Monster Hunter Wilds

Kheb em, maar fucking hell die tweede fight was opnieuw tot op het bot, weer twee keer geinstakilled en tbh echt dan ook nog eens door een combo van een paar standaard MH flaws. De eerste death in de tweede fight was mijn fout ik ontwijk iets niet en dacht dat ik save was, waar was vergeten dat monsters soms oneindig dezelfde aanval spammen en je dus geen tijd hebt om even te healen.

De tweede death was 100% game mechanics en shit fuckup. Hij start zijn atoombom aanval en ik weet nu eindelijk wat ik moet doen dus ik probeer zo een ijs ding te laten vallen, maar het spel vind het belangrijker dat koste wat koste de camera altijd op da monster focust, ook al zet ik de focus af met R3. Daardoor duurt het een eeuw eer ik eindelijk da ijs naar beneden krijg want ik zie niks in de lucht. Daardoor ben ik dus ook zeer laat om er naar toe te lopen dus ik wil rollen, maar iedereen kent die belachelijk ontwijk sprong waarbij ge 10 seconden op de grond blijft liggen nadien. Wel for some reason doet hij dat op dat moment zonder dat ik dat wil en lig ik op 5 cm naast dat ijs op de grond te spartelen en ga ik instakill dood. ( Ik hoop dat mijn buren en mss zelf de buren van mijn buren niet thuis waren, want dat was effe instarage )

Swat hij is dood, maar damn jong had die veel HP en op het einde komt die compleet zot met om de 5 seconden de halve map vol ijs te knallen, ontwijk het maar elke keer opnieuw... ahja nog een laatste frustratie, Why the hell duren inputs zo lang voor die iets doen soms... ge fluit da beest bij u om efkes te rijden en healen, duurt da 5 seconden en 5 keer op die knop duwen eer dat die fucker fluit terwijl ge gewoon stil staat en dan duurt da soms nog eens 10 sec eer da beest zelf maar vertrekt met lopen.

483339622_1578593982842005_2523404190675650932_n.jpg

Owww shit? Dat wist'k nog ni.
Korter antwoord dan de rant hierboven.

Jup, als ge in het wild met uw verrekijker monsters spot kunt ge zien of ze crows hebben, via uw map kunt ge dan een quest starten en zeggen bewaren als investigation. Dan wordt dat specifieke monster met die rewards en die stats en crowns bewaard en kan je die tot 3 keer toe hunten van uit uw quest menu.

Ik heb er nu 3 bewaard staan, 1 silver ( big ) crown en 2 gold crowns, ene is mini da andere big. Als ge samen in een lobby gaat kan ik bv die investigation starten en kunde die samen hunten en krijgt de andere ook de Crown, dus als ge zo in een groepke speelt en iedereen bewaard zo wat crown quests, kunde elkaar snel helpen aan crowns.

Haha kwist het. Ook serieus met afgezien.. maar uw armor wel up to date? Want ik heb zeker meer slaag gekregen als u. Ik zat gisteren precies in een hentai, ni normaal, beest heeft mij 20 minuten gemolesteerd.. maar toch ni gecart :')

Samen met de zandworm wel mijn favo nieuwe monster totnutoe. Kijk al uit naar de tempered versie :D
't is besteld, morgen heb ik het...normaal 🤞
Kijk wel al enorm uit naar de story, na alles te lezen hier.
OH MIJN F'N GOD. Kaydoh has arrived! Kan het bijna ni geloven :p
We trekken u op een handvol uurtjes door de story.. als ge wilt. Of geeft gwn maar seintje wnr het tegensteekt en ge wa verlossing wilt.
Ik heb er nu 3 bewaard staan, 1 silver ( big ) crown en 2 gold crowns, ene is mini da andere big. Als ge samen in een lobby gaat kan ik bv die investigation starten en kunde die samen hunten en krijgt de andere ook de Crown
Nice. Nekeer mijn verrekijker in pro mode zette se.

Haha kwist het. Ook serieus met afgezien.. maar uw armor wel up to date? Want ik heb zeker meer slaag gekregen als u. Ik zat gisteren precies in een hentai, ni normaal, beest heeft mij 20 minuten gemolesteerd.. maar toch ni gecart :')
Het was niet Xu Wu, irritant beestje wel, maar die ging wel vrij vlot neer zonder carten inderdaad, ik heb het over

De main fight erna, Jin Dahaad 6* brrrrrr

Ahh right. Ja ook 2x gecart.. cinematisch retecoole fight en de aanloop is effkes 'ow shit verhaal weet zich wat te recuperere'.. maar fight zelve.. ehh. Ook nog ma 1 keer gevochten totnutoe.. solo doe ik die al zeker nimeer :p

Ahh right. Ja ook 2x gecart.. cinematisch retecoole fight en de aanloop is effkes 'ow shit verhaal weet zich wat te recuperere'.. maar fight zelve.. ehh. Ook nog ma 1 keer gevochten totnutoe.. solo doe ik die al zeker nimeer :p
Nog maar 1 keer? Dus nog niet in High Rank? xD

Den eerste keer in de story vond ik die neeeeig goe meevallen, maar nu als 6star da was echt een gevecht op leven en dood xD
Fight was ook 25 min lang ofzo, like de andere duren 10 ma 15 min, kheb er soms zelf van 6/7, ma deze 24min xD

Ja maat. Ik was ni ah zwanze dagge mij ga mogen carryen ze. Is een reden da'k een wapen met een schild heb xD

Ga er ook eens aan beginnen. Sinds MH release opnieuw aan PoE2 begonnen omdat ik niet kon kiezen welk wapen ik wou. :unsure:
Precies elke keer ik inlog dat ik een ander wapen wil leren spelen.

Performance is precies wel beter geworden ondertussen

Laatst bewerkt:
OH MIJN F'N GOD. Kaydoh has arrived! Kan het bijna ni geloven :p
We trekken u op een handvol uurtjes door de story.. als ge wilt. Of geeft gwn maar seintje wnr het tegensteekt en ge wa verlossing wilt.
Yessir! Kga het eerst zelf ies checken, wat de feel krijgen, en daarna wel zeker joinen ja 😁

Ga er ook eens aan beginnen. Sinds MH release opnieuw aan PoE2 begonnen omdat ik niet kon kiezen welk wapen ik wou. :unsure:
Precies elke keer ik inlog dat ik een ander wapen wil leren spelen. Ik vind dual wielden ook echt wel leuk want je krijgt uiteindelijk wel genoeg dynamische scenarios voorgeschoteld die switchen van wapens aantrekkelijk maakt.

Performance is precies wel beter geworden ondertussen
Mischien is denken wat ge het liefst hebt qua output. Non stop pressure(boog, lance, dual blades, longsword, sns) of meer op de "achtergrond" met ietwat atypische timings(hunting horn, gunlance, greatsword, hbg). Kunt heel low rank en een groot deel van high rank experimenteren ze.

Ik heb er net een avondje hunten met Koonut op zitten, nog 2 man gezocht!! xD
Schermafbeelding-2025-03-15-003555kk.png
Die gefaalde tempered Gravios quest was zonder zwans al een van mijn leukste ervaringen in het spel totnutoe. Tranen van het lachen.
Yessir! Kga het eerst zelf ies checken, wat de feel krijgen, en daarna wel zeker joinen ja 😁
Al de tijd van de wereld. Vloekt gerust maar wat op de "toegankelijke menus" en dat geweldig rubik cube design. Ik hou alvast wat tempered quests opzij voor in de toekomst ;)

Die gefaalde tempered Gravios quest was zonder zwans al een van mijn leukste ervaringen in het spel totnutoe. Tranen van het lachen
Vernoem het er maar bij hoor dat jullie met 3 op het verkeerde monster aan het jagen waren ook halverwege de hunt! 🤣

En bibi hier maar solo aant tanken en kletten krijgen 🤣

Ik had het uiteindelijk door.. na een goeie 2 minuten :D

Zo'n spontane fuckups zijn wel super. Langs ene kant zou'k nog veel liever hebben dat er meer "hunting" skill beloond word langszij de auto-nav van de Seikret.

Nu hebt ge de paint shots eigenlijk al nauwelijks nodig want de game locked grotendeels elke quest het monster al op voorhand..
Of je doet het direct zelf via de map. En je hebt dung om andere monsters weg te jagen.

Hoop dat ze alvast daar uiteindelijk meer op gaan inzetten. Onvoorspelbare scenario's zien uitspelen is nog altijd wel één van mijn favoriete dingen in deze serie. Zo'n tweede collosale Gravios die zich komt moeie in een al slopende opwaardse battle vond ik fantastisch.

Altijd vele leuker als ge weet dat het fout kan gaan.. anders word het allemaal nogal snel voorspelbaar. Daarom da'k ook wel graag met randoms speel. Meestal zit het niveau rond dat van mijzelve.. of flink er boven. Maar soms, zijt ge gezegend met allemaal beginners en dan moet ge met alles rekening houden.

Mischien is denken wat ge het liefst hebt qua output. Non stop pressure(boog, lance, dual blades, longsword, sns) of meer op de "achtergrond" met ietwat atypische timings(hunting horn, gunlance, greatsword, hbg). Kunt heel low rank en een groot deel van high rank experimenteren ze.
Goh, ik moet gewoon eens kiezen en ermee doorzetten. :D
Dual blades, hammer, Great Sword, Insect glaive, Switch axe, Charge Blade spreken mij allemaal aan. Zeker de charge blade ziet er geweldig cool uit maar denk dat ik dan eerder met dual blades/ Great Sword begin omdat dat gemakkelijk zal zijn om het spel te leren en als ik het wat gewoon ben dat ik dan naar de complexere wapens moet kijken.

Laatst bewerkt:
Zijn er al mensen die kroontjes aant hunten zijn ?
heb er nog ééntje nodig.

Nu Udra S

Heb zelf nen stuk of 40 investigations saved met gouden kroontjes da ik zeker wel wil delen met wie me aan het laatste kroontje helpt :p

Laatst bewerkt:
Goh, ik moet gewoon eens kiezen en ermee doorzetten. :D
Dual blades, hammer, Great Sword, Insect glaive, Switch axe, Charge Blade spreken mij allemaal aan. Zeker de charge blade ziet er geweldig cool uit maar denk dat ik dan eerder met dual blades/ Great Sword begin omdat dat gemakkelijk zal zijn om het spel te leren en als ik het wat gewoon ben dat ik dan naar de complexere wapens moet kijken.
had hetzelfde probleem in het begin, heb insect glaive en dual blades genomen.

Insect glaive is fun om gewoon de lucht in te gaan en zo klappen uit te delen, meestal beland je dan ook op de monster zelf kunde ook wat klappen uitdelen en daarna uw charges move doen voor max damage, die trouwens wel zeer cool is.

Zijn er al mensen die kroontjes aant hunten zijn ?
heb er nog enkele nodig.

Nu Udra S
Guardian Doshaguma S/L

Heb zelf nen stuk of 40 investigations saved met gouden kroontjes da ik zeker wel wil delen met wie me aan die laatste kroontjes helpt :p
Wil als ik wat verder zit en je kan de investigations nog bewaren tot dan wel wat samen doen.

Wil als ik wat verder zit en je kan de investigations nog bewaren tot dan wel wat samen doen.
Ik heb nog 1 kroontje nodig nu, maar als er wat mensen zijn hier die voor plat gaan wil ik die gerust volgende week es een avond meenemen voor al die kroontjes als ze voorbij de story zitten.

Terug
Bovenaan