Het LEGO-topic

Thin Liz

Well-known member
Crowdfunder FE
Heeft dit ooit bestaan op 9lives? Met zo'n grote fanbase wereldwijd, zo'n gigantische historiek aan bouwdozen doorheen de jaren en een populariteit die alleen maar lijkt te stijgen...werd het eens tijd om hier een plekje te reserveren voor alles wat met Lego te maken heeft.

Nieuws
Je huidig project
Net gekocht
Je collectie
De afdruk van een legoblokje in je hiel omdat je kinderen weer eens de legobak hebben omgekapt in de living...

Laat maar komen.
 
ik heb hier wel het een en andere staan :)


50542059_10217994379521386_7566848393973071872_n.jpg



83307478_10221029153948850_7204234686107746304_n.jpg


en nog wel enkele dingen die nog in de dozen zitten (geen plek meer) :D
 
Ik bouw het enorm graag en heb enige tijd geleden de Le Mans 24h wagen gebouwd, maar het probleem is dat het 1) schijteduur is en 2) ik nergens plaats heb om het uit te stallen.
 
Sinds een jaar of twee ook deze hobby nieuw leven ingeblazen.
Heb momenteel 3 wagens staan:
- rally car
- porsche 911 rsr
- lambo sian
de rally car heb ik via rebrickable al eens omgebouwd naar een le mans 24h car
de porsche heb ik al een aantal keren heropgebouwd.
de lambo heb ik nu 1 keer in elkaar gestoken, maar ik zie er ferm tegenop om die uit elkaar te halen (en opnieuw in elkaar te steken)
hoewel het een erg leuk tijdverdrijf was (in de kerstvakantie) heb ik er maar liefst een week aan bezig geweest, een kleine 18-20u denk ik. iets te veel naar mijn zin. De Porsche doe ik op 6-8u of zo

Mss naar het eind vh jaar eens uitkijken naar een nieuwe, maar voorlopig heb ik niet al te veel plaats om dat alles uit te stallen
 
Ik heb volgende sets hier staan:
Bugatti Chiron
VW kever
VW busje
Fiat 500
Aston Martin DB5
Ford Mustang
Mini Cooper
London bus
Hogwarts

Binnenkort ook eens de nieuwe Porsche bestellen.
 
Ontzettend veel mee gespeeld, en dan vooral met de Lego Technic (de "goede" Technic, dus die dat cross-compatibel was met de gewone lego).

Uit het blote hoofd had ik sets:
Technic: 8837, 8074, 8810, 8815, 8818, 8838, 8856, 8720, 8825, 8022, 8714, 8062, 8858, 8235, 8245. Jammergenoeg nooit 8868.
Trein: 4555, 4515 (3x), 4520 (2x), 4531 (2x), 4536, 4539, 4537, 4544, 4564

En dan nog een hele rist gewone Lego stenen, waaronder 6542 en 4011.


Staat momenteel allemaal in curverdozen op de ouderlijke zolder, met expliciete eis dit niet te verkopen of door te geven aan de buren (die jonge kinderen hebben). Een groot deel van die sets werden door mijn vader meegenomen uit Japan of Canada, als hij terug kwam met den boot. Dat was dan 4 maanden lang uitkijken naar "wat zou hij nu weer meenemen". Kleven dus wel wat herinneringen aan.

Trouwens ook echt absoluut gestoorde prijzen dat er gevraagd (en betaald) worden voor oude sets. Ik heb er redelijk wat van de "golden era", da's bijna een goudmijn.
 
Laatst bewerkt:
Ontzettend veel mee gespeeld, en dan vooral met de Lego Technic (de "goede" Technic, dus die dat cross-compatibel was met de gewone lego).

Uit het blote hoofd had ik sets:
Technic: 8837, 8074, 8810, 8815, 8838, 8856, 8720, 8825, 8022, 8714, 8062, 8858, 8235, 8245. Jammergenoeg nooit 8868.
Trein: 4555, 4515 (3x), 4520 (2x), 4531 (2x), 4536, 4539, 4537, 4544, 4564

En dan nog een hele rist gewone Lego stenen, waaronder 6542 en 4011.


Staat momenteel allemaal in curverdozen op de ouderlijke zolder, met expliciete eis dit niet te verkopen of door te geven aan de buren (die jonge kinderen hebben). Een groot deel van die sets werden door mijn vader meegenomen uit Japan of Canada, als hij terug kwam met den boot. Dat was dan 4 maanden lang uitkijken naar "wat zou hij nu weer meenemen". Kleven dus wel wat herinneringen aan.

Trouwens ook echt absoluut gestoorde prijzen dat er gevraagd (en betaald) worden voor oude sets. Ik heb er redelijk wat van de "golden era", da's bijna een goudmijn.
Knap. Het is effectief zo: oude Lego is goud waard. Heb verleden jaar al mijn oude Lego in zijn glorie hersteld door de ontbrekende stukken te bestellen (met Brickowl). Was meestal maar een prikje omdat het over vrij courante blokjes ging, maar toch was het af en toe verschieten. Zo ontbreek ik de grote piratenvlag van dat piratenschip. Bijna onvindbaar en debiele prijzen als je er toch één vind. Ik hoop nog altijd dat die zal uitkomen op zolder... 100 euro betaal je snel voor één set Lego Technic van uit de jaren 80. En de prijzen stijgen nog jaarlijks...
 
Trouwens grote fan van de Wicked Brick display solutions.
Ik heb er wel niet meer besteld sinds de Brexit, dus qua invoerrechten kan het wel eens wat tegenvallen vrees. Maar dat zijn heel degelijke stands en cases.
 
Een LEGO topic!
Grote fan hier:

Op dit moment staat hier het Treehouse (https://www.lego.com/nl-be/product/tree-house-21318), de Liebherr kraan (https://www.lego.com/nl-be/product/liebherr-r-9800-excavator-42100) en de Porsche 911 uit (https://www.lego.com/nl-be/product/porsche-911-10295).

Gemaakt en nu terug in de doos liggen de Porsche GT3, Bugatti Chiron, Bucket Wheel Excavator, Old Fishing hut, de Unimog van Technic, die blauwe hijskraan, een heleboel uit de Speed Champions reeks en nog wat Brickheadz. De Lamborghini Sian moet ik nog altijd eens bouwen, die zit nog in de doos..

Dan heb ik ook nog de Kwik-E-Mart en Simpsons house, maar deze zijn de 'Lepin' varianten wegens hier niet meer te krijgen..
 
In mijn Technic collectie: 8439 (pneumatische shovel), 8462 (pneumatische sleepwagen) en 8479 (barcode truck). Die zitten nog mooi in elkaar, opgeborgen in een doos. Tijd dat ik ze eens weghaal bij mijn ouders en afstof :p

Daarnaast nog veel System sets ("Octan" tankwagen (6594), space shuttle + dieplader (6346), politiebureau aan het water (6540), de "wolfpack tower" (6075), de wegenwerkenset met lichtjes (6481) waar ik als kind echt zót van was ...) maar die liggen helaas in brokjes uit elkaar in verschillende opbergdozen.

Wel gek hoeveel jeugdherinneringen er plots terugkomen louter door die sets eens op te zoeken *snif* :unsure:
 
Leuk , een lego-topic 😀.

Ik koop occasioneel eens een set ( om de maand/maand en half).
Mijn laatste aankoop is de Nes, maar moet nog aan deze beginnen.

Door verbouwingen ligt het momenteel wat stil, maar binnenkort hoop ik het terug wat te kunnen hernemen als ik verhuisd ben.

Dan eens werk maken van zelf wat modellen te bouwen.
 
Vroeger super veel met lego gespeeld. En de laatste tijd verwater ik terug als ik de sets zie passeren. De Lamborgini, Mustang, Defender, ...
Maar het prijskaartje houdt me telkens tegen. Die prijzen zijn toch van de pot gerukt? Of zie ik een feit over het hoofd waardoor de prijzen zo hoog liggen?
 
Vroeger super veel met lego gespeeld. En de laatste tijd verwater ik terug als ik de sets zie passeren. De Lamborgini, Mustang, Defender, ...
Maar het prijskaartje houdt me telkens tegen. Die prijzen zijn toch van de pot gerukt? Of zie ik een feit over het hoofd waardoor de prijzen zo hoog liggen?
Lego is duur. Het houdt ook wel goed zijn waarde.
De chinese namaak is een goed alternatief, al merk je wel soms het kwaliteitsverschil en je ondersteunt het ecosysteem natuurlijk niet.
 
Precies Apple dan.

120€ voor de le mans car kon ik nog slikken, maar 230€ voor de NES of 400€ voor die Lambo Sian, dat krijg ik er in mijn hoofd niet door.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan