Grand Theft Auto 6

Action PS5 XBOX Grand Theft Auto VI

Ik vind dat ook. Ik heb er geen probleem mee dat ze hun tijd ervoor nemen, en ik heb zelfs liever dat men dat doet als dat de game ten goede komt, maar we weten allemaal dat de game er later komt omwille van een andere reden, en dat is vooral het "succes van GTA online".


in 2016 heb ik exact dezelfde setting op gtaforums nog als hypothese gesteld (minus Carcer City). Maar vooral als Cuba / Zuid-Florida als setting. Elke lek tot nu toe speculeert over Vice City omdat GTA VI naar Vice verwijst. Een grote troll move zou dus zijn als het zich niet in VC zou afspelen. Met dat de ontwikkeling zo lang duurt en we weer zoveel jaren verder zijn (alsook nieuwe consoles) is het "multiple cities" scenario wel waarschijnlijker. Maar puur dit alleen al zorgt ervoor dat ik het niet echt vertrouw omdat het lekken zijn op basis van "goede educated guesses" of wat het meest logisch zou zijn. Ik denk wel dat een uitbreiding van de franchise naar Zuid-Amerika een mogelijkheid wordt, omdat Latijns-Amerika een grotere doelmarkt wordt in de gaming industrie, en als setting is het perfect voor een GTA (hoge criminaliteit, bendes, gangs, latino's, potentieel voor mooie settings).

GTA V is nog uitgebracht oorspronkelijk op PS3... We zijn ondertussen aan de PS5 generatie. Dus als het opnieuw maar "een stad wordt" of "een stad en een beetje countryside eromheen" zal ik wel ontgoocheld zijn.

Goede mogelijkheid trouwens dat in de GTA Online van GTA 6 Los Santos gewoon speelbaar blijft, en dat ze misschien Liberty City ook gaan toevoegen, maar dat die steden (mogelijk) niet speelbaar zullen zijn in SP. Kan ook toegevoegd worden in latere updates van GTA: O. Van beiden hebben ze al min of meer "de stad al eens gedaan" in het HD-universum.

GTA:O zal het proces van ontwikkeling ook wel uitgesteld hebben. DLC's van GTA 5 singleplayer stonden oorspronkelijk op het menu, en die zijn er helemaal niet meer gekomen door het succes van online. Volgens mij hadden we nu al GTA 6 gehad mocht GTA:O niet zo succesvol geweest zijn.


De trailers worden gewoon veel te vroeg gedaan, al is dat meer een teaser. Cyberpunk had ook zo een teaser meer dan 5 jaar voor het spel uitkwam. Je zou denken... meer dan 5 jaar om aan een game te werken, dat zal pico bello in orde zijn, maar ja... we kennen allemaal het verhaal ondertussen al.

Elder Scrolls heeft een paar problemen. Starfield is (1) voor Elder Scrolls geschoven in de schedule, er is (2) de ESO wat relatief succesvol is en 3) er is de overname van Bethesda door Microsoft. Ook zal de pandemie in enige mate het ontwikkelingsproces wat verstoord hebben. Dat zal niet voor direct zijn. Ik denk dat we pas over ES VI kunnen praten wanneer Starfield uitkomt, en best mogelijk dat Starfield ook wat uitstel zal kennen. Ik denk dat we hier kijken naar een 2024 en wellicht zelfs 2025 release date.

Voor GTA vermoed ik ook ongeveer 2024 release date, al behoort (eind) 2023 ook wel tot de mogelijkheden, maar ik acht die kans klein, maar dus niet onbestaand.

Man, gij kunt nogal opstellen schrijven ze? Met alles eens te benoemen heeft Nostradamus ook wel een paar keer een correcte voorspelling gemaakt 😆

Goh, persoonlijk gezien doen ze maar. Met gta kunnen ze voor mij niks verkeerds doen. Behalve te lang wachten dus. Maar ze hadden GTA en GTA:O beide perfect stand alone kunnen maken waardoor ze wel wat eerder aan GTA VI hadden kunnen beginnen. Maarja, vijgen na pasen. Ik heb er op de ps3 heel erg van genoten.

Uit nostalgisch oogpunt graag vice city. Maar denk dat het originele niet te evenaren is. De sfeer dat die had, het scarface-gehalte etc. Het klopte 110% in die tijd (kwas toen in die periode ook redelijk in de ban van die film)

Maar zelfs zonder een vc zou het gerucht me wel kunnen smaken. Het gaat ook voort op de nieuwigheid van de vorige. Meerdere char´s vond ik wel plezant.
Beetje DEA en cartel spelen, klinkt goed.
 
Man, gij kunt nogal opstellen schrijven ze? Met alles eens te benoemen heeft Nostradamus ook wel een paar keer een correcte voorspelling gemaakt 😆

Goh, persoonlijk gezien doen ze maar. Met gta kunnen ze voor mij niks verkeerds doen. Behalve te lang wachten dus. Maar ze hadden GTA en GTA:O beide perfect stand alone kunnen maken waardoor ze wel wat eerder aan GTA VI hadden kunnen beginnen. Maarja, vijgen na pasen. Ik heb er op de ps3 heel erg van genoten.

Uit nostalgisch oogpunt graag vice city. Maar denk dat het originele niet te evenaren is. De sfeer dat die had, het scarface-gehalte etc. Het klopte 110% in die tijd (kwas toen in die periode ook redelijk in de ban van die film)

Maar zelfs zonder een vc zou het gerucht me wel kunnen smaken. Het gaat ook voort op de nieuwigheid van de vorige. Meerdere char´s vond ik wel plezant.
Beetje DEA en cartel spelen, klinkt goed.
Ik heb het gerucht specifiek eens in detail bekeken. Ja, het zijn geruchten. Je kan er alles over zeggen, en tegelijkertijd ook niets, en op het einde weet je het toch niet. Maar ik vind het wel een "leuk gerucht". Ik bedoel, zelfs al is het niet correct, dan nog zou ik het een leuke synopsis voor een nieuwe GTA vinden.

Excuses voor de lange post(en). Ik heb nog nooit een gerucht gelezen over GTA VI dat niet Vice City vermeldt, over al die jaren heen (al heb ik misschien ook niet elk gerucht gelezen, laatste jaren wat minder). En in tijden als vandaag komen geruchten als female protagonist of latino protagonist ook vaak terug (ook met de toenemende belang van de Spaanstalige markt).

VC wordt niet hetzelfde, want als ik me niet vergis gaan ze enkel nog present day GTA's maken. GTA's van vroeger lenen zich minder voor bvb. online (want de automodellen van vroeger zijn dan en voor online is dat dan wat vervelend, tenzij je zoals je dat zegt dat splitst en er een stand alone van maakt). Maar sowieso de sfeer van VC toen was er ook door de jaren '80 enzovoort (en de tijd van toen dat je het speelde met beperkte technologie). Dat kan je niet recreëren, je kan alleen maar iets nieuws creëren. GTA:VC is GTA:VC en geen GTA:VI. En een nieuwe adaptatie van de stad Vice City zal sowieso anders zijn, minder herkenbaar want grotere map maar ook andere sfeer door de graphics, andere setting qua tijd, en andere (driving) mechanics en hoofdpersonages/verhaal etc.
 
Laatst bewerkt:
Interessante artikelen van een credible source, over het veranderen van een cultuur binnen Rockstar geplaagd door een harde werk en mannencultuur (tijdens bijvoorbeeld het ontwikkelen van RDR en Max Payne 3), recente veranderingen doorgevoerd op dat vlak waaronder streven naar gender gelijk loon binnen het bedrijf. Over hoe een gamemode in GTA:O na de dood van George Floyd niet werd doorgevoerd omdat het verkeerd geïnterpreteerd zou worden, over het vertrek van Dan Houser en hoe Rockstar een nieuwe richting inslaat, en ook over hoe een latina als hoofdpersonage in GTA 6 daar deel van zal uitmaken.



Uiteraard ook de nodige bedrijfstalk maar ik deel het maar voor de geinteresseerden.

Over de map wordt gezegd dat er meer interiors zijn dan voorheen, dat het initieel hoofdzakelijk in Miami zal afspelen, maar dat tijdens het ontwikkelingsproces nieuwe gebieden en missies blijven zullen toegevoegd worden.

Enige waar ik me zorgen over maak... is dat mensen misschien niet dat geduld zullen hebben, of dat "ontwikkeling voor gta online in gta 6 voorrang zal krijgen", waardoor de beloofde post-development updates weer op de lange baan kunnen geschoven worden. Initieel had men ook plannen voor DLC's in gta 5 en die zijn nooit doorgegaan.

Als het dan enkel Miami zal zijn... en het gaat jaren duren tegen dat nieuwe steden en missies worden toegevoegd (of zelfs afstel), dan weet ik het niet. Dan kan het toch een ontgoocheling worden. Kijk bijvoorbeeld naar hoe de GTA remakes op de markt werden gebracht, of hoe RDR Online een vroegtijdige dood stierf, en hoe de focus eigenlijk veel te lang naar GTA: Online bleef gaan. Ik heb er gewoon zeer weinig vertrouwen in, in dat model omwille van de reputatie van Rockstar.

