Grand Theft Auto 6

Action PS5 XBOX Grand Theft Auto VI

Hopelijk gewoon terug focus op 1 character ipv verschillende.
De SP van GTA5 vond ik tot nu toe de minste, het was wel is iets anders maar toch.
Liever de focus op 1 personage.
 
Er zijn in al die jaren eigenlijk ook geen goede alternatieven voor GTA geweest.
Dat maakt het extra klote om zo lang te moeten wachten. :(
 
GTA Vice City zal toch altijd op nummer 1 blijven staan voor me die leuke jaren 80 sfeer die muziek het strand. Ik speel het nog eens graag op mijn iPad soms, pure nostalgie. De nieuwere GTA's ook gespeeld maar konden me toch minder dat gevoel geven...

Ik ben die nu ook aan het herspelen op PS5, blijft een geweldig spel.

Ik zou graag GTA IV nog eens opnieuw spelen, vooral de DLC, maar dat gaat helaas niet :(

Vind het vooral echt jammer dat zo een goeie game altijd zoooooooo lang op zich laat wachten. Het moet geen COD jaarlijkse launch zijn maar om de paar jaar zou ik wel zien zitten

Een paar jaar is te weinig tijd om een kwalitatieve game af te leveren. Kijk maar eens naar het BF 2042 debacle. Eigenlijk heeft dat gewoon nog anderhalf jaar extra development nodig (minimaal). Maar er zijn zo voorbeelden genoeg: Cyberpunk, COD, noem maar op.
 
Hopelijk wordt deze moeilijker en is de combat/cover iets complexer. Zowel in GTAV en in RDR2 vond ik dat maar pover. Misschien heb ik liever wat meer realisme i.p.v. die arcade-achtige feeling. Ik kan het moeilijk verwoorden.

Maar sowieso die moeilijkheidsgraad. 'Just follow the train Carl' type of shit. En niet 'you can skip this mission' als het wat moeilijker wordt zoals in GTAV.
 
GTA Vice City zal toch altijd op nummer 1 blijven staan voor me die leuke jaren 80 sfeer die muziek het strand. Ik speel het nog eens graag op mijn iPad soms, pure nostalgie. De nieuwere GTA's ook gespeeld maar konden me toch minder dat gevoel geven...
100 procent uitspelen op dan rond te kunnen lopen met T-shirt en bodyguards. Goeie tijden
 
Ik zal er maar geen nieuw topic voor maken of ik ben er weer te vroeg bij volgens sommigen :shy:

Stevig lek ontdekt over GTA VI
https://www.xgn.nl/nieuws/gelekte-gta-6-details-tonen-setting-en-release :woohoo:
Is er al
 
Een vrouw als main character is wel een gerucht dat al langer meegaat..
Plausibel...2024.. hopelijk
 
Vind het vooral echt jammer dat zo een goeie game altijd zoooooooo lang op zich laat wachten. Het moet geen COD jaarlijkse launch zijn maar om de paar jaar zou ik wel zien zitten
Ik vind dat ook. Ik heb er geen probleem mee dat ze hun tijd ervoor nemen, en ik heb zelfs liever dat men dat doet als dat de game ten goede komt, maar we weten allemaal dat de game er later komt omwille van een andere reden, en dat is vooral het "succes van GTA online".

Ik zal er maar geen nieuw topic voor maken of ik ben er weer te vroeg bij volgens sommigen :shy:

Stevig lek ontdekt over GTA VI
https://www.xgn.nl/nieuws/gelekte-gta-6-details-tonen-setting-en-release :woohoo:
in 2016 heb ik exact dezelfde setting op gtaforums nog als hypothese gesteld (minus Carcer City). Maar vooral als Cuba / Zuid-Florida als setting. Elke lek tot nu toe speculeert over Vice City omdat GTA VI naar Vice verwijst. Een grote troll move zou dus zijn als het zich niet in VC zou afspelen. Met dat de ontwikkeling zo lang duurt en we weer zoveel jaren verder zijn (alsook nieuwe consoles) is het "multiple cities" scenario wel waarschijnlijker. Maar puur dit alleen al zorgt ervoor dat ik het niet echt vertrouw omdat het lekken zijn op basis van "goede educated guesses" of wat het meest logisch zou zijn. Ik denk wel dat een uitbreiding van de franchise naar Zuid-Amerika een mogelijkheid wordt, omdat Latijns-Amerika een grotere doelmarkt wordt in de gaming industrie, en als setting is het perfect voor een GTA (hoge criminaliteit, bendes, gangs, latino's, potentieel voor mooie settings).

GTA V is nog uitgebracht oorspronkelijk op PS3... We zijn ondertussen aan de PS5 generatie. Dus als het opnieuw maar "een stad wordt" of "een stad en een beetje countryside eromheen" zal ik wel ontgoocheld zijn.

Goede mogelijkheid trouwens dat in de GTA Online van GTA 6 Los Santos gewoon speelbaar blijft, en dat ze misschien Liberty City ook gaan toevoegen, maar dat die steden (mogelijk) niet speelbaar zullen zijn in SP. Kan ook toegevoegd worden in latere updates van GTA: O. Van beiden hebben ze al min of meer "de stad al eens gedaan" in het HD-universum.

GTA:O zal het proces van ontwikkeling ook wel uitgesteld hebben. DLC's van GTA 5 singleplayer stonden oorspronkelijk op het menu, en die zijn er helemaal niet meer gekomen door het succes van online. Volgens mij hadden we nu al GTA 6 gehad mocht GTA:O niet zo succesvol geweest zijn.

De trailers worden gewoon veel te vroeg gedaan, al is dat meer een teaser. Cyberpunk had ook zo een teaser meer dan 5 jaar voor het spel uitkwam. Je zou denken... meer dan 5 jaar om aan een game te werken, dat zal pico bello in orde zijn, maar ja... we kennen allemaal het verhaal ondertussen al.

Elder Scrolls heeft een paar problemen. Starfield is (1) voor Elder Scrolls geschoven in de schedule, er is (2) de ESO wat relatief succesvol is en 3) er is de overname van Bethesda door Microsoft. Ook zal de pandemie in enige mate het ontwikkelingsproces wat verstoord hebben. Dat zal niet voor direct zijn. Ik denk dat we pas over ES VI kunnen praten wanneer Starfield uitkomt, en best mogelijk dat Starfield ook wat uitstel zal kennen. Ik denk dat we hier kijken naar een 2024 en wellicht zelfs 2025 release date.

Voor GTA vermoed ik ook ongeveer 2024 release date, al behoort (eind) 2023 ook wel tot de mogelijkheden, maar ik acht die kans klein, maar dus niet onbestaand.
 
Laatst bewerkt:
Vice City in combinatie met een op Cuba geïnspireerd land of stad zou wel top zijn. Maar dan wel in 1 map graag, dat je dus effectief tussen die landen kan varen of vliegen.
 
Terug
Bovenaan