Gran Turismo 7

Racing PS5 PS4 Gran Turismo 7

Gisteren nog eens die Daytona TT geprobeerd,heb mijn tijd met een seconde kunnen verbeteren.
Voorlopig goed voor zilver.
Zit nog klein beetje marge in,maar kan het er niet uithalen.
Hopelijk wordt die snelste tijd van nu niet meer echt verbetert.

Heb de 550PP Japanese Clubman Cup event paar keer verreden op de nieuwe trackj,toch leuk circuitje.
De lange heb ik nog niet gedaan.
 
Wat een detail in de nieuwe Grand Valley.
Er liggen zelfs zeeolifanten op een plek die je tijdens het racen amper kunt zien. En wat te denken van die hamburgers op de tafeltjes van het café? :eek:

simeon-seals-jpg.1233245


snack-jpg.1233246


3-jpg.1233158


 
Iemand die een dezer dagen GT7 gaat testen met de nieuwe VR bril?
Ik zou dit zo graag doen, maar het is wel een serieuze investering voor iets waar ik kotsmisselijk van word :(
 
Dat halfuurtje is dus iets langer geworden, een license behaald en daarna een track met 5 laps gedaan.

Eerst en vooral, heb weinig ervaring met gran turismo, maar had wel wat last van de headset zelf moet ik zeggen, ik weet mij niet direct een goede houding te geven, oftewel staat ie zo dat het op mijn voorhoofd drukt oftewel trek ik hem iets naar beneden zodat hij op de neus wat meer rust. En nu heb ik op mijn neus 2 plekjes, van een bril aan te doen.

Bij de license start je van cinematic modus en eenmaal je begint te rijden gaat het 'full screen'

Daar had ik geen probleem, maar bij de race zelf voelde ik me lichtjes ongemakkelijk, waarschijnlijk omdat je op je ogen vertrouwt in combinatie met de snelle beelden. Niet misselijk, gewoon wat ongemakkelijk.

Ik kan me inbeelden als je uren aan een stuk races doet, dat je dat wel zal beginnen voelen dan. Dus @Cerulean, als je snel onwel wordt zou ik het toch eerst even uitproberen als je er veel GT mee wilt spelen. Misschien lag het aan het moment zelf, geen idee.

Maar de ervaring is wel cool, je zit aan het stuur uiteraard, links van je kan je in de achteruitkijkspiegel kijken en je ziet je lichaam zitten en je kan volledig rondkijken, behalve dan recht naar onder. Ik zou wat beter gespeeld hebben moest ik als chauffeur links gezeten hebben, nu altijd rechts, voelt toch raar aan...

Graphics zijn zeker ok, maar zoals gezegd, ik moet ergens de sweet spot vinden, want als je een beetje aan de headset frunnikt (op of neer) kan het zijn dat de focus toch ietjes verandert.

Ik wil het binnenkort nog wel eens uitproberen, maar de ervaring is in alle geval wel cool
 
Bedankt voor de uitleg!
Ik had bij de eerste versie ook last als hij op mijn hoofd stond, en ook om de juiste focus van de lenzen te vinden. Toen leek het alsof ik ze voor de bouw van mijn kop niet dicht genoeg bij mijn ogen kreeg zonder die headset echt in mijn gezicht te persen.
Klinkt dus inderdaad alsof ik eerst eens moet proberen... Eerste versie blindelings gekocht en nog steeds spijt van.
 
Bedankt voor de uitleg!
Ik had bij de eerste versie ook last als hij op mijn hoofd stond, en ook om de juiste focus van de lenzen te vinden. Toen leek het alsof ik ze voor de bouw van mijn kop niet dicht genoeg bij mijn ogen kreeg zonder die headset echt in mijn gezicht te persen.
Klinkt dus inderdaad alsof ik eerst eens moet proberen... Eerste versie blindelings gekocht en nog steeds spijt van.
Altijd welkom he. Maar ja, 't is wel in Kakrijke te doen.
 
