Het Laadpaal topic - thuis je EV opladen

Ik zit in dezelfde situatie wat betreft verhuis.
Bij Arval zijn er 2 opties:
1) Laadpaal verhuist mee: kost 375 om af te breken en 685 om opnieuw te plaatsen (dit wil ik eerst nog wel eens zien want ze moeten qua binnenbekabeling niks meer doen, gewoon ophangen en aansluiten aan de kabel die al uitsteekt).
Gezien de drukte kunnen daar wel meerdere maanden over gaan dus als het vermeden kon worden liever optie 2
2) Laadpaal wordt verkocht aan mij die ik dan doorverkoop aan nieuwe eigenaar/huurbaas obv restwaarde (geschat op 2.000 EUR, nog geen jaar in gebruik). Ik krijg dan een nieuwe die aan mijn leasecontract wordt toegevoegd

Optie 1 kost mij dus +- 1000 EUR excl BTW + keuring
Optie 2 kost mij niks
375 euro om af te breken?? Bedoel je dan dat de muur volledig hersteld wordt zodat je er niets meer van ziet? Of waarom vragen ze daar zo veel geld voor?
Die afbraak stelt echt niet veel voor.
 
375 euro om af te breken?? Bedoel je dan dat de muur volledig hersteld wordt zodat je er niets meer van ziet? Of waarom vragen ze daar zo veel geld voor?
Die afbraak stelt echt niet veel voor.

Geen idee, dat zijn de standaardtarieven...
Uurtje werk max lijkt mij, dus snel verdiend.
 
Geen idee, dat zijn de standaardtarieven...
Uurtje werk max lijkt mij, dus snel verdiend.
Administratie (planning, facturatie, ...)
Voorrijkosten
...

Als je zoiets laat doen door een bedrijf gebeurt er nog wel wat meer dan gewoon dat ding van de muur vijzen. Daarbij weet je ook niet of ze bijvoorbeeld ook niet de kabel van de elektriciteitskast naar het laadpunt mee verwijderen.
 
Administratie (planning, facturatie, ...)
Voorrijkosten
...

Als je zoiets laat doen door een bedrijf gebeurt er nog wel wat meer dan gewoon dat ding van de muur vijzen. Daarbij weet je ook niet of ze bijvoorbeeld ook niet de kabel van de elektriciteitskast naar het laadpunt mee verwijderen.
Die kabel verwijderen is ook echt geen werk. Het is minder werk dan een keuring en een keuring kost 100-150 euro ergens als ik het mij goed herinner.
 
Zelfstandig laadpaalinstallateur (in onderaanneming) is een van de best betalende stielen die er nu en de komende jaren zijn. De bedrijfs(wagen)markt is weinig prijsgevoelig en wil vooral snel en zorgeloos bediend worden. Hoeveel omzet zou zo'n installateur op een goed gevulde dag wel niet draaien, louter voor plaatsingen? €2000?
 
Offerte binnen voor Smappee EV Wall voor 2,7K BTW inclusief voor product, installatie en keuring. Lijkt mij wel redelijke prijs? 1,8K voor de paal zelf, 200 euro voor solar add-on.
 
Waarom niet? Die dingen zijn zo complex niet, volgens mij wordt er nu vooral heel veel marge op genomen omdat EV's toch gepushed worden.

Dat lijkt me ook logisch. Bij veel meer wijdverspreide elektronica nemen installateurs sowieso al een serieuze marge op toestellen, bij laadpalen is er momenteel veel vraag en weinig keuzevrijheid bij de klant (de meeste EV's zijn leases, dus de leasingmaatschappij bepaalt wie de laadpaal mag installeren)
En misschien nog wat extra opkloppen van de prijs door allerlei termen zoals "slimme laadpaal" terwijl het vaak gewoon neerkomt op een laadpaal met wifi maar weinig of geen intelligentie?
 
Offerte binnen voor Smappee EV Wall voor 2,7K BTW inclusief voor product, installatie en keuring. Lijkt mij wel redelijke prijs? 1,8K voor de paal zelf, 200 euro voor solar add-on.

