Het LEGO-topic

Waar zouden jullie feitelijk nog graag een officiele LEGO-set van willen?

Ik zou direct vallen voor een set van Airwolf, Knight Rider, the A-Team, de blackbird van GI JOE...maar that's just me :D
Er mogen altijd nog meer auto's komen :D

En qua franchises: Een deftiger uitgewerkte versie van Simpsons, Game of Thrones misschien? (al zijn daar weinig echt "locaties").
The walking death zou ook nog wel leuk kunnen zijn :D Of algemeen een zombie apocalypse thema.
 
Laatst bewerkt:
Waar zouden jullie feitelijk nog graag een officiele LEGO-set van willen?

Ik zou direct vallen voor een set van Airwolf, Knight Rider, the A-Team, de blackbird van GI JOE...maar that's just me :D
Ik vind dat het hoog tijd is dat LEGO eens een BMW-auto gaat introduceren... hetzij als ofwel een "Speed Champion" of voor mijn part nog liever als een Creator Expert model. Ik denk dan aan de iconische M1 of een recentere M3. :) Ze hadden ooit al een BMW-moto als model released, dus de connecties met BMW zijn er al... toch, waar blijven die auto's?

En qua themes: ik zou het fijn vinden als "LEGO trains" terug een theme op zich worden in plaats van een onderdeel van LEGO City. Inclusief met de extra uitbreidingen die er waren bij de 12V-treinen: automatische wissels, seinpalen, geautomatiseerde spooroverwegen, verlichting voor perron. Ik zie daar wel te veel technische challenges, dus zie het niet snel gebeuren. :unsure:
 
Ik heb een ‘niet Lego wel blokjes’ vraag:
Kinderen zijn fan van Among Us en er was op Amazon zo een off-brand set. Op zich, ook al zijn de instructies matig, zou ik die wel gebouwd krijgen (instructies te vaag voor kind van 10) maar vreemd probleem: als je de plaatjes op de tafel legt, zijn ze ‘plat’ maar eens je ze aan elkaar vast wil maken duw je een stuk vast en schiet het ander eind naar boven. Duw je ander eind dan vice versa. Enige tips? Ik kan er zelf wel iets uit maken dat niet strikt als het plaatje is maar misschien heeft iemand wel een trucje.
 
Ik ben stiekem aan het hopen dat mijn dochter de Lego microbe te pakken krijgt, eindelijk een excuus om mijn vrouw te overtuigen Lego paketten te kopen :')
 
Veel plezier! Wij hebben die set een tijd terug eens gehuurd. Hij was ondanks zijn grootte (wtf dat ding is groot zeg :crazy:) toch niet monotoon en ik moest steeds moeite doen om te stoppen met bouwen.
Staat hier ook nog te wachten om gebouwd te worden. Samen met de Wegisweg
 
Gasten, ik word zot van mijne kleine die niet normaal met Lego kan spelen. Elke zaterdagmorgen steek ik al die Ninjago shit in mekaar en tegen de lunch op zaterdag is dat weer allemaal kapot omdat het niet in zijn kop komt dat hard met Lego-vliegtuigen tegen elkaar botsen, dat kapot maakt. Of hij ligt er niet van wakker omdat hij weet dat ik het altijd terug maak. Hij is 5,5 jaar oud dus de kleine auto's kan hij wel maken, maar voor de grote zaken heeft hij toch sowieso mijn hulp nodig.
Natuurlijk, nadat die dingen al tig keer tegen mekaar gebotst zijn en kapot gegaan zijn, missen we een aantal stukken hier en daar. Ik heb kasten en bedden verschoven en toch zijn die stukjes weg. Alsof de kabouterkes het zijn komen halen.

Anyway, om dat te voorkomen wil ik dat aan mekaar lijmen of kleven, zodat het niet om de 5 bot uit mekaar valt in de handen van ne kleine. Wat wordt er geadviseerd. Is er speciale lijn of speciale methodes specifiek op Lego gericht?
 
Misschien maak je u er te druk in? Ik bouwde op die leeftijd wel eens een set samen met mijn pa (allé ik had de illusie dat ik er aan bijdraagde). Ik had dus al wel een beetje het gevoel van "als dit kapot gaat is het wel wat werk om in elkaar te steken". Maar toch deed ik dat ook wel eens.
Op zich denk ik dat ge als kleine ook wel eens de behoefte hebt om dat kapot te maken en dan onzinnigheden in elkaar te stelen met de stukjes.
Ligt hij er zelf wakker van als je dat niet altijd opnieuw in elkaar steekt voor hem?
 
Misschien maak je u er te druk in? Ik bouwde op die leeftijd wel eens een set samen met mijn pa (allé ik had de illusie dat ik er aan bijdraagde). Ik had dus al wel een beetje het gevoel van "als dit kapot gaat is het wel wat werk om in elkaar te steken". Maar toch deed ik dat ook wel eens.
Op zich denk ik dat ge als kleine ook wel eens de behoefte hebt om dat kapot te maken en dan onzinnigheden in elkaar te stelen met de stukjes.
Ligt hij er zelf wakker van als je dat niet altijd opnieuw in elkaar steekt voor hem?

Na een jaar en 20 keer dezelfde auto's en vliegtuigen in mekaar steken, denk ik dat het voor ons beiden beter is dat we ervoor zorgen dat dat niet continue uit mekaar valt.

Hij heeft een aparte legobox (zo een met een paar honderden stukjes) om random dingen in mekaar te bouwen. Maar zijne Ninjago moet 100% correct zijn! Zo issem dan. Een stukje hier of daar kan hij wel zelf fixen. Blijft helaas nooit bij "een stukje hier of daar".
 
Na een jaar en 20 keer dezelfde auto's en vliegtuigen in mekaar steken, denk ik dat het voor ons beiden beter is dat we ervoor zorgen dat dat niet continue uit mekaar valt.

Hij heeft een aparte legobox (zo een met een paar honderden stukjes) om random dingen in mekaar te bouwen. Maar zijne Ninjago moet 100% correct zijn! Zo issem dan. Een stukje hier of daar kan hij wel zelf fixen. Blijft helaas nooit bij "een stukje hier of daar".
Hier is de frustratie dat ze niets gesorteerd kan blijven en ik met dozen vol willekeurige blokjes zit.

Dan komen ze vragen om een set terug in elkaar te zetten en zijt ge meer dan een week bezig eer de set in mekaar staat.
 
Hier is de frustratie dat ze niets gesorteerd kan blijven en ik met dozen vol willekeurige blokjes zit.

Dan komen ze vragen om een set terug in elkaar te zetten en zijt ge meer dan een week bezig eer de set in mekaar staat.

Hear hear! Dat was me even ontglipt, maar dat is hier dus ook het geval. Nog een reden om zoiets gewoon aan mekaar vast te lijmen, denk ik dan.
 
Hear hear! Dat was me even ontglipt, maar dat is hier dus ook het geval. Nog een reden om zoiets gewoon aan mekaar vast te lijmen, denk ik dan.
Hier geeft het juist de verplichting om zelf creatief te zijn.

Als ze komen zagen dat ik hun politiewagen moet maken, krijgen ze nu als antwoord dat ik niets kan maken in die rommel.

Gevolg is niet dat ze opruimen maar een politiewagen maken met de stukken die er hebben. Voor mij is dat meer dan voldoende.

Bijkomend als ik dan iets terug in elkaar heb gestoken, is dat welgeteld 5 min in oorspronkelijke staat, daarna beginnen de mannen er aanpassingen aan te doen omdat dit beter in hun spel past. Als je dan een uur later terug gaat kijken, blijft er niets meer over van hetgeen ik in mekaar heb gestoken.
 
Hier geeft het juist de verplichting om zelf creatief te zijn.

Als ze komen zagen dat ik hun politiewagen moet maken, krijgen ze nu als antwoord dat ik niets kan maken in die rommel.

Gevolg is niet dat ze opruimen maar een politiewagen maken met de stukken die er hebben. Voor mij is dat meer dan voldoende.

Bijkomend als ik dan iets terug in elkaar heb gestoken, is dat welgeteld 5 min in oorspronkelijke staat, daarna beginnen de mannen er aanpassingen aan te doen omdat dit beter in hun spel past. Als je dan een uur later terug gaat kijken, blijft er niets meer over van hetgeen ik in mekaar heb gestoken.
Wel oppassen met zo'n uitspraken. Er gaat zo'n verhaal rond van "als ge uw kamer niet opruimt gaat ge buiten moeten slapen" waarna de kinderen buiten een kamp zijn beginnen bouwen...
 
Wel oppassen met zo'n uitspraken. Er gaat zo'n verhaal rond van "als ge uw kamer niet opruimt gaat ge buiten moeten slapen" waarna de kinderen buiten een kamp zijn beginnen bouwen...
Bwa ik zou hun dan nog aanmoedigen als ze het kamp zelf in mekaar krijgen gestoken.

De oudste is heel gevoelig voor de uitspraak "als ge niet opruimt dan gaat de vuilbak in".
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan