ÉÉN Het Hoge Noorden

Ook gewoon een knappe haha.

Ik vraag me wel aan wat voor soort wedstrijden ze gaan mee doen met die alpaca's? Ik wist zelfs niet dat dat bestond, en in Noorwegen gaat dat toch helemaal geen big thing zijn? En met die beesten dan 1000km gaan rijden ofzo want die afstanden en reistijden zijn daar helemaal niet min. Dan moet je toch niet daarmee in het hoge noorden gaan wonen lijkt mij.

Ze gingen daar ook vakantieappartementen bouwen. Ik denk in de eerste aflevering was dat nog gewoon een stal, en dan zei Kris dat hij hoopte om het klaar te hebben tegen april zodat ze het vakantieseizoen konden meepikken en inkomsten genereren.
Toen hij dinsdag zat te metsen aan de inkom van die appartementen, stond er verder niets (enkel de vloerplaten liggen er), en hij was nog rap aan het metsen want volgende keer dat hij eraan zou kunnen werken zou het mogelijk weer vriezen (september/oktober). Dan zit hij serieus achter op schema. En zich dan in België weer gaan kapotwerken om voldoende te verdienen, pfoe. En dat blind op een rekening storten die uw ex-vrouw beheert.

Ik heb zo het idee dat die Kris dag en nacht werkt om de hobby van zijn ex-vrouw te bekostigen. Ik weet niet hoeveel alpaca's zij heeft, maar dat lijkt me toch allerminst rendabel. Wat alpaca's in een verouderde stal, ziet er mij allesbehalve professioneel uit. Alle respect voor Kris, werkt dag en nacht, maar hij is toch echt wel wat naief. Als dan blijkt dat je al een paar keer met je voeten hebt laten rammelen op financieel vlak en dan alles in de handen legt van nota bene je ex-vrouw, dan ben je toch echt wel goedgelovig.
 
Ik heb zo het idee dat die Kris dag en nacht werkt om de hobby van zijn ex-vrouw te bekostigen. Ik weet niet hoeveel alpaca's zij heeft, maar dat lijkt me toch allerminst rendabel. Wat alpaca's in een verouderde stal, ziet er mij allesbehalve professioneel uit. Alle respect voor Kris, werkt dag en nacht, maar hij is toch echt wel wat naief. Als dan blijkt dat je al een paar keer met je voeten hebt laten rammelen op financieel vlak en dan alles in de handen legt van nota bene je ex-vrouw, dan ben je toch echt wel goedgelovig.
Elke week zitten wij daar vol ongeloof naar te kijken en denken wij "stoemerik". En elke week slaagt hij er in van er toch nóg een schepje bovenop te doen. Ik begrijp die man niet. Heeft zich al "verschillende keren" financieel in het zak laten zetten en toch blijft hij rustig zijn geld op de rekening van zijn, ex- nota bene, vrouw dumpen. I just don't... hoe gaat dat Noorse gezegde? Iets met Alpaca, steen en twee keer :unsure:

Overigens die vrouw die daar die verlaten school wil kopen... brrrr. Als ik die bezig zie/hoor dan groeien er spontaan geitenwollen sokken aan mijn voeten :cautious:
 
Elke week zitten wij daar vol ongeloof naar te kijken en denken wij "stoemerik". En elke week slaagt hij er in van er toch nóg een schepje bovenop te doen. Ik begrijp die man niet. Heeft zich al "verschillende keren" financieel in het zak laten zetten en toch blijft hij rustig zijn geld op de rekening van zijn, ex- nota bene, vrouw dumpen. I just don't... hoe gaat dat Noorse gezegde? Iets met Alpaca, steen en twee keer :unsure:

Overigens die vrouw die daar die verlaten school wil kopen... brrrr. Als ik die bezig zie/hoor dan groeien er spontaan geitenwollen sokken aan mijn voeten :cautious:
Is iemand die het goed bedoelt, maar gewoon een gevaar is

Gezondheidsgeneeskunde, kind dat vaak ziek is, geen antibiotica willen nemen etc.
 
De Kris..
Heel erg eigenlijk. Heel uw leven zo hard werken en financieel nog altijd niets hebben. Vreselijk.
Dat accident met de slijpschijf in zijn gezicht komt er dan nog eens bij.
Op een gegeven moment geef je het toch op zou ik dan denken?

Zo zie je maar dat als je het altijd eerlijk wilt spelen, je een verliezer bent. Soms moet je eens egoïstisch durven zijn.
 
De Kris..
Heel erg eigenlijk. Heel uw leven zo hard werken en financieel nog altijd niets hebben. Vreselijk.
Dat accident met de slijpschijf in zijn gezicht komt er dan nog eens bij.
Op een gegeven moment geef je het toch op zou ik dan denken?

Zo zie je maar dat als je het altijd eerlijk wilt spelen, je een verliezer bent. Soms moet je eens egoïstisch durven zijn.
Dat is een schoolvoorbeeld van een te naïeve mens. Gelukkig is heel die boerderij nu wel zijn eigendom, hopelijk schopt hij zijn ex-vrouw er uit eens alles wat draait, want nu soepeert zij gewoon zijn geld op. En dan nog zagen en klagen op alles ook...
 
Dat is een schoolvoorbeeld van een te naïeve mens. Gelukkig is heel die boerderij nu wel zijn eigendom, hopelijk schopt hij zijn ex-vrouw er uit eens alles wat draait, want nu soepeert zij gewoon zijn geld op. En dan nog zagen en klagen op alles ook...

De preview voor volgende week voorspelt iets anders..

Intrigerend programma, maar: Annemie Struyf. Wat een verschrikkelijke 'reporter' is dat toch? Altijd dezelfde vervelende vragen opnieuw en opnieuw en opnieuw stellen. De deelnemers uit het programma haten dat mens inmiddels toch ook?
 
De preview voor volgende week voorspelt iets anders..

Intrigerend programma, maar: Annemie Struyf. Wat een verschrikkelijke 'reporter' is dat toch? Altijd dezelfde vervelende vragen opnieuw en opnieuw en opnieuw stellen. De deelnemers uit het programma haten dat mens inmiddels toch ook?
Die preview zag er zéér pijnlijk uit :S. Alleen vraag ik mij af of het door die vrouw haar doen kwam, of door overheid/rechtbank (cfr, Soetkin die haar kind amper mag zien).
Ik begin Soetkin haar verhaal ook wel wat in vraag te stellen. Enerzijds "als mijn kind hier is, maak ik daar alle tijd voor". En anderzijds "ik vind het supertof dat mijn kind er is, en dat ik die mee kan nemen naar de zanglessen met de meisjes"... Euhm? Ik denk dat ze heel hard van zichzelf vindt dat het haalbaar zou zijn, maar dat de rechter misschien wel gewoon gelijk heeft...
 
Om een of andere reden begin ik iedere week te verlangen wat voor naïeve toeren kris deze week gaat uithalen.
Zo zit in hij in financiële krisis maar heeft toch maar een mooi een oehoe en een andere vogel aangeschaft :D

Annemie vond ik altijd al een minder leuke reporter (Geen aangename stem, vaak herhalende vragen).
Ik vind dat de swung er nu wat uitgaat doordat annemie dezelfde vragen blijft stellen. aan dezelfde mensen (schoolvragen , mis je je niks in belgiê , ...) Misschien valt dat hun minder op omdat ze elkaar mss 1-2 dagen zien en dan weer een maand niet.

Het programma leeft nu wel voort op de avonturen van meneer en mevrouw alpaca :D
 
Om een of andere reden begin ik iedere week te verlangen wat voor naïeve toeren kris deze week gaat uithalen.
Zo zit in hij in financiële krisis maar heeft toch maar een mooi een oehoe en een andere vogel aangeschaft :D

Annemie vond ik altijd al een minder leuke reporter (Geen aangename stem, vaak herhalende vragen).
Ik vind dat de swung er nu wat uitgaat doordat annemie dezelfde vragen blijft stellen. aan dezelfde mensen (schoolvragen , mis je je niks in belgiê , ...) Misschien valt dat hun minder op omdat ze elkaar mss 1-2 dagen zien en dan weer een maand niet.

Het programma leeft nu wel voort op de avonturen van meneer en mevrouw alpaca :D
"Zou je nog terug willen?"
"Jullie zitten hier nu toch in een moeilijke situatie he zeg"
"Maar hoe hou je het vol?"

Sowieso heeft iedereen die dit topic volgt die 3 quotes net met een Annemie stem in zijn hoofd afgespeeld :D
 
Benieuwd wat we volgende week te zien krijgen, iets in de trend van:
Marijke, die het geld beheert van hun 2, heeft maandenlang de afbetalingen voor Kris zijn Noorse boerderij niet betaald. De bank wil de boerderij aanslaan, en Marijke vertrekt halsoverkop zonder haar alpaca's en is niet meer te vinden. Mogelijk leeft zij nu op de kap van een eenzame schapenboer. Of huurt ze een achterkamertje in het hotel waar ze de nachtshift doet.

Kris moet intussen de zorg van de alpaca's overnemen en kan dus geen geld gaan verdienen in België. Blijkt dat hij geen kopers vindt om van die alpaca's af te zijn. En hij moet dringend geld verdienen om een kans te maken in de rechtzaak om zijn Noorse boerderij terug te winnen.
 
Benieuwd wat we volgende week te zien krijgen, iets in de trend van:
Marijke, die het geld beheert van hun 2, heeft maandenlang de afbetalingen voor Kris zijn Noorse boerderij niet betaald. De bank wil de boerderij aanslaan, en Marijke vertrekt halsoverkop zonder haar alpaca's en is niet meer te vinden. Mogelijk leeft zij nu op de kap van een eenzame schapenboer. Of huurt ze een achterkamertje in het hotel waar ze de nachtshift doet.

Kris moet intussen de zorg van de alpaca's overnemen en kan dus geen geld gaan verdienen in België. Blijkt dat hij geen kopers vindt om van die alpaca's af te zijn. En hij moet dringend geld verdienen om een kans te maken in de rechtzaak om zijn Noorse boerderij terug te winnen.

Na een aanvaring met een Alpaca verliest Kris ook zijn onderste rij tanden.

Geld voor een tandarts is er helaas momenteel niet; zijn nieuwe vriendin Anja heeft immers een nieuwe oehoe op het oog.
 
Elke week zitten wij daar vol ongeloof naar te kijken en denken wij "stoemerik". En elke week slaagt hij er in van er toch nóg een schepje bovenop te doen.
Ik kan eigenlijk mijn post van vorige week herhalen om de aflevering samen te vatten. Ik weet niet of ik daarmee moet lachen of wenen dus ik zal maar voor :unsure: gaan.

Mevrouw zweef was ook schitterend: "Wij hebben wel samen beslist om naar hier te komen"... 20 seconden later: "Ik heb wel gezegd dat ik sowieso zou gaan, ook al ging hij niet volgen, maar kwist eigenlijk dat hij mee zou gaan". En dan waarschijnlijk drama in laatste aflevering als blijkt dat Eddy besloten heeft in België te blijven en een nieuwe vlam heeft :ROFLMAO:

Ondertussen Annemie in de auto met Soetkin: "hoe lang denk je dit nog te blijven doen?", "das toch kéi ver rijden?", "voor 2 dagen???", "en is dat dan niet moeilijk?", "das toch niet vol te houden?"... :love: La Struyf op haar best. :ROFLMAO:

Ik kijk nu al reikhalzend uit naar de Alpaca soap van volgende week. Thuis kan hier nog een teentje aan zuigen...
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ondertussen Annemie in de auto met Soetkin: "hoe lang denk je dit nog te blijven doen?", "das toch kéi ver rijden?", "voor 2 dagen???", "en is dat dan niet moeilijk?", "das toch niet vol te houden?"... :love: La Struyf op haar best. :ROFLMAO:
Jammer dat ne Saab geen schietstoel heeft :p Ik denk dat we anders Annemie ergens in Noorwegen naast de autostrade hadden gevonden :D

Dat is nu toch ook raar, ge rijdt mee met iemand die zegt dat dat wel lastig is, en dan 4u aan een stuk nog wat op de wonde gaan duwen :p
 
Benieuwd wat we volgende week te zien krijgen, iets in de trend van:
Marijke, die het geld beheert van hun 2, heeft maandenlang de afbetalingen voor Kris zijn Noorse boerderij niet betaald. De bank wil de boerderij aanslaan, en Marijke vertrekt halsoverkop zonder haar alpaca's en is niet meer te vinden. Mogelijk leeft zij nu op de kap van een eenzame schapenboer. Of huurt ze een achterkamertje in het hotel waar ze de nachtshift doet.

Kris moet intussen de zorg van de alpaca's overnemen en kan dus geen geld gaan verdienen in België. Blijkt dat hij geen kopers vindt om van die alpaca's af te zijn. En hij moet dringend geld verdienen om een kans te maken in de rechtzaak om zijn Noorse boerderij terug te winnen.
Volgens mij ga je er echt niet veel naast zitten!
Er lag best wel wat sneeuw op het balkon, dus die Marijke kan inderdaad wel eens vandoor zijn.
Man man man, Kris toch.
 
Jammer dat ne Saab geen schietstoel heeft :p Ik denk dat we anders Annemie ergens in Noorwegen naast de autostrade hadden gevonden :D

Dat is nu toch ook raar, ge rijdt mee met iemand die zegt dat dat wel lastig is, en dan 4u aan een stuk nog wat op de wonde gaan duwen :p
zou die echt 4u daarmee in de auto hebben gezeten? Living hell
 
Volgens mij ga je er echt niet veel naast zitten!
Er lag best wel wat sneeuw op het balkon, dus die Marijke kan inderdaad wel eens vandoor zijn.
Man man man, Kris toch.
Vooral heel vreemd dat er nog geen hln artikel rond bestaat

"Deze man investeerde in hun droom, maar blijft verweesd achter"
 
De preview voor volgende week voorspelt iets anders..

Intrigerend programma, maar: Annemie Struyf. Wat een verschrikkelijke 'reporter' is dat toch? Altijd dezelfde vervelende vragen opnieuw en opnieuw en opnieuw stellen. De deelnemers uit het programma haten dat mens inmiddels toch ook?
My thoughts exactly: altijd blijven inpikken op pijnlijke/gevoelige kwesties, das precies ne feeder op andermans miserie...
 
Terug
Bovenaan