Mijn Smappee EV Wall Home 3F 22kW + 8m kabel + installatie was € 1952,64 excl. BTW. Geplaatst 18 augustus 2022. Mijne is wel zonder paal.

Btw, zijn er hier die weten hoe Smappee het capaciteitstarief zal behandelen? Ik vind niet meteen hoe ik dit kan beheren in het portaal.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Smappee EV Wall Home 3F 22kW + 8m kabel + installatie was € 1952,64 excl. BTW. Geplaatst 18 augustus 2022. Mijne is wel zonder paal.

Btw, zijn er hier die weten hoe Smappee het capaciteitstarief zal behandelen? Ik vind niet meteen hoe ik dit kan beheren in het portaal.
Is een model voor op de gevelsteen hier. Dus hetzelfde vermoed ik. Die prijzen zijn misschien ook wat gestegen t.o.v. de zomer. Collega's die al laadpaal hebben laten zetten eerder dit jaar zaten allemaal rond de 2,5K inclusief BTW voor laadpaal en installatie, dus ligt wat in dezelfde lijn.
 
Mijn Smappee EV Wall Home 3F 22kW + 8m kabel + installatie was € 1952,64 excl. BTW. Geplaatst 18 augustus 2022. Mijne is wel zonder paal.

Btw, zijn er hier die weten hoe Smappee het capaciteitstarief zal behandelen? Ik vind niet meteen hoe ik dit kan beheren in het portaal.
Ik heb dat bijna een jaar geleden gevraagd en toen was hun antwoord dat ze bezig waren aan een oplossing. Met de genius kan je al wel melding krijgen als je een bepaalde piek bereikt maar met de connect die in de ev wall zit niet.
 
'k Vraag me toch af hoe ze al die laadpalen bij de mensen thuis installeren. Als de kast in de garage is, kan je gemakkelijk met opbouw werken, maar als die elders staat is dat toch een gedoe? Een 4mm2 of 6mm2 leggen kan je niet gemakkelijk en proper doen
Als je een bestaande 2,5mm gebruikt kan je maar laden aan 3,6kW en zit je met grote en inefficiënte laadverliezen
Appartement. 10de verdieping.+

De zekeringskast in het appartement zelf
De meterkast in een 'kleine' kelder.
Afstand kelder tot aan appartement = 30 meter muur ertussen en 9 verdiepingen vol met buren!

--> Hoe krijg je de bekabeling van de zekeringskast tot aan de meterkast? Want je kan dus geen laadbox plaatsen zonder die twee met elkaar te verbinden he :unsure:

En dan ben je er nog steeds niet, want zelfs al ligt de kabel er, dan moet je nog ergens de laadbox plaatsen. Dus je moet de bekabeling ook nog eens uit de kelder krijgen tot aan de oprit of de garage (als je die uberhaut al hebt)
 
Zelfstandig laadpaalinstallateur (in onderaanneming) is een van de best betalende stielen die er nu en de komende jaren zijn. De bedrijfs(wagen)markt is weinig prijsgevoelig en wil vooral snel en zorgeloos bediend worden. Hoeveel omzet zou zo'n installateur op een goed gevulde dag wel niet draaien, louter voor plaatsingen? €2000?
Via de lease was de prijs hier 7000€ omdat er graafwerken moesten gebeuren :wtf:
Gewoon een paar klinkers uitbreken aldus. Je leest dit goed! Wachtijd voor plaatsing was minimaal 6 maand.

Via een privé elektricien was het 2700€. Ook dit lees je goed. 4300 balletjes minder.
Wachtijd voor plaatsing was 1 maand. De laadbox staat er ondertussen al.

Eerst mocht het niet van de werkgever om via een privé elektricien te gaan, maar toen de werkgever het prijsverschil las, mocht het plots wel ..

Daar wordt echt schandalig veel op verdiend, in onderaanneming, zijt maar gerust.
 
Terug
Bovenaan