En wat valt er te sturen? Wil je de A verminderen of verhogen naargelang de zonneproductie en het verbruik in de rest van de woning?
Ja dat!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En wat valt er te sturen? Wil je de A verminderen of verhogen naargelang de zonneproductie en het verbruik in de rest van de woning?
Geen ervaring mee maar zal wel bestaan zeker...Ja dat!
Cege, volgens mij draai je gewoon een gekende slechte firmware versie met die solar charging. Geen idee of je de exacte versie al te weten gekomen bent, en hier gedeeld had.

Edit: Nu antwoord. "ja, de 32A licentie stond niet aan. Heb die nu aangezet. Blablablabla over 22kw." We betalen voor de 32A licentie, zetten ze die gewoon eventjes niet aan want ja, waarom niet. Goed, de phase switching staat nu ook uit. Single phase charging aan gezet. Gaan met de banaan. Is er nog een kans dat alles op 32A staat en er minder uit de paal komt omdat ze ergens anders nog een setting fout gezet hebben ? Paal lijkt maar aan 2.1-3.4kw te laden momenteel terwijl er nog altijd 4-5kw naar net stroomt...
Ff ticketje inschieten om te vragen dat ze phase 1 van de laadpaal (voor 1 fasig laden) aan uw fase hangen die het snelst over zijn voltage heen gaat. Dan gaat de omvormer niet te snel meer uitvallen.For added pleasure. Panelen zijn er net uit gesmeten wegens overvoltage. Had het al in het snotje, P1 had al warning gestuurd wegens 251V op een fase om 11h deze ochtend al... Nu na de overvoltage zit alles op max 245V, dus lijkt alsof er andere zaken in de straat ook uit geflikkerd zijn maar nog niet terug online zijn...
Ff ticketje inschieten om te vragen dat ze phase 1 van de laadpaal (voor 1 fasig laden) aan uw fase hangen die het snelst over zijn voltage heen gaat. Dan gaat de omvormer niet te snel meer uitvallen.
Ja, je kan 32A zetten op de laadpaal, maar ook op de connector en bij load balancing bvb. Die moeten allemaal aangepast worden.
En de safe current kan je mss laten limiteren tot 8A, moest de P1 connectie om welke reden ook wegvallen, dat hij niet per ongeluk op een ongelukkig moment naar 7,4kW trekt.
Het lijkt me straf dat dit softwarematig kan.Ff ticketje inschieten om te vragen dat ze phase 1 van de laadpaal (voor 1 fasig laden) aan uw fase hangen die het snelst over zijn voltage heen gaat. Dan gaat de omvormer niet te snel meer uitvallen.
Het lijkt me straf dat dit softwarematig kan.
Het is ook logisch om de zwaarste verbruikers te steken op de fase met het hoogste voltage, want dan herstel je de balans in de straat
Nee, dat moet in de kast gebeuren. Ik heb bij ons de installateur meegeven welke fase moest gebruikt worden voor 1 fasig laden en hij heeft het dan zo bekabeld.Het lijkt me straf dat dit softwarematig kan.
Het is ook logisch om de zwaarste verbruikers te steken op de fase met het hoogste voltage, want dan herstel je de balans in de straat
Als die op 11kw staat is dat toch logisch dat je maar 3,6kw gaat nemen op 1 fase als die fase switch uitstaat?
Is dat nog veilig om 7,3kw op 1 fase te trekken als die verhoogd wordt naar 22kw?
Wat een verhaal. Het probleem ligt volgens mij alleen maar bij de incompetentie van Mobi+ en niet bij de hardware.
Hier alvast geen problemen met Alfen, maar wel zelf alles ingesteld. Als resultaat in maart 16 kWh van het net gehaald. De andere 388 kWh was zonne energie.
Wel een thuisbatterij om de lichtbewolkte periodes te overbruggen, maar de paal fluctueert elke seconde tussen 10kW naar 4,2kW bij wolken. Het continu wisselen van fase uitgezet omdat de wagen dat niet fijn vindt.
Ik zou gek worden in jouw geval, cege