Gratis banken: Argenta, Keytrade

Keytrade enkel voor spaarrekening. Mijn gewone rekening bij KBC.

Het probleem bij Keytrade is eens je wachtwoord of login kwijt bent (of misschien van smartphone wisselt) het echt een ongelooflijk slecht systeem is wil je een nieuwe aanvragen. Je moet een aavraagformulier invullen, er verschillende documenten bijsluiten en dat dan versturen met de post. Duurt een week voor je aan brief terugkrijgt en dan moet je nog naar Keytrade bellen voor ingewikkeld paswoord de medewerker aan je meedeelt ter confirmatie. Het is dan te hopen dat je het goed hebt opgeschreven anders mag je hen opnieuw bellen...
 
Keytrade enkel voor spaarrekening. Mijn gewone rekening bij KBC.

Het probleem bij Keytrade is eens je wachtwoord of login kwijt bent (of misschien van smartphone wisselt) het echt een ongelooflijk slecht systeem is wil je een nieuwe aanvragen. Je moet een aavraagformulier invullen, er verschillende documenten bijsluiten en dat dan versturen met de post. Duurt een week voor je aan brief terugkrijgt en dan moet je nog naar Keytrade bellen voor ingewikkeld paswoord de medewerker aan je meedeelt ter confirmatie. Het is dan te hopen dat je het goed hebt opgeschreven anders mag je hen opnieuw bellen...
Je kan toch gewoon meerdere softkeys activeren? Heb zowel mijn telefoon als tablet aangemeld, dus heb altijd een backup moest 1 van de 2 kapotvallen, gestolen worden, etc.
 
Zit nu een maand bij Argenta en toch heel tevreden van. Heb er mijn hypotheek geherfinancierd en de kantoorhouder, die de leningen doet, heeft ons heel goed geholpen.

Vorige week had ik een idee over een openstaand bedrag ivm de lening en die man kan ik gewoon opbellen. Komt onmiddellijk met voorstellen/oplossingen die heel voordelig zijn.

Ook pensioensparen heb ik er nu begonnen en ze hebben mijn ergo contract doorgenomen om te zien wat het beste was om daarmee te doen. De App is 100x beter dan die van Bnp. Alleen Apple Pay mis ik, daarmee dat ik mijn BNP rekening toch nog houd.
 
De KBC-Plusrekening, waarvoor 80 procent van de KBC-klanten kiest, wordt 30 procent duurder en zal dan 3,25 euro per maand kosten. Voor klanten tot 24 jaar blijft die formule gratis.

Ze hebben ons toch serieus bij de kloten.
 

Ze hebben ons toch serieus bij de kloten.

Banken zijn geen goed doel. Argenta heeft een soort prijsstijging gehad, KBC nu, Deutsche Bank enkele jaren terug, Rabobank weg

In de VS is de kostprijsprijs van een rekening gemiddeld 10 dollar per maand.
In Nederland zijn er nauwelijks gratis rekeningen.

Enige reden dat je een gratis rekening kan hebben bij Argenta of Keytrade is omdat er iemand anders het voor jou betaalt. Omdat iemand anders een verzekering heeft bij Argenta of omdat iemand een Keyplan/Keyprivate/... heeft.)
 
Banken maken al miljarden en miljarden winst op UW geld, en dan nog zijn ze niet content. Hoog tijd dat er eens een crypto komt die een volwaardig alternatief is voor een bankrekening.
 
Indertijd had ik een lening bij Crelan en dan bij hen ook een zichtrekening omdat

Ze hebben ons toch serieus bij de kloten.
Neem dan een andere bank als KBC haar pakket je niet aanstaat? In andere landen zijn die pakketten vaak duurder en daar rekenen ze de negatieve interest rates ook nog eens door. Ben benieuwd hoe je gaat reageren als ze vanaf morgen 0.5% van totaalbalans op je spaar- en zichtrekening zouden afhouden.
 
Indertijd had ik een lening bij Crelan en dan bij hen ook een zichtrekening omdat

Neem dan een andere bank als KBC haar pakket je niet aanstaat? In andere landen zijn die pakketten vaak duurder en daar rekenen ze de negatieve interest rates ook nog eens door. Ben benieuwd hoe je gaat reageren als ze vanaf morgen 0.5% van totaalbalans op je spaar- en zichtrekening zouden afhouden.
Maar al mijn leningen lopen daar? De domiciliëring van m'n loon moet op KBC gestort worden en zo. Het enige wat ik kan doen is de plusrekening veranderen naar een basicrekening.
 
Keytrade voor onze gezamenlijke en eigen rekening. Tevreden van. Niet veel poespas. Om alles over te zetten naar Keytradee van cash hou ik nog een basisrekening bij KBC.
 
Maar al mijn leningen lopen daar? De domiciliëring van m'n loon moet op KBC gestort worden en zo. Het enige wat ik kan doen is de plusrekening veranderen naar een basicrekening.
Dat zijn zaken waar je op voorhand van op de hoogte was toen je je hypothecaire lening er ging afsluiten.
Ik tekende in 2012 bij Crelan voor een hypothecaire lening van 20 jaar met 0€ kosten voor de zichtrekening. Drie maanden later ging die maandelijkse kost van 0€ naar 4€. Ook niet leuk, maar dat is één van de risico's die je neemt als je je verbindt aan een bank.
 
Dat zijn zaken waar je op voorhand van op de hoogte was toen je je hypothecaire lening er ging afsluiten.
Ik tekende in 2012 bij Crelan voor een hypothecaire lening van 20 jaar met 0€ kosten voor de zichtrekening. Drie maanden later ging die maandelijkse kost van 0€ naar 4€. Ook niet leuk, maar dat is één van de risico's die je neemt als je je verbindt aan een bank.
Dat is de reden waarom ik het liefst een lening aanging bij Argenta. Na vergelijk van alle bekende banken waren zij dan ook nog eens de goedkoopste in rente + brandverzekering + schuldsaldo.

Ook al heeft Argenta bepaalde prijzen verhoogd, ze zullen altijd wel een gratis rekening hebben met redelijk wat service. Dat is wat hen bekend gemaakt heeft. Argenta blijft bij mij de fairste bank in België.
 
Ik moest persé afkomen naar hun scheel kantoortje om mijn pakket van zilver naar groen te veranderen. Inclusief extreem rare openingsuren natuurlijk, en op afspraak. Kwestie van het u zo moeilijk mogelijk te maken om hen van die inkomsten te ontzeggen. "Nee, nee da ga nie via de telefoon of via email meneer want ge moet een papier ondertekenen"...

Zeikerds.
Hier mailen ze dat door, ik print die af, onderteken ze en steek ze dan in hun brievenbus.
 
Dat is de reden waarom ik het liefst een lening aanging bij Argenta. Na vergelijk van alle bekende banken waren zij dan ook nog eens de goedkoopste in rente + brandverzekering + schuldsaldo.

Ook al heeft Argenta bepaalde prijzen verhoogd, ze zullen altijd wel een gratis rekening hebben met redelijk wat service. Dat is wat hen bekend gemaakt heeft. Argenta blijft bij mij de fairste bank in België.
Het beste is natuurlijk als je een krediet kan afsluiten zonder die vereisten, dan ben je vrij te kiezen van brand en schuldsaldoverzekering; kan je hem plaatsen waar het voor jou het beste uitkomt :)
 
Het beste is natuurlijk als je een krediet kan afsluiten zonder die vereisten, dan ben je vrij te kiezen van brand en schuldsaldoverzekering; kan je hem plaatsen waar het voor jou het beste uitkomt :)
Ik denk niet dat veel banken zoiets toelaten. We hadden sowieso ook niet veel tijd om dat nog allemaal te gaan uitzoeken met de woonbonus die een maand later zou verdwijnen. We zijn gewoon zoveel mogelijk banken afgegaan en Argenta was duidelijk de goedkoopste voor ons met het gehele pakket. Alle banken verplichtten ons om een brandverzekering en schuldsaldo bij hen te nemen. Belfius wou zelfs dat we ook pensioensparen gingen doen bij hen.
En uiteindelijk zorgt de woonbonus ervoor dat dat de rente + brandverzekering + schuldsaldo gedurende de periode van de lening ons niets zal kosten. We krijgen zelfs extra geld toegestopt. 😁
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat veel banken zoiets toelaten. We hadden sowieso ook niet veel tijd om dat nog allemaal te gaan uitzoeken met de woonbonus die een maand later zou verdwijnen. We zijn gewoon zoveel mogelijk banken afgegaan en Argenta was duidelijk de goedkoopste voor ons met het gehele pakket. Alle banken verplichtten ons om een brandverzekering en schuldsaldo bij hen te nemen. Belfius wou zelfs dat we ook pensioensparen gingen doen bij hen.
En uiteindelijk zorgt de woonbonus ervoor dat dat de rente + brandverzekering gedurende de periode van de lening + schuldsaldo ons niets zal kosten. We krijgen zelfs extra geld toegestopt. 😁
Ah, mij is het gelukt bij KBC ( enkel loondom). En bij herfinanciering naar Keytrade was dit ook niet vereist :) . Onze schuldsaldo loopt bij Cardif.
 
Ik had nog een ING rekening voor cash geld te storten en dan door te sluizen naar Keytrade. Nu dit betalend wordt, wat is de volgende beste keuze?

Ik zie een Hello rekening (ouder dan 28 jaar) bij Fortis, met nu een voordeel van 50 €. Addertjes?
 
Ik had nog een ING rekening voor cash geld te storten en dan door te sluizen naar Keytrade. Nu dit betalend wordt, wat is de volgende beste keuze?

Ik zie een Hello rekening (ouder dan 28 jaar) bij Fortis, met nu een voordeel van 50 €. Addertjes?
KBC Basic heb ik hier. Die hebben best nog wel wat kantoren waar je kan storten.
 
Terug
Bovenaan