Het NMBS topic

En we sporen ondertussen weeral met een kwartiertje vertraging naar Brussel.

Hebben een tijdje stilgestaan en de treinbegeleider wist ons te melden dat dit omwille van “personen op het spoor” was. Maar iedereen die mee uit het raam aan het kijken was, kon gewoon zien dat dit eigenlijk spoorwegarbeiders waren.

Maar hey, het is een andere NV, dus externe omstandigheden waar we niets aan kunnen doen zeker? :sarcastic:

Kop in het zand zei de boer en voortploegen!

En we sporen ondertussen weeral met een kwartiertje vertraging naar Brussel.

Hebben een tijdje stilgestaan en de treinbegeleider wist ons te melden dat dit omwille van “personen op het spoor” was. Maar iedereen die mee uit het raam aan het kijken was, kon gewoon zien dat dit eigenlijk spoorwegarbeiders waren.

Maar hey, het is een andere NV, dus externe omstandigheden waar we niets aan kunnen doen zeker? :sarcastic:

Kop in het zand zei de boer en voortploegen!
Als die mensen aan het werken zijn op/naast het spoor moet de trein nog altijd aan een tragere snelheid passeren. Beetje hetzelfde in uwen auto als ge werken passeert hé

Als die mensen aan het werken zijn op/naast het spoor moet de trein nog altijd aan een tragere snelheid passeren. Beetje hetzelfde in uwen auto als ge werken passeert hé
Trein is abrupt moeten stoppen en er was redelijk wat gelameer buiten. Dit was duidelijk geen geplande gebeurtenis. We hebben daar een kwartier gewoon stilgestaan.

Benieuwd welke verrassing men weer in petto zal hebben straks op de reis huiswaarts

Trein is abrupt moeten stoppen en er was redelijk wat gelameer buiten. Dit was duidelijk geen geplande gebeurtenis. We hebben daar een kwartier gewoon stilgestaan.

Benieuwd welke verrassing men weer in petto zal hebben straks op de reis huiswaarts
Welke trein was dit?

Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd is eigenlijk...

ze kunnen ook gewoon de sporen niet onderhouden. en dan kunnen we daar weer over zagen.
Leg me dan eens uit waarom ze denken dat extra treinen inplannen in Oost-Vlaanderen de topprioriteit is. Om nog meer chaos te creëren. Om nog meer incompetent personeel te moeten aanwerven. Om nog meer kapot materiaal en onderbrekingen te veroorzaken.

Ik lees hier altijd veel excuses, maar op geen enkel moment neemt iemand daar zijn verantwoordelijkheid en nooit nemen ze de beslissingen die ze moeten nemen. Sinds mijn rant van vorige week is het de derde keer dat ik de trein moet nemen. Vrijdag is het niet eens gelukt omdat alle treinen 's morgens waren afgeschaft. Dinsdag 's morgens 1u vertraging en 's avonds ook. Deze ochtend een uur vertraging, en nu lijk ik ook alweer prijs te gaan hebben.

Correctie, ik heb het gehaald. Mijn tweede trein had namelijk ook 20 minuten vertraging.

Laatst bewerkt:
Die waar ik op zat vermoedelijk ook. Wat is het punt?
Dat ze al lang, echt lang, nieuwe toestellen besteld hebben om die te vervangen, maar ze omwille van Corona en China miserie maar traag geleverd worden. Overmacht dus, grotendeels toch

Vanmorgen 2 wagons waar de deuren (aan de buitenzijde) niet open gingen.

Maar langs de binnenzijde dus ook niet, wagons waren niet toegankelijk.
Bijgevolg mensen van Diest/Aarschot mogen rechtstaan tot Brussel.

Plezant ze.
Stickertjes op de deuren hangen lukte gelukkig nog net

In deze moderne tijd zou de NMBS er misschien eens over kunnen nadenken om in de app aan te geven welke van hun trainen van airco voorzien zijn, en welke goed zijn om in te bakken bij deze temperaturen, want in de oudste treinen is géén ruimte/vermogen voor airconditioning, maar die maken wel de helft van de treinen uit op de lijn waarmee ik pendel.

Om nog maar te zwijgen van de vertragingen die tegenwoordig standaard zijn, de laatste weken praktisch géén dag zonder treinvertraging gehad op de dagen dat ik op kantoor moest werken.

Ik ga nog eens reclame maken: in de chatbot van NMBS (Messenger/WhatsApp) kan je treinfaciliteiten opvragen via de routeplanner. Voorlopig moet je echt nog trein per trein kijken, binnen enkele weken normaal al in het overzicht te zien. Je kan ook direct vragen of er airco is maar dan moet je je treinnummer kennen. Makkelijkste is voorlopig via de routeplanner ("ik wil een route plannen van X naar Y").

OF als je je treinnummer kent via 'Status XXXX' en dan ook de knop 'welk treintype'

De app en website volgen later.

nmbs1.png

nmbs2.png

Laatst bewerkt:
Mijn trein, zonder airco, dateert dan ook van de jaren 70.

Is dat telkens een P-trein waar je op zit? Ik moet toch wel zoeken naar wagons zonder airco laatste tijd. P-treins meestal hebben die of de lange ICT treinen die een paar normale wagons tekort hebben en vervangen worden door de wagons met de fauteuils die soms stinken naar remmen :p.).

Is dat telkens een P-trein waar je op zit? Ik moet toch wel zoeken naar wagons zonder airco laatste tijd. P-treins meestal hebben die of de lange ICT treinen die een paar normale wagons tekort hebben en vervangen worden door de wagons met de fauteuils die soms stinken naar remmen :p.).
Ik zit 's ochtends altijd op een P-trein (de P7008), da's een M4-trein (zonder airco)

De terugreis neem ik ofwel de rechtstreekse naar Ieper (8008 of 8009), volledig M4 of een combo van een M4/I11 I11/I6 stel (de P8006 Schaarbeek-De Panne) en een MS96 (de lijn Antwerpen-Ieper). Enkel die laatste combo heeft airco

Mijn trein gisteren was geen P-trein, maar toch nog een M4. Tijdens de spitsuren is dat telkens een M6 of M7.

Terug
Bovenaan