Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
"Having seen some of the designs from David Bruckner's new Hellraiser film, they pay homage to what the first film created, but then take it to places it's never been before. This is a Hellraiser on a scale that I simply didn't expect. David and his team are steeped in the story's mythology, but what excites me is their desire to honor the original even as they revolutionize it for a new generation." — Clive Barker
Zalig om The Love Witch te zien staan. Wat een knotsgekke film was me dat, zeg. Een tikkeltje te lang misschien, maar toch, what a trip. En ja, Kwaidan is verplichte kost voor elke self respecting cinephile!
Also, je kan beter de '90s miniserie van It zien. Die is soms wat amateuristisch met z'n tv-esthetiek, maar heeft wel echte charme. De recente films zijn echt niet goed. Eerste deel is een lange Stranger Things aflevering, waar we intussen wel genoeg van hebben, en het tweede deel is gewoon vreselijk saai (ondanks een veelbelovend begin).
The Devil's Light: Directed by Daniel Stamm. With Virginia Madsen, Colin Salmon, Jacqueline Byers, Ben Cross. A nun prepares to perform an exorcism and comes face to face with a demonic force with mysterious ties to her past.
No nonsense slasher film. Geen verhaal, middelmatige acteerprestaties en de typische stomme keuzes van de slachtoffers maar als je houd van gore en een goede B-film is dit wel een aanrader. De expliciete scenes zijn vrij goed gedaan, zeker als je rekening houd met het lage budget, en daar kijken we naar zo'n film toch voor
1. A Nightmare on Elm Street
2. Don't Look Now
3. The Brood
4. Black Christmas
5. Onibaba
6. The Vanashing
7. Le Locataire
8. House of Wax
9. The Phantom Carriage
10. The Devil's Backbone
11. It (1990)
12. Hostel
13. Kill Baby, Kill
14. C'est arrivé près de chez vous
15. Raw
16. Valerie and Her Week of Wonders
17. Nekromantik
18. Thirst (2009)
19. Häxan
20. Ichi The Killer
21. Inland Empire
22. Blade
23. Bubba Ho-Tep
24. Plan 9 From Outer Space
25. Cannibal Ferox
26. Vinyan
27. Straw Dogs
28. Yummy
29. Perfect Blue
30. J'Accuse
31. Tenebrae
Benieuwd of we deze keer wel tot het einde geraken. Als er toch complete stinkers tussen steken, verwittig me gerust, It hoop ik op beter dan de recente films. Hostel ooit part III gezien en dat was euh ja nogal plattekes maar tegelijk ook nog wel iets of wat entertainend, hoop op iets meer verhaal in t "origineel" . Bubba Ho-Tep en Plan 9 lijken me geweldig om op één avond te dubbelen . En den eerste verwacht ik ook niet zoveel van maar die heb ik al zoveel zien passeren als referentie in andere series/films dat ik denk het moet er is van komen. Toch paar Belgische in proberen steken ook.
Nummering is maar gegeven omdat ik zo wist wanneer ik aan 31 zat .
Beetje een typische Del Toro film. Spaanse burgeroorlog, horror, allegorie, je weet wel. Ik maakte de vergelijking met een andere Spaanse horror film (https://letterboxd.com/film/the-orphanage/) wat ik enger vond, maar The Devil's Backbone is een betere film, if that makes sense.
zoals afgesproken, gisteren 28 days later.
Wat me onmiddellijk op viel: de slechte beeld quality. (vroeger op mijn dikke CRT tv viel dit niet op, maar nu op mijn LED tv toch wel.)
REDDIT geraadpleegd, en daar zie ik:
It was filmed with a $5000 Canon XL1 that shoots in digital 24p. I used to have that camera and the quality looked great 15 years ago but film quality and monitor/ tv resolution has gotten better too so today it looks amateur.
& It's not an amateur film, it was made by Danny Boyle after he was already one of the biggest directing names in the world - after Trainspotting, Shallow Grave, the Beach, etc... It also looked bad at the time. The intent was to make it FEEL amateur and immediate.
Ook wel ongelofelijk, al dit zonder CGI: ook London filmen heel vroeg smorgens, zonder mensen. moet wel een hels werkje geweest zijn om iedereen op afstand te houden.
. Film blijft wel nog steeds als een dijk overeind. Vanavond 28 weeks.
1. A Nightmare on Elm Street
2. Don't Look Now
3. The Brood
4. Black Christmas
5. Onibaba
6. The Vanashing
7. Le Locataire
8. House of Wax
9. The Phantom Carriage
10. The Devil's Backbone
11. It (1990)
12. Hostel
13. Kill Baby, Kill
14. C'est arrivé près de chez vous
15. Raw
16. Valerie and Her Week of Wonders
17. Nekromantik
18. Thirst (2009)
19. Häxan
20. Ichi The Killer
21. Inland Empire
22. Blade
23. Bubba Ho-Tep
24. Plan 9 From Outer Space
25. Cannibal Ferox
26. Vinyan
27. Straw Dogs
28. Yummy
29. Perfect Blue
30. J'Accuse
31. Tenebrae
Benieuwd of we deze keer wel tot het einde geraken. Als er toch complete stinkers tussen steken, verwittig me gerust, It hoop ik op beter dan de recente films. Hostel ooit part III gezien en dat was euh ja nogal plattekes maar tegelijk ook nog wel iets of wat entertainend, hoop op iets meer verhaal in t "origineel" . Bubba Ho-Tep en Plan 9 lijken me geweldig om op één avond te dubbelen . En den eerste verwacht ik ook niet zoveel van maar die heb ik al zoveel zien passeren als referentie in andere series/films dat ik denk het moet er is van komen. Toch paar Belgische in proberen steken ook.
Nummering is maar gegeven omdat ik zo wist wanneer ik aan 31 zat .
Uitstekende lijst! Nog niet gezien: House of Wax, Nekromantik, Hostel, Ichi the Killer, Yummy, Cannibal Ferox.
Voor Black Christmas en Straw Dogs ga je toch voor het origineel, neem ik aan? En welke J'accuse bedoel je, want degene die ik heb heeft niets met horror te maken (Polanski's laatste, best nog goeie film ook).
Ja behoudens uitzonderingen ga ik altijd (eerst) voor het origineel.
Bij J'accuse heb ik het over de versie van 38 van Abel Gence, ik heb mij laten wijsmaken dat die wel nog onder horror vakt (itt tot die van 1919, die ik ook nog moet zien).
(Die van Polanski vond ik maar zozo maar bon dat is off-topic).