Film Het HORROR topic

Moet ge den eerste gezien hebben? Want da's zo oud en ben bang da'k mijn tijd verdoe :unsure:
Die is nog maar een paar jaar oud hoor 😋
In principe niet maar de 2de gaat wel gewoon voort waar de 1ste gestopt is. In 't begin ga je je misschien wat afvragen wat er net gebeurd is maar eenmaal wat verder maakt het niet veel meer uit.
De eerste is ook gewoon goed hoor. No nonsense slasher film met redelijk wat gore, een kwaliteit B-film.
 
Mss binnenkort toch eens wagen aan de Conjuring franchise. Heb daar nog geen enkele film van gezien (uitgezonderd the curse of la llorona, die viel wel mee tbh)
Nochtans is die supernatural/Paranormal horror wel niet echt mijn ding, dus wel veel kans dat ik rap afzet :unsure:
Langs de andere kant; lots of gore is geen enkel probleem, maar die paranormal stuff, no thx
 
Wat moeten we zeggen?
"sterkte" of
giphy.webp

Ik mis mijn me-time al :shy:.
 
  • Support
Waarderingen: Lint
Mss binnenkort toch eens wagen aan de Conjuring franchise. Heb daar nog geen enkele film van gezien (uitgezonderd the curse of la llorona, die viel wel mee tbh)
Nochtans is die supernatural/Paranormal horror wel niet echt mijn ding, dus wel veel kans dat ik rap afzet :unsure:
Langs de andere kant; lots of gore is geen enkel probleem, maar die paranormal stuff, no thx
Als ge Curse of La Llorona ok vond, dan gaan de Conjuring films minstens ook wel ok zijn. Ik ben grote fan van de Conjuring films maar ik haatte Curse of La Llorona...
 
  • Leuk
Waarderingen: Yurf
Spooktober zit er op.
Dit jaar een beetje een teleurstellend jaar. Maar dat komt misschien omdat vorig jaar zo goed was.
Uiteindelijk de "challenge" niet kunnen afmaken, van de 31 films die ik had gepland heb ik er 27 gezien + 2 die oorspronkelijk niet in mijn lijst stonden.
MovieImdb/Letterboxd LinkChange?Extra Movie?Imdb Link
ITIT0
28 days later28 days later0
28 weeks later28 weeks later0
Nightmare on elm streetNightmare on elm street0
Jennifers BodyJennifers Body0
Color Out of SpaceColor Out of Space0
IT 2IT 20
Dawn of the DeadDawn of the Dead0
ByzantiumByzantium0
RECREC0
One cut of the deadOne cut of the dead0
Cabin in the woodsCabin in the woods0
‎Last Shift (2014) directed by Anthony DiBlasi • Reviews, film + cast • Letterboxd‎Last Shift (2014) directed by Anthony DiBlasi • Reviews, film + cast • Letterboxd0
The hauntingThe haunting0
Bram stokers DraculaBram stokers Dracula0
CarrieCarrie0
barbarianbarbarian0
PearlPearl0
bodies bodies bodiesbodies bodies bodies0
Evil dead (2013)Evil dead (2013)0
‎Mad God (2021) directed by Phil Tippett • Reviews, film + cast • Letterboxd‎Mad God (2021) directed by Phil Tippett • Reviews, film + cast • Letterboxd0
MenMen0
The Black PhoneThe Black PhoneA Haunted HouseA Haunted House
‎They Live (1988) directed by John Carpenter • Reviews, film + cast • Letterboxd‎They Live (1988) directed by John Carpenter • Reviews, film + cast • Letterboxd0
Silent hillSilent hill0
‎Kotoko (2011) ‎Kotoko (2011)0
Jacobs LadderJacobs Ladder0
Saint MaudSaint Maud0
NopeNope0
The BirdsThe Birds0
HouseHouseThe ThingThe Thing

De doorstreepte zijn dus niet bekeken, ga ze wel nog in November proberen te zien.
Mijn Top 10 (First viewing en ALL) ratings van alle horrorfilms die ik deze maand gezien heb:
FIRST TIME VIEWINGSALL
1Nope1House
2They Live2The Thing
3Color Out of Space3Nope
4One Cut of the Dead4They Live
5Carrie5Color Out of Space
6Pearl6One Cut of the Dead
7Bodies Bodies Bodies7Carrie
8A Nightmare on Elm Street8IT
9The Black Phone9Pearl
10Mad God10Rec
Gemiddelde score van de top 10 (op 5): 3,63

Ik ga hier een spoiler ook even mijn lijst van vorig jaar zetten en de vergelijking maken.
DateDateMovieImdb LinkChange?Extra Movie?Imdb Link
1-okt.FridayThe ThingThe ThingThe guiltyThe guilty
2-okt.SaturdayA tale of two sistersA tale of two sistersHouseHouse
3-okt.SundayMalignantMalignant0
4-okt.Monday‎A Quiet Place Part II (2020)‎A Quiet Place Part II (2020)0
5-okt.TuesdayJisatsu sâkuru (2001) - IMDbJisatsu sâkuru (2001) - IMDb0
6-okt.WednesdayNoriko's Dinner Table (2005) - IMDbNoriko's Dinner Table (2005) - IMDb0
7-okt.ThursdayCandyman2021Candyman20210
8-okt.FridayHelter SkelterHelter Skelter‎The Night House (2020)‎The Night House (2020)
9-okt.SaturdayOnibabaOnibaba‎Audition (1999)‎Audition (1999)
10-okt.SundayPrince of darknessPrince of darkness0
11-okt.MondayBone TomahawkBone Tomahawk0
12-okt.TuesdayThe InnocentsThe Innocents0
13-okt.WednesdayThe omenThe omen0
14-okt.ThursdayThe devil's backboneThe devil's backbone0
15-okt.FridayCureCureThe blackcoats daughterThe blackcoats daughter
16-okt.SaturdayHellraiserHellraiser0
17-okt.SundayThe Exorcist III (1990) - IMDbThe Exorcist III (1990) - IMDb0
18-okt.MondayThe CloveHitch KillerThe CloveHitch Killer0
19-okt.TuesdayPsychoPsycho0
20-okt.WednesdayThe FogThe Fog0
21-okt.ThursdaykwaidanKwaidan0
22-okt.FridayPosessionPosession0
23-okt.SaturdayThirstThirst0
24-okt.SundaySession 9Session 90
25-okt.MondayNight of the living deadNight of the living dead0
26-okt.TuesdayLake Mungo (2008) - IMDbLake Mungo (2008) - IMDb0
27-okt.WednesdayVideodrome (1983) - IMDbVideodrome (1983) - IMDb0
28-okt.ThursdaySleepaway CampSleepaway Camp0
29-okt.FridayDemonsDemons0
30-okt.SaturdayI see YouI see YouThe ChangelingThe Changeling
31-okt.Sunday‎Gonjiam: Haunted Asylum (2018)‎Gonjiam: Haunted Asylum (2018)0

FIRST TIME VIEWINGSALL
1House1House
2Psycho2The Thing
3Thirst3Psycho
4The Night House4Gonjiam Haunted
5OniBaba5A Tale of Two Sisters
6Demons6Thirst
7Kwaidan7The Night House
8The Omen8OniBaba
9Prince Of Darkness9Demons
10Cure10Kwaidan
Gemiddelde score van de top 10 (op 5): 4,375
Als ik dan gewoon al de top 10's vergelijk heb ik vorig jaar gewoon veel hogere kwaliteit films gezien, meer "speciale" films ook (en gewoon meer films natuurlijk).

Ik wou je er nog voor waarschuwen. Als je elk jaar 30 horror films ziet ga je snel onderaan in de bak tussen de rommel moeten grabbelen naar overschotjes. 😅 Ik kijk ook al 20 jaar elke halloween een 10tal horror films en zit nu ook met dat probleem.

28 Days Later gezien en niet in je top 10? Schande! (of geen first time viewing?) Vervang the Black Phone door Men en we zijn terug vrienden. ;p
Mijn gevoel over Nope is een beetje dubbel. Er zit een fantastische film in maar het komt er imo niet goed uit.
Het creature design was wel tof maar die shots van die mensen binnenin tussen de tafellakens waren wel vrij lachwekkend waardoor de daaropvolgende door merg en been gaande abrupt stoppende kreten totaal hun effect misten. Ik snap ook het idee achter de monkeyshow en de link met het creature maar het wordt toch allemaal vrij rommelig gebracht imo.

Mijn halloween was ook vrij bedroevend dit jaar. X was leuk, Pearl was leuker. Barbarian ook wel ok, en dan zowat de helf van del Toro's cabinet of curiosity afleveringen die wel ietwat de moeite waren. Terrifier 2 heeft prachtige gore maar het verhaal en de acteerprestaties stellen niet veel voor. Backcountry vond ik ook nog wel geinig maar misschien niet ideaal voor halloween. Dan ga je beter voor iets als Prophecy. :p

Heb natuurlijk weer moeten aanvullen met hopen vergeten films uit de oude doos maar de meeste zijn met goeie reden vergeten. Met The Devil Rides Out als uitzondering. Ook niet echt scary natuurlijk maar wel goei vibe, acteerwerk en knap gefilmd.

Had hoge verwachtingen voor Theatre of Blood (7.1 op IMDB, Vincent Price) maar die werden jammer genoeg niet ingelost. Hetzelfde voor de recentere Hatching, The Innocents, Hellraiser (2022), en de oudere Maniac, ... misschien mede door te hoge verwachting dat deze niet goed binnenkwamen. Ze bieden allen wel een kleine twist op iets oud en vertrouwds maar dat was niet genoeg om mij volledig mee te krijgen. Voor fans van het genre nog wel de moeite maar kzou ze ni direct algemeen aanraden.

The Night Eats the World, Fall, Unearthly Stranger, ... meh 🤷‍♂️

Nee, hier wast ook niet zone vette dit jaar.
 
Ik wou je er nog voor waarschuwen. Als je elk jaar 30 horror films ziet ga je snel onderaan in de bak tussen de rommel moeten grabbelen naar overschotjes. 😅 Ik kijk ook al 20 jaar elke halloween een 10tal horror films en zit nu ook met dat probleem.
Ik kijk het hele jaar door horror films en ik heb ook een beetje dat probleem :unsure:
 

Eén van de betere horrorfilms van dit jaar voor mij, spannend van begin tot einde!
Beetje in de stijl van It Follows.
 
Ik wou je er nog voor waarschuwen. Als je elk jaar 30 horror films ziet ga je snel onderaan in de bak tussen de rommel moeten grabbelen naar overschotjes. 😅 Ik kijk ook al 20 jaar elke halloween een 10tal horror films en zit nu ook met dat probleem.

28 Days Later gezien en niet in je top 10? Schande! (of geen first time viewing?) Vervang the Black Phone door Men en we zijn terug vrienden. ;p
Mijn gevoel over Nope is een beetje dubbel. Er zit een fantastische film in maar het komt er imo niet goed uit.
Het creature design was wel tof maar die shots van die mensen binnenin tussen de tafellakens waren wel vrij lachwekkend waardoor de daaropvolgende door merg en been gaande abrupt stoppende kreten totaal hun effect misten. Ik snap ook het idee achter de monkeyshow en de link met het creature maar het wordt toch allemaal vrij rommelig gebracht imo.
28 Days Later was inderdaad geen first time viewing, glipt ook net buiten de top 10 van mijn "All" lijst.
Mja Men vond ik een heel moeilijke om te raten, het verhaal vond ik een beetje middelmatig en verwarrend tot het
geweldige body horror einde.
Terwijl ik bij Black Phone er echt wel gewoon de hele film lang in op ging.
 
Ik wou je er nog voor waarschuwen. Als je elk jaar 30 horror films ziet ga je snel onderaan in de bak tussen de rommel moeten grabbelen naar overschotjes. 😅 Ik kijk ook al 20 jaar elke halloween een 10tal horror films en zit nu ook met dat probleem.
Dan zoek je mijns inziens niet goed genoeg, of je bent een van die weirdos die niet graag "oude films" kijkt. Maar dat betwijfel ik. Parels genoeg voor het leven.

EDIT: Toegegeven, ik grabbel zelf ook wel geregeld uit de rommelmand, maar dat is eerder omdat ik in het horrorgenre de meer trashy films geregeld vaak leuk vind.
 
Dan zoek je mijns inziens niet goed genoeg, of je bent een van die weirdos die niet graag "oude films" kijkt. Maar dat betwijfel ik. Parels genoeg voor het leven.
Goh 30 films per jaar (laten we zeggen plus dan nog een 4tal gereleasete horror films per jaar) die je kijkt, zonder een film te herbekijken, hoeveel jaar zou het duren voordat je toch echt wel wat kemels er tussen hebt zitten? 6-7? zou dan rond de 200 films zijn.
Dat zou al veel zijn. Als ik naar mijn letterboxd kijk heb ik er zo een 216 gezien, en daar zaten zeker al een groot aantal gedrochten tussen :p .
 
Dan zoek je mijns inziens niet goed genoeg, of je bent een van die weirdos die niet graag "oude films" kijkt. Maar dat betwijfel ik. Parels genoeg voor het leven.
Ik voel mij op 1 of andere manier aangesproken :unsure:
Om mij even veilig te stellen, ik kijk regelmatig "oude films" hoor 😬
 
Dan zoek je mijns inziens niet goed genoeg, of je bent een van die weirdos die niet graag "oude films" kijkt. Maar dat betwijfel ik. Parels genoeg voor het leven.

EDIT: Toegegeven, ik grabbel zelf ook wel geregeld uit de rommelmand, maar dat is eerder omdat ik in het horrorgenre de meer trashy films geregeld vaak leuk vind.

Parels? En genoeg voor het leven dan nog wel? Er zijn veel horror films gemaakt maar geen oneindig aantal. Ik heb de meeste goeie oude films al gezien en ja dan spreken we over zover terug als de 1920s Dr Jekyll & Mr Hyde.

Ik moet "gedwongen" 75% oude rommel kijken en meestal is dat effectief ook gewoon oude rommel zelfs al scoren ze veel hoger dan de horror films van vandaag. Looking at you Theater of Blood, Unearthly Stranger, . ;p

Nu zoals je zegt, zeker in horror sci-fi crossover durf ik al eens tot IMDBs 3,5 zakken omdat ik ook trashy films in dat genre vaker leuk vind maar verdorie heb mezelf toch al veel draken aangedaan ook hoor. 😅

Als er een 1 echt goeie horror film uitkomt per jaar ben ik al content en de filmgeschiedenis is nog maar een 100 jaar jong dus ergens ben ik verbaasd dat ik al meer dan 300 5.5+ horror films onder mijn ratings heb.
 
Laatst bewerkt:
Past hier misschien het beste: ben ik de enige die nog niet is afgehaakt met the walking dead? Na het schandalige seizoen 8 wel even gestopt maar in coronatijden herbegonnen. Vannacht is het dan na 12 jaar gedaan. Al is het wel loemp u concrete spin offs nu al aan te kondigen want nu wete we al deels wie overleeft
 
Ik voel mij op 1 of andere manier aangesproken :unsure:
Dat was in elk geval niet zo bdoeld hoor. Ik hoor dat gewoon soms en begrijp het niet. Uiteraard wel van mensen die uberhaupt niet geïnteresseerd zijn in film. Maar als je er wel interesse in hebt, zie ik niet in waarom ouderdom een turnoff zou zijn. Peter Bogdanovich verwoordde het best toen hij zei: "If you haven't seen it yet, it's new."

Parels? En genoeg voor het leven dan nog wel? Er zijn veel horror films gemaakt maar geen oneindig aantal. Ik heb de meeste goeie oude films al gezien en ja dan spreken we over zover terug als de 1920s Dr Jekyll & Mr Hyde.
Dus nog niet allemaal? :biglaugh:
 
Dat was in elk geval niet zo bdoeld hoor. Ik hoor dat gewoon soms en begrijp het niet. Uiteraard wel van mensen die uberhaupt niet geïnteresseerd zijn in film. Maar als je er wel interesse in hebt, zie ik niet in waarom ouderdom een turnoff zou zijn. Peter Bogdanovich verwoordde het best toen hij zei: "If you haven't seen it yet, it's new."
Héhé, was omdat ik onlangs eens een opmerking gemaakt had over "oudere" films, dat ik daar voor in de mood moet zijn om er naar te kijken. Daarmee dat ik het dacht, maar it's ok hoor 😜
De interesse is immens, de tijd om er naar te kijken daarentegen....
Die quote is de spijker op de kop!!
 
Terug
Bovenaan