Het HORROR topic

"Having seen some of the designs from David Bruckner's new Hellraiser film, they pay homage to what the first film created, but then take it to places it's never been before. This is a Hellraiser on a scale that I simply didn't expect. David and his team are steeped in the story's mythology, but what excites me is their desire to honor the original even as they revolutionize it for a new generation." — Clive Barker

Zalig om The Love Witch te zien staan. Wat een knotsgekke film was me dat, zeg. Een tikkeltje te lang misschien, maar toch, what a trip. En ja, Kwaidan is verplichte kost voor elke self respecting cinephile!
En One Cut Of The Dead, ben ik blind ingesprongen en wat een rit was dat.

Also, je kan beter de '90s miniserie van It zien. Die is soms wat amateuristisch met z'n tv-esthetiek, maar heeft wel echte charme. De recente films zijn echt niet goed. Eerste deel is een lange Stranger Things aflevering, waar we intussen wel genoeg van hebben, en het tweede deel is gewoon vreselijk saai (ondanks een veelbelovend begin).
Ik was eigenlijk wel fan van de nieuwe films (alhoewel ik de 2e niet zo goed herinner), dus wou ze nog eens rewatchen.
@Hellsdinner The Witch al gezien?
Yessir, uitstekend.

Ik wil deze Halloween de film "Communion" uitkijken.

Ik zet hem altijd af bij de "loert eens om de hoek" scene.

The Fourth Kind & Dark Skies hetzelfde

Fire In The Sky wel uitgekeken, maar toch.

PS: Signs zelfs niet kunnen uitkijken.

Grey Alien

De X-Files aflevering van Duane Barry hakt er nog altijd in.

Ik had enorm veel verwachtingen van "Nope", maar dat is gewoon een hervertelsel van een album van Plons De Gekke Kikker.

pdf_6d1a973a-43dc-11e9-9bc7-9cc3487505bf.jpg

Laatst bewerkt:

No nonsense slasher film. Geen verhaal, middelmatige acteerprestaties en de typische stomme keuzes van de slachtoffers maar als je houd van gore en een goede B-film is dit wel een aanrader. De expliciete scenes zijn vrij goed gedaan, zeker als je rekening houd met het lage budget, en daar kijken we naar zo'n film toch voor :)

Poging tot spooktober II.

1. A Nightmare on Elm Street
2. Don't Look Now
3. The Brood
4. Black Christmas
5. Onibaba
6. The Vanashing
7. Le Locataire
8. House of Wax
9. The Phantom Carriage
10. The Devil's Backbone
11. It (1990)
12. Hostel
13. Kill Baby, Kill
14. C'est arrivé près de chez vous
15. Raw
16. Valerie and Her Week of Wonders
17. Nekromantik
18. Thirst (2009)
19. Häxan
20. Ichi The Killer
21. Inland Empire
22. Blade
23. Bubba Ho-Tep
24. Plan 9 From Outer Space
25. Cannibal Ferox
26. Vinyan
27. Straw Dogs
28. Yummy
29. Perfect Blue
30. J'Accuse
31. Tenebrae

Benieuwd of we deze keer wel tot het einde geraken. Als er toch complete stinkers tussen steken, verwittig me gerust, It hoop ik op beter dan de recente films. Hostel ooit part III gezien en dat was euh ja nogal plattekes maar tegelijk ook nog wel iets of wat entertainend, hoop op iets meer verhaal in t "origineel" :p . Bubba Ho-Tep en Plan 9 lijken me geweldig om op één avond te dubbelen :D . En den eerste verwacht ik ook niet zoveel van maar die heb ik al zoveel zien passeren als referentie in andere series/films dat ik denk het moet er is van komen. Toch paar Belgische in proberen steken ook.

Nummering is maar gegeven omdat ik zo wist wanneer ik aan 31 zat :unsure: .

Wauw, veel films die ik nog niet gezien heb of zelfs nog nooit van gehoord had!
Ik vond dit in ieder geval een topper, heel mooi gefilmd. Uiteraard is de film wat gedateerd, en echt eng vond ik hem niet, maar is wel een must see.
10. The Devil's Backbone
Beetje een typische Del Toro film. Spaanse burgeroorlog, horror, allegorie, je weet wel. Ik maakte de vergelijking met een andere Spaanse horror film (https://letterboxd.com/film/the-orphanage/) wat ik enger vond, maar The Devil's Backbone is een betere film, if that makes sense.
18. Thirst (2009)
Vampirisme op zijn Chan-Wook's!
20. Ichi The Killer
Kan hit or miss zijn, ik vond deze geweldig, maar kan voor andere richting exploitation neigen denk ik.
29. Perfect Blue
Top, topper, topst! Dat Black Swan vergeleken wordt met deze is misschien wel het grootste compliment dat Aronofsky ooit gekregen heeft.

Mooi de meest omschrijvingen doen me meer zin krijgen enkel.

Ik hoop wel op iets aanzienlijk beter dan Black Swan :unsure: .

Ik heb nog eens 28 DAYS LATER en 28 WEEKS LATER uit mijn dvd kast gehaald.

deze week bij regenachtig winters weer, nog es met de madam onder het dekentje kruipen en deze 2 parels opleggen (zij heeft ze nog niet gezien).

Heerlijke films, beter wordt een horror imo niet meer.

Ik heb nog eens 28 DAYS LATER en 28 WEEKS LATER uit mijn dvd kast gehaald.

deze week bij regenachtig winters weer, nog es met de madam onder het dekentje kruipen en deze 2 parels opleggen (zij heeft ze nog niet gezien).

Heerlijke films, beter wordt een horror imo niet meer.
Die openingscene van 28 weeks is echt wel subliem, rauw en hoe het in de realiteit zou kunnen gebeuren.

Ziezo,

zoals afgesproken, gisteren 28 days later.
Wat me onmiddellijk op viel: de slechte beeld quality. (vroeger op mijn dikke CRT tv viel dit niet op, maar nu op mijn LED tv toch wel.)
REDDIT geraadpleegd, en daar zie ik:

It was filmed with a $5000 Canon XL1 that shoots in digital 24p. I used to have that camera and the quality looked great 15 years ago but film quality and monitor/ tv resolution has gotten better too so today it looks amateur.

& It's not an amateur film, it was made by Danny Boyle after he was already one of the biggest directing names in the world - after Trainspotting, Shallow Grave, the Beach, etc... It also looked bad at the time. The intent was to make it FEEL amateur and immediate.

Ook wel ongelofelijk, al dit zonder CGI: ook London filmen heel vroeg smorgens, zonder mensen. moet wel een hels werkje geweest zijn om iedereen op afstand te houden.

. Film blijft wel nog steeds als een dijk overeind. Vanavond 28 weeks.

Poging tot spooktober II.

1. A Nightmare on Elm Street
2. Don't Look Now
3. The Brood
4. Black Christmas
5. Onibaba
6. The Vanashing
7. Le Locataire
8. House of Wax
9. The Phantom Carriage
10. The Devil's Backbone
11. It (1990)
12. Hostel
13. Kill Baby, Kill
14. C'est arrivé près de chez vous
15. Raw
16. Valerie and Her Week of Wonders
17. Nekromantik
18. Thirst (2009)
19. Häxan
20. Ichi The Killer
21. Inland Empire
22. Blade
23. Bubba Ho-Tep
24. Plan 9 From Outer Space
25. Cannibal Ferox
26. Vinyan
27. Straw Dogs
28. Yummy
29. Perfect Blue
30. J'Accuse
31. Tenebrae

Benieuwd of we deze keer wel tot het einde geraken. Als er toch complete stinkers tussen steken, verwittig me gerust, It hoop ik op beter dan de recente films. Hostel ooit part III gezien en dat was euh ja nogal plattekes maar tegelijk ook nog wel iets of wat entertainend, hoop op iets meer verhaal in t "origineel" :p . Bubba Ho-Tep en Plan 9 lijken me geweldig om op één avond te dubbelen :D . En den eerste verwacht ik ook niet zoveel van maar die heb ik al zoveel zien passeren als referentie in andere series/films dat ik denk het moet er is van komen. Toch paar Belgische in proberen steken ook.

Nummering is maar gegeven omdat ik zo wist wanneer ik aan 31 zat :unsure: .
Uitstekende lijst! Nog niet gezien: House of Wax, Nekromantik, Hostel, Ichi the Killer, Yummy, Cannibal Ferox.
Voor Black Christmas en Straw Dogs ga je toch voor het origineel, neem ik aan? En welke J'accuse bedoel je, want degene die ik heb heeft niets met horror te maken (Polanski's laatste, best nog goeie film ook).

Ja behoudens uitzonderingen ga ik altijd (eerst) voor het origineel. :)

Bij J'accuse heb ik het over de versie van 38 van Abel Gence, ik heb mij laten wijsmaken dat die wel nog onder horror vakt (itt tot die van 1919, die ik ook nog moet zien).

(Die van Polanski vond ik maar zozo maar bon dat is off-topic).

Ik wil ook spooktober, want @arevee heeft er ook één.

1. Killer Clowns From Outer Space
  2. Fright Night
  3. The Lost Boys
  4. Near Dark
  5. The Dead Zone
  6. Dead Ringers
  7. The Changeling
  8. Bad Taste
  9. Braindead
  10. Deadly Friend
  11. The Toxic Avenger
  12. Possession
  13. The Omen
  14. Friday the 13th Part IV: The Final Chapter
  15. The Exorcist III
  16. Society
  17. Tetsuo: The Iron Man
  18. Carrie
  19. Salem's Lot
  20. The Birds
  21. Bram Stoker's Dracula
  22. Phenomena
  23. Bone Tomahawk
  24. Creature From The Black Lagoon
  25. Plan 9 From Outer Space
  26. Man’s Best Friend
  27. The Endless
  28. Misery
  29. Frankenstein + Bride Of Frankenstein
  30. The Faculty
  31. Communion

Misschien toch eens dooreenzwieren want nu zitten er teveel 80's films bijeen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan