Het LEGO-topic

Ben nu aan het kijken naar een moc van de Porsche 911 RSR via Rebrickable. Maar nog niet meteen iets gevonden dat mij aanstaat

Ben ook wat aan het kijken op die site van rebrickable en staan wel leuke dingen op.
Maar hoe werkt dat dan? Je moet dan alle stukjes nog apart kopen?
 
Ben ook wat aan het kijken op die site van rebrickable en staan wel leuke dingen op.
Maar hoe werkt dat dan? Je moet dan alle stukjes nog apart kopen?
Ja en nee,
je geeft bijvoorbeeld in welke sets je hebt, en dan kan je zien welke alternatieve builds je daarmee kan maken. Soms kan het zijn dat je nog enkele stukjes nog moet bijkopen voor sommige alternatieve builds, maar dat heb ik iig nog niet gedaan.
Bij sommige kan je gewoon gratis een pdf met instructies downloaden maar voor de wat leukere builds kost het wel enkele euro's (tot pakweg 5 à 10 euro). Maar daar heb ik geen enkel probleem mee. Die mensen steken immers ook veel tijd erin om die alt.builds uit te dokteren en pdf's te maken met instructies.

Bijvoorbeeld; alternatieve builds voor de Porsche 911 RSR ; https://rebrickable.com/sets/42096-1/porsche-911-rsr/#alt_builds

Oeh, ik denk dat ik deze eens ga doen binnenkort; https://rebrickable.com/mocs/MOC-76953/benoit-34/lmp-1car-42096-alternate/#details
Free instructions, en 1363 vd 1580 parts van de 911 RSR, not bad
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin had me ooit eens van Lego Technic een (kleine) set gekocht. Ze had het boekje gekopieerd en gaf me elke dag één blad (2-4 stappen) met telkens de Legostukjes bij, zonder dat ik wist wat ik in elkaar aan het steken was. Dat vond ik een heel toffe manier om een Lego-cadeau te geven.
Thanks voor het idee, dat ga ik ook eens gebruiken. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Yurf
Replica stickers voor LT model 8386 plakken erop.
Nu voor model LT 8002 een hoop stukjes bestellen, iemand ervaring met Brick Planet?
Model LT Porsche 911 GT3RS staat uit het stof in een vitrinekast.
 
Wat vinden jullie trouwens van sets zoals deze? :)
Ik vind het fantastisch dat er meer sets voor "AFOLs" komen, maar persoonlijk spreken de bovenstaande sets mij helemaal niet aan en zie ik ze mij echt niet aanschaffen... Is natuurlijk persoonlijke smaak, maar vraag me af of ik de enige ben met dat gedacht. Ik ben meer voor de sets met een "classic" look (creator 3-in-1/expert) of display sets zoals de voertuigen (T1, Mini Cooper, F40, etc.).
 
Replica stickers voor LT model 8386 plakken erop.
Nu voor model LT 8002 een hoop stukjes bestellen, iemand ervaring met Brick Planet?
Model LT Porsche 911 GT3RS staat uit het stof in een vitrinekast.
Waar haal jij replica stickers?
 
Wat vinden jullie trouwens van sets zoals deze? :)
Ik vind het fantastisch dat er meer sets voor "AFOLs" komen, maar persoonlijk spreken de bovenstaande sets mij helemaal niet aan en zie ik ze mij echt niet aanschaffen... Is natuurlijk persoonlijke smaak, maar vraag me af of ik de enige ben met dat gedacht. Ik ben meer voor de sets met een "classic" look (creator 3-in-1/expert) of display sets zoals de voertuigen (T1, Mini Cooper, F40, etc.).
Die world map en Adidas set vind ik wel heel cool. Maar die eerste wel nogal prijzig.

Bijna alle lego sets die ik koop zijn film of serie gerelateerd. De creator experts ben ik nu aan het verkopen, omdat ik daar toch geen plaats voor heb. En je niet alles kan en moet hebben. Enkel nog de sets waar ik echt fan van ben. Zoals Seinfeld. ;) De Home Alone set kijk ik ook enorm naar uit.
 
Het Colosseum vind ik echt een waanzinnig knappe set. De rest is ook wel knap maar minder m'n ding. Ik vind het wel leuk dat ze hun gamma wat uitbreiden.
 
