Gran Turismo 7

Racing PS5 PS4 Gran Turismo 7

Weet niet wat ik verkeerd doe, maar ik ben ook maar een Gran Turismo leek :).

Ik moet nu voor dat "menu" mijn eerste cup gaan rijden.
Daarvoor heb ik ook een wagen die bijna aan de PP komt die maximum gebruikt mag worden voor de cup.
Toch heb ik geen schijn van kans om die andere wagens bij te houden.
Als ik mijn bochten heel scherp af snijd dan kan ik ze een beetje inhalen, maar bij elk recht stuk zijn die andere wagens een pak sneller dan mij.

Ik heb al alle tuning opties dat ik kan kopen erin gestoken.
Gewone races zijn poepsimpel maar de difficulty ligt precies een pak hoger ineens.
Heb ook geen geld om betere wagen te kopen, en de betere wagens hun PP is trouwens ook te hoog om die cup te mogen rijden.

Wat zou ik verkeerd kunnen doen?
 
Als ik mijn bochten heel scherp af snijd dan kan ik ze een beetje inhalen, maar bij elk recht stuk zijn die andere wagens een pak sneller dan mij.

Misschien zodanig veel upgrades gekocht, dat je nu teveel downforce hebt 😄 (veel grip in de bochten, maar lagere topsnelheid). Kun je gelukkig aanpassen. Ook je versnellingen kun je aanpassen, zodat je topsnelheid wat hoger komt te liggen... weliswaar ten nadele van je acceleratie.

settings.png


Heb ook geen geld om betere wagen te kopen, en de betere wagens hun PP is trouwens ook te hoog om die cup te mogen rijden.

Je kan ook altijd de PP van een auto verlagen, door gebruik te maken van de ECU en/of power restrictor (motorkracht beperken) en/of ballast (auto zwaarder maken).

setts2.png
 
Weet niet wat ik verkeerd doe, maar ik ben ook maar een Gran Turismo leek :).

Ik moet nu voor dat "menu" mijn eerste cup gaan rijden.
Daarvoor heb ik ook een wagen die bijna aan de PP komt die maximum gebruikt mag worden voor de cup.
Toch heb ik geen schijn van kans om die andere wagens bij te houden.
Als ik mijn bochten heel scherp af snijd dan kan ik ze een beetje inhalen, maar bij elk recht stuk zijn die andere wagens een pak sneller dan mij.

Ik heb al alle tuning opties dat ik kan kopen erin gestoken.
Gewone races zijn poepsimpel maar de difficulty ligt precies een pak hoger ineens.
Heb ook geen geld om betere wagen te kopen, en de betere wagens hun PP is trouwens ook te hoog om die cup te mogen rijden.

Wat zou ik verkeerd kunnen doen?
Had dit ook voor in de kei car mission human comedy. Dan traction en stability afgezet en was een seconde of 3 sneller per ronde.
En manueel verleggen he.
Straks de red bull ring endurance
 
Voila. Good op de red bull ring desondanks flater bij de eerste pitstop.
Ik reed op softs, en verkeerd geklikt dus geen bandenwissel. Letterlijk 3 rondes gereden met 3 versleten banden en slechts 6 seconden verkoren op de 1ste ai
 
Gisteren mijn tijd op Catalunya wat scherper kunnen stellen.
Ik probeer altijd meerdere wagens als het kan en nu was de Lambo Huracan GT3 voor mij de beste.
Zit nog wel marge op maar kan het zoals vaak niet in de praktijk brengen.
Theoretisch snelste ronde tov huidig snelste ronde.
 
Gisteren mijn tijd op Catalunya wat scherper kunnen stellen.
Ik probeer altijd meerdere wagens als het kan en nu was de Lambo Huracan GT3 voor mij de beste.

Denk dat ik er ook wel een tiental heb geprobeerd. Vreemd genoeg was ik een pak trager met de Subaru, de auto van veel toptijden. Met de Porsche was ik het meest consistent én daarmee uiteindelijk 2x goud behaald. Jaja, 2x, want de vereiste tijd bleef maar zakken. 😑 Aan de top zitten trouwens vaak professionele coureurs, o.a. enkele van de GT Academy.

