Het beste nummer van je Discover Weekly van deze week

PolletPoulet_OG

Well-known member
Ik veronderstel dat de meesten hier wel een Spotify account hebben.

Het geniaalste aan Spotify is ongetwijfeld de Discover Weekly feature. Ik ben er elke week van men sokken van geblazen hoe insane dat algorithme is, meestal heb ik elke week wel een paar geniale ontdekkingen uit deze lijst.

Bij deze een thread om elke week het beste nummer/ontdekking van jou Discover Weekly te sharen.

Voor deze week is het bij mij ongetwijfeld deze:

 
Ik ben blij dat het bij jou wel werkt want hier werkt het voor geen meter. Er staat amper iets nieuws in meestal gewoon artiesten waar ik reeds naar luister.

Op basis van wat wordt deze samengesteld, luistergedrag of eerder je likes? Die laatste gebruik ik eigenlijk amper dus dat zou het wel kunnen verklaren.

Soit deze week stond Minoru Muraoka er in, verre van een ontdekking te noemen. Wel één van die holy grails voor cratediggers, heb zelf de zeer mooie reissue op de kop getikt enkele jaren terug.

 
Ik begrijp die selectie ook niet zo goed want mijn playlists zijn vrij gevarieerd met veel soorten genres en toch zit die Discover weekly elke keer vol met generische metal en rock. Ja, af en toe zit daar eens een tof nummer tussen maar over het algemeen toch vaak maar meh :p
 
Ik veronderstel dat de meesten hier wel een Spotify account hebben.

Het geniaalste aan Spotify is ongetwijfeld de Discover Weekly feature. Ik ben er elke week van men sokken van geblazen hoe insane dat algorithme is, meestal heb ik elke week wel een paar geniale ontdekkingen uit deze lijst.

Bij deze een thread om elke week het beste nummer/ontdekking van jou Discover Weekly te sharen.

Voor deze week is het bij mij ongetwijfeld deze:

Toevallig ken ik Sidewalks and Skeletons al, want witch house. :p


Dit lijkt me het leukste nummer uit die lijst te zijn.

Erg vreemde lijst, ken er niets van, alleen maar vrij obscure dingen.
 
Die discover weekly gebruik ik niet eens dat is bij mij, zoals hier al eerder gemeld, vooral dingen die ik al ken. Mijn release rader daarentegen is wel heel erg handig, ook voor nieuwe bands te ontdekken.
 
Leuke functie. Luister er nu een week of drie naar. Net een heerlijk nummer ontdekt. :love:

 
Dit zat deze week in mijn discover weekly :unsure:


Best wel lekker nummerke nog.
 
Eerste kennismaking met Funkadelic? Awesome groep, Maggot Brain gaat mss ook wel je ding zijn.
Nee ik ken ze wel, maar zo wat in de achtergrond. Nooit echt aandacht aan gegeven. Eens verandering in brengen precies :laugh:.
Over het album Free Your Mind: "The inspiration for this album was, according to George Clinton, an attempt to "see if we can cut a whole album while we're all tripping on acid."
Sounds about right als ik er snel door skip :biglaugh:. Misschien is dit zelfs boomer muziek die @NDEFCB, @Nahrtent en @PolletPoulet_OG kan aanspreken.
 
Funkadelic is fucking awesome, een keertje gezien op Fusion in Duitsland en holy fuck. Pure genialiteit

//edit: was niet Funkadelic op fusion, was totaal iets anders :laugh:, ik zie net dat die al niet meer optreden sinds voor ik geboren was, maar was wel een groep die een hele hoop Funkadelic nummers live brachten. Maar dus wel geniaal, een vriendin van mij heeft daar een hele hoop vinyl van.

//edit2, nu mote ik weten welke band dat da was he. Ben al snel nekeer door de affiche geweest van dat jaar maar kan het mij nimeer voor de geest halen, straks eens bellen naar een vriendin die erbij was, die gaat dat nog weten :' ) (mss hahaha)
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Lint
Deze staat in mijn liked list (feitelijk ook via discover weekly ontdekt):
@Lint echte boomer muziek is dit niet en volgens mij is Jethro Tull dat ook niet bijvoorbeeld, toen ik aan mijn vader (een echte boomer) vroeg of hij van Tull had gehoord, zei hij dat het niet zijn ding was. Mijn vaders leeftijd ligt (naar schatting) even ver van uw leeftijd, als mijn leeftijd van uw leeftijd. (ben van 92, een rasechte millennial)
 
net het originele opgezet en die is feitelijk beter 🙂 nu goed, meestal zijn remixen met approval van de OG artiesten?

Depends een beetje. Zo zou het horen. Als het een Bootleg is, dan weet ge dat er nooit iets aan iemand is gevraagd. Maar ik denk niet dat iedereen daar even eerlijk mee omgaat :)
 
@Lint echte boomer muziek is dit niet en volgens mij is Jethro Tull dat ook niet bijvoorbeeld, toen ik aan mijn vader (een echte boomer) vroeg of hij van Tull had gehoord, zei hij dat het niet zijn ding was. Mijn vaders leeftijd ligt (naar schatting) even ver van uw leeftijd, als mijn leeftijd van uw leeftijd. (ben van 92, een rasechte millennial)
Tenzij uwe pa een tiener was toen em u kreeg, klopt die statment niet echt ;-). Ik ben nog eind de 30 hoor.
Mensen gebruiken de term "boomer" trouwens ook echt fout. Ge behoort maar tot de baby boomers als ge voor '64 geboren zijt. Mijn ouders zijn nog net boomers, dus die hebben al minder van die hard-core boomer kenmerken, en neigen al wat meer naar de GenX'ers.
 
Tenzij uwe pa een tiener was toen em u kreeg, klopt die statment niet echt ;-). Ik ben nog eind de 30 hoor.
Mensen gebruiken de term "boomer" trouwens ook echt fout. Ge behoort maar tot de baby boomers als ge voor '64 geboren zijt. Mijn ouders zijn nog net boomers, dus die hebben al minder van die hard-core boomer kenmerken, en neigen al wat meer naar de GenX'ers.
em is van 63 :) maar inderdaad, boomer wordt vaak verkeerd gebruikt ( ook door mij dus blijkbaar )
allemaal om mee te lachen natuurlijk want veel betekenis heeft zo een categorisatie niet meteen op individueel niveau.
 
net het originele opgezet en die is feitelijk beter 🙂 nu goed, meestal zijn remixen met approval van de OG artiesten?
Tgoh, OG remixen zijn soms ook gewoon de major labels (zeker van classic artists als Funkadelic) die makkelijk willen cashen. Ik denk niet dat George Clinton dat allemaal zelf bekijkt.
 
Terug
Bovenaan