Geen idee of iemand hier een oplossing voor weet, maar ik zit met het volgende probleem: Mijn vriendin heeft in haar appartement een laadpaal laten installeren door haar (ondertussen) ex-werkgever in 2022 en een jaar actief gebruikt. Mijn vriendin haar job is dan beëindigd bij die werkgever (faillissement) en de Total laadkaart werkt ondertussen niet meer op de laadpaal.
Nu heb ik zelf contact genomen met Total om de laadpaal te "decomissioneren", maar Total weigert dit te doen omdat het contract voor de laadpaal nog staat op naam van de ex-werrkgever. De ex-werkgever heeft mij per email bericht dat ik alles zelf rechtstreeks mag opnemen met Total, maar Total weigert iets te doen zonder dat de instructie van de werkgever komt. Als de ex-werkgever een bedrag wilt betalen wilt Total de decommissionering starten, maar de ex-werkgever weigert hierop in te gaan.
Is er een mogelijkheid om deze Alfen laadpaal zelf te resetten? Ik heb geen wachtwoord of iets dergelijks gekregen, gezien de werkgever de installatie volledig voor zijn rekening heeft genomen. Ik heb ook contact genomen met Alfen, maar die weigeren tussen te komen omdat de beheersovereenkomst nog op naam van Total staat.