Film Het HORROR topic

Deze weekend toch de nieuwe Hellraiser proberen te zien
Destijds was dat een must see horror film maar nu heb ik er mijn twijfels over
pinhead-emoticon.gif
 
Ik waag me deze maand ook aan een spooktober. Ik ga allicht nooit alle films kunnen zien uit deze lijst, aangezien Filmfestival Gent er snel aankomt en ik ook naar enkele concerten ga deze maand.

In ieder geval, mijn lijstje ziet er voorlopig zo uit - (updated met wat ik al gezien heb so far):
  1. The Night Key (Lloyd Corrigan, 1937)
  2. I Still Know What You Did Last Summer (Danny Cannon, 1998)
  3. Tales of Terror (Roger Corman, 1962)
  4. My Best Friend’s Exorcism (Damon Thomas, 2022)
  5. Humanoids From the Deep (Barbara Peeters, 1980)
  6. Graveyard Shift (Ralph S. Singleton, 1990)
  7. Tales of Terror (Roger Corman, 1962)
  8. Wolfen (Michael Wadleigh, 1981)
  9. Prey (Dan Trachtenberg, 2022)
  10. Species (Roger Donaldson, 1995)
  11. Southbound (Roxanne Benjamin, Matt Bettinelli-Olpin & David Bruckner)
  12. Dead Man’s Curve (Dan Rosen, 1998)
  13. The Slumber Party Massacre (Amy Holden Jones, 1982)
  14. The Black Castle (Nathan Juran, 1952)
  15. Dream Demon (Harley Cokeliss, 1988)
  16. The Raven (Lew Landers, 1935)
  17. The Raven (Roger Corman, 1963)
  18. Les sorcières de Salem (Raymond Rouleau, 1957)
  19. Wolf's Hole (Vera Chitylova, 1987)
  20. Urban Legends: The Final Cut (John Ottman, 2000)
  21. Autostop Rosso Sangue (Pasquale Festa Campanile, 1977)
  22. Look What’s Happened to Rosemary’s Baby (Sam O'Steen, 1976)
  23. The Other (Robert Mulligan, 1972)
  24. The Funhouse (Tobe Hooper, 1981)
  25. Road Games (Richard Franklin, 1981)
  26. White of the Eye (Donald Cammell, 1987)
  27. Dead & Buried (Gary Sherman, 1981)
  28. Next of Kin (Tony WIlliams, 1982)
  29. Possessor (Brandon Cronenberg, 2021)
  30. Strange Behaviour (Michael Laughlin, 1981)
  31. The Tomb of Ligeia (Roger Corman, 1964)
 
Laatst bewerkt:
<80'ies horror films zeggen mij meestal niet veel. Niet echt scary of de special effects zijn zo oud dat het ongeloofwaardig overkomt.
 
Beetje teleurgesteld dat dit geen bizarre spoof/fusie van Rosemary's Baby en Whatever Happened To Baby Jane? blijkt te zijn.
Ja, de film ziet er bovendien niet zo goed uit tbh, een beetje een The Omen van den Aldi. Maar ik was geïntrigeerd door het openingsshot van de film, een lange, trage tracking shot in de kamer waar de finale van RB zich afspeelt. Ooit eens op youtube gezien toen ik dacht dat ik naar een making-of docu aan het kijken was. Bleek dus de sequel te zijn waar ik nooit van gehoord had.

Voor deze lijst heb ik me vooral laten inspireren door het Halloween aanbod van Criterion Channel, die een reeks 80s horror streamen deze maand, de Master of the Month op karagarga "Women Make Horror", een heerlijke lijst van door vrouwen geregisseerde horrorfilms... Ook heb ik al jaren blu-ray sets van Vincent Price, Boris Karloff en Bela Lugosi staan, en daar moest wel eens schot in de zaak komen.
 
Deze weekend toch de nieuwe Hellraiser proberen te zien
Destijds was dat een must see horror film maar nu heb ik er mijn twijfels over
pinhead-emoticon.gif
Vorige week de originele eerste 2 gezien en vandaag de nieuwe.

Ik vond hem wel OK, maar meer niet. Alle scènes met de Cenobites enzo vond ik fantastisch, maar alle dialogen en acteerwerk daarbuiten nogal zwak. Zaten paar domme gesprekken bij.
 
Vorige week de originele eerste 2 gezien en vandaag de nieuwe.

Ik vond hem wel OK, maar meer niet. Alle scènes met de Cenobites enzo vond ik fantastisch, maar alle dialogen en acteerwerk daarbuiten nogal zwak. Zaten paar domme gesprekken bij.
Ik mis vooral de grauwe, gotische sfeer van 1 en 2.
En Doug Bradley natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Hmm, krijgt maar magere ratings op RT maar er is blijkbaar al een sequel dit jaar en die krijgt wel een heel hoge rating, misschien deze eerste toch een kans geven.
Ik heb hem een aantal weken ook gekeken met de reden omdat de 2de niet slecht zou zijn en ik die dan kan bekijken.
Hij doet niets wat je nog niet gezien hebt ergens anders. Het is eerder een goede B-film dan een slechte A-film. Voor de liefhebbers van het genre zeker de moeite om hem te bekijken als je geen te grote verwachtingen hebt.
 
Ok, ik zal hem een kans geven, en ik moet ook zeggen dat ik RT wat betreft comedies & horror het minst vertrouw want dat zijn de meest subjectieve genres.
 
Deze weekend staan deze normaal op de planning :)


 
Verleden weekend samen met mijn vrouw naar Speak No Evil gekeken.

Mijn vrouw heeft de film niet kunnen uitkijken. Ik heb ze letterlijk nog nooit zo zien over haar toeren gaan door een film.

Zelf vond ik de film best goed. De opbouw is sterk, met redelijk wat leuke foreshadowing, en het einde is gewoon huiveringwekkend. De protagonisten nemen soms onlogische beslissingen, maar het was niet in die mate storend dat het afbraak deed aan het geheel.

Sowieso één van de meest lugubere horrorfilms die ik ooit gezien heb. Aanrader voor ouders van jonge gezinnen! 😅
 
Verleden weekend samen met mijn vrouw naar Speak No Evil gekeken.

Mijn vrouw heeft de film niet kunnen uitkijken. Ik heb ze letterlijk nog nooit zo zien over haar toeren gaan door een film.

Zelf vond ik de film best goed. De opbouw is sterk, met redelijk wat leuke foreshadowing, en het einde is gewoon huiveringwekkend. De protagonisten nemen soms onlogische beslissingen, maar het was niet in die mate storend dat het afbraak deed aan het geheel.

Sowieso één van de meest lugubere horrorfilms die ik ooit gezien heb. Aanrader voor ouders van jonge gezinnen! 😅
Zeker ook eens Eden Lake bekijken dan!
 
Terug
Bovenaan