Grand Theft Auto 6

Action PS5 XBOX Grand Theft Auto VI

Kunnen die builds ook niet bv 3 jaar oud zijn? Of staan er datums in? Heb hst niet gezien.

In ieder geval weet ik als software developer dat ge soms echt ruwe ruwe testbuilds maakt. vaak is het om mechaniek te testen en sl de rest boeit niet.

Ben benieuwd of dit voor uitstel ofzo gaat zorgen

Laat ons hopen van niet.
9 jaar al :'(
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Ik geloof wel in GTA6, maar zit ook met beetje vrees.
Eigenlijk zijn veel van de mannen achter GTA na RDR2 en GTA5 vertrokken bij R*. Hopelijk helpt het vers bloed met nieuw leven in te blazen.


Ik hoop dat ze ook beetje sneller wat informatie zelf droppen, maar denk dat iedere mogelijke reveal nu naar achter verschoven is :(
Dat is waar. De Hoofdschrijvers zijn weg. Dus qua verhaal heb ik ook mijn vragen...maar het team blijft gigantisch, honderden miljoenen worden erin gepompt. Dus qua wereld gaat het vet zijn...maar idd, story is een vraagteken. Laten we hopen dat het goed zit...
 
Ik ben ook niet zeker of dat aloude concept nog gaat werken. Er zijn sinds GTAV zoveel interessantere open world games uitgekomen. Gwn een grotere map en betere gfx gaan niet volstaan waarschijnlijk. Al denk ik dat Rockstar zoiets wel beseft.
 
Dat is waar. De Hoofdschrijvers zijn weg. Dus qua verhaal heb ik ook mijn vragen...maar het team blijft gigantisch, honderden miljoenen worden erin gepompt. Dus qua wereld gaat het vet zijn...maar idd, story is een vraagteken. Laten we hopen dat het goed zit...
Die hoofdschrijvers, waren dat voor al de GTA´s altijd al dezelfde?
 
Die hoofdschrijvers, waren dat voor al de GTA´s altijd al dezelfde?
Altijd team natuurlijk, maar zo goed als alle Rockstar games zijn de writers en producers: Dan en Sam Houser geweest.
Beide hebben bedrijf verlaten. Een van de twee na RDR2 de andere al iets vroeger.
Zeer invloedrijk op de R* games en cultuur, dus spannend afwachten.

Leaks zullen wel voor een serieuze delay zorgen :(
Zeker als het waar is dat de source code van GTAVI (deels) gelekt is.
 
Die hoofdschrijvers, waren dat voor al de GTA´s altijd al dezelfde?
Yep, zoals @Kennaah hierboven zegt. Uiteraard is het team er nog, maar die mannen hadden zeer veel invloed op de writing, jokes, noem maar op van de games. Nu, er wordt zoveel geld in GTA gepompt, ze kunnen eender wie inhuren, dus tja, we zullen zien of het in orde komt. Ik hoop het alvast!
 
Altijd team natuurlijk, maar zo goed als alle Rockstar games zijn de writers en producers: Dan en Sam Houser geweest.
Beide hebben bedrijf verlaten. Een van de twee na RDR2 de andere al iets vroeger.
Zeer invloedrijk op de R* games en cultuur, dus spannend afwachten.
Sam zit er nog hoor. En is er nog altijd de grote baas. Je denkt wellicht aan producer Leslie Benzies. Die hebben ze kort na GTAV buitengegooid nadat hij maar niet terugkwam van vakantie. :laugh:

Anyway, statement van Rockstar.

tl;dr: Men is teleurgesteld, maar verwacht geen impact op de ontwikkeling van GTA6. Ook bij GTA Online verwacht men geen problemen.

 
Het blijft speculeren, maar met de leaks zijn er toch wat details die ik alleen maar kan toejuichen.
Zo lijkt het erop dat ze de meer realistischere aanpak zullen nemen, zoals in RDR2. Ik vond GTA5 soms onnozel.

Politiecontroles. Niet meer dan 2 wapens kunnen holsteren, de rest in uwe koffer. Stamina en andere skills kunnen 'trainen' zoals in San Andreas, met o.a. animal taming. Betere politie AI. In plaats van binnen te stormen tijdens een overval zal de politie het gebouw omsingelen. Politie zal letten op kleur van de wagen en model.

En nog zoveel meer. Ik kan niet wachten.
 
Het blijft speculeren, maar met de leaks zijn er toch wat details die ik alleen maar kan toejuichen.
Zo lijkt het erop dat ze de meer realistischere aanpak zullen nemen, zoals in RDR2. Ik vond GTA5 soms onnozel.

Politiecontroles. Niet meer dan 2 wapens kunnen holsteren, de rest in uwe koffer. Stamina en andere skills kunnen 'trainen' zoals in San Andreas, met o.a. animal taming. Betere politie AI. In plaats van binnen te stormen tijdens een overval zal de politie het gebouw omsingelen. Politie zal letten op kleur van de wagen en model.

En nog zoveel meer. Ik kan niet wachten.
Ik hoop vooral dat physics en rijgedrag terug richting GTA IV gaan. GTA V was veel te arcade voor mij. En inderdaad, soms onnozel.
 
Ik hoop vooral dat physics en rijgedrag terug richting GTA IV gaan. GTA V was veel te arcade voor mij. En inderdaad, soms onnozel.
Auto's bijsturen wanneer die airbourne zijn vond ik echt dwaas. GTA IV was daarin inderdaad beter.

Ik las zelfs dat er mechanics inzitten waarbij uw personage zich even vastklampt aan de omgeving of aan een wagen tijdens cover wanneer er in de buurt een explosie is.

Hoop ook dat ze wat meer cover technieken e.d. toevoegen. De actie in bijvoorbeeld RDR2 vond ik echt ondermaats.
 
In spoiler, een Youtuber die de map wat bespreekt.

Dit is een representatie van de map, dus niet de map zelf, maar zal wel vrij dicht in de buurt komen van de daadwerkelijke map, daarom in de spoiler dus voor wie dit nog niet wil zien om de ervaring van het spelen van de game in tact te houden


Nog mijn bedenkingen, wederom in spoiler

Lijkt mij vrij hard op GTA V qua spirit te lijken, 1x tot 1.5x groter. Met eventueel ruimte voor toevoegingen na extra DLC maar dit is absoluut geen garantie. Dat eiland in het zuidoosten lijkt mij inderdaad quatsch verder. Noorden v/d map en evt. centrum lijkt mij het meest onzeker, maar de zuidoostkant (dus Miami zelf en de contouren van Miami Dade lijken wel duidelijk). Verder lijkt een deel van de map meer geinspireerd op Noord-Florida en Zuid-Georgia met ook wat meer artistieke vrijheid voor in het supervlakke Florida met nauwelijks zelfs een heuvel toch wat meer reliëf toe te voegen, omdat je anders qua ecodiversiteit achteruitgaat met V.

Everglades worden dan equivalent van Chilliad/Zancudo Rivier, noorden equivalent v/h oosten. Chumash/Malibu equivalent van de Keys, en Port Gellhorn een groter Paleto Bay. Uiteraard woestijn deze keer niet. Maar we krijgen een moeras met krokodillen in de plaats (Everglades), en er zal zeker ruimte zijn voor rednecks en dat soort gedoe.

Meer vliegvelden, ook weer een fort, een racebaan en mogelijk? ook een Cape Canaveral equivalent in de map. Ook en dat is wel een change tegenover GTA V, veel meer interiors en aandacht daarvoor duidelijk, waardoor de map op die manier ook groter zal aanvoelen omdat er meer te doen of meer is waar je binnen kan gaan.

Map lijkt mij al vrij finaal, is eerder een kwestie van of er nog iets ontbreekt dat niet gezien is. Wat niet finaal is uiteraard, zijn de graphics. Maar qua map/setting moet dat al duidelijk zijn voor je eraan begint, is één van de eerste dingen uiteraard.
 
Voor GTA V was er een periode van 2 en een half jaar tussen de aankondiging en launch. En vergeet niet dat bijvoorbeeld GTA: O nog niet de GTA: O van vandaag is.

Het spel is verder nog niet eens aangekondigd. Wel een bevestiging dat er aan gewerkt wordt (indirect en direct).
 
Aan elke GTA release gaat er een enorme (dure) marketing campagne vooraf (alleszins sinds GTA 4, daarvoor kan ik het me niet herinneren). Dus een 'imminent' release is onmogelijk gezien hun track record op dat gebied. En daarbij, zo lang ze GTA:O kunnen uitmelken zal er absoluut geen haast zitten in een nieuwe release. Zolang het geld binnenstroomt bij T2 kan het evengoed nog een paar jaar duren eer we iets van GTA 6 vernemen.
 
Terug
Bovenaan