Deze week een Mustang tunen voor Laguna Seca. Gebruik momenteel de setup van gtplanet's sdi_03 waarmee de auto echt zalig voelt. Heel snel, en in veel bochten lijkt die zichzelf te sturen. Had al na een kwartier goud. Veel andere tunes lijken te focussen op power, maar als je ermee rijdt, voelt het alsof de auto liever achterstevoren z'n bochten wil pakken. 😅

 
Mazda 3!? 😍
Eindelijk mijn eigen auto in GT7. Wanneer komt die update? Heb eindelijk mijn stoel weer eens geïnstalleerd.
 
Weet niet wat ik verkeerd doe, maar ik ben ook maar een Gran Turismo leek :).

Ik moet nu voor dat "menu" mijn eerste cup gaan rijden.
Daarvoor heb ik ook een wagen die bijna aan de PP komt die maximum gebruikt mag worden voor de cup.
Toch heb ik geen schijn van kans om die andere wagens bij te houden.
Als ik mijn bochten heel scherp af snijd dan kan ik ze een beetje inhalen, maar bij elk recht stuk zijn die andere wagens een pak sneller dan mij.

Ik heb al alle tuning opties dat ik kan kopen erin gestoken.
Gewone races zijn poepsimpel maar de difficulty ligt precies een pak hoger ineens.
Heb ook geen geld om betere wagen te kopen, en de betere wagens hun PP is trouwens ook te hoog om die cup te mogen rijden.

Wat zou ik verkeerd kunnen doen?
zet de difficulty voor the human comedy races op het hardste dan zijn ze gemakkelijker .
dit is een bug die er al lang inzit .voor gewone races kan je het terug zetten naar wat je gewoon was.
 
Denk dat ik er ook wel een tiental heb geprobeerd. Vreemd genoeg was ik een pak trager met de Subaru, de auto van veel toptijden. Met de Porsche was ik het meest consistent én daarmee uiteindelijk 2x goud behaald. Jaja, 2x, want de vereiste tijd bleef maar zakken. 😑 Aan de top zitten trouwens vaak professionele coureurs, o.a. enkele van de GT Academy.

Deze week een Mustang tunen voor Laguna Seca. Gebruik momenteel de setup van gtplanet's sdi_03 waarmee de auto echt zalig voelt. Heel snel, en in veel bochten lijkt die zichzelf te sturen. Had al na een kwartier goud. Veel andere tunes lijken te focussen op power, maar als je ermee rijdt, voelt het alsof de auto liever achterstevoren z'n bochten wil pakken. 😅


Heb deze tune nu ook gebruikt.
Was stock aan't rijden,kwam toen niet onder de 1'35 denk ik.
Nu verbeterd naar 1'30"903,zit iets meer in,maar niet genoeg voor zilver vrees ik.
Heb wel een beetje het gevoel met een tank te rijden,vrij harde set up.
Zilver valt deze keer buiten mijn bereik,maar als ik zie dat rond plaats 18000 sta, is het precies toch een pittige.
Meestal sta ik rond plaats 23.000 of lager.
 
Laatst bewerkt:
April update, met alweer nieuwe auto's...
  • Porsche 959 ‘87
  • Porsche Carrera GTS (904) ‘64
  • Audi RS 5 Turbo DTM '19
  • Mazda3 X Burgundy Selection '19
  • Toyota Alphard Executive Lounge ’18
...alsook kortere en langere layouts voor de Nürburgring, en nieuwe Scapes. Last but not least, ondersteuning voor VRR en 120fps.

Maar deze keer ook een update van de physics engine. Zowat alles kreeg kleine tweaks. Ook de controls en stuurhulp werden bijgewerkt, en Circuit Experience en License Tests kregen ook een update. Die worden voortaan zelfs op andere tijdstippen verreden. Alle leaderboards krijgen een reset! 😭



 
Denk wel niet dat ik al die license test & circuit experiences opnieuw ga doen.

Voor de rest,gedrag van auto's voelt heel anders aan.
Meer gevoel nodig tijdens het remmen en accelereren.
Geleidelijker op gas gaan en remmen zijn wel nodig.


Nieuwste TT sta ik momenteel op goud.
1'28"357, potentieel zit er zelfs een 1'27"8.. in.
Wel niet extreem ver af van toptijd wat me eigenlijk verrast.
Momenteel rond plaats 16 600.

Heb wel eens iets anders geprobeerd (beetje uit noodzaak).
Die Alphard is zo groot en hoog dat je met chase cam het moeilijk hebt om rempunten in te schatten.
Heb ander camerastandpunt en heb mijn tijd met ruim een seconde verbeterd vandaag.
Heb ook na een tijdje mijn ghost moeten uitschakelen want die belemmert uw zicht ook.
 
Meer gevoel nodig tijdens het remmen en accelereren.
Geleidelijker op gas gaan en remmen zijn wel nodig.
'k Weet niet of je tractiecontrole gebruikt, maar wat vroeger TCS1 was, is nu eigenlijk TCS2. En TCS1 is voortaan een soort TCS 0.5.

Die Alphard is zo groot en hoog dat je met chase cam het moeilijk hebt om rempunten in te schatten.
Haha, herkenbaar.
Goeie liveries (en memes) ook voor dat ding.

 
Yep gebruik TCS op 1,als ik die op 0 zet kan ik wagen niet onder controle houden, drifting all over the place.


Kan je daarmee de rally events doen?
Lol en blijkbaar nog op een leuke manier.

Ik zelf heb voor Alpha Tauri livery gekozen.
Enfin zelf gemaakt.

cs9NJCo.jpg




OBXaaqX.jpg





Wat ik me wel afvraag is dat bij online events bij tuning verboden, traag, middelsnel en snel staat.
Verboden is duidelijk maar wat betekenen die andere categorieën ?
Je hebt toch die BoP die alles zou moeten afvlakken.
Ik rij meestal stock.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe update komt al op 7 april met nieuwe SF car.

Ook ff dit gevonden op GTPlanet
Year 2022 vs 2023
S1-gold 1:12:100 vs 1:12:400
S2-gold 2:02:300 vs 1:58:700
S3-gold 1:00:00 vs 0:58:300
S4-gold 2:00:00 vs 1:58:500
S5-gold 1:25:800 vs 1:25:00
S6-gold 2:15:00 vs 2:10:500
S7-gold 1:07:400 vs 1:07:300
S8-gold 1:32:900vs 1:31:500
S9-gold 1:24:400 vs 1:22:800
S10-gold 2:26:00 vs 2:25:00

tja,toch wel grote verschillen imo,terwijl auto's onstabieler zijn naar mijn gevoel.
 
Nieuwe update komt al op 7 april met nieuwe SF car.

Ook ff dit gevonden op GTPlanet
Year 2022 vs 2023
S1-gold 1:12:100 vs 1:12:400
S2-gold 2:02:300 vs 1:58:700
S3-gold 1:00:00 vs 0:58:300
S4-gold 2:00:00 vs 1:58:500
S5-gold 1:25:800 vs 1:25:00
S6-gold 2:15:00 vs 2:10:500
S7-gold 1:07:400 vs 1:07:300
S8-gold 1:32:900vs 1:31:500
S9-gold 1:24:400 vs 1:22:800
S10-gold 2:26:00 vs 2:25:00

tja,toch wel grote verschillen imo,terwijl auto's onstabieler zijn naar mijn gevoel.
7 april? We zijn vandaag al de 10de?:p
Dacht eerder 27 april?

De physics zijn nu realistischer geworden waardoor je gas moet doseren, zoniet breekt de wagen meteen uit. Voorheen kon je vol over de limiet rijden met een wagen.
Komt nu dichter in de buurt van bv. Assetto Corsa, wat uiterst positief is imo.
 
Terug
Bovenaan