Fluvius doet hier af en toe een bezoekje in de straat om bepaalde installaties die single phased zijn van phase te versteken. Maar de realiteit is dat het er een uur geleden als volgt uitziet op de P1 meter (dus wat er binnenkomt aan voltages) L1: 248, L2: 250, L3: 225. Momenteel 245V 239V 222V
Dus something's smelling... Lijkt dat ze al wat getrokken hebben om alles naar beneden te trekken, maar niet veel verder kunnen trekken zonder die ene fase te laag te krijgen. Gemiddeld zitten we ook al ver van de 230. Dus het is aan Fluvius om het opgelost te krijgen.
In de P1 was het 251 en in de omvormer was het 254 toen het er uit floepte. Fluvius zit altijd te neuten dat mijn spanningsval op het randje is. Dat zal wel zijn, maar moest de infra in de straat iets normaler zijn, dan was er geen probleem...
Fluvius moet niet teveel neuten... Ik heb een spanningsbereik van 202V (geen fout) tot 254V op L2.
Ik open elke keer een ticketje naar Fluvius (tot ze het beu worden), krijg voor uitvallende omvormer nu een vergoeding (10ish euro/kWp/jaar). Heb vorig jaar zelf de omvormer van L2 naar L3 verhuisd. Omvormer en laadpaal (in monofase laden) hangen nu dus op dezelfde fase. Geen uitval en rare spanningsvallen op die fase tot nu toe. Vermoedelijk veel monofase aansluitingen op fase 2 in de straat.
Laatst bewerkt: