ÉÉN Het Hoge Noorden

Die wat nu een ex-koppel zijn: als die vrouw haar appartement in Belgie nog altijd niet verkocht is geraakt, zal het hoofdzakelijk de man zijn geld zijn dat erin steekt. En het was de droom van de vrouw... Spijtig want die man lijkt echt een sympathieke sloef en verdient veel beter.

Het koppel met de tieners: 2 van de 3 tieners die mee zijn leken mij er wel gelukkig. De andere was niet ongelukkig, maar zit wss met meer vragen over haar toekomst en dat weegt. Op langere termijn, blijft afwachten wat er gebeurt.
Ik denk wel dat die tieners hadden kunnen thuis blijven als ze wouden hoor. Als je 4 oudere broers en zussen hebt, en terecht kunt in het ouderlijk huis in België. Als het tegenvalt, worst case is het een jaar in het buitenland verblijven/studeren zoals elk jaar duizenden jongeren doen via bepaalde organisaties. Sowieso een leerrijke levenservaring.
Misschien oordeel ik te snel, dat kan zeker. Maar veel tieners zijn ook loyaal naar hun ouders en/of weten niet beter. Nu ja, de bedoeling van dat koppel is wel goed natuurlijk, maar ik kan mij gewoon niet van de indruk ontdoen dat mij hun droom belangrijker lijkt dan wat hun kinderen er eigenlijk van vinden.

Inderdaad, ik vind het ook erg voor die man. Ben er zeker van dat hij haar wel graag zag/ziet, maar volgens mij is hij ook een enorme workaholic die niet weet wanneer hij moet stoppen en dat kan toch ook niet goed zijn.
 
Misschien oordeel ik te snel, dat kan zeker. Maar veel tieners zijn ook loyaal naar hun ouders en/of weten niet beter. Nu ja, de bedoeling van dat koppel is wel goed natuurlijk, maar ik kan mij gewoon niet van de indruk ontdoen dat mij hun droom belangrijker lijkt dan wat hun kinderen er eigenlijk van vinden.

Inderdaad, ik vind het ook erg voor die man. Ben er zeker van dat hij haar wel graag zag/ziet, maar volgens mij is hij ook een enorme workaholic die niet weet wanneer hij moet stoppen en dat kan toch ook niet goed zijn.
Je hebt maar 1 leven en als je het volledig laat leiden door aftakelende ouders en opgroeiende kinderen, dan heb je misschien spijt op je sterfbed dat je niet wat egoïstischer was.
Daarom moet je niet per se op een afgelegen, dunbevolkt eiland je zin te gaan doen. Maar ik kan het ergens begrijpen. Al vraag ik me zeker ook af als sommige van die mensen zich niet even goed zouden kunnen voelen om een afgelegen plek in de Ardennen of in Duitsland.
 
Je hebt maar 1 leven en als je het volledig laat leiden door aftakelende ouders en opgroeiende kinderen, dan heb je misschien spijt op je sterfbed dat je niet wat egoïstischer was.
Daarom moet je niet per se op een afgelegen, dunbevolkt eiland je zin te gaan doen. Maar ik kan het ergens begrijpen. Al vraag ik me zeker ook af als sommige van die mensen zich niet even goed zouden kunnen voelen om een afgelegen plek in de Ardennen of in Duitsland.
Ik kan jouw redenering inzake "1 leven" begrijpen maar anderzijds hebben die kinderen wel gewoon geen keuze. Dan leren ze, als ze het niet goed opvatten, om nog egoïstischer te zijn wat ook niet ideaal is. Al is dit misschien vergezocht.
Ik vraag me af of het dan echt op die x aantal jaar komt (tot de jongste 18 is bijvoorbeeld). Ik veronderstel dat je ook spaart vooraleer je zo'n beslissing neemt dus die extra jaren zorgen dan toch enkel voor meer spaarcentjes om die droom te verwezenlijken.

Met het laatste ben ik het ook eens, een andere locatie in de meer "bewoonde" wereld biedt de kinderen op langere termijn toch meer kansen vermoed ik. Het is misschien een doemscenario maar ik zie die kinderen zich nu 'moreel verplicht' voelen om, wat hun ouders opgebouwd hebben, later verder te zetten.

Het kan voor hen nog alle richtingen uitgaan natuurlijk. Mijn redenering is enkel gebaseerd op insinuaties en een eerder negatief perspectief.

Ik zou heel graag egoïstisch wezen. Me niks aantrekken van anderen. Dat zou zo'n gemakkelijk leven zijn. Al is dat waarschijnlijk het andere uiterste en dus ook niet goed. Soit, veel bedenkingen :)
 
Ik vind het een zeer interessante serie omdat ik zelf ook met het idee speel(de) om te verhuizen naar Zweden. Ik volg nu ongeveer een jaar Zweedse les en kan ondertussen wel +- mijn plan trekken, maar effectief verhuizen is een droom die (momenteel) niet gegrond zit in de realiteit. Ik weet niet hoe ik daar in godsnaam ooit een inkomen ga verdienen. In België heb ik wat algemene skills en werk ik momenteel als manager voor een kleine coöperatieve, maar zitten ze daar in Zweden op te wachten? Met weinig "hard skills" wordt het moeilijk. En boer worden is nu ook niet meteen mijn idee van een goed leven. Kippen houden als hobby, ja, maar da's nog van een ander caliber dan leven als alpacaboer / schapenboer / ... Waarom zijn het allemaal boeren?

Momenteel komt het inderdaad vooral naar voren dat het leven daar enorm veel hard labeur is. Maar ze zijn natuurlijk ook nog maar allemaal net gestart. Misschien zullen we in de komende afleveringen een evolutie zien. De muziekleerkracht in de outro van ep. 3 zal ook interessant zijn vermoed ik.
 
Kris toch, alweer een nieuwe relati en tegelijkertijd met je ex een alpacaboerderij en B&B runnen... Dat is toch om ellende vragen ze.
Dat fragment aan de eettafel gaat nu al lopen met de prijs voor pijnlijkste moment van 2021.

Zou Marijke geen autisme hebben?
 
Laatst bewerkt:
"Gij wou scheiden"

Denk dat die Kris ook wel makkelijk beïnvloedbaar is... Ongelofelijk wat een taferelen. Gaat nog iets van komen, waarom blijven ze dat anders tonen!
 
Echt raar hé. Ik had zoiets van: WTF is dit eigenlijk?

Tof om die zangeres daar les te zien geven (ik wist dat ik de naam "Soetkin" ergens van kende, 't is toch ook geen naam die je vaak hoort in België) en dat koor klonk zo mooi. :) Ze kan echt wel goed Noors.
Jammer dat de we de anderen bijna nooit Noors horen praten (maar ik ben iemand die graag andere talen hoort, dus ja).
 
Pijnlijk idd tussen Kris en Marijke. Toen ze bezig waren dacht ik, spoel het door, dat is niet de reden waarom ik naar dit programma kijk. Soetkin ziet er mij wel een toffe madam uit, ben benieuwd naar de rest van haar verhaal. Ook zeer triest dat één van die meisjes in de school begon te wenen en zei dat ze het niet leuk vond.
 
Pijnlijk idd tussen Kris en Marijke. Toen ze bezig waren dacht ik, spoel het door, dat is niet de reden waarom ik naar dit programma kijk. Soetkin ziet er mij wel een toffe madam uit, ben benieuwd naar de rest van haar verhaal. Ook zeer triest dat één van die meisjes in de school begon te wenen en zei dat ze het niet leuk vond.
Idd. Daar ging mijn kritiek laatst ook over. Sleur geen tieners mee naar een ander land, laat staan naar een godvergeten eiland zonder leeftijdsgenoten. Ik ben bijna zeker dat die niet gaan blijven, toch zeker zij niet.
 
Stel dat alpaca verblijf/hotel afgeraakt, dat is nu toch ook zeer slechte reclame en wie gaat nu zo ver in Noorwegen om met Alpaca’s te gaan wandelen. Moest dat nu een vlaamse alpaca boerderij zijn in Peru kan ik het begrijpen dat daar nog volk op zou afkomen
 
Dat die tieners daar mee moeten is voor hen echt een hel.... ik zou het daar al niet volhouden en alles er aan doen om terug in België te geraken... Dat moet echt verschrikkelijk zijn
 
Idd. Daar ging mijn kritiek laatst ook over. Sleur geen tieners mee naar een ander land, laat staan naar een godvergeten eiland zonder leeftijdsgenoten. Ik ben bijna zeker dat die niet gaan blijven, toch zeker zij niet.
En zet er aub geen camera op als ze naar school gaan. Volledig van nul beginnen in een nieuwe school in een omgeving waar je de taal niet van kent is zo ook al zwaar genoeg.

In 'Ik Vertrek' hebben ze daar ook een hand van weg.
 
Diene vent van bij de Alpaca's. heeft al een paar keer met zen voeten laten spelen financieel. (zoals hij liet uitschijnen).
Nu stort hij terug gewoon geld naar het gemeenschappelijke account die zijn ex-vriendin helemaal beheert zonder maar iets te controleren.

Een ezel stoot zich klaarblijkelijk wel een paar keer tegen dezelfde steen.
 
Zou ook eens moeten kijken aangezien ik zelf een half jaar (winter) in Noorwegen heb gewoond en er gewerkt heb op een afgelegen geitenboerderij.

Goed voor een keer en inderdaad prachtige natuur en noorderlicht maar zou het toch niet meer doen. Niet perse voor het weer en/of afgelegenheid (al is dat natuurlijk weer relatief - ik zat 70km van Tromsø) maar vind de lokale bevolking er minder aangenaam (al hangt dat mss af van de regio).
 
Diene vent van bij de Alpaca's. heeft al een paar keer met zen voeten laten spelen financieel. (zoals hij liet uitschijnen).
Nu stort hij terug gewoon geld naar het gemeenschappelijke account die zijn ex-vriendin helemaal beheert zonder maar iets te controleren.

Een ezel stoot zich klaarblijkelijk wel een paar keer tegen dezelfde steen.

Een ezel niet, maar wel een alpaca. :unsure:
 
Dat met die Alpaca boerderij moet toch nog een climax bereiken... Waarom blijft Annemie anders gaan?

Die Soetkin vind ik wel interessant.
 
En tegelijk schrijnend.
Oiv vriend verhuisd naar Noorwegen, waar ze toch wel vruchten van lijkt te plukken.

Maar tegelijk toch de indruk dat zij weg wilde van het dorp, man niet. Daardoor gescheiden want ze voelde zich nutteloos in het dorp en nu uw kind zo missen, amai. Vreemd dat die man van geen wijken wilde weten.

Uiteraard gebruik gemaakt van de ruimte aan interpretatie langs mijn kant..
 
Dat met die Alpaca boerderij moet toch nog een climax bereiken... Waarom blijft Annemie anders gaan?
Het is precies een soap. Alles minder dan een moord is een climax. :unsure:
Ik zie het al zo gebeuren. Annemie komt op een dag bij de alpacaboerderij. Er is niemand om haar te begroeten. Geen enkel teken van leven in de stallen waar Kris normaal druk bezig is. Ook binnen in de keuken is er niemand. Plots hoort ze het geluid van de alpacas. Het klinkt woester en wilder dan normaal. Met een bang voorgevoel gaat Annemie de stal binnen. Een allesverterende stank dringt haar neus binnen. Haar oog valt op een tiental alpacas die wel heel dicht bijeen staan. Annemie slaagt een kreet. Ze ziet dat de alpacas, half waanzinnig van de honger aan de twee lijken van Kris en Marijke aan het eten zijn. Wat een naar einde voor Kris en Marijke. Net nu ze had afgesproken om de laatste beelden te gaan filmen; de eerste waarbij het nieuwe lief van Kris ook aanwezig zou zijn.
Over dat nieuwe lief gesproken. Waar zou die zijn? Plots valt haar oog op een bebloede jas die wat verder in de stal ligt. De jas is niet in Marijke's maat, noch in die van Kris.

Er gaat een licht in haar op. Ze pakt haar GSM en belt de VRT met het idee voor een nieuwe tv-reeks: Nøørdzäkën; de nieuwste Scandinavische detectivereeks.

(Ja ik verveel me dood met dat thuiswerken. :( )
 
Laatst bewerkt:
Die Soetkin vind ik wel interessant.
Ook gewoon een knappe haha.

Ik vraag me wel aan wat voor soort wedstrijden ze gaan mee doen met die alpaca's? Ik wist zelfs niet dat dat bestond, en in Noorwegen gaat dat toch helemaal geen big thing zijn? En met die beesten dan 1000km gaan rijden ofzo want die afstanden en reistijden zijn daar helemaal niet min. Dan moet je toch niet daarmee in het hoge noorden gaan wonen lijkt mij.

Ze gingen daar ook vakantieappartementen bouwen. Ik denk in de eerste aflevering was dat nog gewoon een stal, en dan zei Kris dat hij hoopte om het klaar te hebben tegen april zodat ze het vakantieseizoen konden meepikken en inkomsten genereren.
Toen hij dinsdag zat te metsen aan de inkom van die appartementen, stond er verder niets (enkel de vloerplaten liggen er), en hij was nog rap aan het metsen want volgende keer dat hij eraan zou kunnen werken zou het mogelijk weer vriezen (september/oktober). Dan zit hij serieus achter op schema. En zich dan in België weer gaan kapotwerken om voldoende te verdienen, pfoe. En dat blind op een rekening storten die uw ex-vrouw beheert.
 
Terug
Bovenaan