Grand Theft Auto 6

Action PS5 XBOX Grand Theft Auto VI

Nooit een gta gespeeld, misschien toch eens verandering in brengen dan, dit ziet er echt zot uit. Alleen spreekt de setting me op zich niet zo aan.
Maar dat zei ik over Rdr 2 ook, en is één van m'n favoriete spellen ooit geworden uiteindelijk.
 
Why? Geld.

Sony en Microsoft bieden Rockstar een pak geld om die op consoles te krijgen gedurende X maanden of jaren.

Ik ben er zeker van dat achter de schermen zowel Sony als Microsoft een belachelijk hoog bedrag geboden hebben om GTA 6 als exclusive op respectievelijk de PS5 als Xbox te kunnen hebben. Gelukkig is Rockstar daar niet in mee gegaan.

Dat het consoles only ging zijn bij de release had ik wel verwacht.

Rockstar heeft dat wel gedaan met San Andreas, in 2004 voor de PS2 uitgebracht en pas in 2005 voor de Xbox.
 
Nu we het toch hebben over open world games, weet iemand meer i.v.m. The Matrix Awakens? Want die demo is ook schrikwekkend realistisch.
 
Ik ben toch echt wel onder de indruk van de technische aspecten, na de trailer nog eens bekeken te hebben. Spel ziet er echt wel heel goed uit, vooral door de zaken die op het eerste oog minder opvallen. Diversiteit in NPCs en de hoeveelheid ervan, draw distance, kleinere subtiele animaties zoals haar,... Veel van de trailer zal wel komen van korte cutscènes met bv specifieke belichting maar Rockstar weet toch nog altijd hoe ze alles uit de kast kunnen halen. RDR2 zag er uiteindelijk ook beter uit dan de oorspronkelijke trailer.

yhey7qixed4c1.jpg

gta-san-andreas.gif

Dec-04-2023-23-06-40.gif

:rofl:
 
Tegen dat gta 6 uitkomt is de PS5 pro er. Mark my words.
Ik ben benieuwd of ze deze generatie gaan investeren in ‘andere consoles’ zoals je had met de Xbox one x en PS4 pro.
Stiekem hoop ik er wel op maar ik zie het eerder een generatie worden zoals de PS3 en X360 waar ze gewoon het design verbeteren (zie nieuwe PS5 slim en de xbox series x zou ook een update krijgen zonder een disc).
 
Setting spreekt me wel aan tov gta V, in gta V ben ik er nooit ingekomen heb hem op ps3,ps4, ps5 ma telkens stop ik dat het me niet verder kan boeien. soms download ik hem nog eens ma ben het zo snel beu.
Vice city is altijd al 1 van mijn favoriete geweest mss daarom toch wat interesse.
 
Valt me wel op dat jij soms moeilijk doet om moeilijk te doen. Je praat jezelf tegen zelfs. Je zegt dat ze het bij iedere GTA zeggen en never happens om vervolgens GTA5 als voorbeeld aan te halen dat het nooit geëvenaard is. We praten hier over GTA 6 van dezelfde maker he 😅. Gta 3 was de nieuwe standaard (letterlijk, want dat heeft open world games op de map gezet). Gta 4 was de nieuwe standaard en gta 5 was heel zeker de nieuwe standaard. En in mijn ogen is rdr 2 nog steeds de top, wat ook van rockstar is. En net als met rdr 2 en gta 5 hadden we eerst een story trailer zoals deze. En rockstar gebruikt geen pre render cutscenes. Dus hebben we al een goed beeld (zeker van de wereld, ...)Maar niet alleen op visueel vlak is het zeer impressive uiteraard, sfeer ziet er fantastisch uit. Voice over is top, motion capture is Niveau last of us part 2, wat enorm veel wilt zeggen voor een open world game als GTA 6.

Ik vind ook dat men soms ook gewoon eens mag meegaan in de hype. Er moet niet altijd een klein negatief kantje zijn of er moet niet altijd twijfel zijn, toch niet met rockstar (we praten hier niet over take 2 de uitgever he).
Ik ben hyped en geloof er 100 procent in dat deze game de lat weer gaat verleggen 🙂.

Ik kan er ook niet aan doen dat ge mijn punt niet snapt eh. Ge hebt wel een punt bij:
En rockstar gebruikt geen pre render cutscenes.
Dat was niet echt wat ik bedoelde want inderdaad het zijn allemaal ingame rendered enhanced set pieces.

Wat betreft uw "er moet niet altijd een negatief kantje zijn". Waar ik misschien soms moeilijk doe of te sceptisch ben over alles ben jij het tegengestelde. Alles wat AAA als stempel heeft is de next best thing ever, terwijl soms eens wat meer kritiek wel op zen plaats is als je ziet hoe lazy veel AAA devs zijn geworden.

