ÉÉN Het Hoge Noorden

En dan dat antwoord: "ja, ik had me mss wat meer moeten bezig houden met papierwerk" :p
Nee Kris, je had misschien niet moeten trouwen met iemand die u enkel nodig had voor uw geld.
 
Het gezin met de 7 kinderen moet toch vrij goed geboerd hebben.
7 kinderen opvoeden en betalen
Hun huis ik België kunnen houden (vrij groot huis vond ik).
Met nog eens die boerderij en de school die ze opt gemakje nog eens bij kopen (ook al kost die grond daar niet veel)

Het lijkt er wel dat het bij hen wel goed gaat komen.

Bij krisje duurt de krisis voort, die zijn letterlijk zonder iets van businessplan daar aan begonnen.
Alpaca's van 15000 euro kopen en blijkbaar is er dan niet genoeg afzetmarkt in Noorwegen om hun ?50? alpaca's kwijt te raken. Ik ben benieuwd wat hij nu gaat doen met zijn oehoe
 
Die dokter is imo ook iets serieus mis mee. Ff uw kleine zonder iets van bescherming op een schuin dak laten rondcrossen terwijl hij aangevallen --gaat worden door meeuwen. Als ge dat zo ongevaarlijk vindt, neem dan als man uw verantwoordelijkheid en kruip er zelf op he.
Op een gegeven moment zie ge die kleine helemaal over de rand hangen om dat ei aan te geven. Als die daar ff grip verliest, ligt hij head-first op de grond he.

Daarnaast moet ik ook geen dokter hebben die van het principe is "mensen moeten wat meer in de bossen lopen". Ge moet als dokter de wetenschappelijke studies volgen en ik verwacht ook een wetenschappelijk gegrond onderzoek en advies.
 
Bij krisje duurt de krisis voort, die zijn letterlijk zonder iets van businessplan daar aan begonnen.
Alpaca's van 15000 euro kopen en blijkbaar is er dan niet genoeg afzetmarkt in Noorwegen om hun ?50? alpaca's kwijt te raken. Ik ben benieuwd wat hij nu gaat doen met zijn oehoe
De oehoe en de slechtvalk. :´)
15k en 8,5k voor 2 van hun Alpaca's... schitterend.

Anemie: "Zeg maar Kris, jij had in België 2 huizen en op 2 jaar is dat allemaal weg... hoe kan dat dan?" :ROFLMAO:

Wel euhm: Kris heeft vermoedelijk alles verkocht + leningen afgesloten en vervolgens alles op de rekening van mevr. Alpaca gestort. Die heeft vervolgens met al het geld dat er nog over was na aankoop van de boerderij alpaca's gekocht...

Ik wist alweer niet of ik moest wenen of lachen. Hoewel de balans week na week verder door hangt richting wenen...

Die dokter is imo ook iets serieus mis mee. Ff uw kleine zonder iets van bescherming op een schuin dak laten rondcrossen terwijl hij aangevallen --gaat worden door meeuwen. Als ge dat zo ongevaarlijk vindt, neem dan als man uw verantwoordelijkheid en kruip er zelf op he.
Op een gegeven moment zie ge die kleine helemaal over de rand hangen om dat ei aan te geven. Als die daar ff grip verliest, ligt hij head-first op de grond he.

Daarnaast moet ik ook geen dokter hebben die van het principe is "mensen moeten wat meer in de bossen lopen". Ge moet als dokter de wetenschappelijke studies volgen en ik verwacht ook een wetenschappelijk gegrond onderzoek en advies.
In hun verdediging: dat was wel alles behalve een steil dak natuurlijk en het was droog. Dat scheelt wel veel.

Ik denk ook wel dat die quote van "mensen moeten wat meer in de bossen lopen" minstens een beetje uit context getrokken is. Ergens heeft hij vermoedelijk wel gewoon een punt. Minder stress zou bij heel wat mensen vermoedelijk zeer veel (medische) klachten verhelpen. Waarmee hij natuurlijk niet zegt dat een boswandeling een wondermiddel zou zijn tegen kanker oid. Maar een beetje excentriek zijn ze natuurlijk wel... :p
 
Kris en Marijke, absoluut schrijnend ! Die Marijke is een foemp van een wijf en Kris nog dommer en naïever dan de diepste oceaan. Man toch... Was toch wel een grote facepalm gisteren toen ie weer bezig was met vertellen.
 
Toen ik naar deze reeks begon te kijken had ik niet gedacht dat het zo'n dramaserie ging zijn. Ik dacht dat ik wat meer ging leren over hoe Belgen integreren in een ander land, maar 't is al drama dat de klok slaat. En steeds dezelfde vragen, komaan.
Idem. Al had ik bij de eerste aflevering al het gevoel dat er iets niet goed zat tussen Marijke en Kris. Die deed zo verschrikkelijk koud tegen hem.
Ik vond het toen al storend dat dat in de picture kwam omdat mijn verwachting van het programma toch anders lag.

Anderzijds, wel de zoveelste beelden die mijn honger naar het hoge noorden doet voeden (down the road/ de Meilandjes kersteditie / het eiland van het gezin van 7). Volgende winter hoop ik na al de coronagekte er toch te kunnen gaan rondtrekken!
 
Die dokter is imo ook iets serieus mis mee. Ff uw kleine zonder iets van bescherming op een schuin dak laten rondcrossen terwijl hij aangevallen --gaat worden door meeuwen. Als ge dat zo ongevaarlijk vindt, neem dan als man uw verantwoordelijkheid en kruip er zelf op he.
Op een gegeven moment zie ge die kleine helemaal over de rand hangen om dat ei aan te geven. Als die daar ff grip verliest, ligt hij head-first op de grond he.

Daarnaast moet ik ook geen dokter hebben die van het principe is "mensen moeten wat meer in de bossen lopen". Ge moet als dokter de wetenschappelijke studies volgen en ik verwacht ook een wetenschappelijk gegrond onderzoek en advies.

Dat van 'meer in de bossen lopen' klinkt inderdaad misschien wat zweverig, maar in bv. Japan wordt dat blijkbaar soms echt 'voorgeschreven' door dokters. Kan me wel voorstellen dat dat helpt bij mensen die gans gestresseerd rondlopen en ganse dagen alleen maar kantoormuren, computerschermen en beton zien.

 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Dat van 'meer in de bossen lopen' klinkt inderdaad misschien wat zweverig, maar in bv. Japan wordt dat blijkbaar soms echt 'voorgeschreven' door dokters. Kan me wel voorstellen dat dat helpt bij mensen die gans gestresseerd rondlopen en ganse dagen alleen maar kantoormuren, computerschermen en beton zien.

Ik kan best geloven dat er veel stress-gerelateerde dingen zo opgelost kunnen worden. Maar zijn quote (mogelijks wat uit context getrokken) deed toch echt over komen alsof "de meeste" aandoeningen zo op te lossen zijn.
 
Idem. Al had ik bij de eerste aflevering al het gevoel dat er iets niet goed zat tussen Marijke en Kris. Die deed zo verschrikkelijk koud tegen hem.
Ik vond het toen al storend dat dat in de picture kwam omdat mijn verwachting van het programma toch anders lag.
Inderdaad, de spanning hing daar gewoon in de lucht. Van die beginsituatie werd ene mens al compleet ongemakkelijk.

Nu, wie steekt zo'n gigakapitaal in alpaca's als je nog nooit eens geboerd hebt? Zo'n beesten hebben nauwelijks onderliggende waarde qua vlees of wol. Ik dacht dat zo'n manneke zelfs uit de UK is overgekomen, wat heeft die verplaatsing dan ook nog eens gekost...
Geen idee als ze veel land hebben, maar die beesten eten dan ook nog een hooi met hopen. Hebben ze ooit zelf als eens hooi van het land gehaald, of hebben ze er materiaal voor? Als ze dat moeten aankopen, zal dat ook nog stukken van mensen kopen in Noorwegen.

Als je zoveel moet gaan lenen en een hoge running cost hebt, en geen idee hoeveel en tegen wanneer je daar inkomsten uit gaat kunnen halen... Wie begint met zo'n doldwaas idee?


Ivm de jongen op het dak wat eieren ging zoeken: daar is niks mis mee hoor. Sommige kinderen zijn vroeg rijp op dat vlak. Mijn petekindje kroop zelfstandig de ladder op 4m hoog toen ze anderhalf jaar was (ik kroop mee met mijn handen errond maar had ze niet vast). Nu is die 6 jaar en die loopt zelfstandig op de hooizolder rond in de stal bij mijn ouders.
 
Geen idee als ze veel land hebben, maar die beesten eten dan ook nog een hooi met hopen. Hebben ze ooit zelf als eens hooi van het land gehaald, of hebben ze er materiaal voor?
Met alleen wat hooi ga je er echt niet komen qua voeder. Als je het goed wil aanpakken heb je specifiek alpacavoer nodig. De meeste fabrikanten hebben dat niet op voorraad dus moet dat op maat gemaakt worden. Ze werken met merries voor de kweek en hengsten voor de fok. Die hebben aangepast voer nodig. De kalfjes ook nog voer op maat. Dan moet je het nog naar daar getransporteerd krijgen.
 
Van Kris is toch meer om van te huilen.. Die beesten krijgen ze nooit verkocht en die boerderij toch ook niet...
Naief toch wel en moet leren administratie doen. Pakt de volgende keer zijn materiaal mee, kan beginnen schulden af te betalen.
 
Met alleen wat hooi ga je er echt niet komen qua voeder. Als je het goed wil aanpakken heb je specifiek alpacavoer nodig. De meeste fabrikanten hebben dat niet op voorraad dus moet dat op maat gemaakt worden. Ze werken met merries voor de kweek en hengsten voor de fok. Die hebben aangepast voer nodig. De kalfjes ook nog voer op maat. Dan moet je het nog naar daar getransporteerd krijgen.
Zeker waar. Nu zal dat krachtvoer in België ook genoeg kosten, op transportkosten naar Noorwegen na misschien hetzelfde.
Ik bedoelde maar dat in België het hooiseizoen best lang is, en als je wat graslanden hebt, dan ga je daar genoeg kunnen afhalen voor de winter. In Noorwegen is alleen dat al een pak moeilijker. Prijzen van wat hooi zullen daar x keer meer zijn dan in België. Idem met stro.
 
Die beesten krijgen ze nooit verkocht en die boerderij toch ook niet...

Waarom zouden die beesten plots niks meer waard zijn?

Het echte probleem dat die twee niets meer met elkaar te maken willen hebben waardoor ze zich ook niet meer geroepen voelen om te redden wat er te redden valt. Desnoods door er een soort vereffenaar/bemiddelaar op te zetten die zich wel neutraal kan opstellen.
 
Waarom zouden die beesten plots niks meer waard zijn?

Het echte probleem dat die twee niets meer met elkaar te maken willen hebben waardoor ze zich ook niet meer geroepen voelen om te redden wat er te redden valt. Desnoods door er een soort vereffenaar/bemiddelaar op te zetten die zich wel neutraal kan opstellen.
Die Marijke zei dat er te weinig afzetmarkt is in Noorwegen voor al hun alpaca's ,
Dus moet je terug transportkosten betalen wat toch snel naar 500 euro zal gaan voor een alpaca.
Ik weet dat het 450 euro is voor een europallet van 200 kg naar daar te vervoeren ik vermoed dat het met levende dieren nog iets duurder zal zijn?

Ik dacht dat 15 000 euro toch vrij veel was voor een alpaca , maar volgens volgende site valt dit nog mee.
Maar het probleem waarom ze sowieso met verlies zullen verkopen is omdat ze ervan willen en misschien ook wel moeten.
 
't Is alsof die er ook totaal niet mee inzitten wat er met die alpaca's gaat gebeuren. Worden maar afgedankt. :(
 
En het ergste is dan nog dat Kris niet de eerste keer financieel in het zak gezet is. Had hij al geen twee huwelijken met malaise achter de rug?
 
Terug
Bovenaan