Monster Hunter Wilds

kmoet nog 15 crowns hebben voor de plat maar zit al de hele dag te zoeken en amper 1 crown

iemand die mij kan helpen voor de rest ?
congalala small and bigdoshaghuma small rey dau smalluth duna smallxu wu bigebony odogaron smallguardian rathalos smallguardian doshaguma small and bigyian kut ku smallguardian fulgur anjanath bigrathalos smallgore magala big

Kga mij eerst een beetje inlezen, want 't is wel wa overdonderend al die info.
Story wise doet het wel 1 ding beter dan ooit, spontaan leren hoe het spel werkt.

Verder is denk ik belangerijkste dat ge een item loadout kiest of zelf aanmaakt en saved zodat ge die ge elke hunt kunt gebruiken.
In het menu bij de items is dat normaal uw linker stick indrukken en driehoekske om het save menu naar boven te brengen. Ik kom van de pc versie dus iemand corrigeer me als'k verkeerd ben. Dit kan je ook doen bij gear etc. In dat speciek menu dan.
Ook belangerijk, elke hunt eten. Die extra hp en stamina blijven 30 tot 50 min goed, ongeacht hoeveel quest je doet. Timer zal je wel zien.

Per monster vergaar je ook info qua weak spots die breekbaar zijn, elementale zwakheden etc. Hebt ge moeilijkheden met een bepaald monster dan kunt ge daar naar speccen. Verder hoe meer monster je molt, hoe meer gear je vrijspeelt om te bouwen om nog meer monsters te mollen. Kunt weinig verkeerd doen. Verder kan je kiezen om npc's je te laten helpen, random players, of het volledig solo doen, zelfs zonder je kat.

Ik raad iedereen aan om met randoms en vrienden te spelen. De moveset van de monsters zijn er voor gebouwd :p
Low rank solo zal normaal weinig probleem zijn. Bepaalde story bits heb je npc's die je ongeacht je keuze komen helpen. Soms wel cool. Olivia is de shit. En ome Fluvius kan er ook wel wa van.

Story wise doet het wel 1 ding beter dan ooit, spontaan leren hoe het spel werkt.

Verder is denk ik belangerijkste dat ge een item loadout kiest of zelf aanmaakt en saved zodat ge die ge elke hunt kunt gebruiken.
In het menu bij de items is dat normaal uw linker stick indrukken en driehoekske om het save menu naar boven te brengen. Ik kom van de pc versie dus iemand corrigeer me als'k verkeerd ben. Dit kan je ook doen bij gear etc. In dat speciek menu dan.
Ook belangerijk, elke hunt eten. Die extra hp en stamina blijven 30 tot 50 min goed, ongeacht hoeveel quest je doet. Timer zal je wel zien.

Per monster vergaar je ook info qua weak spots die breekbaar zijn, elementale zwakheden etc. Hebt ge moeilijkheden met een bepaald monster dan kunt ge daar naar speccen. Verder hoe meer monster je molt, hoe meer gear je vrijspeelt om te bouwen om nog meer monsters te mollen. Kunt weinig verkeerd doen. Verder kan je kiezen om npc's je te laten helpen, random players, of het volledig solo doen, zelfs zonder je kat.

Ik raad iedereen aan om met randoms en vrienden te spelen. De moveset van de monsters zijn er voor gebouwd :p
Low rank solo zal normaal weinig probleem zijn. Bepaalde story bits heb je npc's die je ongeacht je keuze komen helpen. Soms wel cool. Olivia is de shit. En ome Fluvius kan er ook wel wa van.
Heel goeie tips! Ik merk wel al da'k mezelf hier belachelijk hard in kan verliezen (als het begint te klikken)

wat is snelste manier voor die crowns? ground hollow constant resetten voor monster dat je nodig hebt of random sos quests joinen?
gaat hier echt niet vooruit

wat is snelste manier voor die crowns? ground hollow constant resetten voor monster dat je nodig hebt of random sos quests joinen?
gaat hier echt niet vooruit
Zoeken in het wild, er is een manier voor je map te resetten dacht ik, sowieso via uw kamp door te resten, maar dat kost wel wat elke keer.
Maar volgens mij was er iets dat je kon doen met resten en dan aflsuiten opnieuw of zo iets om gratis te resetten, maar dat zoek je beter even op.

Zoeken in het wild, er is een manier voor je map te resetten dacht ik, sowieso via uw kamp door te resten, maar dat kost wel wat elke keer.
Maar volgens mij was er iets dat je kon doen met resten en dan aflsuiten opnieuw of zo iets om gratis te resetten, maar dat zoek je beter even op.
je kan een monster farmen door bv in main base te staan, te saven en dan naar de zone te gaan. Als monster geen kroontje geeft dan moet je quiten zonder saven en opnieuw proberen
maar steeds inloggen pakt wel wat tijd in beslag vind ik..

edit : ok beste manier is toch sos investigations in de arena farmen.
dik kans dat iemand die investigation doet voor een crown + monsters gaan enorm snel neer gezien ze niet weglopen
is ook nog eens goed voor de 100 mp quests :)

Laatst bewerkt:
gisteren avond die Jin Dahaad voor de 1ste keer gedaan (via de story quest).
wel een belachelijke one shot dat die monster heeft, ben daar 2 keer op dood gegaan omdat ik die plaats om te schuilen niet vond spawnde aan de andere kant van de map. hadden zoch beter moeten implementeren vind ik.

wel een belachelijke one shot dat die monster heeft, ben daar 2 keer op dood gegaan omdat ik die plaats om te schuilen niet vond spawnde aan de andere kant van de map. hadden zoch beter moeten implementeren vind ik.
Je moet die boulders boven hem naar beneden laten donderen met een pull om erachter te schuilen?
Of kreeg je die niet te zien?

Je moet die boulders boven hem naar beneden laten donderen met een pull om erachter te schuilen?
Of kreeg je die niet te zien?
hmm nee want ik zag Olivia de andere kant op rennen en de 2de keer was ik goed maar ik ben te vroeg uit de cover gegaan :lol:

Ja, tis niet de meest optimale mechanic inderdaad, ik vind vooral de camera zeer kut op dat moment, die focust altijd dat monster en vind het moeilijk in de lucht die ijsblokken te vinden.

enkel nog de kroontjes van de guardian monsters en heb ze allemaal
als iemand een investigation heeft van om het even welke guardian en kroon, lemme know :)
eerste monster hunter waarvoor ik meer dan waarschijnlijk de platinum zal halen, in worlds en rise was kroont hunting veel te random.

Ja, tis niet de meest optimale mechanic inderdaad, ik vind vooral de camera zeer kut op dat moment, die focust altijd dat monster en vind het moeilijk in de lucht die ijsblokken te vinden.
Focus cam kan je afzetten. Best al die assisterende opties tweaken naar uw goesting. Goed bedoeld want ooit zal ik het wel nodig hebben... maar nu nog niet!

Endgame we have arrived. HR84.
Schermafbeelding-2025-03-19-194055.png
Crowns nog niet super veel met bezig gehouden. Op de legitieme manier alvast nauwelijks beet hier :p
Al is het in afwachting van een volle 2 of 3 player lobby wel leuk om effe met bezig te blijven.
Momenteel wel dikke fun met de tempered monsters en multi monster investigations. Mijn god Temp Gore Magala slapped hard.
Zo net 3 lobbies full wipe binnen de 10 minuten.. die laatste waren ze nog zo voorzichtig.

Lance toch ook weer even opgepikt... Holy hell wat een wapen. Als ge u ooit stoort aan al die te grote masjoefels die u telkens tegen de grond smijten, doe uzelve een plezier, probeer eens Lance of Gunlance met Guard/Guard up. Gaat crimineel hard. En maar hoppen. Enorm leuk.

ik moet met schaamte toegeven dat ik gisteren een SOS flare heb moeten gebruiken om die Arkveld neer te halen :lol: (story quest)

ik moet met schaamte toegeven dat ik gisteren een SOS flare heb moeten gebruiken om die Arkveld neer te halen :laugh: (story quest)
Eerste of 2de fight? Ik heb hem gisteren neergelegd solo in chapter 6 HR40 of zo iets.

Niks mis met SoS flares ze...

Ik mis hier blijkbaar iets, want ik heb dat zelfs automatisch aangezet dat er altijd een flare wordt verstuurd bij elke nieuwe hunt lol, story wil ik gewoon door.

Ben gisteren eens veranderd naar longsword (van switchaxe), ligt mij precies toch iets beter.

Terug
Bovenaan