Hier 2x Etrel Inch Pro
Met 500 euro kom je er niet hoor
Die paal alleen al kostte zoveel en de Type B dif was ook al 500 euro dacht ik.
M'n "oude" (2j) Nexxtender Home ligt al op het stort.
Ding gaf ook meer foutmeldingen dan wat anders.
Ongeveer 1 op de 20 keer was de auto niet geladen.
Ook het feit dat je manueel met bluetooth 1x per maand de waardes moest synchroniseren. Wat een kutsysteem zeg.
Ook de kilometerstand die ik elektrisch kon rijden in de auto werd nooit correct weergegeven en met de Etrel wel.
Wel niet te onderschatten welke aanpassingen je allemaal moet maken om dat effectief te kunnen plaatsen.
Heel m'n kast mogen herschikken om er te geraken.
Type B differentieel is ook verplicht.
Beide laadstations praten met elkaar over de load balancer (iets wat met Nexxtender ook niet kon).
Beide stations staan ook effectief openbaar.
Voor nafacturatie gebruik ik E-flux en tot hiertoe is dat gewoon per-fecto.
Image 2022-10-31-14-41-28 hosted in ImgBB
ibb.co
Image 2022-10-31-14-42-06 hosted in ImgBB
ibb.co
Image 2022-10-31-14-42-11 hosted in ImgBB
ibb.co
Image 2022-10-31-14-42-59 hosted in ImgBB
ibb.co
Image 2022-10-31-14-43-14 hosted in ImgBB
ibb.co
Gezien ik met een Type B differentieel werkt, kan mijn Sunny Home Manager deze ook niet meer "zien".
Dus nu is het ideaal voor mij om een thuisbatterij te zetten, want die ga ik met mijn voertuig niet leeg trekken.
Maar indien de thuisbatterij vol zit én de auto zit in, gaat overtollige stroom wel nog het voertuig in gaan.
Uiteraard is dit een heel dure setup, maar ik ga nu toch niet weer nog eens aanpassingen moeten doen.
Eigenlijk was die goedkope Nexxtender gewoon weggesmeten geld in mijn geval.
Had beter direct dit gedaan maarja...