Grote en kwalitatieve zweefparasol

Bedankt voor de vele nuttige tips! Ik heb de gok gewaagd en die van de Hubo gekocht en reeds geïnstalleerd. Ik was bereid om meer te betalen, maar prijs-kwaliteit lijkt mij die van de Hubo toch wel niet te kloppen. Momenteel dus erg tevreden; zien hoe het op lange termijn is. Hij lijkt trouwens voor 95% op deze: https://www.overstockgarden.be/nl/c...ls/avola-zweefparasol-39838-39847#product-top

Maar de thread mag zeker nog actief blijven voor andere mensen van dienst te zijn!

Van budget tot 2000 EUR naar 368 EUR :rofl:
Zitten er wielen bij die voet? Hier ook aan het twijfelen voor dienen van de Hubo te pakken.
 
Schopje (van bijna 3 jaar 😋 ).

Wij zijn ook op zoek naar een parasol. Mijn vrouw wil er niet teveel geld aan geven maar ik wil wel nog steeds iets deftig.
Wat zijn de ervaringen bij een zweefparasol? Ik hoor hier eigenlijk veel horrorverhalen over van omwaaien en direct stuk en zo. Wij wonen op een appartement op de 2de verdieping (terras van +- 3,5m/5m) dus een iets hardere zucht wind komt hier af en toe wel eens voor.
Daarom wil mijn vrouw toch liever een gewone parasol maar mijn idee is toch dat je daar veel nuttige ruimte mee verliest, zelfs al zet je die tegen de rand van de tafel verlies je nog altijd een half gedeelte dat niet boven de tafel zit.
 
Met een luifel verlies je nergens plaats ;)
Eventueel kun je ook met een schaduwdoek werken, paar 'ogen' in de muur vijzen en eventueel een stok/paal of 2 aan de balustrade en klaar is kees. Of zo'n harmonica doek, dat is rapper 'uitgehaald' maar wel een stukje duurder.
De juiste afmetingen bepaal je natuurlijk zelf ;)
 
Met een luifel verlies je nergens plaats ;)
Eventueel kun je ook met een schaduwdoek werken, paar 'ogen' in de muur vijzen en eventueel een stok/paal of 2 aan de balustrade en klaar is kees. Of zo'n harmonica doek, dat is rapper 'uitgehaald' maar wel een stukje duurder.
De juiste afmetingen bepaal je natuurlijk zelf ;)
We zijn huurders dus iets vast monteren is minder vanzelfsprekend + ik wil ook geen al te grote kosten maken omdat het geld voor een ander is dan.
Een schaduwdoek hebben we ook al zitten aan denken (wel in samenspraak met de eigenaar) ware het niet dat 1 van de 3 muren een valse muur is die niet echt geschikt is om iets in te verankeren.

Met deze dingen in het achterhoofd leek ons het beste van een parasol te nemen, geen vaste montage en we kunnen het meenemen indien we ooit verhuizen.
 
Hier een schaduwdoek in gebruik, zeer handig en ook gemakkelijk verstelbaar. Neem geen Hubo/Gamma brol daarin maar iets kwalitatiever (bv Umbrosa).

Enige nadeel: als er echt slecht weer toekomt, moet je zorgen dat het doek opgeborgen is (maar dat is met een luifel, parasol niets anders, alleen iets meer werk). Bij regenweer ook altijd best zorgen dat 1 hoek naar 'beneden' is, zodat het er af druppelt.
 
Schopje (van bijna 3 jaar 😋 ).

Wij zijn ook op zoek naar een parasol. Mijn vrouw wil er niet teveel geld aan geven maar ik wil wel nog steeds iets deftig.
Wat zijn de ervaringen bij een zweefparasol? Ik hoor hier eigenlijk veel horrorverhalen over van omwaaien en direct stuk en zo. Wij wonen op een appartement op de 2de verdieping (terras van +- 3,5m/5m) dus een iets hardere zucht wind komt hier af en toe wel eens voor.
Daarom wil mijn vrouw toch liever een gewone parasol maar mijn idee is toch dat je daar veel nuttige ruimte mee verliest, zelfs al zet je die tegen de rand van de tafel verlies je nog altijd een half gedeelte dat niet boven de tafel zit.

Mijn ervaringen met een zweefparasol waren vooral dat die bij matige wind al serieus beweegt. Met een zware voet (was 100 kg) op zich geen probleem, maar gewoon minder aangenaam om daar onder te zitten.

Wanneer die aan vervanging toe was, gewoon voor 2 vierkante parasols gekozen die je met wat hoogteverschil mooi kan laten overlappen. Een stuk mobieler dan zo'n zweefparasol (lichtere & verrijdbare voet), minder gevoelig voor wind door het kleinere oppervlak per parasol.
 
Bij mijn ouders zijn ze van zo een grote naar 2 kleinere gegaan. Die zaten voortdurend te schuiven en te manoeuvreren met die kolos.. veel gemakkelijker de schaduw net goed te krijgen met 2 kleinere exemplaren.
 
Wij hebben al een stuk of 9 jaar in mesh uitvoering (dus geen volle doek) en in kleur zwart van Royal Botania de deze:
Royal-Botania-Shady-X-Centric-Umbrella_2000x.jpg

Super te vreden van, en kwaliteit top. Is wel over je prijsklasse vrees ik. (gekocht bij Bourbon in Schilde)
 
Terug
Bovenaan