Hoe stockeren jullie je losse blokjes? Mooi apart in doosjes, alles door elkaar of per thema...

Wil de Lego gesorteerd hebben zodat de jongens zelf kunnen bouwen adhv een bouwschema. Maar opruimen/sorteren zit er nog niet in en nu ligt alles gewoon op een hoop.
 
Hoe stockeren jullie je losse blokjes? Mooi apart in doosjes, alles door elkaar of per thema...

Wil de Lego gesorteerd hebben zodat de jongens zelf kunnen bouwen adhv een bouwschema. Maar opruimen/sorteren zit er nog niet in en nu ligt alles gewoon op een hoop.

Das een deeltje van mijne oudste zijn collectie
 
Brickstickershop.com, zijn van NL.
OK, en vallen die wat mee van kwaliteit en feel? Want ik heb ook al paar keer gedacht om daar stickers te bestellen voor de Emerald Night (10194) en Maersk Container Train (10219) i.p.v. de echte stickers te gebruiken. Want ik heb beide sets sealed moeten aanschaffen ver boven de winkelprijs, omdat die al jaren discontinued waren op het moment van mijn aankoop.
 
OK, en vallen die wat mee van kwaliteit en feel? Want ik heb ook al paar keer gedacht om daar stickers te bestellen voor de Emerald Night (10194) en Maersk Container Train (10219) i.p.v. de echte stickers te gebruiken. Want ik heb beide sets sealed moeten aanschaffen ver boven de winkelprijs, omdat die al jaren discontinued waren op het moment van mijn aankoop.
Ik kan niet echt vergelijken met andere replica stickers. Als ik die van brickstickershop vergelijk met de echte, zijn die nagenoeg evenwaardig.
 

Adidas is echt vreselijk, waarom zou iemand dat kopen? :puke:
World Map vind ik slechte design (wit voor land, en random invulling van oceanen? Wut)

de rest leuke sets, maar niet echt voor mij + te duur. Als ik de lotto win zou ik dat wel kopen denk ik
 
Wat doen jullie eigenlijk met bouwplannetjes en kartonnen dozen van LEGO-sets die in elkaar zijn gestoken?

Wij verhuizen binnenkort en dan zal ik op regelmatige basis wel eens een doos unboxen en in elkaar zetten, maar ben nog aan 't nadenken wat doen met de dozen. De plannetjes zou ik sowieso goed bewaren in een kaft met plastieken mapjes, maar de kartonnen dozen is een ander verhaal... Je kan die natuurlijk plat vouwen, maar dan nemen ze nog altijd veel plaats in. Vind het toch wat zonde om te weg te gooien ook. :)
 
Wat betreft LEGO: alles bijhouden :D

Dat heb ik in de jaren 80 en 90 ook gedaan, incluis de dozen. Wat betreft waarde toch een serieus verschil.
Natuurlijk: dit is een andere tijd. Maar toch is dit voor sommige hedendaagse sets al behoorlijk interessant geweest (bv de Ferrari F40, bepaalde Star Wars). Over de 'gewone' Lego City zaken, bijvoorbeeld, lijkt dit minder van toepassing. Toch op het eerst zicht. Maar als één ding zeker is: er zal altijd betaald worden voor zaken die nostalgie naar boven brengen. Een kind dat vandaag Lego City politiebureau cadeau krijgt van de Sint, zal over 30-40 jaar met plezier terugdenken aan die tijd (toch veelal). Als je dan de doos, handleiding, etc...nog hebt...dan is dat gevoel geheel compleet. IMO geeft dat altijd meer waarde naar doorverkoop toe.
 
Hier bezig met de GT3RS. Toch weer een leuke build. AL merk ik wel dat de versnellingsbak heel "stroef" gaat, maar weet niet goed of dit komt omdat het blokje wat klemt of dat dit normaal is...
 
Hier bezig met de GT3RS. Toch weer een leuke build. AL merk ik wel dat de versnellingsbak heel "stroef" gaat, maar weet niet goed of dit komt omdat het blokje wat klemt of dat dit normaal is...
Zeer goed nakijken tijdens de build, ik had dit ook, luistert heel nauw.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan