Het Laadpaal topic - thuis je EV opladen

En prijs jezelf gelukkig als je 1 fase hebt. Dan kan je in de hersft en lente ook uitsluitend laden op de zon.
Hangt veel af van de thuissituatie en hoe je het kunt opvangen met je panelen.

Hier wordt er bijna het hele jaar door op 3 fasen geladen. Alleen op echt donkere winterdagen wordt phase switching naar 1 fase gedaan.

Rond de midwinterdagen is dat 8kW. Maar dat stijgt snel weer naar 10kW ongeveer een maand later. 14 kWp. Oriëntatie en hellingshoek zijn in de winter bepalend.

De winterdagen zijn al erg kort. Als je de beschikbare zon meteen in de auto kunt stoppen is dat mooi meegenomen.

En prijs jezelf gelukkig als je 1 fase hebt. Dan kan je in de hersft en lente ook uitsluitend laden op de zon.
Dat is situatie afhankelijk. Na de zomer gaat onze stroom van de panelen eerst naar de warmtepomp en de overschot naar de batterij. Voor de wagen blijft er praktisch niets meer over.

Tijdens het online bestellen van de Peblar Home Plus (wordt betaald door't werk) moest ik vrij veel vragen invullen. 1 van de vragen was onder andere of P1 poort al open stond.

Ik vermoed dus dat ze ook een soort dongle in die P1 poort gaan steken om verbruik op te volgen?
Maar ik heb daar wel al een homewizard p1-meter inzitten, maar wel zonder abonnement. Ik kan dus bijvoorbeeld niet het verbruik per fase zien.
Gaan ze die dongle dan vervangen door eentje van hun? Kan ik dan ook nog altijd huiselijk verbruik zien of enkel van de auto? Of zou ik mijn dongle moeten behouden en dan maandelijks abonnement nemen?

Tijdens het online bestellen van de Peblar Home Plus (wordt betaald door't werk) moest ik vrij veel vragen invullen. 1 van de vragen was onder andere of P1 poort al open stond.

Ik vermoed dus dat ze ook een soort dongle in die P1 poort gaan steken om verbruik op te volgen?
Maar ik heb daar wel al een homewizard p1-meter inzitten, maar wel zonder abonnement. Ik kan dus bijvoorbeeld niet het verbruik per fase zien.
Gaan ze die dongle dan vervangen door eentje van hun? Kan ik dan ook nog altijd huiselijk verbruik zien of enkel van de auto? Of zou ik mijn dongle moeten behouden en dan maandelijks abonnement nemen?
Als je homewizard wil blijven gebruiken moet je gewoon een splitter kopen.

Als je homewizard wil blijven gebruiken moet je gewoon een splitter kopen.
Ik hoef niet persé home wizard nog te gebruiken. Maar 'k weet niet goed wat die dongle juist gaat doen die zij willen gebruiken. Als ik daar ook huiselijk verbruik mee kan blijven zien is dat ook goed.

Zij koppelen geen dongle, maar leggen doorgaans een kabel van de P1 poort naar de laadpaal. Daarmee kan je doorgaans veel minder tot niet je huishoudelijk verbruik opvolgen. Ik zou toch opteren om een splitter te plaatsen zodat de HomeWizard behouden kan worden.

Zij koppelen geen dongle, maar leggen doorgaans een kabel van de P1 poort naar de laadpaal. Daarmee kan je doorgaans veel minder tot niet je huishoudelijk verbruik opvolgen. Ik zou toch opteren om een splitter te plaatsen zodat de HomeWizard behouden kan worden.
Ah ok, dan kan ik best al zo'n splitter in huis halen zodat ze dat ineens tegoei kunnen aansluiten.

Dat is puur voor de load balancer van de laadpaal en eventueel solarladen. Koop die HomeWizard splitter en je gaat geen problemen hebben.

Peblar koppelt met die P1-meter, niet nodig om rechtstreeks in de P1-poort een kabel naar de laadpaal te hebben.

Terug
Bovenaan