DogFacedGod
Well-known member
Men kan om 11u35 nog niet weten dat er om 11u45 iemand onder die trein springt, of iemand door gesloten slagbomen rijdt en gegrepen wordt door die trein, of een vrachtwagen met open klep de bovenleiding afdrukt, of...
En @the_fox in uw voorbeeld kan het zijn dat die vast zit achter een goederen- of stoptrein (wat dan een fout is/kan zijn van het seinhuispersoneel), dat er een overweg gestoord is waardoor die SF05 moet toepassen (de overweg overschrijden aan 5km/h en toeteren),...
Als het dat was, was er wel iets in de app over vertragingen en had men dat ook omgeroepen. NMBS is er meestal rap bij om te zeggen als er een "externe" oorzaak is
.Het is een pingpong trein. Rijdt op en af van Antwerpen naar Poperinge en terug.
IC734 was afgeschaft vandaag. de IC734 is het vervolg van de IC709.
De IC709 had al vertraging (+15 min in Kortrijk, +5min vertraging toegekomen in Poperinge om 11u58 als ik de app mag geloven. -- ik betwijfel het eerlijk gezegd. Zeldzaam dat een trein op een rit zijn vertraging kan inhalen. Enerzijds zou dat betekenen dat die trein perfect in orde is of anderzijds is de app verkeerd.)
Dan is de trein geannuleerd geweest? Die zou terug vertrekken om 12u07 uit Poperinge terug naar Antwerpen. Maar als ik al om 12u05 zie afgeschaft, dan moeten ze toch al daarvoor geweten hebben dat die trein niet onmiddelijk meer ging terugrijden?
Dus
Optie 1: Er is iets gebeurd wanneer de trein stilstond in Poperinge (immers die is maar met 5minuten vertraging aangekomen in Poperinge) en dat wordt dan "onmiddelijk" ontdekt dat ze die trein niet in korte tijd in de tegenovergestelde richting kunnen laten rijden. Maar dat zou mij verbazen dat ze dat in minder dan 8 minuten ontdekken dat het volledig aan de zak was en onmiddelijk beslissen "schaft die maar af"?
Ofwel kwam het personeel niet opdagen voor de terugrit
.Optie 2: Men wist men allang dat die trein niet onmiddelijk ging terugrijden. Maar waarom staat het dan niet al onmiddelijk in de app voor de reizers?
Optie 3: de NMBS-app bevat foute info.