Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

  • Ja, iemand van het andere geslacht

    Stemmen: 275 66,9%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

    Stemmen: 17 4,1%
  • Nee, bewuste keuze

    Stemmen: 18 4,4%
  • Nee, maar wel op zoek

    Stemmen: 46 11,2%
  • Nee, maar wel verliefd

    Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

    Stemmen: 29 7,1%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

    Stemmen: 18 4,4%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

    Stemmen: 7 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    411
Lijkt me logisch. De raad van een man die in België niet van't straat raakt, uiteraard door een tekort aan potentiële partners door de ongelijke man-vrouw-ratio en het feit dat het hier allemaal geëmancipeerde geiten zijn die te achterlijk zijn om te beseffen waar de haard nu net ligt, lijkt me de betere optie dan de raad van vrouwen die gewoon aangeven wat voor hun mogelijke punten zouden zijn om wel of niet verdere interesse te tonen. Want kom, laat ons eerlijk zijn, alsof vrouwen dat kunnen inschatten. Met hun beperkte geestelijke capaciteiten gaan die toch nooit weten wat ze eigenlijk willen. En heeft een vrouw eigenlijk wel iets te willen, verder dan misschien de kleur van de schotelvod en het merk schuursponskes?
Dit zijn je eigen woorden, als ik op een of andere manier je ego gekronkeld heb met bepaalde verwoordingen uit het verleden en heden, en jij dat telkens negatief opvat en me daardoor meteen als macho of anti-feminist of whatsoever afschildert in je verbeelding over mijn persoon, dan kan me dat geen hol schelen. Je hebt wellicht al jarenlang een totaal verkeerd beeld van mij. Alsof ik vrouwen totaal niet respecteer en objectiveer. Zo negatief zeg. Naast de rationele kijk die ik doorgaf op de realiteit in België, ben ik een redelijk empathische en emotionele persoon.

Mja ik heb dan weer verhalen gehoord van mannen die zo hartstochtelijk verliefd worden op een buitenlands meisje die van vandaag op morgen zegt ‘ik ben weer weg of ik trek eens naar land B en ik neem u niet mee’. Dat hoort ergens ook wel bij zo’n avontuurlijke mentaliteit..
Dat kan altijd natuurlijk, duidelijke afspraken maken als je mekaar leert kennen éh. In de omgekeerde richting kan dit ook perfect. Het is ook maar normaal dat als je als Belg een buitenlandse partner hebt, dat die dan ooit eens voor een iets langere periode terugkeert om met familie en vrienden af te spreken. Mijn lief wil zoveel mogelijk reizen, en daarnaast natuurlijk af en toe eens haar familie & vrienden terugzien, en die zullen ook soms eens naar België afkomen, en ja, af en toe zal ik moeten meegaan naar haar land... So what? Dat neem je erbij denk ik dan.
 
Vroeger ook veel getinderd, maar uiteindelijk mijn vriendin (hopelijk dé) leren kennen op groepsreis (Joker).

Dat is trouwens echt aan te raden om iemand (goed) te leren kennen. Veel koppels ontstaan zo + ineens goede reis gehad. (nu wel minder relevant natuurlijk, because corona)
 
Mja ik heb dan weer verhalen gehoord van mannen die zo hartstochtelijk verliefd worden op een buitenlands meisje die van vandaag op morgen zegt ‘ik ben weer weg of ik trek eens naar land B en ik neem u niet mee’. Dat hoort ergens ook wel bij zo’n avontuurlijke mentaliteit..
Ja en nee, op zich lijkt me dat bij zo'n situatie de relatie niet even belangrijk is voor beiden. Dat kan je met iemand uit de buurt ook voorhebben denk ik, en als je dan enkel bij elkaar blijft omdat het gemakkelijk is weet ik niet of dat beter is. Wat natuurlijk wel klopt is dat niet iedereen die hier als expat is hier ook wil blijven, sommigen willen na enkele jaren terug naar hun eigen land, maar dat zijn zaken die je moet bespreken zeker (België boven alles vind ik ook verkeerd).

Ik ben zelf naar het buitenland getrokken op het moment dat ik aan daten (ik haat dat woord) was met iemand uit Roemenië die voor de EU werkte. Op dat moment heeft geen van ons eigenlijk iets ondernomen, ben ik vertrokken, en dat was dat. Ik ging toen mijn plannen niet opbergen voor iets pril dat ik geen relatie zou noemen, en zij kon/wou ook niet zomaar alles laten vallen (wat ik compleet logisch vond).

Iets dat ik heb ondervonden toen ik mijn vrouw leerde kennen is dat wij ook redelijk vrijblijvend zijn met zaken benoemen. Vanaf leren kennen tot samenwonen met kinderen kan hier vallen onder vriend/vriendin. In haar cultuur is die eerste fase iets dat niet zo serieus wordt genomen, en een man die na x tijd geen aanzoek doet is maar wat aan het spelen. Als zij hier dan meisjes op haar werk hoort zeggen "ja ik zou op erasmus willen maar mijn vriend wil ik niet achterlaten" vind zij dat onbegrijpelijk, je eigen "ontwikkeling" of hoe je het noemt pauzeren of niet doen voor "maar" een vriend. Dat cultureel verschil speelt misschien ook wel bij wat jij zegt. Houdt het spannend zeker :)
 
Vroeger ook veel getinderd, maar uiteindelijk mijn vriendin (hopelijk dé) leren kennen op groepsreis (Joker).

Dat is trouwens echt aan te raden om iemand (goed) te leren kennen. Veel koppels ontstaan zo + ineens goede reis gehad. (nu wel minder relevant natuurlijk, because corona)
ja, dat was ik ook van plan. De groepsreis via Kriskras maar is niet doorgegaan.

de 2 speeddates die ik heb gedaan via Dare to Date, waren leuk. Maar dan komt de day after, de resultaten, en dat komt redelijk hard binnen als je geen matches hebt. En de andere had ik er 2 maar die dames hadden fake email/gsmnr opgegeven, dusja daarwas ik ook niets mee
 
Lijkt me logisch. De raad van een man die in België niet van't straat raakt, uiteraard door een tekort aan potentiële partners door de ongelijke man-vrouw-ratio en het feit dat het hier allemaal geëmancipeerde geiten zijn die te achterlijk zijn om te beseffen waar de haard nu net ligt, lijkt me de betere optie dan de raad van vrouwen die gewoon aangeven wat voor hun mogelijke punten zouden zijn om wel of niet verdere interesse te tonen. Want kom, laat ons eerlijk zijn, alsof vrouwen dat kunnen inschatten. Met hun beperkte geestelijke capaciteiten gaan die toch nooit weten wat ze eigenlijk willen. En heeft een vrouw eigenlijk wel iets te willen, verder dan misschien de kleur van de schotelvod en het merk schuursponskes?
Gua, soms vind ik je sarcastische posts echt geweldig.
 
Hmm speeddaten in de toekomst is misschien wel een idee. Al verga ik dan waarschijnlijk van de stress. Maar dat valt dan eerder te bespreken in het date topic.
 
Na de dating-apps om lief te zoeken komen tegenwoordig precies vaker en vaker de dating-apps voor koppels op. Daten als koppel dus, nog moeilijker als een lief zoeken, moet je ineens met drie of vier de spreekwoordelijke 'klik' hebben :)
 
sommigen willen na enkele jaren terug naar hun eigen land, maar dat zijn zaken die je moet bespreken zeker (België boven alles vind ik ook verkeerd).
Mijn vrouw is Amerikaanse en de bedoeling was om na xxx jaar in België, definitief te verhuizen naar Amerika. Dat had ik ook beloofd aan mijn schoonmoeder.

De gemakkelijkste manier om permanent daar te mogen blijven en werken, was als mijn schoonouders financieel borg zouden willen staan voor mij. (En na 5 jaar aanzagen ze mijn huwelijk blijkbaar niet langer als een schijnhuwelijk en kreeg ik de toestemming de paperassen in orde te brengen, ik heb daarvoor véél liggen rondmailen en bellen ..)


Mijn schoonouders moesten toen het zover was, dus enkel nog een document daarvoor ondertekenen (terwijl ik ondertussen een job zou zoeken terwijl ik in de USA verbleef). Ik heb dat document opgestuurd en als dit getekend werd, kreeg ik ASAP een "green card". Tot mijn grote verbazing weigerden mijn schoonouders dit (terwijl ze zeiden dat ze dit als het zover was zouden tekenen, maar ze veranderden plots van gedacht). Anderzijds bleef mijn schoonmoeder continue zagen dat ik mijn belofte niet hield. :sarcastic:

Ik heb dan nog pogingen ondernomen via de werkgever maar ook dit is niet gelukt (Ik had in die tijd nog te weinig ervaring, nu zou dit wel lukken maar ja dat is te laat, we hebben hier nu een woning gekocht). Ook heb ik nog geprobeerd aangeworven te worden door een Amerikaanse werkgever, maar ook dat is nooit gelukt.

Ondertussen is mijn schoonmoeder dus ook overleden dus uiteindelijk zijn we in België gebleven.
 
Laatst bewerkt:
Op 9lives heb ik deze thread toch ook nooit goed begrepen hoor. Waarom doen jullie jezelf dit aan?
Allez jong, toch fantastisch leesmateriaal? Ik ben alvast blij dat deze thread blijft deliveren (y).
@kinxton Ik vind het wel bijzonder creepy dat gij profiles, al dan niet mentaal, bijhoudt van de vrouwen op het forum :wtf:.


Om dan iets serieuzers te zeggen: @Jonas89 @xAnyana, ja Kinxton slaat (uiteraard) een hoop onzin uit zijn botten. Maar ergens zit er wel een boodschap in van "zelfvertrouwen hebben en fun hebben". (toegegeven: ge moet heel erg goed zoeken :unsure:)
En eigenlijk volg ik hem daar wel in (ik voel me vies nu). Jullie posts hier komen nogal "veslagen" en "lusteloos" over. Misschien voelt ge u echt zo, en dan moet ge daar actie op nemen. Misschien is het per ongeluk, en dan is het goed daar bewust van te zijn?

Nu begrijp me ook niet verkeerd ... als het allemaal lang aansleept, geen reactie komt, geen likes krijgen ... ik snap het wel hoor. Dat IS gewoon demotiverend.
Maar de beste raad is en blijft het grote cliché "Er effectief naarstig naar zoeken werkt toch niet. Zoek gewoon iets dat ge zelf graag wilt doen. Op zijn allerminst hebt ge daar dan al plezier meer".

(waarschijnlijk ben ik open deuren aan het intrappen en hebben anderen die jullie beter kennen dit al gezegd)
 
Vroeger ook veel getinderd, maar uiteindelijk mijn vriendin (hopelijk dé) leren kennen op groepsreis (Joker).

Dat is trouwens echt aan te raden om iemand (goed) te leren kennen. Veel koppels ontstaan zo + ineens goede reis gehad. (nu wel minder relevant natuurlijk, because corona)
Probleem met zo'n reizen, hobby's, avondschool met richting waar veel vrouwen zijn, etc vind ik dat je ook wel van dag 1 kan zien of er al dan niet iets potentieel in u groep zit. Als dat niet zo is dan ist ook rap gedaan.
Ok, dat moet niet de belangrijkste motivatie zijn om zo'n zaken te doen, zeker niet groepsreizen.
Speeddaten ga ik toch ook eens een kans geven na corona denk ik, al zijn die ervaringen van jonas hier ook niet bemoedigend 😅
 
Terug
Bovenaan