Aan het overwegen om te switchen van job waarbij ik een elektrische wagen zou krijgen ipv een diesel.
Ik woon in een appartementsgebouw waar in totaal 3 eigenaars zijn (inclusief mijzelf), er is geen ondergrondse parking maar wel een bovengrondse parkeerplaats per appartement aan de achterkant van het gebouw.
Aan die parkeerplaatsen is een standaard stopcontact dat aangesloten is aan de gemeenschappelijke teller, op deze teller zit enkel verlichting, brandcentrale en poort van de fietsstalling). Op 250m is er een publieke laadpaal.
Los van het al dan niet kunnen overtuigen van mede-eigenaars, is het interessant om zo'n granny kabel met teller (bestaan die?) te hebben voor gewoon laden (woon-werk zou slechts 10km zijn) en de publieke laadpaal te gebruiken voor wanneer het snel moet gaan, of haal ik me hier teveel gedoe op de nek en gebruik ik beter de publieke laadpaal?
Reden om een granny kabel te gebruiken:
- parkeerplaats aan mijn appartement
- grootste deel van de tijd moet ik niet snel kunnen laden
- kunnen voorverwarmen (ik vermoed dat als ik 's avonds de wagen inplug op een publieke laadpaal en het laden start, dit vrij snel zal gedaan zijn, en 's morgens vanop afstand niet de wagen kan voorverwarmen via het net aangezien de laadbeurt reeds is afgesloten?)
- niet nodeloos een publieke laadpaal claimen
Reden om geen granny kabel te gebruiken: