Het LEGO-topic

Ik heb zo een volledige stad en een hoop technics van als ik jong was maar ik kan er niet aan.
Staat bij mijn grootvader aan moeders kant op zolder.
De rode’trein, naftpomp met tanker, politiebureau enz enz.
Die straten is al oud , hoe kom je daar nog aan? lol
 
Onlangs bij mn ouders de Lego koffer herontdenkt:

Octan tankstation + truck:
cf8c2c27fea8a37b64bfdaa93c8749dd.jpg

Piraten eiland + boot:

$_86.JPG

Lego Spaceship:
6973-1.jpg


Dat in combinatie met 20 straat tegels en wat random kleine auto's en huizen = big fun!
 
Ik heb hier thuis een aantal Star Wars items staan:

- X-Wing
- AT-AT
- Imperial Star Destroyer
- Republic Gunship
- Slave 1 (UCS)
- R2-D2 (UCS)
- Tie Fighter (UCS)
- Snow Speeder (UCS)
- Millenium Falcon (UCS)

Ik heb het vooral voor de grotere builds (vandaar de UCS), maar met een huis en kind vind ik het moeilijker te verantwoorden om die nog te kopen.
 
Ik heb het toch ook voor de grotere build, maar ik hou het op gemiddeld 1 grote nieuwe set paar jaar. Liefst van al de wagens genre Porsche 911 RSR, Lambo Sian,.. en dan bij voorkeur in de kerstvakantie, dan heb ik het meeste tijd :)
Hoewel die Lambo mss net iets te veel van het goede was, duurde wel heel lang om die te bouwen eigenlijk.
Plaats om ze uit te stallen is meestal ook een probleem :S

Ik hou brickwatch in de gaten en meestal in het najaar kan je wel ergens een slag slaan :)
De Land Rover Defender of de Ferrari 488 GTE zie ik wel zitten voor in de kerstvakantie
 
Ik heb het toch ook voor de grotere build, maar ik hou het op gemiddeld 1 grote nieuwe set paar jaar. Liefst van al de wagens genre Porsche 911 RSR, Lambo Sian,.. en dan bij voorkeur in de kerstvakantie, dan heb ik het meeste tijd :)
Hoewel die Lambo mss net iets te veel van het goede was, duurde wel heel lang om die te bouwen eigenlijk.
Plaats om ze uit te stallen is meestal ook een probleem :S

Ik hou brickwatch in de gaten en meestal in het najaar kan je wel ergens een slag slaan :)
De Land Rover Defender of de Ferrari 488 GTE zie ik wel zitten voor in de kerstvakantie
Voor die auto's is er wel een oplossing:

Ik vind dat ook wel echt de leukste builds. Bij de "traditionele builds" vind ik de kleine details leuk (kauwgom in de London bus, alle details in Hogwarts, ...) Maar die auto's zijn gewoon hoogstandjes qua techniciteit (is dat een woord?)
 
De Toyota Supra (speed champions) is ook wel tof om te bouwen


Nog mensen die nooit stickers gebruiken? Vind dat echt lelijk en kan ik toch nooit recht plakken
 
Wat doen jullie met vergeelde blokjes bij oudere sets? Vervangen?
Gebruiken als geel blokje? Sorry slechte mop.

“The LEGO® Group recommends that you wash your LEGO® blocks by hand using a mild detergent (something akin to Sunlight liquid) in water temperature of no more than 40℃. They add that you should take care to rinse the detergent off properly to avoid any discolouration. Let them dry naturally, or carefully dry each brick using a soft dry towel.”
 
Als Nintendo- en LEGO-fan excited over deze announcement, maar het kan mij toch niet helemaal bekoren... Wat denken jullie ervan? :unsure:

Hoog tijd dat ze met Nintendo minifig sets komen, dan is 't "shut up and take my money"!


Ik loop er niet meteen warm van.
Doe het liefst voertuigen genre die vw bus enzo.
 
Als Nintendo- en LEGO-fan excited over deze announcement, maar het kan mij toch niet helemaal bekoren... Wat denken jullie ervan? :unsure:

Hoog tijd dat ze met Nintendo minifig sets komen, dan is 't "shut up and take my money"!

Ik vermoed dat ze hiermee puur op de echte fans mikken. Want echt een leuke set ziet het er niet uit, en de schaal is zo klein dat alle details ook verloren gaan...
 
Net eens naar de "retiring soon" pagina gekeken, daar zitten toch wel een aantal verassingen tussen: de Fat Boy en Crocodile Locomotive vind ik vreemd dat die nu al zullen verdwijnen, maar de verkoop zal tegenslagen. Hoewel er al jaren vraag was uit de community naar een nieuwe "AFOL train".

Grab 'em while you still can. :)

 
Ik vermoed dat ze hiermee puur op de echte fans mikken. Want echt een leuke set ziet het er niet uit, en de schaal is zo klein dat alle details ook verloren gaan...
Ik heb Super Mario 64 nog uitgespeeld op de Switch ergens voor de zomer: ik ben wel een fan van de game, maar niet van deze set... ik zie ook veel kwetsbare tierlantijntjes in de micro builds die snel los zullen komen bij het openen van die question mark block IMO.

En op YouTube ook veel andere fans die hun gal wat spuwen, omdat de "question mark block" eigenlijk geen design is uit SM64, maar uit vroegere Mario-games. :) Dus de echte die-hards ook niet echt amused.
 
Waar zouden jullie feitelijk nog graag een officiele LEGO-set van willen?

Ik zou direct vallen voor een set van Airwolf, Knight Rider, the A-Team, de blackbird van GI JOE...maar that's just me :D
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan