Story wise doet het wel 1 ding beter dan ooit, spontaan leren hoe het spel werkt.
Verder is denk ik belangerijkste dat ge een item loadout kiest of zelf aanmaakt en saved zodat ge die ge elke hunt kunt gebruiken.
In het menu bij de items is dat normaal uw linker stick indrukken en driehoekske om het save menu naar boven te brengen. Ik kom van de pc versie dus iemand corrigeer me als'k verkeerd ben. Dit kan je ook doen bij gear etc. In dat speciek menu dan.
Ook belangerijk, elke hunt eten. Die extra hp en stamina blijven 30 tot 50 min goed, ongeacht hoeveel quest je doet. Timer zal je wel zien.
Per monster vergaar je ook info qua weak spots die breekbaar zijn, elementale zwakheden etc. Hebt ge moeilijkheden met een bepaald monster dan kunt ge daar naar speccen. Verder hoe meer monster je molt, hoe meer gear je vrijspeelt om te bouwen om nog meer monsters te mollen. Kunt weinig verkeerd doen. Verder kan je kiezen om npc's je te laten helpen, random players, of het volledig solo doen, zelfs zonder je kat.
Ik raad iedereen aan om met randoms en vrienden te spelen. De moveset van de monsters zijn er voor gebouwd

Low rank solo zal normaal weinig probleem zijn. Bepaalde story bits heb je npc's die je ongeacht je keuze komen helpen. Soms wel cool. Olivia is de shit. En ome Fluvius kan er ook wel wa van.