Grand Theft Auto 6

Action PS5 XBOX Grand Theft Auto VI

Ik ben toch echt wel onder de indruk van de technische aspecten, na de trailer nog eens bekeken te hebben. Spel ziet er echt wel heel goed uit, vooral door de zaken die op het eerste oog minder opvallen. Diversiteit in NPCs en de hoeveelheid ervan, draw distance, kleinere subtiele animaties zoals haar,... Veel van de trailer zal wel komen van korte cutscènes met bv specifieke belichting maar Rockstar weet toch nog altijd hoe ze alles uit de kast kunnen halen. RDR2 zag er uiteindelijk ook beter uit dan de oorspronkelijke trailer.

yhey7qixed4c1.jpg

gta-san-andreas.gif

Dec-04-2023-23-06-40.gif
 
Bij elke GTA denk ik weer dat die interessant is, om dan na een uur of 5 er de brui aan te geven omdat het hele open-world gedoe me niet aanspreekt in de modernere setting (Assassins creed en RDR vind ik leuk, Maffia en GTA dan weer niet tot nu toe). Bij GTA V liep ik erop vast dat het verhaal naar mijn gevoel niet vooruit ging en de wereld me niet kon bezighouden.
Ook deze lijkt me weer heel leuk te kunnen zijn als het verhaal me kan blijven boeien.
Dus ik hoop op 1 van 2 dingen: ofwel dat het zo is gewijzigd dat het in mijn straatje past... of dat ze de gameplay maken zodat het voor de fans helemaal hun ding is en voor mij heel duidelijk niet (niet elk spel moet je ding zijn, zolang er overal maar goede spellen in komen).
 
Bij elke GTA denk ik weer dat die interessant is, om dan na een uur of 5 er de brui aan te geven omdat het hele open-world gedoe me niet aanspreekt in de modernere setting (Assassins creed en RDR vind ik leuk, Maffia en GTA dan weer niet tot nu toe). Bij GTA V liep ik erop vast dat het verhaal naar mijn gevoel niet vooruit ging en de wereld me niet kon bezighouden.
Ook deze lijkt me weer heel leuk te kunnen zijn als het verhaal me kan blijven boeien.
Dus ik hoop op 1 van 2 dingen: ofwel dat het zo is gewijzigd dat het in mijn straatje past... of dat ze de gameplay maken zodat het voor de fans helemaal hun ding is en voor mij heel duidelijk niet (niet elk spel moet je ding zijn, zolang er overal maar goede spellen in komen).
Vond het switchen bij de vorige een bekke te veel aan. Gewoon 1 persoon en that's it.
 
Veel belovende trailer, jammer dat het nog lang wachten is.

Wat ik altijd jammer heb gevonden in GTA V is dat je pas op het einde van het verhaal voldoende geld had om loco te gaan. Het lijkt mij een enorme meerwaarde als je al in het midden van het spel dure auto's/garages/huizen kan kopen. Ik hoop dat het in GTA VI anders is.
 
Omgeving ziet er zalig uit qua sfeer en setting. Hopelijk goeie storyline zonder te veel repetitieve (kleine) opdrachten.

Grote wereld is top maar 10 min rondrijden om dingen te doen die niets bijdragen aan het verhaal doet me dan eerder afhaken.

Benieuwd wanneer de release zal zijn.
 
Wel insane veel twerking haha, gotta love Florida... :p
En social media is wel érg aanwezig in de trailer. TikTok mag uiteraard geparodieerd worden, maar hoeft voor mij toch niet veel aan bod te komen. Die Life Invader missie in GTA V waar je "Steve Jobs" zijn kop moet opblazen was pure cringe.

Edit: ik gok op release in september-oktober 2025.
 
Dat hele social media aspect gaat volgens mij echt wel heel grappig worden. Kijk daar wel naar uit, itt anderen.

Map gaat ook gestoord worden, en de NPC's gaan ook weer genieten worden denk ik. Momenteel RDR2 aan het uitspelen, en daar zijn ze al indrukwekkend. Als je dan ziet welke technologische stappen er gezet worden, oa in de AI wereld, kan dat wel eens heel leuk gaan worden.