Wat een detail in de nieuwe Grand Valley.
Er liggen zelfs zeeolifanten op een plek die je tijdens het racen amper kunt zien. En wat te denken van die hamburgers op de tafeltjes van het café? :eek:

simeon-seals-jpg.1233245


snack-jpg.1233246


3-jpg.1233158


ik vraag mij eigenlijk af wat daar het nut van is?
dat zijn allemaal dingen die gerenderd moeten worden, die dus extra power van uw hardware eisen, maar die imo toch 0.0 meerwaarde hebben voor de game? ja, je kan uitpakken met mooie screenshots, maar dan zie je bvb dit (dat je misschien wél ziet vanuit de auto) en dan vraag ik mij of daar niet wat meer aandacht naar kon gaan?:
 
Iemand die een dezer dagen GT7 gaat testen met de nieuwe VR bril?
Ik zou dit zo graag doen, maar het is wel een serieuze investering voor iets waar ik kotsmisselijk van word :(

Voor iemand die van racen houdt absoluut de investering waard. Ik had niet gedacht dat het zo'n impact zou hebben, maar het verschil is echt gigantisch.

Voordelen:
- Ik ben alvast een stuk sneller. Zonder VR-bril (met Logitech G29) had ik toch redelijk wat moeite om goud te halen bij enkele license tests. Nu lukt het meestal binnen het kwartier.
- Je hebt zo'n fantasisch gevoel van relief en diepte wat het een stuk gemakkelijker maakt om bochten perfect aan te snijden.
- Ik ben nog geen enkele keer motion sick geweest. Op bepaalde downhill stukken voelde ik het wel wat kriebelen in het begin, maar nu ben ik daar ook wel aan gewoon. Maar ik denk dat ik wel redelijk immuun ben voor motion sickness. Voorlopig enkel tijdens de eerst dag wat last gehad bij resident evil village. Maar je went er snel aan.

Nadelen:
- Nadien voelt het racen op een flat-scherm nogal saai aan. Ik zie mezelf niet snel meer racegames kopen zonder VR-support.
- Het geeft de eerste minuten ook een vreemde sensatie om in een echte wagen te rijden.
- Na enkele uren racen in VR treedt er toch wel wat eye strain op.
 
Die nieuwe TT trial op Catalunya is wel leuker zonder die chicane.
Wel wat moeite gekost om onder de 1'44" te geraken.
Eerste poging met Porsche kwam ik zelfs niet onder de 1'45"...
Mercedes had wel het potentieel om eronder te geraken maar als die op curb beland wordt die zo onstabiel.
Met Peugeot toch de 1'44"238 gehaald.
Met de Ferrari exact 1'44"000 (potentieel wel tijd mogelijk van 1'43"2XX )
Terug naar de Porsche gegaan met mijn huidige snelste 1'43"7XX

Goed voor zilver,hopelijk duikt er niemand onder de 1'39"....
 
Leuk?! Je moet eens de replays kijken van die toptijden, de helft van de ronde rijden ze naast de baan. Bochten afsnijden, of bij het uitkomen heel wijd, op plekken waar ik vrijwel altijd een penalty krijg. :sop:

Bij de bochten op screenshot 2 & 3 heb ik al voor minder een straftijd gekregen. :frown:

Clipboard01.png


Clipboard01b.png


Clipboard02.png


Clipboard04.png


Clipboard06.png
 
Tegoei lezen hé,leuker zonder chicane :wink:

Is ook verre van mijn favo circuit.
En ik begrijp die track-limit penalties ook niet altijd,soms kan je ene kilometer buiten de lijnen zitten,soms hoef je maar ene millimeter extra curb meepakken.
 
Da's in feite ook weer een bocht minder waar je tijd kunt winnen. :fingerguns:
Op zich wel een leuk circuit, met of zonder chicane. Maar een wel héél pittige Lap Time Challenge.
 
Vind die chicane toch echt wel irritant hoor,online was dat alleen maar goed voor extra aanrijdingen.
 
Terug
Bovenaan