn.

De laatste maand is de trein naar huis (Brussel -> richting Hasselt-Tongeren welgeteld 1 keer op tijd geweest).
Ik geloofde amper wat mij dinsdag overkwam :eek2:

De laatste maand is de trein naar huis (Brussel -> richting Hasselt-Tongeren welgeteld 1 keer op tijd geweest).
Ik geloofde amper wat mij dinsdag overkwam :eek2:
of https://www.zugfinder.net/nl/trein-IC_2215.be-30-Tongeren ? Valt toch best mee?

of https://www.zugfinder.net/nl/trein-IC_2215.be-30-Tongeren ? Valt toch best mee?
Hij heeft die een paar keer gemist deze maand en dan een trein met overstap in Leuven moeten nemen, en die had wel vertraging. ;)

Edit: @Coolguy neemt de trein een uur vroeger.

De trein naar brussel noord - tongeren om 16:55 heeft standaard elke week een paar dagen 5 min + vertraging.

Ik kom nu nog ma 2 dagen per week naar brussel en op die 2 dagen heb ik bijna altijd prijs. Das om gek van te worden.

vandaag is hij te vroeg hier, om 21u in diepenbeek subiet. vanochtend was wel een ramp. trein in hasselt die gewoon niet meer wou opstarten.

Terug
Bovenaan