Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

  • Ja, iemand van het andere geslacht

    Stemmen: 275 66,9%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

    Stemmen: 17 4,1%
  • Nee, bewuste keuze

    Stemmen: 18 4,4%
  • Nee, maar wel op zoek

    Stemmen: 46 11,2%
  • Nee, maar wel verliefd

    Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

    Stemmen: 29 7,1%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

    Stemmen: 18 4,4%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

    Stemmen: 7 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    411
Ooh jawel hoor, ik heb een fotografisch geheugen, zwart haar, baby face met cheeks van toen... Van Saksje had ik eens een foto gezien toen ze brilde. Nu ja looks kunnen ook sterk veranderen na zoveel jaar :)

Ge moet mij geen les spellen over dat er niks mis is met thuis wonen e.d. ik profileer maar op basis van wat ik nog weet éh. Verder kan me dat geen hol schelen, want ik troll dan ook totaal niet.
Tot zo ver je fotografisch geheugen. Ik heb bruin haar :D
Gij niet trollen? Laat me niet lachen, uw posts soms ver overdrijven is ook trollen :p
 
Tot zo ver je fotografisch geheugen. Ik heb bruin haar :D
Gij niet trollen? Laat me niet lachen, uw posts soms ver overdrijven is ook trollen :p
Jah, maar op die foto die ik in m'n fotografisch geheugen heb lijkt het zodanig donker dat het zwart lijkt. Correct me if I'm wrong...
En ja, voor jou lijkt het misschien allemaal overdreven, maar voor mij is het soms (hilarische) realiteit en 'leef' ik.

En alleen m'n 9lives maat die meeleest kan daarover meespreken en weet dat het echte verhalen zijn, want hij kent me in 't echt en is al meerdere keren met mij op reis geweest.
 
Jah, maar op die foto die ik in m'n fotografisch geheugen heb lijkt het zodanig donker dat het zwart lijkt. Correct me if I'm wrong...
En ja, voor jou lijkt het misschien allemaal overdreven, maar voor mij is het soms (hilarische) realiteit en 'leef' ik.

En alleen m'n 9lives maat die meeleest kan daarover meespreken en weet dat het echte verhalen zijn, want hij kent me in 't echt en is al meerdere keren met mij op reis geweest.
Mm nee ik heb geen foto waar men haar zwart op lijkt of heb nooit een profielfoto gehad die in den donker genomen is?
Ik geloof wel dat sommige van uw verhalen waar zijn maar denk ook dat veel opgesmukt is ze :)
Omdat ikzelf en mijn vriend al gemerkt hebben in onze Belgische vriendenkring(en) en dus ook hier op fora, dat men minachtend is over het feit dat we naar het buitenland gaan voor een vrouw of vrouwen te leren kennen... Met al dan niet denigrerende en/of racistische opmerkingen erbij, alsof het slecht is en alle buitenlandse vrouwen achter ons geld aan zitten.

Terwijl we net vooral het tegenovergestelde hebben geconstateerd.

Ook hebben we gemerkt dat tijdens dates het er veel leuker aan toe gaat (in hun land dan natuurlijk) dan eender welke Belgische date, en zijn ze meestal oprecht geïnteresseerd om je te leren kennen, ook al wordt het niks, en geven ze ook directere hints om dat kenbaar te maken. Niet altijd tijdens de eerste date natuurlijk. En ze reageren ten minste (100x beleefder) op berichten die je stuurt, zonder wekenlang te moeten wachten etc...
Ook het daten op zich gaat vlotter, als je wil kan je de dag zelf al een match uitnodigen om op date gaan, en 's middags of 's avonds praat je al IRL met mekaar i.p.v. dagenlang nutteloos te chatten.

Trouwens, smaak... Zie jij het verschil tussen een Oekraïense, Wit-Russische, Zweedse vrouw en een Vlaamse vrouw zo goed dat het je smaak of type niet kan zijn? Hoe kan je weten dat het je smaak of type niet is als je nog nooit geprobeerd hebt? Ja ok, sommige kunnen zeer knap zijn of hebben een typisch Oostblok trekje in hun gezicht, so what? Ik moest vroeger nooit van Afrikaanse types weten, wel ik heb er deftig leren kennen en daar is verandering in gekomen. Idem Oostblok. Doorbreek je veilige cocon eens, en je zal van je eigen verrast zijn hoeveel anders je leven er binnenkort zou kunnen uitzien. Want dat heb ik jaren geleden ook gedaan, dus wie zegt dat jij dat niet kan? Ik alvast niet.

Daarnaast heb je dan ook nog altijd Amerikaanse, Engelse, Canadese, maar ook Afrikaanse en Aziatische vrouwen.
Maar dat laatste is bv. m'n type totaal niet, hoewel er ook zeker leuke tussen zijn die wel meer m'n type zouden kunnen zijn (zonder sakura te citeren :love:).
Laat Jonas nu toch eens doen, als hij nu geen buitenlands lief wil ...
Ge moet gij u niet afvragen of ge u constant zou ongemakkelijk voelen, ge moet er net voor gaan en durven zodat ge u er goed bij gaat voelen dat ge ooit zo iemand kunt krijgen.
En om hier nog eens op in te gaan. Je snapt duidelijk niet wat ik wil zeggen. Als average girl ga ik niet al men pijlen gaan richten op hunks omwille van wat ik al allemaal zei eerder. Dat jij niet snapt hoe ik me daarbij voel tsja .. Also looks aren’t everything. Ik vind het wel straf, mannen die al ff single zijn raad je aan buitenlandse sferen te verkennen en vrouwen (mij) om meteen voor de hunk te gaan :biglaugh:
 
Mm nee ik heb geen foto waar men haar zwart op lijkt of heb nooit een profielfoto gehad die in den donker genomen is?
Net ene gevonden van weet ik veel weer waar (tabs al gesloten), en inderdaad bruin, geen idee waarom m'n fotografisch geheugen zoveel contrast bijvoegde...

Ik geloof wel dat sommige van uw verhalen waar zijn maar denk ook dat veel opgesmukt is ze :)
Ochja, het is textueel altijd anders dan in de realiteit, ik denk dat het moeilijk is belevenissen exact te vertellen zoals ze waren...
Maar AL m'n verhalen hier en ook vroeger op 9lives waren volledig waar. Jammer dat ze zodanig veel in twijfel werden getrokken, maar ik lag daar nooit wakker van.

Laat Jonas nu toch eens doen, als hij nu geen buitenlands lief wil ...
Ik verplicht hem toch tot niks? Ik antwoord enkel maar op jullie en zijn antwoorden... Communiceren heet dat.

En om hier nog eens op in te gaan. Je snapt duidelijk niet wat ik wil zeggen. Als average girl ga ik niet al men pijlen gaan richten op hunks omwille van wat ik al allemaal zei eerder. Dat jij niet snapt hoe ik me daarbij voel tsja .. Also looks aren’t everything. Ik vind het wel straf, mannen die al ff single zijn raad je aan buitenlandse sferen te verkennen en vrouwen (mij) om meteen voor de hunk te gaan :biglaugh:
Staat er dan een bloempot in de weg tussen jij en een 'hunk'? Ken dat woord niet eens lol.
Okay... "a large, strong, sexually attractive man" of "a Hollywood hunk". Got it xAnayana... Maar inderdaad, wat staat er behalve je eigen gedachten in de weg van de hunk next door?
 
Ik verplicht hem toch tot niks? Ik antwoord enkel maar op jullie en zijn antwoorden... Communiceren heet dat.
Ja meteen met tienduizend tips erbij en dat hij dat zeker moet proberen x herhaal. Terwijl hij wel al 2x gezegd heeft dat hij het niet wil :p
Staat er dan een bloempot in de weg tussen jij en een 'hunk'? Ken dat woord niet eens lol.
Okay... "a large, strong, sexually attractive man" of "a Hollywood hunk". Got it xAnayana... Maar inderdaad, wat staat er behalve je eigen gedachten in de weg van de hunk next door?
Ik gebruikte nu het woord hunk. Gebruik wat je wil, knappe gespierde man ofzo.
Waarom wil je nu dat ik zo iemand zoek en er probeer voor te gaan? Is een average looking guy niet goed genoeg misschien?
Ik zal wel mannen aanspreken die me aanstaan en binnen men smaak vallen. Of dat nu voor de ene knap is of niet, het totaalplaatje telt. Er mag nu nog een superknappe man interesse tonen, als het niet klikt qua karakter of andere dan hoeft het voor mij niet.
 
Ja meteen met tienduizend tips erbij en dat hij dat zeker moet proberen x herhaal. Terwijl hij wel al 2x gezegd heeft dat hij het niet wil :p

Ik gebruikte nu het woord hunk. Gebruik wat je wil, knappe gespierde man ofzo.
Waarom wil je nu dat ik zo iemand zoek en er probeer voor te gaan? Is een average looking guy niet goed genoeg misschien?
Ik zal wel mannen aanspreken die me aanstaan en binnen men smaak vallen. Of dat nu voor de ene knap is of niet, het totaalplaatje telt. Er mag nu nog een superknappe man interesse tonen, als het niet klikt qua karakter of andere dan hoeft het voor mij niet.
0*Xz-_cHSO6txphvHt.png

Inderdaad...
 
Hey Kinx kheb een vriendin in een oostblok land, maar ik ben zelf ook een oostblokker, does that count? :coolbrows:
 
Ik heb zelf ook effe tinder gebruikt toen mijn relatie met mijn ex op de klippen liep. Had toen ook redelijk wat matches maar het voelde op die moment nog niet goed om terug te gaan daten. Merkte dat het meer was om contact te leggen met vrouwen, eigenlijk gewoon "te praten". Toch ook enkele exemplaren gehad die hard pushten in de zin van: "ja zeg, waarom antwoordt gij mij nu al 2u niet?", "moet ik altijd als eerste sturen ofzo??", "gaan wij nu eindelijk eens afspreken, ge wilt mij zeker niet meer??".

Dat gaf me toen wel een egoboost. Uiteindelijk drie dagen op rij op café geweest met maten, en op de avond dat ik eigenlijk niet wou buiten komen omdat ik nog doodziek was van de avond ervoor, mijn vriendin op het lijf gelopen. Het kan keren.

Anyway, mijn tinderprofiel leek dus toch zonder al te veel ervaring, wel redelijk succesvol. Denk dat ik zelf een dwaze foto van op nieuwjaar als eerste foto heb geplaatst, met mijn kat in één hand die niet wou blijven zitten, en een glas champagne in de andere hand. Wel opgekleed. Denk dat het "opgeklede" in combinatie met een kat en een humoristische noot wel aanspreekt.

Enfin, volledig vrijblijvend @Jonas89 . We hebben mekaar nooit gesproken maar lees wel je problemen op datingvlak al geruime tijd mee. Indien je eens advies wilt over je profiel van een man ipv een vrouw, mag je altijd eens een pm sturen ;). Al enkele vrienden op dat vlak geholpen ook, met succes :LOL:.
 
Hehe ik heb me geamuseerd gisterenavond en het was nog een vrij normale discussie. Al ga ik nooit snappen waarom kinxxie mij op hunkjacht wil doen gaan. Hij wil vast dat ik voor altijd single blijf :smurf:

Maar tbh in al seriousness ik ben nu niet actief aan het daten (datingsite's enzo). :tongue:
 
Indien je eens advies wilt over je profiel van een man ipv een vrouw, mag je altijd eens een pm sturen ;). Al enkele vrienden op dat vlak geholpen ook, met succes :LOL:.
Ja, want vrouwen hebben altijd gelijk, en dan vooral 9L (nu BG) vrouwen, maar soms toch een keer niet éh, zoals in dit geval. Sorry Jonas, but bro's should trust eachother more! 😛

Hey Kinx kheb een vriendin in een oostblok land, maar ik ben zelf ook een oostblokker, does that count? :coolbrows:
What counts? Gij hebt al ene, waar valt over te discussiëren dan? Van waar is ze afkomstig en hoe lang is ze al in België? Misschien kan je hier enkele tips geven voor de mannen die ginder eens willen gaan vissen, hoe ze moeten binnenhalen enz?

Hangt er van af of je alcoholverslaafd bent en in lijfstraffen (voor de partner zeker!) gelooft of niet? 🤷‍♀️
Mja, er zijn nog altijd veel verslaafden in 't Oostblok. Hoezo lijfstraffen? Waar heb je het over? Trouwens, m'n ex uit Madagascar had echt een Mulan tootje, maar dan donkerder natuurlijk. Als we 's ochtends wakker werden in bed, kon ze zo smelten van het feit dat ik haar Mulan noemde (ze is disney, animé fan etc...).

Hehe ik heb me geamuseerd gisterenavond en het was nog een vrij normale discussie. Al ga ik nooit snappen waarom kinxxie mij op hunkjacht wil doen gaan. Hij wil vast dat ik voor altijd single blijf :smurf:
Banink, 'k wiln daje glukig zie me e goe vintje en oezn Jonas wok mé e mokske. Wuk est iglik me gie?

Wel ja, ik hou het ook graag normaal in discussies enzo, zonder te bashen en gebasht te worden door jou, en het is fijner als ik wat serieuzer wordt genomen en m'n verhalen, die uiteindelijk 100% waar zijn, geloofd worden.
Maar of ze nu wel of niet worden geloofd, laat ik in het midden, ik heb me IRL geamuseerd, en het kan me maar weinig schelen of jullie het uiteindelijk geloven of niet.
Den kinxton zat absoluut niet stil sinds zijn exodus van 9lives, en in het corona tijdperk nog minder! Maar nu ik in een relatie ben, kan ik enkel maar 'tips' geven.

Veel mensen zitten in hun cocon te wachten met hun smartphone in de hand met de tinder app op, wanneer het tinder algoritme hun eens enkele matches zal geven... Zielig eigenlijk, wel ik heb nooit echt gewacht, een hele periode wel, in het begin van het begin, maar eigenlijk moet je, als je verandering in je leven wil brengen, er zelf voor gaan, en niet wachten tot er plots een knappe bink of mokke uit de lucht valt. Toeval bestaat wel, maar niet op tinder.

Maar tbh in al seriousness ik ben nu niet actief aan het daten (datingsite's enzo). :tongue:
Prioriteiten éh. Met al die coronazever kan ik het nog begrijpen, maar blijf niet bij de pakken zitten meid!
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: cura
Resultaat: vrouwen kunnen veel kieskeuriger zijn en gewoon wachten op een man uit de top 10% die passeert en matcht want geen enkele 'tijdskost', geografische beperking, of sociale kost meer mee gemoeid zoals vroeger.

Dus vrouwen hebben de controle. Mannen zijn "gemiddeld over het gehele cohort' minder in vraag en dus price takers.
Voor de mannen in de top 10%: soort winner take all. De bottom 50%: miserie.

Mogelijke oplossing (vermoedelijk slechts in praktijk te brengen na corona): doe een hobby in een vereniging waar veel jonge vrouwen ook zijn, groepsreizen, speeddating in het echt, avondstudie doen in vrouwelijke richting...
Kortom, alles waar je niet in een fasttrack carrousel moet opboksen tegen velen die relatief 'hoger' gerangschikt zijn qua oppervlakkige aantrekkelijkheid en waar 'normaal zijn' of 'vriendelijk zijn' of 'redelijk ok' zijn 0,0 surplus waarde heeft.
Ik heb eerlijk gezegd altijd geswipped vanuit het idee ‘wat zou kunnen matchen’. Ik heb geen zin om kostbare tijd te verdoen aan berichten over en het weer te sturen met iemand waarvan je zo al ziet dat we niet op 1 lijn zullen zitten. Uiterlijk speelde daarin een rol maar eerder van wie komt er vriendelijk en spontaan over en zou je u aangetrokken tot kunnen voelen. Ik nam ook altijd de introductie door. Mijn dates zijn vrij uiteenlopend geweest, daar valt geen lijn in te trekken qua uiterlijk of persoonlijkheid. Heel het proces is voor mij eigenlijk vrij leerrijk geweest, ik wist meer dan ooit wat voor iemand ik nodig had en ben zelf als persoon gegroeid. Mede vanuit een rugzakje uit eerdere relaties. Maar een ’mister perfect’ heeft nooit het uitgangspunt geweest, eerder een realistische ‘wat kan werken’. Eens 30plus en met heel dien corona-knuffelcontact gedoe wil je een duurzame connectie, niet de eerste de beste good looking topper.