Goed ja, ik ben wel gewoon grote gta fanboy. Weet nog altijd waar ik het eerste spel voor het eerst zag en speelde. Mindblown dat je een vuilniswagen of trein kon stelen.
 
Dat zeggen ze bij elke nieuwe GTA game en it never happens xD

Zoals ik hierboven heb bijgezet, de wereld van ne nieuwe GTA is altijd vrij uniek, naar mijn menig is niemand er in geslaagd de GTA 5 wereld te evenaren. Ne standaard is wanneer vanaf dat punt iedereen zijn wereld maakt zoals zij het gedaan hebben, wat dus nooit gebeurt omdat niemand er in slaagt het effectief zo goed te doen. Ik ken geen enkele game met een open wereld waarin de wereld zo goed aanvoelt als die van de voorgaande GTA.

De wereld van die nieuwste GTA zou ik eerder een rolmodel of voorbeeldfunctie noemen. Ze zetten geen standaard, maar het streefdoel.

( Dit is dus een compliment )
Valt me wel op dat jij soms moeilijk doet om moeilijk te doen. Je praat jezelf tegen zelfs. Je zegt dat ze het bij iedere GTA zeggen en never happens om vervolgens GTA5 als voorbeeld aan te halen dat het nooit geëvenaard is. We praten hier over GTA 6 van dezelfde maker he 😅. Gta 3 was de nieuwe standaard (letterlijk, want dat heeft open world games op de map gezet). Gta 4 was de nieuwe standaard en gta 5 was heel zeker de nieuwe standaard. En in mijn ogen is rdr 2 nog steeds de top, wat ook van rockstar is. En net als met rdr 2 en gta 5 hadden we eerst een story trailer zoals deze. En rockstar gebruikt geen pre render cutscenes. Dus hebben we al een goed beeld (zeker van de wereld, ...)Maar niet alleen op visueel vlak is het zeer impressive uiteraard, sfeer ziet er fantastisch uit. Voice over is top, motion capture is Niveau last of us part 2, wat enorm veel wilt zeggen voor een open world game als GTA 6.

Ik vind ook dat men soms ook gewoon eens mag meegaan in de hype. Er moet niet altijd een klein negatief kantje zijn of er moet niet altijd twijfel zijn, toch niet met rockstar (we praten hier niet over take 2 de uitgever he).
Ik ben hyped en geloof er 100 procent in dat deze game de lat weer gaat verleggen 🙂.
 
Ik ben ook wel curieus, ook al ben ik er nog nooit in geslaagd een Rockstar game uit te spelen en is het als PC gamer nog een jaar of twee langer wachten. Rockstar verzet toch altijd de bakens.
 
Pff wachten tot 2026-2027 dus.. Waarschijnlijk zoals bij de release van GTA V de eerste twee uur ofzo bekijken op Youtube en daarna niets meer. 't wordt weer enorm moeilijk voor de PC gamer om nergens per ongeluk spoilers op te pikken gedurende die lange wachttijd tussen console & pc release. Had bij het bekijken van de trailer eerder een GTA V+ vibe, weet niet waarom. Ik had het grafisch ook nog mooier verwacht eigenlijk, misschien verwacht ik er teveel van op dat vlak.
 
Leuke trailer, maar toch maar ingame beelden afwachten :)
Inderdaad. Hebben eigenlijk nog niks gezien hé. Toffe sfeerbeelden, sure.
Ik vind ook dat men soms ook gewoon eens mag meegaan in de hype. Er moet niet altijd een klein negatief kantje zijn of er moet niet altijd twijfel zijn, toch niet met rockstar (we praten hier niet over take 2 de uitgever he).
Ik ben hyped en geloof er 100 procent in dat deze game de lat weer gaat verleggen 🙂.
Wel ge zegt het zelf. Nog steeds Take2 hé. En hoe deel 5 gemelkt is en volledig gegroeid is naar een maf online gebeuren. Ik verwacht toch het ergste. In een bloedmooie game natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan