ÉÉN Het Hoge Noorden

1ste prioriteit lijkt me toch dat hij rondbelt / rijdt / mailt om die alpaca's te verkopen.
Dan gewoon te gaan werken, door alles zo te laten aanslepen zal alles ook een pak meer kosten.

Indien die Marijke goed haar kweek-werk heeft gedaan zouden er toch enkele baby-alpaca's toch minstens 1000 euro waard moeten zijn.
als hij er 2 kan verkopen heeft hij al een goed maandloon. Als die Alpaca's weg zijn kan hij zijn gebouw verkopen en kan hij eindelijk weer beginnen opbouwen.

De geposte website hier was dit een gratis website of moet krisje hier ook nog voor betalen ? (anders kan iemand die jongen eens helpen ? )
 
Ik zie die twee toch een beetje als het product van onze "Anything is possible als je er maar in gelooft, chase your dreams, the sky is the limit, [insert alle andere random motivational posts van op Linkedin]" mentaliteit waar we vandaag in leven.

Als iemand vandaag zegt: "Goh, ik heb er al altijd van gedroomd om Alpaca's te gaan kweken op een verlaten boerderij in Noorwegen!" Dan is het tegenwoordig bon-ton dat iedereen daar direct laaiend enthousiast over is. Want je moet tegenwoordig elke droom, hoe onnozel ook, effectief najagen "want anders ga je altijd met een what-if gevoel achterblijven". En dat willen we niet, toch?
O wee als iemand daar een kritische noot over laat vallen. Dan ben je een conservatieve doemdenker. Etc. De emotie neemt het precies telkens over van de ratio als het op dergelijke zaken aankomt.

Welnu, als ik dat zie ben ik toch blij dat ik een "doemdenker" ben.
 
Ik wist alweer niet of ik moest wenen of lachen. Hoewel de balans week na week verder door hangt richting wenen...
Wenen... duidelijk wenen na gisteren. Annemie: "Zeg maar Kris, jij bent dan eigenlijk zo'n beetje dakloos???" :ROFLMAO:

Serieus:
* Betaald 7-8k om al zijn gerief naar Noorwegen te krijgen.
* Moet het nu in Noorwegen laten wegens gebrek aan middelen om het terug te krijgen.
* Zijn dochter mag nu een beetje in Noorwegen zitten wegkwijnen om voor die Alpaca's te zorgen...
* Marijke die doodleuk verteld dat Noorwegen ondertussen niet meer in haar plannen past en over een jaar misschien wel ergens in het zuiden rond hangt want ze mist de zon... :censored:
 
Wenen... duidelijk wenen na gisteren. Annemie: "Zeg maar Kris, jij bent dan eigenlijk zo'n beetje dakloos???" :ROFLMAO:

Serieus:
* Betaald 7-8k om al zijn gerief naar Noorwegen te krijgen.
* Moet het nu in Noorwegen laten wegens gebrek aan middelen om het terug te krijgen.
* Zijn dochter mag nu een beetje in Noorwegen zitten wegkwijnen om voor die Alpaca's te zorgen...
* Marijke die doodleuk verteld dat Noorwegen ondertussen niet meer in haar plannen past en over een jaar misschien wel ergens in het zuiden rond hangt want ze mist de zon... :censored:
Vooral dat laatste toont aan dat die daar duidelijk goed over nagedacht had. Man man man, kansloos! :rolleyes:

Echt reclame is 't ook niet voor de stap naar Noorwegen. Het loopt nergens echt geweldig buiten bij die dokter-hippie-tenten familie.
De situatie met die Limburgers is het ook niet. Zij zegt eigenlijk nog net niet dat ze Eddy liever niet meer zou zien komen. De kinderen idem. Zijn toch ook wel wat kosten aan.
 
Vooral dat laatste toont aan dat die daar duidelijk goed over nagedacht had. Man man man, kansloos! :rolleyes:

Echt reclame is 't ook niet voor de stap naar Noorwegen. Het loopt nergens echt geweldig buiten bij die dokter-hippie-tenten familie.
De situatie met die Limburgers is het ook niet. Zij zegt eigenlijk nog net niet dat ze Eddy liever niet meer zou zien komen. De kinderen idem. Zijn toch ook wel wat kosten aan.
Tcho, die dokter-hippie-tenten familie zoals gij ze noemt dat werkt nu misschien wel maar zulke situaties zijn imo vaak drama's in the making voor die kinderen. Die politieagente die ze gisteren lieten zien is ook een speciale situatie hé... zij is hem eigenlijk gevolgd en als ge de preview van volgende week dan ziet dat die vent op tijd en stond gewoon de bossen in verdwijnt en zij daar zit met de kinderen. Ook tof.

Van al die mensen die ze laten zien is er eigenlijk maar enen die oprecht goed zit momenteel en das diejn Adriaan. Die heeft zijn schaapjes min of meer op het droge. Het enige wat bij hem een spijtige zaak is, is dat zijn broer gaan lopen is maar die zit momenteel zowel op werk als privé gebied wel redelijk goed heb ik den indruk.

Maar mevrouw zweef dat was inderdaad ne pijnlijken. then again, zoals de achtergrond geschetst wordt is diejn Eddy altijd nauwelijks thuis geweest en altijd (te) veel gewerkt. Zowel die vrouw als die dochters zijn waarschijnlijk nooit anders gewoon geweest als dat ze op elkaar aangewezen waren, in die zin verschilt hun leven in Noorwegen als Eddy er niet is wrs nauwelijks met hun leven in België vroeger.
 
De levenssituaties zijn voor de meeste families inderdaad suboptimaal. Als jongere meegesleurd worden naar Noorwegen, een man die vele schulden torst en dan nichelandbouw gaat doen met alpaca's, leven op een afgelegen eiland, een vrouw die haar dochter om de 2 weken met een rit van 3,4 uur heen moet afhalen. Een doorsneeleven is hen niet gegund, zeker als ze ver weg zijn van grootsteden zoals Oslo of Bergen. Die afstand is wel iets waar Annemie telkens op hamert en dat zowel fysiek als emotioneel weegt.

Er komt nog die aflevering met de corona-toestand bij, dan gaan een aantal kaartenhuisjes ook beginnen wankelen.
 
Annemie: "Zeg maar Kris, ben jij dan dakloos?"
Kris: "Ja, zo'n beetje wel"
Annemie: "Hard"
😂

Ik zie die twee toch een beetje als het product van onze "Anything is possible als je er maar in gelooft, chase your dreams, the sky is the limit, [insert alle andere random motivational posts van op Linkedin]" mentaliteit waar we vandaag in leven.

Als iemand vandaag zegt: "Goh, ik heb er al altijd van gedroomd om Alpaca's te gaan kweken op een verlaten boerderij in Noorwegen!" Dan is het tegenwoordig bon-ton dat iedereen daar direct laaiend enthousiast over is. Want je moet tegenwoordig elke droom, hoe onnozel ook, effectief najagen "want anders ga je altijd met een what-if gevoel achterblijven". En dat willen we niet, toch?
O wee als iemand daar een kritische noot over laat vallen. Dan ben je een conservatieve doemdenker. Etc. De emotie neemt het precies telkens over van de ratio als het op dergelijke zaken aankomt.

Welnu, als ik dat zie ben ik toch blij dat ik een "doemdenker" ben.

Bwaja ik heb wel het gevoel dat het bij de meeste koppels eigenlijk wel in orde is. Kris en Marijke zijn een drama maar da's ook omdat die nu uit mekaar zijn nadat ze samen een investering hebben gedaan, niet per se omdat ze geëmigreerd zijn. Dat ging in België tussen die twee ook op een drama uitdraaien. De doktersfamilie is heel gelukkig (ik vind dat ook een heel knappe vrouw trouwens, die dokter heeft chance); de Limburgers met Veerle en Eddy doen het ook wel oké. Beetje vreemde opmerking van Veerle dat ze het ook wel leuk vindt zonder haar man maar in België zagen die mekaar ook niet veel + dat is voor sommige koppels gewoon de realiteit, mijn pa zat bij de marine en was soms ook voor langere perioden weg en mijn ma vond dat ook oké, ik ben wat hetzelfde met mijn vriendin: samen is leuk maar apart is ook leuk. Da's meer eigen aan het koppel, staat wat los van emigratie imo en hoeft niet per se iets slechts te zijn. Over dat koppel dat net geïntroduceerd is kunnen we weinig zeggen, ik snap wel de pro's en cons van de kuisvrouw-job: haar kinderen en haar vrije tijd is haar prioriteit en een job is een job, da's mss zelfs nog een gezonde ingesteldheid. Die gescheiden vrouw (ben haar naam kwijt) moet inderdaad lang rijden voor haar kind, maar in België ging ze niet of zeer moeilijk kunnen leven van haar muziek terwijl ze dat in Noorwegen wel kan en dat ook heel belangrijk vindt. Da's ook iets dat je moet afwegen.
 
Annemie, heer en meester in het motiveren van mensen ! Maar wa een schrijnende situatie van Kris daar, dom dommer domst.....
 
Alpaca's. Als die beesten in het hoge noorden kunnen overleven , dan zullen die beesten op mijn bescheiden landgoed het ook wel overleven zeker .

( Zouden ze overeenkomen met mijn geiten en pony ? )
 
Amai, Marijke zou haar alpaca's in haar poep mogen steken, met haar hotel.

Nu, ik heb de indruk dat wij hier allemaal véél zwaarder tillen aan al die zever dan dat Kris doet. Da's niet de eerste keer dat hij dat meemaakt en ik heb ook niet de indruk dat hij er iets van leert. Maar tegelijk ook dat hij dat allemaal niet zo erg vindt? Dat hij wel weer iets nieuws vindt, en er wel weer een oplossing komt, en hij nog wat hard gaat werken om er weer bovenop te komen (en dat vindt hij ook niet erg, dat hard werken).

Wij zitten hier allemaal te vloeken en 'ocharme' en 'Kris toch', en hij haalt zijn schouders op en doet iets anders. Daar vind ik ook wel wat voor te zeggen horen. Menig ander zou compleet geruïneerd zijn en al drie zelfmoordpogingen ondernomen hebben daar tussen de alpaca's. Kris laadt zijn materiaal en denkt och ja, ander en beter 😂

Van al die mensen die ze laten zien is er eigenlijk maar enen die oprecht goed zit momenteel en das diejn Adriaan. Die heeft zijn schaapjes min of meer op het droge. Het enige wat bij hem een spijtige zaak is, is dat zijn broer gaan lopen is maar die zit momenteel zowel op werk als privé gebied wel redelijk goed heb ik den indruk.
Ik vond die gesprekken met hem zo leuk, die jongen klinkt doodtevreden.
 
Ik denk echt dat die Adriaan daar oprecht gelukkig is. Die mens is ook de kalmheid zelve.
Vooral zo antwoorden op vragen als "maar alle, dat is toch veel werk". Daar antwoordt die dan zo wat lachend "ja, dat is veel werk" op :D

Dat lijkt mij ook zowat de enige uit het programma die niet 1 of andere mentale rariteit meeneemt. Ja, dat is een introverte mens, maar niet tot op het niveau dat ge liever op uw eentje op een eiland kruipt dan bij uw man te zijn he.

Kris, tja, wat valt daarover te zeggen... Die Marijke mogen ze van mij direct naar Mars schieten, maargoed. In het filmpje lijkt het ook alsof hij de Alpaca's terug naar België heeft gebracht. Ik dacht dat dat kasteel ook een Alpacaboerderij was (vandaar dat Marijke die dieren kent)? Ik hoop echt dat hij er terug wat bovenop komt.

Nu begin ik wel enorm veel zin te krijgen naar een opvolgaflevering van dat programma waar dat gezin naar Frankrijk trok met een absurde financiële strop rond hun nek :D Dan ga ik zeggen "Amai, Kris, die had het nog goed."
 
Ik denk echt dat die Adriaan daar oprecht gelukkig is. Die mens is ook de kalmheid zelve.
Vooral zo antwoorden op vragen als "maar alle, dat is toch veel werk". Daar antwoordt die dan zo wat lachend "ja, dat is veel werk" op :D

Dat lijkt mij ook zowat de enige uit het programma die niet 1 of andere mentale rariteit meeneemt. Ja, dat is een introverte mens, maar niet tot op het niveau dat ge liever op uw eentje op een eiland kruipt dan bij uw man te zijn he.

Kris, tja, wat valt daarover te zeggen... Die Marijke mogen ze van mij direct naar Mars schieten, maargoed. In het filmpje lijkt het ook alsof hij de Alpaca's terug naar België heeft gebracht. Ik dacht dat dat kasteel ook een Alpacaboerderij was (vandaar dat Marijke die dieren kent)? Ik hoop echt dat hij er terug wat bovenop komt.

Nu begin ik wel enorm veel zin te krijgen naar een opvolgaflevering van dat programma waar dat gezin naar Frankrijk trok met een absurde financiële strop rond hun nek :D Dan ga ik zeggen "Amai, Kris, die had het nog goed."

Welk programma is dat?
 
Welk programma is dat?
"Ik vertrek uit Vlaanderen" (heb het even moeten opzoeken). Aflevering 1 :D

Korte samenvatting: ze kopen iets van 1.5M€ zonder dat ze dat geld hebben.
Ze beginnen met "huurkoop" voor 2 jaar, want ze krijgen geen lening, die start aan 4000€ en loopt op tot 7300€ per maand.
Als de verkoop na 2 jaar niet kan doorgaan, dan moeten ze 320k€ extra boete betalen (bovenop de huur die reeds betaald is).

Dus kort samengevat: ze moeten rendabel zijn of ze verliezen 400k€ (en ze hebben quasi geen budget he...) En dan komt Corona er aan...
 
Laatst bewerkt:
Alpaca's. Als die beesten in het hoge noorden kunnen overleven , dan zullen die beesten op mijn bescheiden landgoed het ook wel overleven zeker .

( Zouden ze overeenkomen met mijn geiten en pony ? )
Sowieso. Die zijn de kou gewend, want men houdt ze in het Andes-gebergte.
 
Terug
Bovenaan