Wat zegt je elektricien
@makila ?
Ik begreep niet alles wat er gezegd is, ik blijf ne leek betreffende electriciteit.
Maar volgens de elektricien (globaal overview)
- Er liggen helaas géén wachtbuizen.
- De individuele meterkast is zoals ik al wist 230V (de gezamelijke meterkast is wél 400V - 3 fase)
- Via het stopcontact --> Max 2,3 kW - Laadtijd VW Id3 (met de sterkste batterij) zou dan +-32 uur zijn
- Men zou zonder breekwerk een wallbox kunnen plaatsen in de garage, waarbij je kan opladen aan ongeveer het dubbele tov een gewoon stopcontract aan
4,6 kW. --> Laadtijd +- 16 uur. Een beetje verrassend. Ik dacht dat je altijd een extra kabel volledig door moest trekken vanuit de meterkast, maar blijkbaar is de stroomsterkte hier voldoende groot om dit aan te kunnen en zou men rechtstreeks kunnen aftakken van de reeds bestaande kabels?
De elektricien zei iets over 230V / 1x20A laadvermogen
- Ik kan er ook opteren om breekwerken te laten uitvoeren (terras & tuin) en dan kan er opgeladen worden aan +-7,4kW. De laadtijd zou dan zo'n dikke 10 uur bedragen.
- Er is (bij breekwerken) ook nog de optie om mijn meterkast om te zetten naar 400V (3 fase) waardoor ik nog sneller zou kunnen opladen. (11 KW).
Eventuele verzwaringen & herkeuring zijn inclusief in de offertes die ik straks ga ontvangen. Loadbalancing is mogelijk maar zou niet echt nodig zijn - ik prefereer dit echter wel te doen (maar dan krijg ik meteen een digitale meter ipv pas in 2024 met een meerkost). Split bill is standaard inbegrepen.
Ik heb even gekeken via deze brochure -->
Hier zie ik staan 230V / 1x16A en 230V / 1x25A --> maar de electricien sprak duidelijk over 230V / 1x20A laadvermogen dat ik nu al zou hebben, wat inderdaad 4,6 kW is zoals hierboven beschreven
(Wat niet echt standaard is lijkt mij, maar als de electricien het zegt, zal dit wel kloppen zeker?
)