Film Het HORROR topic

Gisteren Nope bekeken. Ik denk dat ik algemeen niet goed mee was want vond er niet veel aan. Get Out en Us vond ik nochtans wel erg goed.

Had vaak het gevoel dat ik niet goed wist waarom ze nu iets gingen doen of deden, nogal random dingen. Het begin was wel spannend en interessant, maar na ongeveer een derde viel het toch plat voor mij.
 
Tis ongetwijfeld vloeken in de kerk maar ik vond Halloween van 2018 (op Netflix) best nog ok. Einde was super lame maar voor de rest niet slecht.
 
Ik ben dit jaar weer bezig aan een lijst voor 'SPOOKTOBER' (iedere dag een horrorfilm). Ik ga proberen een groter aantal films te kijken die ik nog niet gezien heb, of die ik nog graag eens wil herbekijken.
Nu had ik wel een paar films waarvan ik niet weet of deze wel echt onder horror vallen, of geschikt zijn voor deze lijst. Als mensen hun review/mening over deze films kunnen geven, dat zou me al een beter beeld geven.

Ik zal mijn lijst hier ook wederom ergens posten (of eventueel in een andere thread) voordat oktober start.
 
Buiten Kotoko heb ik ze allemaal gezien.
Horror is wel een vrij breed begrip. Het hoeft niet altijd met bloed of geesten of whatever te zijn om toch onder de categorie te vallen.
Imo vallen ze er allemaal wel onder, alleen misschien Take Shelter net niet.
Kill list vond ik niet zo goed persoonlijk.
 
Ik ben dit jaar weer bezig aan een lijst voor 'SPOOKTOBER' (iedere dag een horrorfilm). Ik ga proberen een groter aantal films te kijken die ik nog niet gezien heb, of die ik nog graag eens wil herbekijken.
Nu had ik wel een paar films waarvan ik niet weet of deze wel echt onder horror vallen, of geschikt zijn voor deze lijst. Als mensen hun review/mening over deze films kunnen geven, dat zou me al een beter beeld geven.

Ik zal mijn lijst hier ook wederom ergens posten (of eventueel in een andere thread) voordat oktober start.
Color Out of Space is voor mij zeker horror, gebaseerd op een Lovecraft verhaalt.
 
Vrij soft lijstje voor spooktober. Het wordt moeilijk om nog films te vinden die ik nog niet heb gezien :

Crimes of the future past
Fall
Hell House
Nope
Prey
Resurrection
The Black Phone
Speak No Evil
 
DateDateMovieImdb/Letterboxd LinkMogelijk vervangen
1-okt.SaturdayITIT
2-okt.Sunday28 days later28 days later
3-okt.Monday28 weeks later28 weeks later
4-okt.TuesdayNightmare on elm streetNightmare on elm street
5-okt.WednesdayJennifers BodyJennifers Body
6-okt.ThursdayColor Out of SpaceColor Out of Space
7-okt.FridayIT 2IT 2
8-okt.SaturdayDawn of the DeadDawn of the Dead
9-okt.SundayByzantiumByzantium
10-okt.MondayRECREC
11-okt.TuesdayOne cut of the deadOne cut of the dead
12-okt.WednesdaySuspiria (2018)Suspiria (2018)
13-okt.ThursdayTake ShelterTake Shelterx
14-okt.FridayThe hauntingThe haunting
15-okt.SaturdayBram stokers DraculaBram stokers Draculax
16-okt.SundayCarrieCarrie
17-okt.MondayColor Out of SpaceColor Out of Space
18-okt.TuesdayIchi the killerIchi the killer
19-okt.WednesdayCrimson peakCrimson peak
20-okt.ThursdayKill ListKill Listx
21-okt.FridayA girl walks home alone at nightA girl walks home alone at night
22-okt.SaturdayMenMen
23-okt.SundayThe Black PhoneThe Black Phone
24-okt.Monday‎They Live (1988) directed by John Carpenter • Reviews, film + cast • Letterboxd‎They Live (1988) directed by John Carpenter • Reviews, film + cast • Letterboxd
25-okt.TuesdayIn FabricIn Fabric
26-okt.Wednesday‎Kotoko (2011) ‎Kotoko (2011)
27-okt.ThursdayJacobs LadderJacobs Ladder
28-okt.FridaySaint MaudSaint Maud
29-okt.SaturdayNopeNope
30-okt.SundayThe BirdsThe Birds
31-okt.MondayHouseHouse

Huidige lijst, vooral de volgorde zou nog wel eens kunnen veranderen, en sommige films waarschijnlijk ook.
 
Ik ben dit jaar weer bezig aan een lijst voor 'SPOOKTOBER' (iedere dag een horrorfilm). Ik ga proberen een groter aantal films te kijken die ik nog niet gezien heb, of die ik nog graag eens wil herbekijken.
Nu had ik wel een paar films waarvan ik niet weet of deze wel echt onder horror vallen, of geschikt zijn voor deze lijst. Als mensen hun review/mening over deze films kunnen geven, dat zou me al een beter beeld geven.

Ik zal mijn lijst hier ook wederom ergens posten (of eventueel in een andere thread) voordat oktober start.
Kotoko en Men niet gezien. Take Shelter is voor mij geen horror, zelfs niet in de brede definitie die ik meestal hanteer.

Enkele aanraders voor spooktober die je misschien niet gezien hebt maar wel aandacht verdienen:

The Masque of Red Death
White Dog
Dellamorte dellamore
Pontypool
The Seventh Victim
 
DateDateMovieImdb/Letterboxd LinkMogelijk vervangen
1-okt.SaturdayITIT
2-okt.Sunday28 days later28 days later
3-okt.Monday28 weeks later28 weeks later
4-okt.TuesdayNightmare on elm streetNightmare on elm street
5-okt.WednesdayJennifers BodyJennifers Body
6-okt.ThursdayColor Out of SpaceColor Out of Space
7-okt.FridayIT 2IT 2
8-okt.SaturdayDawn of the DeadDawn of the Dead
9-okt.SundayByzantiumByzantium
10-okt.MondayRECREC
11-okt.TuesdayOne cut of the deadOne cut of the dead
12-okt.WednesdaySuspiria (2018)Suspiria (2018)
13-okt.ThursdayTake ShelterTake Shelterx
14-okt.FridayThe hauntingThe haunting
15-okt.SaturdayBram stokers DraculaBram stokers Draculax
16-okt.SundayCarrieCarrie
17-okt.MondayColor Out of SpaceColor Out of Space
18-okt.TuesdayIchi the killerIchi the killer
19-okt.WednesdayCrimson peakCrimson peak
20-okt.ThursdayKill ListKill Listx
21-okt.FridayA girl walks home alone at nightA girl walks home alone at night
22-okt.SaturdayMenMen
23-okt.SundayThe Black PhoneThe Black Phone
24-okt.Monday‎They Live (1988) directed by John Carpenter • Reviews, film + cast • Letterboxd‎They Live (1988) directed by John Carpenter • Reviews, film + cast • Letterboxd
25-okt.TuesdayIn FabricIn Fabric
26-okt.Wednesday‎Kotoko (2011)‎Kotoko (2011)
27-okt.ThursdayJacobs LadderJacobs Ladder
28-okt.FridaySaint MaudSaint Maud
29-okt.SaturdayNopeNope
30-okt.SundayThe BirdsThe Birds
31-okt.MondayHouseHouse

Huidige lijst, vooral de volgorde zou nog wel eens kunnen veranderen, en sommige films waarschijnlijk ook.
Je hebt nu 2x Color Out of Space staan ;)
 
Kotoko en Men niet gezien. Take Shelter is voor mij geen horror, zelfs niet in de brede definitie die ik meestal hanteer.

Enkele aanraders voor spooktober die je misschien niet gezien hebt maar wel aandacht verdienen:

The Masque of Red Death
White Dog
Dellamorte dellamore
Pontypool
The Seventh Victim
Thanks!
 
Also, je kan beter de '90s miniserie van It zien. Die is soms wat amateuristisch met z'n tv-esthetiek, maar heeft wel echte charme. De recente films zijn echt niet goed. Eerste deel is een lange Stranger Things aflevering, waar we intussen wel genoeg van hebben, en het tweede deel is gewoon vreselijk saai (ondanks een veelbelovend begin).
 
DateDateMovieImdb/Letterboxd LinkMogelijk vervangen
1-okt.SaturdayITIT
2-okt.Sunday28 days later28 days later
3-okt.Monday28 weeks later28 weeks later
4-okt.TuesdayNightmare on elm streetNightmare on elm street
5-okt.WednesdayJennifers BodyJennifers Body
6-okt.ThursdayColor Out of SpaceColor Out of Space
7-okt.FridayIT 2IT 2
8-okt.SaturdayDawn of the DeadDawn of the Dead
9-okt.SundayByzantiumByzantium
10-okt.MondayRECREC
11-okt.TuesdayOne cut of the deadOne cut of the dead
12-okt.WednesdaySuspiria (2018)Suspiria (2018)
13-okt.ThursdayTake ShelterTake Shelterx
14-okt.FridayThe hauntingThe haunting
15-okt.SaturdayBram stokers DraculaBram stokers Draculax
16-okt.SundayCarrieCarrie
17-okt.MondayColor Out of SpaceColor Out of Space
18-okt.TuesdayIchi the killerIchi the killer
19-okt.WednesdayCrimson peakCrimson peak
20-okt.ThursdayKill ListKill Listx
21-okt.FridayA girl walks home alone at nightA girl walks home alone at night
22-okt.SaturdayMenMen
23-okt.SundayThe Black PhoneThe Black Phone
24-okt.Monday‎They Live (1988) directed by John Carpenter • Reviews, film + cast • Letterboxd‎They Live (1988) directed by John Carpenter • Reviews, film + cast • Letterboxd
25-okt.TuesdayIn FabricIn Fabric
26-okt.Wednesday‎Kotoko (2011)‎Kotoko (2011)
27-okt.ThursdayJacobs LadderJacobs Ladder
28-okt.FridaySaint MaudSaint Maud
29-okt.SaturdayNopeNope
30-okt.SundayThe BirdsThe Birds
31-okt.MondayHouseHouse

Huidige lijst, vooral de volgorde zou nog wel eens kunnen veranderen, en sommige films waarschijnlijk ook.
Ik ga in oktober ook wat meer horrorfilms bekijken en heb wat inspiratie van dit lijstje genomen. Aan een film per dag ga ik me niet wagen maar voorlopig staan bij mij op het programma:
  • Blood and Black Lace
  • Byzantium
  • A Girl Walks Home At Night
  • Kwaidan
  • A Tale Of Two Sisters
  • One Cut Of The Dead
  • In Fabric (stond al langer op mijn watchlist, wist niet dat dit een horrorfilm was)
  • The Love Witch
  • Saint Maud
  • House (op Halloween)
Zouden allemaal first watches zijn!
 
Ik ga in oktober ook wat meer horrorfilms bekijken en heb wat inspiratie van dit lijstje genomen. Aan een film per dag ga ik me niet wagen maar voorlopig staan bij mij op het programma:
  • Blood and Black Lace
  • Byzantium
  • A Girl Walks Home At Night
  • Kwaidan
  • A Tale Of Two Sisters
  • One Cut Of The Dead
  • In Fabric (stond al langer op mijn watchlist, wist niet dat dit een horrorfilm was)
  • The Love Witch
  • Saint Maud
  • House (op Halloween)
Zouden allemaal first watches zijn!
Staat vol lekkers. :love:
 
Zalig om The Love Witch te zien staan. Wat een knotsgekke film was me dat, zeg. Een tikkeltje te lang misschien, maar toch, what a trip. En ja, Kwaidan is verplichte kost voor elke self respecting cinephile!
 
Also, je kan beter de '90s miniserie van It zien. Die is soms wat amateuristisch met z'n tv-esthetiek, maar heeft wel echte charme. De recente films zijn echt niet goed. Eerste deel is een lange Stranger Things aflevering, waar we intussen wel genoeg van hebben, en het tweede deel is gewoon vreselijk saai (ondanks een veelbelovend begin).
Ik ben sinds kind al fan van IT met Tim Curry (denk zelfs dat dit 1 van mijn eerste horror films was).
Toch vind ik de recente films best nog te pruimen, ze hebben ook een aantal sterke punten imo. Part 2 vond ik niet echt saai maar het enigste wat er mij wat aan stoorde was dat sommige scenes lachwekkend waren terwijl dit toch eerder schrikwekkend zou moeten zijn.
 
Terug
Bovenaan