Ik merkte bij Jonas vooral op dat zijn radius vrij beperkt is.
Bij mij stond die altijd vrij ruim (80 km) mede omdat ik een leven op de baan vanuit mijn job gewend ben, graag met de wagen rij en een eventuele verhuis in the long run geen probleem vind. Wat mij daarin dan weer wel tegenhield waren personen met kinderen. Enerzijds ging de voorkeur naar iemand zonder kinderen omdat ik zelf zero ervaring met kinderen heb. Maar had er eentje geweest had dat niet de noodzakelijke doodsteek geweest, zou het wel geprobeerd hebben. Maar als je dan echter vrij ver van elkaar woont weet je dat er sowieso geen compromis qua latere woonlocatie mogelijk is, dat kind zal altijd in de buurt van de andere ouder moeten blijven. En ook zal in dat geval niet alleen de afstand en lange werkdagen het daten bemoeilijken, maar ook de hele planning rond het kind. Daarnaast vind ik dat als er kinderen in het spel zijn dat je niet gewoon los probeert, zeker zodra je aan de kindjes geïntroduceerd wordt moet je ergens toch al goed nagedacht hebben of je enig potentieel ziet.
Uiteindelijk heb ik wel iemand (kinderloos) in de buurt ontmoet en is dat nu wel enorm gemakkelijk. Maar als uw radius beperkt ingesteld staat ga je misschien inderdaad minder snel een match hebben, minder groeien in het daten en uiteindelijk u onterecht onzekerder gaan voelen.
 
Ja, want vrouwen hebben altijd gelijk, en dan vooral 9L (nu BG) vrouwen, maar soms toch een keer niet éh, zoals in dit geval. Sorry Jonas, but bro's should trust eachother more! 😛

Lijkt me logisch. De raad van een man die in België niet van't straat raakt, uiteraard door een tekort aan potentiële partners door de ongelijke man-vrouw-ratio en het feit dat het hier allemaal geëmancipeerde geiten zijn die te achterlijk zijn om te beseffen waar de haard nu net ligt, lijkt me de betere optie dan de raad van vrouwen die gewoon aangeven wat voor hun mogelijke punten zouden zijn om wel of niet verdere interesse te tonen. Want kom, laat ons eerlijk zijn, alsof vrouwen dat kunnen inschatten. Met hun beperkte geestelijke capaciteiten gaan die toch nooit weten wat ze eigenlijk willen. En heeft een vrouw eigenlijk wel iets te willen, verder dan misschien de kleur van de schotelvod en het merk schuursponskes?
 
Ik merkte bij Jonas vooral op dat zijn radius vrij beperkt is.
Bij mij stond die altijd vrij ruim (80 km) mede omdat ik een leven op de baan vanuit mijn job gewend ben, graag met de wagen rij en een eventuele verhuis in the long run geen probleem vind. Wat mij daarin dan weer wel tegenhield waren personen met kinderen. Enerzijds ging de voorkeur naar iemand zonder kinderen omdat ik zelf zero ervaring met kinderen heb. Maar had er eentje geweest had dat niet de noodzakelijke doodsteek geweest, zou het wel geprobeerd hebben. Maar als je dan echter vrij ver van elkaar woont weet je dat er sowieso geen compromis qua latere woonlocatie mogelijk is, dat kind zal altijd in de buurt van de andere ouder moeten blijven. En ook zal in dat geval niet alleen de afstand en lange werkdagen het daten bemoeilijken, maar ook de hele planning rond het kind. Daarnaast vind ik dat als er kinderen in het spel zijn dat je niet gewoon los probeert, zeker zodra je aan de kindjes geïntroduceerd wordt moet je ergens toch al goed nagedacht hebben of je enig potentieel ziet.
Uiteindelijk heb ik wel iemand (kinderloos) in de buurt ontmoet en is dat nu wel enorm gemakkelijk. Maar als uw radius beperkt ingesteld staat ga je misschien inderdaad minder snel een match hebben, minder groeien in het daten en uiteindelijk u onterecht onzekerder gaan voelen.
Wat ik persoonlijk vind over die radius: het belangrijkste is wat er in die radius zit. Had ik destijds mijn radius kleiner gezet dan had ik enkel wat gemeenten, dorpen, ... mee in Vlaams-Brabant. Groter zat ook Brussel daarbij. Een vriend van mij deed dit bewust omdat hij bang was met een anderstalige te matchen. Voor mij was dat persoonlijk een grote meerwaarde. Je hebt natuurlijk meer mensen, maar ook wat meer variatie.

Om niet in stereotypen te vervallen, maar veel van de mensen die hier in het dorp blijven zijn redelijk klassiek/conservatief. Na de studies is het tijd om te settelen en kinderen te hebben. Ik viel als late twintiger dan sowieso wat buiten dat patroon. Nu bon dat is niet zo uniek (we zijn 1950 niet), maar toch een grote fractie vrouwen had dat soort bagage. Ook bv. een match gehad met de nicht van een vriend, die duidelijk op zoek was naar iemand om een gezin mee te starten. Met Brussel erbij had je een publiek dat een pak internationaler was, dus ook vrouwen die wat reiservaring hadden, nu hier werkten, en dan aan het daten begonnen. Ik vond dat een veel betere match, zowel als situatie als karakter. Mijn successvolle matches waren dan ook buitenlandse dames die in Brussel werkten.
 
Ik betaalde 2 euro/maand op Tinder en dan had je wat extra voordelen zoals het zetten van een locatie. Ik woon ook in een kleine gemeente in Vlaams-Brabant dus na 5 swipes was ik door de volledige stack van de gemeente hier. Ik veranderde dan dikwijls gewoon mijn locatie naar Leuven of soms zelfs Brussel en dan kon je blijven swipen.

Grotere radius was niet direct een optie hier want ik zit op 400 meter van de grens met Wallonie en zou dan voornamelijk Waalse vrouwen tegenkomen.
 
Wat ik persoonlijk vind over die radius: het belangrijkste is wat er in die radius zit. Had ik destijds mijn radius kleiner gezet dan had ik enkel wat gemeenten, dorpen, ... mee in Vlaams-Brabant. Groter zat ook Brussel daarbij. Een vriend van mij deed dit bewust omdat hij bang was met een anderstalige te matchen. Voor mij was dat persoonlijk een grote meerwaarde. Je hebt natuurlijk meer mensen, maar ook wat meer variatie.

Om niet in stereotypen te vervallen, maar veel van de mensen die hier in het dorp blijven zijn redelijk klassiek/conservatief. Na de studies is het tijd om te settelen en kinderen te hebben. Ik viel als late twintiger dan sowieso wat buiten dat patroon. Nu bon dat is niet zo uniek (we zijn 1950 niet), maar toch een grote fractie vrouwen had dat soort bagage. Ook bv. een match gehad met de nicht van een vriend, die duidelijk op zoek was naar iemand om een gezin mee te starten. Met Brussel erbij had je een publiek dat een pak internationaler was, dus ook vrouwen die wat reiservaring hadden, nu hier werkten, en dan aan het daten begonnen. Ik vond dat een veel betere match, zowel als situatie als karakter. Mijn successvolle matches waren dan ook buitenlandse dames die in Brussel werkten.
Mja ik heb dan weer verhalen gehoord van mannen die zo hartstochtelijk verliefd worden op een buitenlands meisje die van vandaag op morgen zegt ‘ik ben weer weg of ik trek eens naar land B en ik neem u niet mee’. Dat hoort ergens ook wel bij zo’n avontuurlijke mentaliteit..
 
Terug
Bovenaan