Maar latina protagonist zou ik wel persoonlijk een zeer goede keuze vinden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Yurf
Benieuwd hoeveel protest er gaat komen tegen een vrouwelijk hoofdpersonage.
Tot ze de trailer zien en beseffen dat naar de achterkant van een schaars geklede vrouw kijken met next-gen graphics best wel ok is.
Boobjob - Shark $8.000.000

Dat wordt een hit.
 
Weer dezelfde herkauwde geruchten, alsook een hoop speculatie.

Dat gezegd zijnde, het klinkt allemaal wel goed. Als je ziet hoe onnozel veel games de laatste jaren zijn geworden, zou een volwassen, serieuze GTA wel eens heel fris kunnen aanvoelen. Ze hebben met Red Dead 2 al bewezen dat ze het kunnen. Veel stoere vrouwelijke personages ook in die game. Komt goed!

Mamacita, let's go bowling!
 
Weer dezelfde herkauwde geruchten, alsook een hoop speculatie van Schreier.

Dat gezegd zijnde, het klinkt allemaal wel goed. Als je ziet hoe onnozel veel games de laatste jaren zijn geworden, zou een volwassen, serieuze GTA wel eens heel fris kunnen aanvoelen. Ze hebben met Red Dead 2 al bewezen dat ze het kunnen. Veel stoere vrouwelijke personages ook in die game. Komt goed!

Mamacita, let's go bowling!
tfw geen sadie adler game
 
Als de single player campaign 100uur is ben ik al tevreden.

Heb zo ook vermoeden dat verhaallijn gaat zijn broertje in de shit, onervaren zus die zich opwerkt en de boel moet redden..
 
Benieuwd hoeveel protest er gaat komen tegen een vrouwelijk hoofdpersonage.
Tot ze de trailer zien en beseffen dat naar de achterkant van een schaars geklede vrouw kijken met next-gen graphics best wel ok is.

Zolang het verhaal goed is, wat normaal gezien geen probleem mag zijn voor rockstar, gaan er niet veel protesten komen denk ik.
Voort zelfde geld spelen we met een vrouwelijke Trevor en willen we die wel schaars gekleed zien? :p
 
Als de single player campaign 100uur is ben ik al tevreden.

Heb zo ook vermoeden dat verhaallijn gaat zijn broertje in de shit, onervaren zus die zich opwerkt en de boel moet redden..
Er zijn amper spelletjes op de markt met een verhaallijn van 100 uur. Zelfs games als Skyrim of Elden Ring. Het verschil is echter dat bij deze games de totale content in de game wel over 100 uur gaat.

Meestal heeft een GTA een main story die ongeveer 30 uur duurt. Gezien men spreekt over missies die later worden toegevoegd denk ik dat qua content het iets minder zal zijn bij release, al weet ik niet of die missies die later toegevoegd zouden worden main missions of side missions of dlc-achtige post-game missies zullen zijn. Uiteindelijk zullen we het wel zien. GTA 4 bijvoorbeeld had een zeer goed en ook vrij lang verhaal, maar had voor mij na de campagne niet veel nog te bieden, en daar lag de grote zwakte van GTA 4. Ook was de online modus daar niet leuk, en in dat aspect is men bij GTA 5 wel geslaagd. GTA 4 had het nadeel van eigenlijk veel van de leuke elementen van de meer arcade games III, VC, SA weg te laten en in de plaats voor een zeer story-based experience te gaan (waar men dan uiteindelijk in die ervaring zelf geslaagd is), maar qua gameplay en side content was het één van de zwakkere gta's. En de setting had niet zoveel te bieden buiten het eeuwige grijze monotone New York.
 
Er zijn amper spelletjes op de markt met een verhaallijn van 100 uur. Zelfs games als Skyrim of Elden Ring. Het verschil is echter dat bij deze games de totale content in de game wel over 100 uur gaat.

Meestal heeft een GTA een main story die ongeveer 30 uur duurt. Gezien men spreekt over missies die later worden toegevoegd denk ik dat qua content het iets minder zal zijn bij release, al weet ik niet of die missies die later toegevoegd zouden worden main missions of side missions of dlc-achtige post-game missies zullen zijn. Uiteindelijk zullen we het wel zien. GTA 4 bijvoorbeeld had een zeer goed en ook vrij lang verhaal, maar had voor mij na de campagne niet veel nog te bieden, en daar lag de grote zwakte van GTA 4. Ook was de online modus daar niet leuk, en in dat aspect is men bij GTA 5 wel geslaagd. GTA 4 had het nadeel van eigenlijk veel van de leuke elementen van de meer arcade games III, VC, SA weg te laten en in de plaats voor een zeer story-based experience te gaan (waar men dan uiteindelijk in die ervaring zelf geslaagd is), maar qua gameplay en side content was het één van de zwakkere gta's. En de setting had niet zoveel te bieden buiten het eeuwige grijze monotone New York.
Voor mij mag de main story ook gerne RDR2 TLOU kwam drama en dialoog zijn.
Eventueel tintje breaking bad sfeer.
Sowieso een kleinere densere map met alles dat toegankelijk is op meerdere niveaus. Een stad die ook verouderd of moderner wordt naargelang ge speelt.
We shall see...
 
Een kleinere map hoeft voor mij niet. Die mag zo groot zijn als bij de vorige. Maar er mag wel wat meer mapvulling zijn ipv de helft van de map met een berg te vullen. Een paar steden zou ideaal zijn. Dat maakt de grote map ineens een pak interessanter denk ik.
Zolang ze er maar genoeg funny sidestuf insteken. En daar vrees ik beetje voor omwille van het grote succes dat het online gedeelte heeft/is.
Dingen zoals de rampages uit vc. Of als side een kartelbusiness uitbouwen zoals in vc stories maar dan een pak beter uitgewerkt want dat was toen, met de middelen die men maar had, redelijk oppervlakkig maar het had wel iets.
Ik herinner me ook nog iets van ´stunt´trajecten met de moto in vc.
De mainstory mag er stevig aan toe gaan zoals je zegt, daarvan heb ik alle vertrouwen dat dit wel goed zal komen.
Een stad die je ziet evolueren gaat dan weer wat een te hoge verwachting zijn denk ik. Bij rdr zag je doorheen de story wel enkele gebouwen in opbouw evolueren maar op die manier een stad zien veranderen... Dunno. En ik weet ook niet of dat wel een meerwaarde heeft.
 
Een imperium uitbouwen in de main story lijkt mij wel fijn. Met enkele grote tijdsprongen.
Ik zie ze ook wel inspelen op het trans gebeuren waar je een kliniek binnenstapt en je geslacht kan veranderen.
Enkel een vrouwelijk personage gaat hun teveel dweize fans kosten vrees ik. Dat was toen ook al een ramp met het enkel zwarte personage.
 
Een imperium uitbouwen in de main story lijkt mij wel fijn. Met enkele grote tijdsprongen.
Ik zie ze ook wel inspelen op het trans gebeuren waar je een kliniek binnenstapt en je geslacht kan veranderen.
Enkel een vrouwelijk personage gaat hun teveel dweize fans kosten vrees ik. Dat was toen ook al een ramp met het enkel zwarte personage.
Grand Trans auto hoeft nu ook niet voor mij :unsure:
 
Vrouwelijk personage gaat ze volgens mij geen fans kosten hoor.
Een game als GTA verleent zich daar ook perfect naar aangezien je altijd met andere hoofdpersonages start.
 
Een imperium uitbouwen in de main story lijkt mij wel fijn. Met enkele grote tijdsprongen.
Ik zie ze ook wel inspelen op het trans gebeuren waar je een kliniek binnenstapt en je geslacht kan veranderen.
Enkel een vrouwelijk personage gaat hun teveel dweize fans kosten vrees ik. Dat was toen ook al een ramp met het enkel zwarte personage.
Ik kan mij daar nochtans niks van bijbrengen dat het zwarte personage van SA ongenoegen heeft teweeg gebracht.
Een vrouwelijk personage zou zelfs helemaal in de huidige tijdsgeest passen waar er als maar meer diversiteit wordt verwacht. ´t is nu niet dat R* hier als eerste aan begint... Er zijn nog succesvolle games met een vrouwelijk personage.
 
Ze hebben gisteren tijdens de earnings call nog eens bevestigd dat de game “well underway” is. Benieuwd of een trailer toch nog voor dit jaar zou zijn.
 
Ik kan mij daar nochtans niks van bijbrengen dat het zwarte personage van SA ongenoegen heeft teweeg gebracht.
Een vrouwelijk personage zou zelfs helemaal in de huidige tijdsgeest passen waar er als maar meer diversiteit wordt verwacht. ´t is nu niet dat R* hier als eerste aan begint... Er zijn nog succesvolle games met een vrouwelijk personage.
Ik kan mij daar toch ook niets van herinneren, vond het trouwens wel aangenaam spelen met CJ in Grove Street.
 
Terug
Bovenaan