Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Klopt, al lijkt de tendens duidelijk. Vrijdag verwacht ik regen/smeltende sneeuw in Vlaanderen. Ik zet al mijn hoop op woensdag, dan kan er zomaar 5cm bijvallen.Afwachten wat het wordt voor vrijdag, tegen vanavond en zo niet dan wel morgen zullen we wel meer weten denk ik.
Aaaaaaaaaand… it’s goneEn bakken sneeuw in dat geval. Het zou deugd doen om ook eens 20cm te zien liggen in westelijk/centraal vlaanderen ipv die 5 verloren gewaaide vlokken die er nu zijn.

regio menen/ roeselare?Hier in Zuidwest VL plots een flits en donder gezien en dan is het volop beginnen sneeuwen ... wordt een redelijk tapijtje.
Menen idd.regio menen/ roeselare?
Het was inderdaad nogal een hevige klap. Het lijkt er op dat er toch nog wel wat sneeuw zal bijkomen deze nacht.Menen idd.
Alsof mensen echt een kleurcode nodig hadden om te weten dat het geen top idee was om op baan te gaan.![]()
Zomerse temperaturen op komst: eind volgende week kan kwik “25 graden of iets meer” halen
Volg hier al het nieuws over het weer in binnen- en buitenland.www.hln.be
Ook goed op tijd
Het zat wel niet in de verwachting denk ik dat er op grote schaal ging sneeuw vallen. Het had wel al gisterenavond gekund. Toen was het al aan het sneeuwen op veel plekken. En dan zou er minder onnodig verkeer op de baan zijn (mensen die kunnen zouden meer van thuis werken etc)
Met winterbanden was dat nu niet echt een probleem. Het probleem is andere chauffeurs die niet kunnen rijden wanneer er een beetje sneeuw ligt en die 15 rijden waar je 50 mag.Alsof mensen echt een kleurcode nodig hadden om te weten dat het geen top idee was om op baan te gaan.
In Limburg was het geen probleem maar als het zoals ik begrepen heb, heeft het in het westen van het land geregend op bevroren ondergrond en dan kan je ijsplekken krijgen en dan helpen winterbanden/all season ook niet.
Allemaal lachen met Guglielmo, maar deze mag ook in het rijtje wat mij betreft.Het was weer te mooi om waar te zijn om te denken dat het winterprikje langer zou duren dan enkele dagen.
Nu moet er een wekenlange compensatie komen met regen, wind en 10°C. De winterliefhebber kan terug in zijn hol kruipen.
Ik heb PTSD gekregen van al die zachte winters hé. Er lijkt wel een verzachting aan te komen, maar niet zo extreem. Kleine verschuivingen van dat lagedrukgebied maken veel verschil.Oost-Vlaanderen was een drama, zeker op zomerbandjes op de boerenwegjes, waar ge het verschil niet ziet tussen de weg of de gracht. Ik heb mijn navigatie moeten gebruiken om te kijken of ik nog op de baan zat.
Allemaal lachen met Guglielmo, maar deze mag ook in het rijtje wat mij betreft.
Ik heb de late ploeg deze week en gisterenavond was het alleszins niet aangenaam om naar huis te rijden. Ik rijd op winterbanden en ik merkte toch dat het vrij glad lag door de bevroren ondergrond. Ik was toch ook veel voorzichter dan normaal. Oost-Vlaanderen btw.In Limburg was het geen probleem maar als het zoals ik begrepen heb ik het westen van het land heeft geregend op bevroren ondergrond kan je ijsplekken krijgen en dan helpen winterbanden/all season ook niet.
Inderdaad! Ook op een aantal baantjes gereden met grachten langs beide kanten, dan wil je liefst niet slippenOost-Vlaanderen was een drama, zeker op zomerbandjes op de boerenwegjes, waar ge het verschil niet ziet tussen de weg of de gracht. Ik heb mijn navigatie moeten gebruiken om te kijken of ik nog op de baan zat.

Het vriest dus bevrozen is juist!Misschien wel het ergste van deze periode: al die Antwerpenaren horen spreken over "bevrozen" ipv "bevroren"![]()
Enkel vervrozen is juist.Het vriest dus bevrozen is juist!