Take 2 is hier zelf een goed voorbeeld van, ik hoop oprecht dat dit een top spel wordt, maar ik ga hier niet zo maar van uit, want R* nu is niet meer R* van vroeger net zoals Blizzard dat ook niet meer is en kijk hoe zij het doen... Maar dat wil daarom niet zeggen dat het effectief slecht zal uit draaien. Voor mij wilt dat gewoon zeggen dat ik niet 2 jaar op voorhand zonder iets te spelen of zien nu dit al ga verkondigen als de second coming of Christ.

Enja ik overdrijf graag met men woorden dus neem het niet te persoonlijk :p
 
Ik kan er ook niet aan doen dat ge mijn punt niet snapt eh.
Ik snap het maar al te goed, maar uw punt klopt gewoon niet. Dat punt hoefde niet gemaakt te worden. Als er één ontwikkelaar is, waar geen twijfel bestaat is het wel Rockstar. Die mannen hebben tot nu toe nog NOOIT teleurgesteld, nog nooit. GTA 3, 4, 5, Rdr 2 legde allemaal de nieuwe standaard in open world games. Je haalt zelf GTA 5 erbij dus ja, snappen wat niet te snappen valt. En Rdr 2 wordt door de meerderheid nog altijd bekeken als DE open world game. Ze kunnen het genre niet opnieuw uitvinden he...

Wat betreft uw "er moet niet altijd een negatief kantje zijn". Waar ik misschien soms moeilijk doe of te sceptisch ben over alles ben jij het tegengestelde. Alles wat AAA als stempel heeft is de next best thing ever, terwijl soms eens wat meer kritiek wel op zen plaats is als je ziet hoe lazy veel AAA devs zijn geworden.
Ik ben nochtans sceptisch. Maar ik probeer altijd het positieve te zien. En er zijn bepaalde teams waar ik gewoon niet twijfel. Als de trailer er dan goed uitziet, dan ga je mij niets sceptisch horen zeggen. Mocht dit nu bv CD project red geweest zijn, was ik veel sceptischer geweest. Al mag ook gezegd worden dat zij van cyberpunk één van de beste games van deze generatie gemaakt (bijgewerkt) hebben. Ik merk trouwens ook (in het algemeen) dat gamers de laatste jaren onrealistische eisen hebben en totaal niet beseffen wat werk in video games zit. Om nu even GTA 6 als voorbeeld te geven, sinds 2014 zijn ze daar mee bezig. Op sommige momenten is men met meer dan 4000 man tegelijk aan dat spel bezig, dat is 10x meer dan een groot team bij een andere ontwikkelaar. En men doet er dan nog meer dan 10 jaar over (rdr 2 was 8 jaar). Dus zonder die trailer te zien weet ik al dat GTA 6 de nieuwe standaard wordt. De trailer heeft het alleen maar bevestigd. De drukte in de straten, de hoeveelheid NPCs op het strand, iedere npc die er totaal anders uitziet. Noem maar op, details zijn ongelooflijk. Dat ziet iedereen. Wil daarom niet zeggen dat het revolutionair gaat zijn, maar de standaard gaat gewoon gezet worden, daar ben ik zeker van. Zij zijn ook de enige die daarin staat voor zijn, spel kost volgens insiders meer dan 2 miljard dollar, gaat duurste entertainment product aller tijden zijn. Niemand anders doet dit. Maar rockstar kan het want het spel heeft dat dag 1 al terug verdiend...

Take 2 is hier zelf een goed voorbeeld van, ik hoop oprecht dat dit een top spel wordt, maar ik ga hier niet zo maar van uit, want R* nu is niet meer R* van vroeger net zoals Blizzard dat ook niet meer is en kijk hoe zij het doen... Maar dat wil daarom niet zeggen dat het effectief slecht zal uit draaien. Voor mij wilt dat gewoon zeggen dat ik niet 2 jaar op voorhand zonder iets te spelen of zien nu dit al ga verkondigen als de second coming of Christ.
Nogmaals, take 2 is de uitgever, zij gaan GTA 6 uitmelken tot op het bot, net ze zoals ze gedaan hebben met GTA 5 online. Maar dan hebben wij gta 6 singleplayer al gekregen van rockstar he. Dat zegt niks over Rockstar. Zij hebben met rdr 2 ook een fantastisch product afgeleverd, dus tot nu toe zie ik niet in waarom ik zou twijfelen aan Rockstar. In de toekomst kan dat uiteraard veranderen. Maar voorlopig is Rockstar nog steeds king.

Plus de second coming of Christ gaat the last of us part 3 zijn 😜.
 
Ja deze zal terug de standaard zetten in de gengre voor de volgende generatie. Als je die trailer beeld voor beeld pakt dan zijn de details gewoon fenomenaal. Maar is nog lang wachten, enige nadeel..
 
Terug
Bovenaan