Het NMBS topic

Wij zoeken nog 250 bestuurders mss krijgen jullie deze trein onder 5min vertraging in Tongeren?
Steekt iemand het hier op bestuurders/personeel zoals je impliceert? Letterlijk in de post boven je zegt iemand dat het aan falend rollend materieel lag...

Zelfs de reizigers weten goed genoeg dat het personeel er niet veel aan kan doen. Zoals ik eerder ook al gezegd heb: medewerkers van de NMBS moeten dit niet persoonlijk opvatten, bijna niemand beschuldigt jullie. En het helpt ook niet dat als er hier problemen aangekondigd worden dat medewerkers van de NMS naar infrabel wijzen en omgekeerd. Newsflash: voor de posters hier boeit dat niet hoor waar de schuld ligt, er was een probleem en daar komen ze hier over klagen.

Steekt iemand het hier op bestuurders/personeel zoals je impliceert? Letterlijk in de post boven je zegt iemand dat het aan falend rollend materieel lag...

Zelfs de reizigers weten goed genoeg dat het personeel er niet veel aan kan doen. Zoals ik eerder ook al gezegd heb: medewerkers van de NMBS moeten dit niet persoonlijk opvatten, bijna niemand beschuldigt jullie. En het helpt ook niet dat als er hier problemen aangekondigd worden dat medewerkers van de NMS naar infrabel wijzen en omgekeerd. Newsflash: voor de posters hier boeit dat niet hoor waar de schuld ligt, er was een probleem en daar komen ze hier over klagen.
Verkeerd over gekomen dan ik vatte het helemaal niet op als kritiek op de bestuurders of boordcheffen. Eerder promo zinnetje om extra collega's erbij te krijgen.😜

Onbegrijpelijk dat er in Antwerpen-Centraal geen aanduiding is van de samenstelling van een HST.
Een Thalys met 18 rijtuigen (met vertraging uiteraard) komt aan en niemand staat op het perron op de juiste plaats. Hoe kan dat nu efficient verlopen :shutup:

Een uurtje aanschuiven om een nieuwe mobibkaart die vervalt :sarcastic:.

Als je loketten het niet aankunnen zet er dan niet zo een korte vervaldatum op. Of maak een rij waar je voor 5 euro voor de rij mag. Als je ziet wie hier allemaal staat gaan de meeste dat niet nemen :p.

euh, een MOBIB kaart is 5 jaar geldig.... "kort" is hier toch niet de gepaste omschrijving? het abonnement dat erop staat kan je gewoon aan de automaten vernieuwen.

euh, een MOBIB kaart is 5 jaar geldig.... "kort" is hier toch niet de gepaste omschrijving? het abonnement dat erop staat kan je gewoon aan de automaten vernieuwen.
Als je voor iedere stommiteit elke 5 jaar een uur moet gaan aanschuiven ben je wel wat tijd kwijt.

Ben wel goed vooruit geholpen en had direct mijn kaart eenmaal ik aan de beurt was.

Een uurtje aanschuiven om een nieuwe mobibkaart die vervalt :sarcastic:.

Als je loketten het niet aankunnen zet er dan niet zo een korte vervaldatum op. Of maak een rij waar je voor 5 euro voor de rij mag. Als je ziet wie hier allemaal staat gaan de meeste dat niet nemen :p.

Gaat mogelijk worden op de website, normaal gezien zal dit je laatste beurt aan het loket geweest zijn. :D

Gaat mogelijk worden op de website, normaal gezien zal dit je laatste beurt aan het loket geweest zijn. :D
Aha, een idee wanneer? Want ik heb ook bijna vlaggen (september) maar geen loket op mijn haltes, dus zou speciaal naar Antwerpen of zo moeten treinen om dit te laten doen.

Die rail passen via de APP (alleja, multi pass heet dit nu).

Kunnen de conducteurs zien wanneer je die hebt aangekocht?

Of kan je doen zoals vroeger: pas als er een conducteur komt, snel op "kopen" klikken, en je hebt hem?
(zoals je vroeger, snel met je balpen je multi pass kon invullen).

Die rail passen via de APP (alleja, multi pass heet dit nu).

Kunnen de conducteurs zien wanneer je die hebt aangekocht?

Of kan je doen zoals vroeger: pas als er een conducteur komt, snel op "kopen" klikken, en je hebt hem?
(zoals je vroeger, snel met je balpen je multi pass kon invullen).
We kunnen het uur van activatie zien ja.
En je vervoerbewijs moet in orde zijn voor je de trein instapt.

Aha, een idee wanneer? Want ik heb ook bijna vlaggen (september) maar geen loket op mijn haltes, dus zou speciaal naar Antwerpen of zo moeten treinen om dit te laten doen.
Daar kan ik helaas nog niets over vertellen, ik heb nu eigenlijk al teveel verteld. :shutup:

Goh, de meeste kijken daar ommens toch over. Als ik een geldig ticket heb als de conducteur langs mij komt is dat meer dan in orde

Dat zal misschien wel kloppen, maar dan moet je ook sportief zijn als je verliest en je eens op een tbg botst die het ziet en je een boete geeft natuurlijk. :cool:

Als het volgend station een groot station is met securail aanwezig dan heb je natuurlijk kans dat die je staan op te wachten en dan kan het een vaststelling van 90€ worden.
Ik heb altijd een geldig ticketje hoor, maar moest ik eens vergeten zijn om mijn campuskaart te hebben ingevuld en de treinconducteur doet daar lastig over (zelfs wil ik het invullen) gaat er heus niets gebeuren als ik gewoon het volgende station afstap :) Die mannen van securail hebben wel wat beters te doen

die mannen van Securail hebben iets beter te doen als hun job? bedoel je dat?

nu ja, die controles van de treinbegeleiders.. helft van de tein komen ze hun stoel in 1ste klasse niet uit, en dan heb je nog de momenten dat ze meerdere controle-toestellen hebben waarvan er geen enkel werkt

Ik heb altijd een geldig ticketje hoor, maar moest ik eens vergeten zijn om mijn campuskaart te hebben ingevuld en de treinconducteur doet daar lastig over (zelfs wil ik het invullen) gaat er heus niets gebeuren als ik gewoon het volgende station afstap :) Die mannen van securail hebben wel wat beters te doen
Heb ze onlangs 3 jongeren de trein zien afsmijten in een boerengat (volgens mij de laatste trein die daar ook passeert voor de dag), wat wel grappig was.

Die konden echt niet geloven dat ze er serieus af moesten. 'maar meneer ik kan wel een ticket kopen', 'maar meneer dan zitten we vast'.

Al waren het nog relatief brave jongens want ze werden niet echt aggressief ofzo

Het valt mij op dat de treinen alsmaar smeriger en smeriger zijn. Grond volgekletst, quasi geen enkele propere stoel meer te vinden. Triestig.

"Beste reizigers, even een mededeling: u ziet ons wel of net niet werken - bij deze wil ik u meedelen dat wij nog vele nieuwe collega's zoeken en ik kan u aanraden om te solliciteren. Want met hoe meer we zijn, hoe minder we moeten werken. Dus als u jaloers bent op deze droomjob waar we weinig werken, word dan een van onze nieuwe collega's." :ROFLMAO:

Terug
Bovenaan